Lucrări de Licență pentru domeniul Pedagogie

doc

Modalități de Utilizare a Mijloacelor de Învățământ în Cadrul Procesului Educațional la Istorie

Introducere Actualitatea temei: Alături de componentele care asigură conţinutul propriu - zis al procesului de predare - învăţare a istoriei şi de metodele efective de predare, un loc important îl ocupă mijloacele de învăţământ utilizate în predarea - învăţarea istoriei. Nu este o noutate şi nimic de pus la îndoială că succesul unei lecţii depinde în mare parte de utilizarea diverselor mijloace de învăţământ în cadrul ei, fără de care elevilor le-ar fi cu mult mai greu să însuşească cele predate de învăţător. Mijloacele de învăţământ constituie o componentă importantă a procesului de î... vezi detalii

doc

Realizarea Obiectivelor Noilor Educații în Învățământul Primar

1.1 Educaţia – delimitări conceptuale Educaţia ca acţiune specific umană este obiectul de studiu pentru diferite ştiinţe sau ramuri ale acestora si a apărut cu mult înaintea apariţiei pedagogiei ca ştiinţă. Despre utilizarea termenului de pedagogie, aceasta a început doar în a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Cunoscutul pedagog Émile Planchard susține că abia în această perioadă „Cursurile de educaţie generală ţinute în diferite universităţi franceze au fost denumite uneori Cursuri de pedagogie”. Etimologia termenului educaţie ne arată că acesta poate fi dedus din latinescul educo-e... vezi detalii

doc

Dezvoltartea Competențelor Comunicative prin Intermediul Tehnicilor Educaționale Moderne

PRELIMINARII “Dacă copilul, îndrumat de profesor, inţelege gîndul exprimat de poet şi însuşeşte forma în care a fost expus, încă nu înseamnă că-şi antrenează darul vorbirii, aceasta îi imbogăţeşte orizontul de cunoaştere, dar capacităţile de exprimare pot rămîne absolut atrofiate.” Uşinski C. D. Actualitatea problemei: Noile idei valorificate în procesul educaţional din ţară orientează activitatea de formare a personalităţii copilului prin dezvoltarea personală în măsura în care urmează să fie formate competenţele sale comunicative ca subiect al învăţării active şi ca fiinţă umană, care ... vezi detalii

doc

Dezvoltarea personalității elevului în alternativa step-by-step

INTRODUCERE Sistemul alternativ Step by Step este bine structurat şi corespunde atât intereselor şi nevoilor de grup, cât şi a celor individuale, incluzând şi îndrumările necesare pentru observarea şi evaluarea progresului fiecărui copil. Învăţarea prin cooperare este o metodă de predare ce îi face pe copiii capabili să-şi dezvolte abilităţi de relaţionare interpersonală prin lucrul împreună şi în grupuri flexibile. Percepând copilul ca un individ unic, demn de respect şi inţelegere, alternativa Step by Step, prin formele ei de organizare, ii stimulează pe copii să dialogheze deschis, si... vezi detalii

doc

Modalități de Prevenire și Combatere a Eșecului Școlar

Introducere Eșecul școlar definește acele situații didactice/educative care consemnează imposibilitatea momentană a elevului de realizare a obiectivelor pedagogice propuse la diferite niveluri ale procesului de învățământ, adică neîndeplinirea cerințelor obligatorii din programe, acesta fiind efectul discrepanței dintre exigențe, posibilități și rezultate. Am ales această temă deoarece eşecul şcolar reprezintă un fenomen actual cu care se confruntă învăţământul şi care ia amploare pe zi ce trece. În acelaşi timp orice profesor se loveşte inevitabil de acest fenomen în munca de zi cu zi şi... vezi detalii

pdf

Dezvoltarea gândirii critice

PRELIMINARII Actualitatea cercetarii. Amploarea schimbarilor ce au loc in lume si in Republica Moldova constituie o provocare pentru sistemul de invatamant. In Conceptia dezvoltarii invatamantului in Republica Moldova se mentioneaza ca una din prioritatile educationale este aplicarea noilor tehnologii orientate spre formarea, dezvoltarea competentelor. Actiunile si realizarile obtinute in ultima perioada denota premise relevante pentru modernizarea continua a sistemului de invatamant, avand la baza Programul de activitate a Guvernului ,,Modernizarea tarii - bunastarea poporului", Planul de... vezi detalii

docx

Educația civică

Introducere Educatia civica, ca obiectiv si dimensiune fundamentala a socializarii, nu poate lipsi din oferta de educatie, concretizata in moduri diferite in cadrul scolii. Se vorbeste despre educatia civica implicita care, prin atmosfera si practica democratica din scoala, sustine formarea elevilor in spiritul valorilor si principiilor democratice. Participarea la luarea deciziilor in cadrul consiliului scolii, posibilitatea elevilor de a-si exprima opiniile in revista scolii sau implicarea lor in structuri reprezentative ale elevilor sunt vazute ca mijloace prin care copiii si tinerii vin... vezi detalii

doc

Tipuri de violență în școală

INTRODUCERE Într-o relaţie educaţională există o tentaţie a cadrului didactic de a observa anumite elemente normative, care vor putea reconsidera total răspunsul elevilor în ce priveşte anumite intervenţii sau atitudini ale acestora. Violența reprezintă dezorganizarea brutală şi continuă a sistemului personal, colectiv ori social; este pierderea integrităţii fizice, psihice şi materiale şi care conduc la agresiune, la folosirea forţei în mod conştient/inconştient împotriva altuia/altora, după cum este posibil ca agresorul să nu fi urmărit producerea unui rău. Lucrarea TIPURI DE VIOLENȚĂ ... vezi detalii

