Patologiile Comunicarii in Organizatia Militara

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I 6
CONSIDERATII GENERALE PRIVIND COMUNICAREA IN MEDIUL MILITAR 6
1.1.Particularitatile comunicarii in organizatia militara 6
1.1.1. Rolul si importanta comunicarii in organizatia militara 8
1.1.2. Aspecte si particularitati ale comunicarii in mediul militar 11
1.2. Patologii ale comunicarii 15
1.2.1. Manipularea 15
1.2.2. Persuasiunea si influentarea 17
1.2.3. Zvonul 21
1.2.4. Minciuna 22
1.2.5. Dezinformarea 26
1.2.6. Propaganda 28
1.2.7. Intoxicarea 30
CAPITOLUL II 32
MANIPULAREA IN ORGANIZATIA MILITARA 32
2.1. Manipularea la nivelul relatiilor interpersonale in mediul militar 32
2.2. Tendinte si evolutii in profilul conflictelor armate 35
2.3. Manipularea opiniei publice in conflictele armate 40
CAPITOLUL III 46
MANIPULAREA SI INFLUENTAREA PSIHOLOGICA IN PRIMUL RAZBOI DIN GOLF 46
3.1. Obiectivele si ipotezele cercetarii 46
3.2. Analiza si interpretarea datelor 47
3.2.1. Analiza frecventelor 48
3.2.2. Analiza contingentei 49
CONCLUZII 52
BIBLIOGRAFIE 54
ANEXE 57


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Studiul comunicarii in cadrul organizatiilor a aparut din necesitatea normala de a obtine performanta. A comunica poate insemna a informa, a explica, a impartasi, a deroga un ordin, a influenta, a convinge, a manipula, a asculta, a uni si motiva pentru a actiona. Toate acestea pot avea influente asupra fiintarii organizatiilor. Scopul general al comunicarii este schimbarea, iar prin cuvant, omul are la indemana cel mai puternic si mai comod mijloc de influentare a semenilor.
Realizarea performantei comunicative este conditia de care are nevoie organizatia militara pentru indeplinirea obiectivelor organizatiei la cele mai inalte standarde de performanta.
In lucrarea de fata, structurata pe trei capitole, am pornit de la abordarea generala a conceptului de comunicare, si m-am indreptat succesiv inspre conturarea nuantelor persuasive ale comunicarii, constituind obiectivul principal al procesului comunicational. Studiul a fost elaborat din perspectiva organizatiei militare, acordand o atentie deosebita felului cum aceasta apare in cadrul conflictelor armate si a modului in care poate influenta derularea si deznodamantul actiunilor militare specifice confruntarii.
Primul capitol din aceasta lucrare l-am dedicat evidentierii particularitatilor de comunicare in mediul militar precum si mentionarii si abordarii pe plan teoretic a patologiilor de comunicare.
In cadrul celui de-al doilea capitol, am deschis problematica existentei manipularii in interiorul organizatiei militare si a modului in care aceasta se reflecta asupra populatiei civile, principalul scop fiind constituit de necesitatea atingerii obiectivelor politico-militare. 
Dimensiunea psihologica a unui conflict sau crize este cel putin la fel de importanta ca si cea fizica, deoarece atitudinea si comportamentul militarilor pot fi decisive in stabilirea deznodamantului sau in natura evolutiilor post-conflict.
Ultima parte a lucrarii a fost rezervata partii aplicative unde intentia mea a fost, ca avand la dispozitie o varietate de metode si tehnici de cercetare sociologica, sa intreprind o analiza de continut asupra primului razboi din Golf, din perspectiva actiunilor manipulative destinate influentarii psihologice. Acest razboi a deschis noi orizonturi de abordare a conflictelor armate, desfasurat printr-o confruntare crancena pe arena manipularii informatiei, obtinandu-se rezultatele scontate atat pe directia trupelor inamice, cat si in ceea ce priveste reactia opiniei publice mondiale.
CAPITOLUL I
CONSIDERATII GENERALE PRIVIND COMUNICAREA IN MEDIUL MILITAR
1.1.Particularitatile comunicarii in organizatia militara
Etimologic, cuvantul ,,comunicare" provine din latinescul ,,comunis", care inseamna ,,a fi in legatura cu" acest fapt evidentiind un dublu sens al continutului acestuia: cel de relatie intre oameni respectiv cel de transfer a ,,ceva" intre acestia.
Desi termenul este de origine latina, primele preocupari pentru comunicare le-au avut grecii. Pentru acestia, arta cuvantului, maiestria de a-ti construi discursul si de a-1 expune in agora era o conditie indispensabila a statutului de cetatean. Elemente concrete de teorie a comunicarii apar insa prima data in lucrarea lui Corax din Siracuza, ,,Arta retoricii", in secolul V i. Hr. Platon si Aristotel vor continua aceste preocupari, institutionalizand comunicarea ca disciplina de studiu, alaturi de filozofie sau matematica in Lyceeum sau in Academia Greaca. Romanii vor prelua de la greci aceste preocupari, dezvoltandu-le si elaborand in jurul anului 100 i. Hr. primul model al sistemului de comunicare 
Pentru relatiile sociale, juridice, economice, publice, sau in domeniul militar, pentru orice activitate, indiferent care ar fi aceasta, comunicarea reprezinta o componenta esentiala, o stare de spirit si un instrument. Ea este calea spre intelegere, armonie si dreptate, dar si o sursa a conflictelor, a urii si a raului din lume.
Comunicarea este un proces a carui esenta o reprezinta deplasarea, transferul sau transmiterea informatiei de la un participant la altul in cadrul unui proces de comunicare. Cu alte cuvinte, un emitator transmite informatie receptorului prin intermediul unui canal de comunicare cu scopul de a produce receptorului anumite efecte. In acest sens, comunicarea reprezinta un proces complex de utilizare de catre doi sau mai multi interlocutori a unui sistem comun de simboluri, semne si comportamente pentru realizarea schimbului de informatii, idei si emotii, in scopul influentarii lor reciproce, a cunoasterii, a interrelationarii lor grupale sau microgrupale, ori in vederea indeplinirii unui obiectiv comun.


Fisiere in arhiva (1):

  • Patologiile Comunicarii in Organizatia Militara.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!