Introducere CAPITOLUL I : Trăsăturile caracteristice ale procesului de relaţii publice 1.1 Ce sunt relaţiile publice- .pag. 2 1.2 Funcţiile relaţiilor publice . pag. 6 1.3 Noi deschideri şi noi provocări în relaţiile publice . pag. 17 CAPITOLUL II : Strategii de rezolvare a problemelor: Managementul relaţiilor publice 2.1 Rolul relaţiilor publice în planificarea organizatională generală . .pag. 19 2.2 Obiective şi scopuri . pag. 20 2.3 Departamentul de Relaţii Publice pag. 21 2.4 Activitatea de realaţii publice în organizaţie . pag. 29 CAPITOLUL III : Studiu de caz: organizarea şi dezvoltarea activităţii de relaţii publice în cadrul intreprinderii Automobile Dacia 3.1 Scurt istoric . . .pag. 41 3.2 Perspective 2008 . pag. 43 3.3 Departamentul Relaţii Publice . pag. 45 Propuneri şi concluzii . .pag. 55 Anexe .pag 58 Bibliografie
INTRODUCERE Dezvoltarea activităţii de relaţii publice are ca obiectiv câstigarea simpatiei diferitelor publicuri în privinta întreprinderilor, a organizatilor lor sau a unei persoane. Modalitatea la care recurg cu precădere constă în atreagerea atenţiei mass-media pentru ca acesta să amplifice puterea de inţelegere a discursurilor, gesturilor, a cauzelor sau ideilor relaţioniştilor. Ei trebuie să ştie să pună în valoare şi să apere întreprinderile care îi angajează. Ei trebuie să ştie să se evidenţieze prin originalitate, căci întreprinderile concurente şi adverse încearcă şi ele, în acelaşi moment, să obtină atenţia mass-media, fie pentru a se pune în evidenţă, fie pentru a-şi discredită adversarii. Relaţioniştii trăiesc într-o stânsă legatură cu jurnaliştii, care nu îi au întotdeauna la inima. În plus ei trebuie să combată în interiorul întreprinderii lor o anume lipsă de întelegere din partea celorlalţi angajaţi, care nu sesizează întotdeauna adevărată importantă a muncii relaţioniştilor. Capitolul 1 TRĂSĂTURILE CARACTERISTICE ALE PROCESULUI DE RELAŢII PUBLICE 1.1 Ce sunt realţiile publice ? Practicianul de relaţii publice serveşte drept intermediar între organizaţia pe care el sau ea o reprezintă şi toate publicurile acelei organizaţii. Drept urmare, practicianul de relaţii publice are responsabilităţi şi faţă de instituţie, şi faţă de diferitele ei publicuri, El sau ea distribuie informaţii care dau posibilitatea instituţiei să-i înţeleagă politicile. Relaţiile publice presupun cercetarea cercetarea tuturor publicurilor: primirea de informaţii de la acestea, avertizarea conducerii în legătură cu atitudinile şi reacţiile lor, ajutorul în stabilirea de politici care demonstrează atenţie crescută faţă de publicuri şi evaluarea constantă a eficienţei tuturor programelor de relaţii publice. Acest rol implicit include toate activităţile legate de constatarea şi influenţarea opiniilor unui grup de persoane. Acesta este însă numai aspectul comunicaţional. Ca funcţie de management, relaţiile publice înseamnă responsabilitate şi înţelegere în stabilirea de politici şi de informare, pentru atingerea celor mai nobile interese ale organizaţiei şi ale publicurilor ei .
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.