Organizarea unui Hotel - Studiu de Caz - Hotel Caciulata

Cuprins licenta Cum descarc?

Argument pag.3
Capitolul I. Organizarea unui hotel - abordare teoretica
1. Serviciile de cazare (importanta si componente) pag.4
Compartimentul front-office pag.7
Compartimentul concierge pag.8
Biroul rezervari pag.10
Receptia pag.11
Compartimentul de etaj (housekeeping) pag.15
Relatiile intre compartimente pag.17
Serviciile hoteliere suplimentare pag.18
2. Serviciile de alimentatie (importanta si componente) pag.21
Activitatea in spatiile de productie pag.23
Servirea consumatorilor pag.24
3. Stabilirea preturilor in industria hoteliera pag.27
Capitolul II. Organizarea unui hotel - Studiu de caz: Hotel Caciulata
1. Conducerea si organizarea SC Calimanesti-Caciulata SA pag.32
Informatii generale despre SC Calimanesti-Caciulata SA pag.32
Localizarea Hotelului Caciulata pag.33
Organizarea si functionarea Hotelului Caciulata pag.33
Personalul Hotelului Caciulata pag.34
Departamente si obiect de activitate pag.34
Oferta hotelului pag.35
2. Mediul de afaceri pag.37
Mediul extern pag.37
Mediul intern pag.39
3. Analiza circulatiei turistice pag.41
Analiza nr.de turisti cazati pag.41
Analiza nr.de innoptari pag.42
Analiza duratei medii a sejurului pag.44
Analiza gradului de ocupare pag.44
4. Analiza principalilor indicatori economico-financiari pag.46
Evolutia veniturilor in activitatea hotelului pag.46
Evolutia cheltuielilor in activitatea hotelului pag.47
Analiza cifrei de afaceri pag.48
Rata rentabilitatii pag.49
Concluzii. Propuneri pag.50
Bibliografie pag.54
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

Argument
In perioada actuala, fenomenul turistic, in general, cu toata structura sa, a devenit mult mai important decat era acum 50 de ani. Ritmul alert al vietii cotidiene isi pune amprenta asupra fiecarei persoane dupa o perioada mai lunga de activitate neintrerupta. Atunci apare nevoia de odihna, de refacere a capacitatilor care permit continuarea proiectelor profesionale si a activitatilor aflate in desfasurare. Oricine are nevoie si isi doreste sa aiba parte de cateva zile fara griji, fara responsabilitati, departe de rutina zilnica. Acum intervine rolul turismului, prin ansamblul componentelor sale. Dintre acestea, cea mai importanta, din perspectiva turistului, ,,consumator de produse turistice", o reprezinta industria hoteliera.
Elementul central al industriei hoteliere este fara indoiala hotelul, cu infrastructura turistica si personalul aferent, respectiv intreaga organizare interna a unitatii de cazare turistica. Amplasarea hotelului in cadrul localitatii de destinatie turistica, modul de amenajare interna a spatiilor de cazare, respectiv al camerelor, precum si al spatiilor de folosinta comuna, si nu in ultimul rand pregatirea personalului incadrat in munca, cu calitatile personale si capacitatile profesionale corespunzatoare posturilor ocupate si activitatilor desfasurate, concura la prestarea unor servicii ireprosabile si la prezenta locatiilor pe lista de prioritati a viitorilor turisti potentiali.
Toate componentele ce alcatuiesc hotelul, atat din punct de vedere al structurii fizice, cat si din punct de vedere al organizarii si desfasurarii activitatilor detin o pondere importanta in convingerea turistilor de a reveni la destinatia respectiva. Gradul de confort detine si el un rol important in alegerea locului de petrecere al perioadei de odihna si recreere, daca ne referim la turism in sens restrans, la aspectul general al acestuia si lasam deoparte alte tipuri de forme turistice practicate: turism de afaceri, turism cultural, pelerinaje, activitati stiintifice, de cunoastere si educare. Confortul unitatii de cazare este practic si un criteriu de selectionare a clientilor, in special pe baza tarifelor mai ridicate practicate in mod obisnuit.
In cadrul acestei lucrari, am incercat sa sintetizez prezentarea activitatilor desfasurate in cadrul unui hotel, rolul personalului pe fiecare functie specifica in parte, cu relatiile dintre diferite departamente, precum si metodele si tehnicile folosite in stabilirea preturilor si tarifelor hoteliere. Ca studiu de caz, am ales un hotel care se incadreaza in categoria turism balnear, Hotel Cozia, din cadrul cunoscutei statiuni Calimanesti-Caciulata. Dupa cum se va observa in continutul lucrarii, activitatea acestui spatiu de cazare, precum si a statiunii per ansamblu, nu se mai ridica la performantele din anii trecuti, diferente mari existand mai ales daca perioada de comparatie aleasa este cea de dinainte de 1990, atunci cand turismul balnear beneficia de un sprijin important din partea statului, iar persoanele care necesitau tratamente balneare erau stimulate sa apeleze la aceasta forma de turism.
In perioada actuala, statiunile balneare par a fi destinate doar persoanelor varstnice si celor cu afectiuni ce necesita tratament cu apele cu proprietati curative din aceste locuri datorita neamenajarii corespunzatoare unei destinatii de vacanta.
Capitolul I. Organizarea unui hotel - abordare teoretica
1. SERVICIILE DE CAZARE
Serviciile oferite turistilor la locul de petrecere a vacantei reprezinta componenta cea mai importanta a activitatii turistice. Ele au ca obiect satisfacerea nevoilor cotidiene de odihna si hrana ale turistilor, precum si pe cele specifice de distractie, de recreere. Aceste prestatii sunt constituite din serviciile de cazare (gazduire), de alimentatie si de agrement; lor li se adauga alte servicii, de ordin general sau particularizate pe forme de turism, menite sa completeze cadrul favorabil desfasurarii voiajelor. 
Importanta serviciilor de cazare hoteliera
Cazarea reprezinta, in derularea prestatiei turistice, etapa urmatoare transportului si intruneste caracteristicile unei componente de sine statatoare.
Prin continutul sau, cazarea vizeaza crearea conditiilor si confortului pentru odihna calatorului; ea poate fi definita ca rezultatul (produsul sau serviciul) industriei hoteliere, sector ce inglobeaza ansamblul activitatilor desfasurate in spatiile de locuire temporara.
De mentionat este ca industria hoteliera acopera, in opinia majoritatii specialistilor, cel putin serviciile de cazare propriu-zisa si de alimentatie; ea are o sfera de cuprindere mai mica sau cel mult egala cu cea a industriei ospitalitatii in acceptiune restransa.
Dimensiunea si calitatea serviciilor hoteliere sunt determinate in primul rand de existenta unei baze materiale adecvate din punct de vedere al marimii, tipologiei, dotarilor, care sa asigure turistilor conditii optime de innoptare si sa indeplineasca, dupa caz, si alte functii.
In al doilea rand, serviciul de cazare este influentat de incadrarea cu personal a mijloacelor de gazduire, de nivelul de calificare al lucratorilor, de modul de organizare a muncii.
In acest context, insuficienta spatiilor de cazare, inzestrarea lor necorespunzatoare, neconcordanta intre nivelul confortului oferit si exigentele turistilor, ca si numarul mic al lucratorilor sau slaba lor pregatire influenteaza negativ calitatea serviciului de cazare si, prin intermediul acestuia, dimensiunile circulatiei turistice si gradul de valorificare a patrimoniului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea unui Hotel - Studiu de Caz - Hotel Caciulata.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!