Lucrari de Licenta pentru Pedagogie

doc

Dezvoltartea Competentelor Comunicative prin Intermediul Tehnicilor Educationale Moderne

PRELIMINARII "Daca copilul, indrumat de profesor, intelege gindul exprimat de poet si insuseste forma in care a fost expus, inca nu inseamna ca-si antreneaza darul vorbirii, aceasta ii imbogateste orizontul de cunoastere, dar capacitatile de exprimare pot ramine absolut atrofiate." Usinski C. D. Actualitatea problemei: Noile idei valorificate in procesul educational din tara orienteaza activitatea de formare a personalitatii copilului prin dezvoltarea personala in masura in care urmeaza sa fie formate competentele sale comunicative ca subiect al invatarii active si ca fiinta um... vezi detalii

doc

Modalitati de Diferentiere si Individualizarea Activitatii Instructiv-Educative

INTRODUCERE "Copilul nu se naste nici bun, nici rau din punct de vedere intelectual, ca si din punct de vedere moral, ci stapan al destinului sau" (J. Piaget) Formarea personalitatii umane - scop final al societatii noastre, presupune cu necesitate crestere considerabila a rolului scolii ca factor de cultura si civilizatie, valorificarea deplina a potentialului formativ al activitatii instructiv - educative. In acest sens, putem spune ca sporirea eficientei invatamantului trebuie sa vizeze, in ultima instanta, integrarea rapida, usoara a tinerilor in viata si activitatea social... vezi detalii

docx

Specificul Consilierii in Invatamantul Primar

Introducere In lucrarea de fata propun o abordare a problematicii consilierii elevilor in invatamantul primar din perspectiva impusa de contextul mai larg al schimbarilor politice si social-economice din tara noastra. Reforma invatamantului in Romania subliniaza importanta comutarii accentului de pe latura informativa a procesului educativ spre cea formativa. Invatamantul traditional se centreaza prioritar pe aspectele de ordin cognitiv ale elevului, ignorand intr-un mod impardonabil personalitatea unica si irepetabila a subiectului educatiei, componentele sale afective, motivationale, a... vezi detalii

doc

Organizarea Interna a Vocabularului - Abordare Metodico-Stiintifica Privind Invatamantul Primar

I. MOTIVATIA ALEGERII TEMEI Copiii sunt florile din primavara vietii omenesti, sadite de Dumnezeu pentru bucuria si iubirea oamenilor. Sufletul copiilor este aluatul in care se poate imprima un sfant sau un inger de la care sa ceri ajutor, un talhar sau un demon de la care sa te ingrozesti. Inima copilului este un ogor in care creste tot ce semeni, virtutile sau pacatele, binele sau raul. Pentru inima si sufletul curat ,,boaba de roua", pentru sinceritatea si neprihanirea lui, pentru iubirea lui, noi educatorii si parintii suntem chemati sa crestem si sa educam copiii in cultul virtut... vezi detalii

doc

Realizarea Obiectivelor Noilor Educatii in Invatamantul Primar

1.1 Educatia - delimitari conceptuale Educatia ca actiune specific umana este obiectul de studiu pentru diferite stiinte sau ramuri ale acestora si a aparut cu mult inaintea aparitiei pedagogiei ca stiinta. Despre utilizarea termenului de pedagogie, aceasta a inceput doar in a doua jumatate a secolului al XIX-lea. Cunoscutul pedagog Emile Planchard sustine ca abia in aceasta perioada ,,Cursurile de educatie generala tinute in diferite universitati franceze au fost denumite uneori Cursuri de pedagogie". Etimologia termenului educatie ne arata ca acesta poate fi dedus din latinescul e... vezi detalii

docx

Influenta Mediului Familial Asupra Activitatilor Extrascolare ale Scolarului Mic

CAPITOLUL 1 SCOLARUL MIC (6 - 10 ANI) Lumea scolarului mic este alcatuita din o serie de evenimente care il fac sa fie intr-o evolutie permanenta. El descopera zi de zi lucruri noi, iar corpul sau reactioneaza progresiv la toate aceste schimbari. Desi transformarile fizice sunt vizibile, este indicat sa acordam atentie si modificarilor in plan psihic pe care le experimenteaza copilul in etapa micii scolaritati, intrucat aceste modificari au poate cel mai puternic impact asupra vietii scolarului la aceasta varsta. 1.1. Particularitatile fizice Un aspect esential din existenta scolarului... vezi detalii

doc

Proiectarea Curriculara a Complexelor de Dezvoltare Fizica la Grupa Mica si Mijlocie

1.1. Importanta exercitiilor fizice in formarea personalitatii prescolarului Din cele mai vechi timpuri sanatatea, instruirea, educatia au stat in atentia pedagogilor si indeosebi a familiei si societatii. << Mens sana in corpore sano << spune un proverb latin si este foarte adevarat. Un corp sanatos nu poate fi castigat si mentinut fara miscare si, cu atat mai mult, nu se poate dezvolta armonios fara o influentare organizata a organismului. Scoala romaneasca accentueaza tot mai mult necesitatea practicarii sportului de la cele mai fragede varste. Practicand sportul in mod co... vezi detalii

doc

Dezvoltarea Creativitatii in Comunicarea Orala Prin Activitati de Educare a Limbajului la Prescolarul de Varsta Mare

DEZVOLTAREA CREATIVITATII IN COMUNICAREA ORALA PRIN ACTIVITATI DE EDUCARE A LIMBAJULUI LA PRESCOLARUL DE VARSTA MARE INTRODUCERE ,, Sa nu-i educam pe copiii nostri pentru lumea de azi. Aceasta lume nu va mai exista cand ei vor fi mari; si nimic nu ne permite sa stim cum va fi lumea lor. Atunci sa-i invatam cum sa se adapteze." (Maria Montessori) (Burnett. A, 1962,p. 71) Valorile si functiile formative ale limbii romane au implicatii atat de complexe si profunde in intreaga personalitate a prescolarului, incat-desi atat de des abordate-enuntarea celor mai importante dintre ele ramane... vezi detalii

docx

Sistemul de Invatamant Romanesc Versus Sisteme de Invatamant Europene

Introducere Educatia este unul din ingredientele care pune societatea in miscare, care ii ofera stralucire, frumusete, moralitate, armonie, care o imbogateste. Poate de aceea multi filosofi au meditat asupra educatiei si au incercat sa o descrie; in acest sens, Platon spunea ca "educatia are drept scop sa dea sufletului si corpului intreaga frumusete si perfectiune de care sunt susceptibile". La J.Simion "educatia este o operatiune prin care un spirit formeaza alt spirit si o inima formeaza o alta inima". I.Kant considera ca "educatia urmareste realizarea intregii ... vezi detalii

docx

Implicatii Psihopedagogice ale Jocului Didactic in Dezvoltarea Limbajului la Prescolari

IMPLICATII PSIHOPEDAGOGICE ALE JOCULUI DIDACTIC IN DEZVOLTAREA LIMBAJULUI LA PRESCOLARI ARGUMENT Prin natura ei, limba este un sistem de semne organizate riguros si determinate de scopul suprem al comunicarii. Copilul se deprinde cu aceste semne intuitiv, la varsta cand i se formeaza primele abilitati de comunicare. Dupa cum stim, o achizitie noua se cladeste pe un sistem de cunostinte si deprinderi sedimentate deja si nu pe un teren gol. Copilul vine deci in gradinita cu o anumita competenta lingvistica, gratie a integrarii sociale si conditie a dobandirii performantei lingvistice. ... vezi detalii

Hopa sus!