Parcare controlată prin microsistem Arduino și aplicație Android

Cuprins licență

Capitolul 1. Parcare inteligenta, principii de functionare 1
1.1 Introducere 1
1.2 Principiul de functionare al unei parcari inteligente 3
1.3 Structura sistemului de gestionare a unei parcari inteligente 7
Capitolul 2. Proiectarea hardware a sistemului de gestionare a unei parcari inteligente 8
2.1 Schema bloc a sistemului de gestionare a unei parcari inteligente 8
2.2 Descrierea schemei bloc si proiectarea blocurilor functionale 8
2.2.1 Unitatea centrala: descriere si mod de functionare 8
2.2.3 Circuite periferice folosite pentru afisarea datelor 22
2.2.4 Circuite periferice pentru masurarea distantei 26
2.2.5 Circuite de comanda si elemente de actionare 29
2.3 Proiectarea amprentelor de cablaj si editarea simbolurilor folosite in proiectarea sistemului 33
2.4 Schema electrica a sistemului de gestionare a unei parcari inteligente; 36
2.5.Proiectarea cablajului electronic al sistemului de gestionare a unei parcari inteligente 37
Capitolul 3. Proiectarea software a sistemului de gestionare a unei parcari inteligente 40
3.1 Programe folosite in proiectarea aplicatiei pentru microsistemul cu microprocesor Arduino 40
3.1.1.Organigrama de lucru 40
3.1.2.Descrierea si proiectarea modulelor software a aplicatiei pentru microsistem 41
3.2 Proiectare software a aplicatiei mobile 49
3.2.1 Generalitati 49
3.2.2 Implementare 56
Capitolul 4.Concluzii 63
Capitolul 5.Bibliografie 64
Capitolul 6. Anexe 65
6.1 Cod Arduino 65
6.2 Blocuri aplicatie Android 70
6.3 Datasheet-uri 83


Extras din licență

Capitolul 1. Parcare inteligenta, principii de functionare
1.1 Introducere
Acest proiect isi propune sa usureze cautarea unui loc de parcare gratuit. In zilele noastre este extrem de dificil sa gasesti un loc de parcare gratuit datorita cresterii productiei de vehicule.
Senzorii cu ultrasunete, afisajul LCD, servomotoarele, microsistemul Arduino si aplicatia Android sunt combinate impreuna pentru a finaliza cu succes acest proiect. Un factor important este senzorul cu ultrasunete care actioneaza pentru a determina distanta pana la obiectul al carui prag este stabilit, in sensul ca orice obiect din pragul stabilit este inregistrat ca vehicul parcat.
Informatiile citite de senzori sunt transferate catre Arduino si cu ajutorul modulului Bluetooth sunt trimise intr-o aplicatie Android. Aplicatie ce va afisa ce spatii de parcare sunt disponibile sau nu. O astfel de informatie este foarte convenabila, deoarece ii permite soferului sa afle daca in parcare este un loc liber inainte ca acesta sa ajunga acolo. Acest lucru reduce timpul consumat pentru cautarea unui loc liber. In plus, aplicatia Android este de o comoditate uriasa, deoarece aproape fiecare persoana foloseste un smartphone in zilele noastre.
Parcarea cuprinde:
- un LCD ce afiseaza cate locuri mai sunt disponibile si in cazul in care nu mai este nici un loc blocheaza bariera de intrare ;
- 2 servo motoare SG90 9G ce actioneaza ca 2 bariere automate cu ajutorul unor senzori cu ultrasunete ;
- 4 senzori cu ultrasunete fiecare controland cate 2 led-uri,unul rosu si unul verde;
- Un modul Bluetooth ce comunica cu aplicatia Android pentru a putea vedea in timp real situatia locurilor de parcare;
- Un Arduino Mega 2560 ce controleaza tot sistemul.
Figura 1.1 Structura sistemului de parcare
Primele masini nu au fost adaptate la toate tipurile de vreme, nu erau inchise, aveau scaune de piele si erau destul de sensibile, prin urmare trebuiau sa fie parcate in interior unde erau ferite de eventualele avarii. Primul fel de parcare a fost un garaj care arata ca orice cladire in care oamenii puteau depozita lucruri.
Un spatiu de parcare este definit ca o locatie destinata parcarii care poate fi asfaltata sau nu. O parcare este denumita un grup de locuri de parcare, iar aceasta se refera la gasirea unui loc vacant.
In zilele noastre, din moment ce mai multi oameni isi pot permite masini, nevoia unui loc pentru a putea parca masina este din ce in ce mai mare. Parcarea a devenit o problema mare, mai ales in orasele mari unde disponibilitatea locurilor de parcare este mai mica decat disponibilitatea vehiculelor.
Tipuri de parcari:
- Parcare cu un singur nivel - Acest tip de parcare are doar un singur etaj;
- Parcare multinivel sau cu mai multe etaje - Design-ul unei parcari cu mai multe etaje poate fi diferit. Cel mai comun design este cel cu rampe pentru a trece de la un etaj la altul. Mai putin comune sunt cele care folosesc ascensoare pentru a traversa etajele. Exista si parcari cu sisteme robotizate, care deplaseaza masinile de la un nivel la altul;
- Parcare subterana - Acest tip de parcare are toate nivelele sub suprafata solului. Cel mai adesea acestea sunt situate in centrele oraselor unde nu e mult spatiu disponibil pentru a construi o parcare, dar este nevoie mare de una;
- Parcare automatizata - Functioneaza dupa cum urmeaza: Soferul conduce masina pe o platforma in garaj, apoi sistemul de parcare automat va muta masina pe un loc de parcare disponibil;
- Parcare semi-automata - Sistemul utilizeaza un sistem mecanic pentru a muta masina la spatiul de parcare disponibil, numai ca are nevoie de o actiune umana, aceasta actiune poate fi simpla si anume apasarea unui buton;
Sistemul de parcare auto este acum un sistem inteligent prin utilizarea diverselor tehnologii si cercetari avansate. Este implementat in mai multe medii cu diferite caracteristici.
Conflictele de parcare sunt interminabile, se intampla in fiecare moment si trebuie sa privim din toate perspectivele. Un sistem esential de parcare inteligenta include doua fluxuri: informatii si trafic.
Fluxul de trafic se intampla pe drumul parcurs pentru a gasi un loc de parcare. Soferii de vehicule primesc informatii despre disponibilitatea locului, dupa care parcheaza. Cand acolo sunt multi soferi care cauta un loc de parcare apare competitia ceea ce are ca rezultat conflicte. Odata ce un vehicul ajunge sau pleaca dintr-un loc de parcare, informatiile despre disponibilitate se schimba si sunt publicate catre alti soferi care sunt in cautare. Fluxul de informatii este reprezentat de informatiile despre parcare, din momentul in care sunt detectate de senzori si pana la momentul in care ajung la soferi.
Serviciile unei parcari inteligente le permit soferilor sa isi organizeze transportul inainte de plecare sau chiar in timpul deplasarii. De a lungul timpului au fost facute mai multe cercetari si predictii pentru disponibilitatea locurilor de parcare. Qucit, un francez, a facut prima aplicatie publica pentru monitorizarea locurilor libere special dedicate bicicletelor. Aceasta aplicatie monitoriza cand erau locurile libere sau ocupate si lua in considerare efectul meteorologic, care de obicei schimba starea de spirit a cetatenilor. CityPark este cea de a doua aplicatie de la Qucit. Aceasta aplicatie estimeaza timpul necesar pentru a gasi pe strada parcare, cat mai aproape de destinatie. Sistemul de parcare inteligent utilizeaza informatiile pentru a recomanda soferilor cel mai favorabil loc de parcare.
Studiile au aratat ca in traficul mondial, un mediu dens intre 30% si 50% dintre soferi cauta locuri de parcare gratuite. Studii realizate de Polak ,Vythoulkas in 1993 , Puzicha in 1995,White in 2007 si Gallivan in 2011. Pe baza studiilor anterioare, soferii folosesc intre 5 si 15 minute din timpul lor pentru a gasi un loc de parcare.


