Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 67 în total
Cuvinte : 23260
Mărime: 96.87KB (arhivat)
Publicat de: Diana Dascalu
Puncte necesare: 11
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI INOVĂRII SPECIALIZAREA MARKETING

Cuprins

  1. INTRODUCERE.5
  2. CAPITOLUL 1
  3. PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI S.C. AMA IMPEX S.R.L.7
  4. 1.1 Scurt istoric. Obiect de activitate.7
  5. 1.2 Structura organizatorică şi managementul firmei.8
  6. 1.3 Mediul general de marketing al firmei.12
  7. CAPITOLUL 2
  8. MARKETINGUL ACTIVITĂŢII DE DISTRIBUŢIE.15
  9. 2.1 Distribuţia- definiţie, caracteristici.15
  10. 2.1.1 Rolul şi funcţiile distribuţiei.17
  11. 2.2 Canalele de distribuţie.19
  12. 2.3 Organizarea canalelor de distribuţie.21
  13. 2.3.1 Dimensiunile canalelor de distribuţie.21
  14. 2.3.2 Funcţiile canalelor de distribuţie.23
  15. 2.4 Conţinutul activităţii de comerţ cu ridicata.24
  16. 2.4.1 Funcţiile comerţului cu ridicata.27
  17. 2.4.2 Tipologia activităţii comerciale cu ridicata.29
  18. 2.5 Deciziile de marketing ale angrosiştilor.35
  19. 2.6 Tendinţe care se manifestă în sfera distribuţiei.37
  20. CAPITOLUL 3
  21. MANAGEMENTUL ACTIVITĂŢII DE DISTRIBUŢIE.39
  22. 3.1 Managementul desfacerii.39
  23. 3.2 Strategia activităţii de desfacere-vânzare a produselor.44 3.3 Tipologia strategiilor de firmă.46
  24. 3.4 Tipologia deciziilor de management.49
  25. 3.5 Strategia de marketing în cadrul managementului întreprinderii.51
  26. CAPITOLUL 4
  27. ORGANIZAREA DISTRIBUŢIEI LA S.C. AMA IMPEX S.R.L.53
  28. 4.1 Sistemul de organizare internă a compartimentului de desfacere.53
  29. 4.2 Elementele distribuţiei la S.C. AMA IMPEX S.R.L.56
  30. 4.2.1 Uneltele de vânzare.56
  31. 4.2.2 Uneltele de raportare.58
  32. 4.3 Strategii comerciale.59
  33. 4.4 Strategia resurselor umane.60
  34. CONCLUZII ŞI PROPUNERI.63
  35. BIBLIOGRAFIE.65
  36. ANEXE

Extras din licență

Introducere

În societatea contemporană, importanţa marketingului este esenţială pentru supravieţuirea firmelor, având în vedere faptul că acestea îşi desfăşoară activitatea într-un mediu concurenţial. Fundamentarea acţiunilor firmei trebuie să pornească de la următoarele premise: firma trebuie să fie orientată în permanenţă către clienţi şi către piaţă. Întreaga activitate şi întreg personalul trebuie să fie canalizate în direcţia satisfacerii cererilor clienţilor actuali şi a celor potenţiali. Dacă firma nu va ţine cont de aceste cerinţe, va avea de suferit, atât pe termen scurt, dar mai ales pe termen mediu şi lung; în interiorul firmei, strategiile, tacticile şi instrumentele concrete prin intermediul cărora realizează politica globală de marketing, trebuie să fie coordonate astfel încât sa reprezinte un tot unitar. O premisă absolut necesară în fundamentarea acţiunilor firmei este reprezentată de buna cunoaştere a clienţilor firmei, a cerinţelor, exigenţelor şi preferinţelor acestora astfel încât răspunsurile firmei să fie pe măsura cererilor acestora.

Firma îşi desfăşoară activitatea într-un mediu complex şi dinamic. Pentru a se putea adapta cât mai bine la mediul său extern, firma trebuie să-l cunoască şi să-l cuantifice foarte exact, iar organizarea activităţii de marketing a firmei va porni de la această necesitate.

Datorită creşterii continue a importanţei acestui domeniu am ales ca temă „Organizarea activităţii de distribuţie la S.C. AMA IMPEX S.R.L Sebeş.”

Distribuţia are o sarcină importantă în activitatea de marketing. Aceasta se referă pe lângă procesele specifice mişcării fizice şi operaţiunile legate de aceste procese şi la o serie de servicii, acţiuni de studiere şi informare a clientului, de alegere a metodelor de vânzare care facilitează selecţia şi achiziţia.

Obiectivul lucrării este surprinderea activităţii de distribuţie la S.C. AMA IMPEX S.R.L. Sebeş.

Lucrarea este structurată în 4 capitole, în primul capitol, „Prezentarea generală a firmei S.C. AMA IMPEX S.R.L.”, am prezentat scurtul istoric, obiectul de activitate, structura organizatorică şi managementul firmei şi am realizat un studiu al mediului de marketing.

În al doilea capitol, „Marketingul activităţii de distribuţie”, am descris rolul şi funcţiile distribuţiei, canalele de distribuţie, dimensiunile şi organizarea acestora, precum şi conţinutul activităţii de comerţ cu ridicata.

Capitolul 3, „Managementul activităţii de distribuţie”, cuprinde noţiuni referitoare la managementul desfacerii produselor, structura strategiilor de desfacere, şi deciziile de management ale firmei.

Capitolul 4 este partea practică a lucrării, respectiv „ Organizarea distribuţiei la S.C Ama Impex S.R.L” şi m-am referit la organizarea internă a compartimentului de desfacere, elementele distribuţiei şi strategiile folosite de firmă.

