CUPRINS Introducere 2 Capitolul I. Strategii asociate de patrundere pe piata 3 1.1. Importanta riscului in alegerea strategiei de patrundere 3 1.2. Aranjamentele contractuale 4 1.3. Firmele mixte 13 1.4. Factorii determinanti ai selectarii strategiei de patrundere pe piata internationala 17 Capitolul II. Prezentarea firmei SC Millenium Pro Design S.R.L 20 2.1. Istoricul firmei 20 2.2. Descrierea activitatii firmei 21 2.3. Indicatori economico financiari 23 2.4. Studiul de caz: SC Millenium Pro Design S.R.L 27 Capitolul III. Analiza activitatii S.C. Millenium Pro Design S.R.L 28 3.1. Mediul de marketing 28 3.1.1. Macromediul firmei 28 3.1.2. Micromediul firmei 31 3.2. Analiza SWOT 33 3.3. Mixul de marketing 35 3.3.1. Politica de produs 35 3.3.2. Politica de distributie 36 3.3.3. Strategia de produs 38 3.3.4. Politica de pret a SC MILLENIUM PRO DESIGN SRL 41 3.3.5. Politica de promovare a SC MILLENIUM PRO DESIGN SRL 41 3.4. Dezvoltarea industriei parfumurilor pe glob 43 3.4.1. Tendintele industriei parfumurilor pe piata mondiala 43 3.5. Organizarea activitatii de marketig 49 3.5.1. Etapele cercetarii de marketing 49 3.5.2. Obiectivele cercetarii de marketing 50 3.5.3. Sistemul informational intern de marketing 50 3.5.4 Concurenta si riscurile marketingului 51 3.5.5. Principiile marketingului 52 3.5.6. Pozitionarea departamentului in structura organizatorica de ansamblu 54 3.5.7. Structura interna a departamentului de marketing în cadrul S.C. Millenium Pro Design S.R.L. 54 Concluzii 58 Propuneri 59 Anexe 60 Bibliografie 65
INTRODUCERE Lucrarea are drept obiectiv analiza aspectelor teoretice si practice ale patrunderii pe piata a firmei SC Millenium Pro Design SRL, în vederea dezvoltarii activitatii viitoare a acesteia si a pozitionarii cat mai adecvate pe piata. Primul capitol, intitulat ’’ Strategii asociate de patrundere pe piata’’, cuprinde o scurta abordare teoretica a procesului de organizare a sistemului de afaceri. Al doilea capitol ne ofera o prezentare generala a SC Millenium Pro Design SRL, istoricul firmei precum si domeniul de activitate si provenienta sa pe piata romaneasca.In acest capitol se prezinta totodata gama variata si brandurile produselor oferite masei de clienti spre vanzare cat si situatia economica a firmei, situatie ce pana in prezent ne va arata ca SC Millenium Pro Design SRL este situat pe locul 1 in „TOP AFACERI 2012”. Al trei-lea capitol „Analiza activitatii S.C. Millenium Pro Design S.R.L.”, ofera o analiza a punctelor tari si slabe ale firmei precum si o abordare a marketing-ului in mediul, mixul si organizarea activitatii de marketing, cele trei sectoare bine definite ale firmei ce ne permit sa ajungem la pasii necesari acesteia pentru a selecta si organiza modul in care doreste sa se afirme pe piata. CAPITOLUL I STRATEGII ASOCIATE DE PATRUNDERE PE PIATA 1.1 Importanta riscului in alegerea strategiei de patrundere Tranzactiile de export si investitiile directe sunt cele doua poluri opuse ale strategiilor de patrundere. Intre aceste doua extreme poate fi localizata o mare varietate de strategii care presupun asocierea firmelor in vederea patrunderii pe piata internationala. Strategiile asociate au ca particularitate cresterea progresiva a gradului de implicare. Asadar, licentierea presupune un transfer de tehnologie, de obicei fara implicarea in relatii de durata. Franchisingul, contractele de management, si subcontractarea constau intr-o colaborare mai stransa si riscuri mai mari. Aliantele strategice si firmele mixte solicita resurse ce trebuie folosite in comun, ofera si posibilitati mai bune de prezenta pe piata, dar au si potential conflictual mai ridicat. Factorii principali care influenteaza formele de patrundere asociate raman riscul diseminarii avantajelor competitive (tehnologie, know-how tehnologic si comercial, marca, expertiza in management si marketing) si riscul politic. Aceste riscuri sunt comune tuturor alternativelor strategice de patrundere pe piata internationala, asa cum reiese din tabelul 1. Tabel 1 Importanta riscului diseminarii si a riscului politic in cazul strategiilor de patrundere pe piata internationala Sursa: V. Danciu, Marketing International, 2001, p. 236 Riscul diseminarii avantajelor competitive Riscul politic Scazut Mediu Ridicat Scazut Mediu Ridicat Export Contracte de management Licentiere Franchising Firme mixte cu capital minoritar Aliante strategice Firme mixte cu capital egal sau majoritar Investitii directe Din datele tabelului reiese ca aranjamentele contractuale si aliantele strategice presupun un risc politic scazut, deoarece nu implica afectarea resurselor financiare si materiale (in cazul licentierii, contractelor de management) sau permit divizarea costurilor si riscurilor cu partenerii locali (franchising, aliante strategice). Firmele mixte cu participare majoritara implica cel mai inalt grad de risc. In cazul riscului diseminarii avantajelor competitive, nivelul este mediu pentru licentiere, franchising si firmele mixte paritare, in functie de clauzele contractuale, iar firmele mixte minoritare, conjugate cu o putere de negociere slaba, implica cel mai inalt grad de risc.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.