Fisiere în arhivă (1):

  • Parcare controlata prin microsistem Arduino si aplicatie Android.docx

Imagini din acest licență

Bibliografie

1. https://www.researchgate.net/publication/236020610_Smart_parking_systems_and_sensors_A_survey - accesat in data 03.04.2020
2. https://www.parking-net.com/parking-industry-blog/a-short-description-of-the-history-of-parking-garages - accesat in data in 03.04.2020
3. https://www.researchgate.net/publication/323029123_Smart_Parking_Tools_Suitability_for_Open_Parking_Lots_A_Review - accesat in data in 04.04.2020
4. https://saber.patagoniatec.com/2014/06/arduino-mega-2560-atmega-mega-arduino-clon-compatible-argentina-tutorial-basico-informacion-arduino-argentina-ptec/ - accesat in 04.04.2020
5. http://roboromania.ro/datasheet/Arduino-Mega-2560-roboromania.pdf - accesat in data 10.04.2020
6. https://www.theengineeringprojects.com/2018/06/introduction-to-arduino-mega-2560.html - accesat in data 10.04.2020
7. https://www.elprocus.com/arduino-mega-2560-board/ - accesat in data 10.04.2020
8. https://electropeak.com/learn/arduino-buying-guide-how-to-choose-right-arduino-board/ - accesat in data 10.04.2020
9. https://www.oreilly.com/library/view/arduino-a-technical/9781491934319/ch04.html - accesat in data 15.04.2020
10. http://www.ti.com/lit/an/slva704/slva704.pdf -accesat in data 15.04.2020
11. http://web.alfredstate.edu/faculty/weimandn/lcd/lcd_initialization/lcd_initialization_index.html - accesat in data 15.04.2020
12. https://learningmsp430.wordpress.com/2013/11/13/16x2-lcd-interfacing-in-8bit-mode/ - accesat in data 15.04.2020
13. http://www.circuitstoday.com/a-note-on-character-lcd-displays - accesat in data 15.04.2020
14. https://osoyoo.com/2018/09/18/micro-bit-lesson-using-the-ultrasonic-module/ -accesat in data 15.04.2020
15. https://components101.com/servo-motor-basics-pinout-datasheet -accesat in data 15.04.2020 -  accesat in data 20.04.2020
16. https://randomnerdtutorials.com/getting-started-with-mit-app-inventor-2-and-arduino/ - accesat in data 20.04.2020
17. https://www.researchgate.net/publication/257592032_MIT_App_Inventor_Enabling_Personal_Mobile_Computing -accesat in data 20.04.2020
18. https://en.calameo.com/read/004590113b2b18c58f023 -accesat in data 20.04.2020
19. http://www.epomm.eu/newsletter/v2/content/2017/0217/doc/Romanian_parking%20guidelines_RO.pdf - accesat in data 23.04.2020
20. http://www.agir.ro/buletine/2097.pdf -accesat in data 23.04.2020
21. https://issuu.com/ivangaina/docs/regulamentul_de_functionare_a_parca - accesat in data 23.04.2020 
22. https://appinventor.mit.edu/ -accesat in data de 24.04.2020


Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!