Paradoxurile unei Economii Avansate - Internationalizarea IMM-urilor Italiene

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins 2
Introducere 3
1. Italia si cresterea economica - o casnicie imposibila- 5
3. Paradoxurile sistemului economic italian 22
3.1. Dualismul italian 22
3.2. IMM-urile in sistemul economic italian 25
3.3. Totemul controlului familial 32
3.4. Mitul Made in Italy 38
3.5. Datoria publica a Italiei 41
4. Italia in contextul globalizarii 46
4.1. Avantajul comparativ al Italiei in comertul international 46
4.2 Pericolul chinez 50
4.3. Dimensiune investitiilor straine directe in Italia 54
4.4. Procesul de crestere si internationalizare a companiilor italiene 62
5. Districtul industrial - forma de internationalizare a IMM-urilor italiene in Romania 71
Bibliografie 79


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Un jurnalist al anilor '50, analizand realitatile economice din Italia si incercand sa dea o explicatie fenomenelor vremii, intr-unul din articolele sale a expus urmatoarea idee: ,,Cunoasteti teoria carabusului- Este foarte instructiva! Examinand anatomia acestei insecte toti specialistii stiintelor naturale au afirmat ca aceasta nu poate zbura: cantareste prea mult, are aripile prea mici si slabe. Dar cu toate acestea carabusul zboara. La fel este si cazul capitalismului italian!". Acest citat, valabil pana in ziua de azi, exprima destul de bine situatia economica italiana.
Majoritatea cunosc Italia ca fiind cea de-a saptea putere economica a lumii, populatia sa are un nivel de trai ridicat; comorile culturale si frumusetiile naturale, mai ales istoria si peisajele siciliene atrag in fiecare an mii de turisti; marcile Parmalat, Santal, Barilla (in domeniul alimentar), Armani, Dolce Gabana, Gucci, Roberto Cavalli (in industria imbracamintii) sau Fiat, Ferrari, Lamborghini, Alfa Romeo (in domeniul auto) sunt arhicunoscute si apreciate pe mapamond. 
Deci, prima impresie este aceea a unei economii avansate, care nu pare a avea grave probleme macroeconomice, aflandu-se intr-un proces de crestere in care renumele international al unor produse ne duce cu gandul la productia marilor companii multinationale. In schimb lucrurile nu stau asa: Italia se afla de cativa ani buni intr-un stadiu de recesiune, din care intradevar a inceput sa-si revina treptat, probleme macroeconomice se concretizeaza intr-o datorie externa ridicata, mult peste limita impusa de UE prin tratatul de la Maastrich; in plus panorama siciliana nu atrage atati turisti ca si litoralul spaniol, intreaga parte sudica a Serenissimei , cum este supranumita uneori Italia, are un nivel de dezvoltare foarte scazut in comparatie cu nordul industrializat. La toate acestea se adauga pierderea competitivitatii internationale a produselor italiene, a cotei de piata asa numitele sectoare Made in Italy, datorita noilor fenomene de pe piata globala, dintre care extinderea exporturilor tarilor asiatice, in special a Chinei ar fi cele mai importante. Apoi acele companii care ne gandim ca ar avea dimensiuni mari fac parte de fapt din categoria intreprinderilor mici si mijloci (IMM), Italia fiind leader in Europa la numarul de IMM-uri pe care le detine relativ la dimensiunea economiei sale.
Toate aceste elemente reprezinta, la prima vedere, niste paradoxuri. In lucrarea de fata doresc sa evidetiez si sa explic cum au aparut, s-au dezvoltat si care ar fi solutia problemelor sau modul in care Italia poate expoalta mai bine avantajele oferite de acest tip de sistem, cu referire speciala la relatia economica a Italiei cu tara noastra bazata pe un proces de internationalizare a IMM-urilor italiene, foarte des sub forma districtelor industriale.
Lucrarea este structurata in cinci capitole. In primul capitol se prezinta Italia de astazi, asa cum reiese ea din statisticile guvernului italian dar si cele OECD punand in evidenta atat avantajele cat si dezavantajele acestui mod de organizare a economiei si eventualele solutii de adoptat. 
In al doilea capitol doresc sa analizez momentele importante din istoria Italiei, in mod particluar cele referitoare la fenomene economice. Imi permit sa pornesc de la o perioada foarte indepartata ajungand la momentul in care Dacia este cucerita de Traian. Acesta l-as numi primul contact al civilizatiei italice cu poporul spatiului carpato-danubiano-pontic. Moment decisiv care a dus la formarea unui nou popor - poporul roman si care reprezinta inceputul unor legaturi puternice intre aceste doua zone, legaturi favorizate de asemanare si apropierea lingvistica si culturala.
Capitolul al treilea este dedicat analizarii celor mai importante atribute ce caracterizeaza sistemul economic italian: dualismul italian (diversitatea economica Nord-Sud), nanismul sistemul de intreprinderi in Italia (preponderenta companiilor mici si mijloci), totemul controlului familial, mitul Made in Italy si nu in ultimul rand o analiza a sursei si evolutiei datoriei pubilce in Italia.
In urmatorul capitol Italia este privita din perspectiva internationala, analizand elementele principale ale unei economii deschise: importurile si exporturile, evolutia acestora, ultima lor provocare - pericolul Chinei, investitiile straine directe in si din Italia si formele de internationalizare a micilor intreprinderi italiene.
Ultimul capitol il reprezinta un studiu de caz al procesului de internationalizare a intreprinderilor italiene in Romania sub forma districtelor industriale din judetele Arad, Bihor, Timis, Satu-Mare. 
Oportunitatea oferita de a intra in contact direct cu mediul economic italian, prin intermediul bursei Erasmus/Socrates la Universita degli Studi di Verona, vastele lucrari din domeniu la care am avut acces pe timpul stagiului, faptul ca aceasta tara reprezinta alaturi de Germania principalul partener de comert al Romaniei si nu in ultimul rand dorinta de a deslusi enigma unei economii avansate dar cu numeroase probleme, despre care initial aveam o alta parere, m-a detreminat sa aleg ca si tema a lucrarii de diploma analiza sistemului economic italian, a pozitiei sale in economia mondiala si in particular a relatiilor cu tara noastra.


Fisiere in arhiva (1):

  • Paradoxurile unei Economii Avansate - Internationalizarea IMM-urilor Italiene.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!