Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 77 în total
Cuvinte : 21215
Mărime: 126.23KB (arhivat)
Publicat de: Tudor Florescu
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gianita Bleoju
UNIVERSITATEA ”DUNĂREA DE JOS” GALAŢI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA MANAGEMENT

Cuprins

  1. I. FORŢA DE VÂNZARE ÎN DISTRIBUŢIE
  2. 1.1. Caracteristici,sarcini şi denumiri atribuite forţei de vânzare
  3. 1.2. Abordarea vânzării prin prisma conceptului de marketing. Marketing
  4. relaţional
  5. 1.3. Valoarea oferită clienţilor
  6. 1.4. Organizarea forţei de vânzare
  7. 1.5. Stabilirea mărimii forţei de vânzare
  8. 1.6. Stabilirea zonei teritoriale repartizate agenţilor de vânzări
  9. 1.7. Stabilirea obiectivelor forţei de vânzare
  10. 1.8. Stabilirea itinerariului
  11. II. PREGĂTIREA ŞI MOTIVAREA RESURSEI UMANE
  12. 2.1. Aspecte generale
  13. 2.2. Planificarea necesarului de resurse umane
  14. 2.3. Politica de recrutare,selecţie şi angajare a resurselor umane
  15. 2.3.1. Orientarea profesională
  16. 2.3.2. Recrutarea resurselor
  17. 2.3.3. Selecţia profesională
  18. 2.3.4. Angajarea resurselor umane
  19. 2.4. Recrutarea,selecţia,angajarea şi integrarea noilor vânzători
  20. 2.5. Politici motivaţionale
  21. 2.5.1. Metode salariale de motivare
  22. 2.5.2. Metode nesalariale de motivare
  23. 2.5.3. Corelaţia dintre motivaţie, performanţă profesională şi satisfacţie în muncă
  24. III. PREZENTAREA GENERALĂ A S.C. VIO SAN S.R.L.
  25. 3.1. Scurt istoric
  26. 3.2. Informaţii financiare
  27. 3.2.1. Solduri intermediare de gestiune
  28. 3.2.2. Indicatori specifici
  29. 3.3. Conducerea, organizarea şi personalul
  30. 3.4. Piaţa
  31. 3.5. Concurenţa
  32. 3.5.1. Concurenţii pe produse (departamente)
  33. 3.5.2. Concurenţii firmei S.C. Vio San S.R.L.
  34. 3.6. Mixul de marketing
  35. 3.6.1. Politica de produs
  36. 3.6.2. Politica de preţ
  37. 3.6.3. Politica de distribuţie
  38. 3.6.3.1. Conceptul de depozit
  39. 3.6.3.2. Parcul auto
  40. 3.6.3.3.Costurile
  41. 3.6.4. Politica de promovare
  42. IV. STUDIU DE CAZ PRIVIND ORGANIZAREA, PREGĂTIREA ŞI MOTIVAREA FORŢEI DE VÂNZARE LA S.C. VIO SAN S.R.L.
  43. 4.1. Organizarea forţei de vânzare la S.C. Vio San S.R.L.
  44. 4.1.1. Criterii de organizare a forţei de vânzare
  45. 4.1.2. Avantajele organizării forţei de vânzare
  46. 4.1.3. Dezavantajele organizării forţei de vânzare
  47. 4.2. Mărimea forţei de vânzare
  48. 4.3. Stabilirea zonei teritoriale repartizate agenţilor devânzări
  49. 4.4. Obiectivele forţei de vânzare
  50. 4.5. Stabilirea itinerariului
  51. 4.6. Pregătirea şi motivarea personalului
  52. 4.6.1. Pregătirea agenţilor de vânzări
  53. 4.6.2. Motivarea agenţilor de vânzări
  54. 4.7. Recrutarea personalului
  55. V. CONCLUZII ŞI PROPUNERI
  56. 5.1. Concluzii
  57. 5.2. Propuneri
  58. BIBLIOGRAFIE

Extras din licență

CAPITOLUL I

FORŢA DE VÂNZARE ÎN DISTRIBUŢIE

1.1.Caracteristici, sarcini şi denumiri atribuite forţei de vânzare

Prin forţa de vânzare se înţelege “ansamblul persoanelor care reprezintă întreprinderea şi care au ca sarcină principală stabilirea de contracte cu potenţialii clienţi şi vânzarea produselor”. În această categorie sunt incluşi vânzătorii, agenţii de vânzări şi reprezentanţii comerciali.

Se face distincţia între forţa de vânzare internă (salariaţi ai întreprinderii) şi forţa de vânzare externă sau colaboratori ai întreprinderi. Forţa de vânzare a întreprinderii poate fi sedentară sau itinerară.

Având în vedere caracteristicile acestui mijloc de comunicare, rolul acestei forţe de vânzare (a vânzarii personale) poate fi nuanţat în funcţie de natura produselor (produse destinate consumului de masă sau consumului productiv), de obiectivele comunicării, de comportamentul ţintei vizate.