doc

Rolul managementului educațional în România

INTRODUCERE Rolul managementul educaţional a căpătat în ultima vreme o importanţă tot mai mare atât în Romania, cât şi în societatea europeană.Problema însine a fost mult studiată de către specialişti şi s-a încercat o aprofundare în domeniul respectiv stabilind mult mai exact repere fixe de urmat în conducerea unităţilor de învătământ. Astfel, Saul Gellerman afirma în scopul acestui rol managerial, că “angajaţii reaţionează la comportamentul conducerii şi nu la observaţiile făcute de membrii acesteia”, ceea ce ne face atât pe noi, cât şi pe specialişti (managerii) să ne poziţionăm atenţi... vezi detalii

doc

Proiectarea curriculară a complexelor de dezvoltare fizică la grupa mică și mijlocie

1.1. Importanţa exerciţiilor fizice în formarea personalităţii preşcolarului Din cele mai vechi timpuri sănătatea, instruirea, educaţia au stat în atenţia pedagogilor şi îndeosebi a familiei şi societăţii. « Mens sana in corpore sano « spune un proverb latin şi este foarte adevărat. Un corp sănătos nu poate fi câştigat şi menţinut fără mişcare şi, cu atât mai mult, nu se poate dezvolta armonios fără o influenţare organizată a organismului. Şcoala românească accentuează tot mai mult necesitatea practicării sportului de la cele mai fragede vârste. Practicând sportul în mod constant se măre... vezi detalii

docx

Rolul psihologului școlar

INTRODUCERE Actualitatea temei. Meseria de psiholog sau consilier şcolar este una relative nouă în sfera ocupaţiilor din Republica Moldova, dar din ce în ce mai prezentă în viaţa şcolii. Dacă în urmă cu douăzeci de ani auzeam de psiholog doar în filmele americane, şi nu prea întelegeam ce anume face acesta, astăzi, substantivul “psiholog “ se pronunţă din ce în ce mai des în mass-media, în scoli, în comunitate. Acest aspect este pozitiv atâta timp cât constientizam importanţa psihologului în viaţa noastră şi necesitatea rezolvării unor probleme de natura psiho-comportamentală. Rolul psiho... vezi detalii

docx

Influența metodelor și tehnicilor interactive de predare-învățare asupra coeziunii clasei de elevi

Metodele de invatamant reprezinta caile folosite de cadrul didactic pentru a-i sprijini pe elevi sa descopere lumea inconjuratoare. Acestea reprezinta totodata mijloacele prin care elevii isi formeaza si dezvolta priceperile, deprinderile si aptitudinile necesare pentru a-si forma caracterul si pentru a-si dezvolta personalitatea. Metoda didactica este o sursa de organizare si desfasurare a procesului de predare invatare si ajuta la indeplinirea scopurilor si obiectivelor stabilite de catre profesor. Folosirea diversificata a metodelor didactice duc la imbinarea activitatilor de invatare si... vezi detalii

doc

Mass media în educație - aspecte pozitive și negative

INTRODUCERE Lucrarea de faţă prezintă aspecte teoretice şi analize sociologice în domeniul pedagogiei, mai exact referitoare la relaţia dintre mass-media şi educaţie. Toate acestea accentuează atenţia care ar trebui îndreptată cu precădere asupra efectelor şi influenţelor exercitate de media asupra tinerilor. În cadrul acestei lucrări s-a încercat surprinderea principalelor articulaţii ale relaţiei dintre educaţie şi sistemul mass-media, prin identificarea efectelor pe care le au acţiunile acestui sistem asupra personalităţii elevilor. Într-o primă parte, sunt aduse în discuţie aspectele... vezi detalii

doc

Educatia Artistico-Plastica

CAPITOLUL I MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Importanta abordarii acestei teme deriva din importanta frumosului pentru viata.Culoarea este esentiala vietii,dand stralucire si identitate tuturor fiintelor si obiectelor .Necesitatea educatiei plastice este subliniata de necesitatea de noutate ,originalitate.Prin intermediul culorii si desenului copilul isi exprima trairile interne ,sentimentele ,asteptarile ,visele si modul in care percepe intreg mediu inconjurator.Experimentele care au ca scop cunoasterea dezvoltarii senzatiilor vizuale la copiii de varsta prescolara au atestat ideea ca pana la va... vezi detalii

doc

Relația scoală familie ca premisă a eficienței procesului de învățământ

ARGUMENT ,,OMUL nu poate deveni OM decat prin EDUCATIE" (Kant) In toate societatile lumii, educatia ocupa un loc foarte important. Fiecare om isi traieste viata intr-un ritm alert, accelerat, incercand sa-si stapaneasca setea de cunoastere prin realizarea unor studii superioare, prin implicarea in cele mai diverse si active proiecte educative. Multi sunt cei care, pe langa studii, opteaza si pentru intemeierea unei familii, incercand sa se realizeze profesional, dar si familial. In lucrarea realizata am incercat sa surprind faptul ca relatia dintre scoala si familie ocupa un rol foarte impo... vezi detalii

Hopa sus!