CAPITOLUL 1 PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI S.C. AMA IMPEX S.R.L.

1.1 Scurt istoric. Obiect de activitate

Societatea comercială Ama Impex S.R.L s-a constituit ca societate cu răspundere limitată în data de 21 octombrie 1994 prin înmatricularea la Oficiul Registrului Comerţului având ca proprietari 3 persoane fizice române. Constituirea societăţii are la bază contractul de societate şi statutul care formează actul constitutiv. Actul constitutiv a fost semnat de către toţi asociaţii care sunt consideraţi fondatori.

La începutul activităţii, societatea a desfăşurat activităţi comerciale în sistem en-gross şi en-detail, în spaţii închiriate în oraşul Sebeş. Aprovizionarea cu mărfuri, în acea perioadă se făcea de la en-gross-urile din Bucureşti.

În anul 1998 societatea achiziţionează spaţii situate în Sebeş, strada Depozitelor nr. 2-5, asigurându-se, astfel, o creştere a volumului activităţii comerciale şi în acelaşi timp o diversificare a activităţii firmei prin dezvoltarea activităţii de service auto.

Anul 1998 marchează o reorientare a obiectului de activitate al firmei exclusiv pe distribuţie . Pentru o scurtă perioadă societatea a practicat o distribuţie atât în sistem en-gross, cât şi în sistem en-detail.

Creşterea activităţii comerciale, specializate între timp pe distribuţie, eliminând comerţul en-detail, a fost posibilă prin investiţiile efectuate în clădiri, terenuri şi mijloace de transport, asigurându-se, astfel, dotarea necesară desfăşurarii activităţii pe raza întregului judeţ.

De la sfârşitul anului 2001, societatea asigură distribuţia de produse şi pe raza judeţului Sibiu, fiind preocupată de găsirea de spaţii adecvate de depozitare.

În următorii ani, 2002-2003 firma investeşte în modernizarea depozitelor şi dotarea acestora cu instrumental necesar desfăşurării în bune condiţii a activităţii de aprovizionare-desfacere, achiziţionează mijloace de transport şi îşi consolidează tot mai mult poziţia pe piaţa celor două judeţe.

Anul 2004 marchează o nouă etapă importantă în viaţa firmei. Are loc o mărire substanţială a capitalului social. Astfel de la 2000 ron, capitalul este mărit la 250 000 ron. Aportul adus de fiecare din cei 3 acţionari respectă procentele stabilite în actul constitutiv al societăţii. Deasemenea societatea achiziţionează un nou program de gestiune şi contabilitate şi dotează agenţii cu mijloace moderne de preluare a comenzilor numite palmuri.

Anul 2004 şi 2005 marchează o perioadă de stabilitate pentru societate, în schimb începând cu anul 2006 creşterea concurenţei pe piaţă, apariţia magazinelor tip Kaufland, Plus şi Metro determină o scădere a volumului de marfă livrat, fapt care conduce şi la restrângerea activităţii. Această nouă situaţie culminează cu închiderea punctului de lucru la Sibiu, la începutul anului 2007.

Preview document

Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 1
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 2
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 3
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 4
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 5
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 6
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 7
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 8
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 9
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 10
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 11
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 12
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 13
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 14
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 15
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 16
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 17
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 18
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 19
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 20
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 21
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 22
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 23
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 24
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 25
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 26
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 27
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 28
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 29
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 30
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 31
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 32
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 33
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 34
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 35
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 36
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 37
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 38
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 39
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 40
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 41
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 42
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 43
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 44
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 45
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 46
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 47
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 48
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 49
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 50
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 51
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 52
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 53
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 54
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 55
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 56
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 57
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 58
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 59
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 60
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 61
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 62
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 63
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 64
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 65
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 66
Organizarea activității de distribuție la firma SC Ama Impex SRL - Pagina 67

Conținut arhivă zip

  • Organizarea Activitatii de Distributie la Firma SC Ama Impex SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Strategia de marketing a firmei Bona Avis

ELABORAREA STRATEGIEI DE MARKETING. ASPECTE TEORETICE 1.1. Rolul strategiei de marketing pentru atingerea obiectivului Strategia de marketing are...

Mixul de Marketing - Politica de Distribuție

Introducere “Firmele au nevoie de noi concepte referitoare la modul în care trebuie să-şi organizeze activitatea, în general, şi cea de marketing,...

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Politici și strategii de marketing utilizate în transportul internațional de mărfuri. studiu de caz - Vectra Logistic SRL

Introducere Mobilitatea mărfurilor şi libera lor circulaţie au condus în prezent la o dezvoltare extraordinară a sectorului de transporturi de...

Politica de Distribuție

Introducere Această lucrare a fost elaborată cu scopul de a-mi servi pentru susţinerea lucrării de licenţă, tema aleasă de mine este studierea...

Fundamentarea Strategiei de Distribuție la JTI Internațional

INTRODUCERE Problematica distribuţiei mărfurilor, prin complexitatea sa, trebuie abordată într-un context mai larg, pentru a putea evidenţia...

Organizarea activității de marketing la S.C. Belcar S.A. Timișoara

Noile exigenţe impuse agenţilor economici de trecere la economia de piaţă stimulează interesul acestora pentru modernizarea proceselor economice,...

Fundamentarea strategiilor de distribuție

INTRODUCERE Intermediarul nu este o simpla veriga a unui lant conceput de catre un producator, ci mai degraba un debuseu independent,...

Ai nevoie de altceva?