Caracteristicile vânzării personale sunt:

• Permite cunoaşterea directă a receptorului;

• Permite urmărirea procesului de comunicare până la finalizarea vânzării;

• Permite transmiterea unor mesaje personalizate care cuprind numeroase argumente;

• Permite atragerea şi menţinerea atenţiei;

• Îndeplinesc o serie de atribuţii pe care nici una dintre celelalte forme de comunicare nu le pot îndeplini;

• Oferă posibilitatea obţinerii unui răspuns imediat.

Forţa de vânzare are un rol deosebit în anumite stadii ale procesului de cumpărare: dezvoltarea preferinţelor şi stimularea deciziei de cumpărare.

Sarcinile atribuite forţei de vânzare sunt:

• Vânzarea propriu-zisă;

• Prospectarea clienţiilor potenţiali, studiul nevoilor acestora;

• Negocierea ofertei de vânzare şi încheierea contractelor;

• Transmiterea informaţiilor către clienţi privind caracteristicile produselor, modul de utilizare;

• Transmiterea informaţiilor spre firmă privind evoluţia nevoilor clienţiilor, a sugestiilor acestora,concurenţiilor;

• Oferirea de servicii post-vânzare ;

• Acordarea de consultanţă tehnică şi comercială utilizatorilor şi intermediarilor;

• Realizarea de acţiuni de merchandaising şi publicitate la locul vânzării.

Coordonarea activităţii forţei de vânzare este realizată de managerul de vânzări.Pentru acest lucru el trebuie să exercite următoarele atribuţii specifice:

• Să planifice obiectivele de vânzări şi strategiile de atingere a obiectivelor;

• Să creeze o structură organizatorică prin care să-şi poată îndeplini obiectivele propuse;

• Să recruteze şi să selecţioneze un personal capabil să facă faţa sarcinilor stabilite în cadrul structurii organizaţiei;

• Să instruiască personalul pentru a dobândi cunoştiinţele şi apitudinile necesare în îndeplinirea sarcinilor;

• Să motiveze angajatii în atingerea sarcinilor;

• Să evalueze şi controleze activitatea echipei pentru a asigura îndeplinirea obiectivelor.

Preview document

Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 1
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 2
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 3
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 4
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 5
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 6
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 7
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 8
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 9
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 10
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 11
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 12
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 13
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 14
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 15
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 16
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 17
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 18
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 19
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 20
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 21
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 22
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 23
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 24
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 25
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 26
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 27
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 28
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 29
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 30
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 31
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 32
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 33
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 34
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 35
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 36
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 37
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 38
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 39
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 40
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 41
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 42
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 43
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 44
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 45
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 46
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 47
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 48
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 49
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 50
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 51
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 52
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 53
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 54
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 55
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 56
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 57
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 58
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 59
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 60
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 61
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 62
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 63
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 64
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 65
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 66
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 67
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 68
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 69
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 70
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 71
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 72
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 73
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 74
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 75
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 76
Organizarea, pregătirea și motivarea forței de vânzare în distribuție - studiu de caz la SC Vio San SRL - Pagina 77

Conținut arhivă zip

  • Organizarea, Pregatirea si Motivarea Fortei de Vanzare in Distributie - Studiu de Caz la SC Vio San SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Căi de creștere a motivației angajaților în cadrul companiei SC Boromir SA

Motivarea personalului a înregistrat în ultima vreme o importanță foarte mare deoarece resursa umană a căpătat valențe tot mai însemnate. Practic...

Perfecționarea managementului la SC Griro SA prin motivația personalului și în muncă

Introducere Realizarea obiectivelor organizaţiei este imposibilă în absenţa participării oamenilor. Răspunsul la întrebarea "Ce îi determină pe...

Analiza forței de vânzare la SC Decar Distribution Group SRL

Introducere Personalul din vânzări serveşte ca verigă de legătură la nivel personal cu clienţii. Pentru mulţi dintre clienţii săi, agentul de...

Motivarea personalului - studiu de caz la firma SC Altex România SRL

Introducere Am ales drept temă de dezbătut motivarea personalului pentru firmă S.C.ALTEX ROMANIA S.R.L, deoarece aceasta este una din marile firme...

Managementul Forței de Vânzare

INTRODUCERE În prezent, firmele sunt tot mai mult obligate să-şi restructureze radical obiectivele şi strategiile de piaţă. Dacă anterior ele...

Motivarea Personalului. Studiu de Caz la Mervani Travel SRL

Introducere Am ales ca temă „motivarea personalului”, deoarece sunt foarte interesată de modul în care lucrează angajații în cadrul unei...

Gestiunea forțelor de vânzare în cadrul companiei Cofidis

„Fiecare isi asigura traiul vanzand ceva” scria Robert Louis Stevenson cu aproape un secol in urma. Vanzarea este una din cele mai vechi meserii...

Managementul forței de vânzare al companiei Romtelecom

Obiectul de activitate al firmei Romtelecom, liderul pieței de comunicații fixe din România, a traversat o perioadă de transformări majore în...

Ai nevoie de altceva?