Lucrari de Licenta pentru Pedagogie

doc

Psihologia Educatiei

I.PSIHOLOGIA EDUCATIEI I.1.INVATAREA SI TEORIILE INVATARII Conceptele de invatare si invatare scolara.Mecanisme si procesualitate. In sens extensiv,invatarea este un proces de achizitie ,in functie de experienta,gratie carora anumite activitati /conduite se formeaza ori se modifica sub influienta conditiilor repetitive si variabile ale mediului. Invatarea - este un proces evolutiv,de esenta formativ-informativa,ce consta in dobandirea,intr-o maniera explorativa,a experientei de viata,in modificarea selectiva si sistematica a conduitei,in ameliorarea si perfectionarea ei controlata si con... vezi detalii

doc

Autoeducatie

1.TEMA PROIECTULUI: AUTOEDUCATIA SI ROLUL EI IN DEZVOLTAREA PERSONALITATII UMANE Motivarea temei: Am ales autoeducatia ca tema deoarece cred ca educatia realizata in scoala si in familie constituie temelia pe care omul isi construieste propria personalitate,iar fiinta umana nu este un produs,,inert''accesibil modelarii prin educatie,ea este rezultatul propriei sale vointe,a devenirii ulterioare prin autoeducatie. Educatia creeaza conditiile psihologice (capacitati, deprinderi, tehnici de munca intelectuala, motivatii si altele) pentru autoeducatie, iar aceasta, continuand educatia, devine... vezi detalii

docx

Manastirea Dragomirna - Perla Moldovei

Introducere De cand am venit la facultate m-a ajutat Dumnezeu sa vizitez cateva manastiri de prin imprejurimile Sucevei, vazand frumusetile ce ne inconjoara. Noi, oamenii suntem prea preocupati de grijile lumesti, de familie, de locuri de munca, astfel pierdem sansa sa ne bucuram ochii si sufletul cu lucruri si locuri deosebite. Cand a fost sa aleg tema licentei nici macar nu am stat prea mult pe ganduri si am vrut sa prezint manastirea Sucevita, insa fusese luata de alta colega. Voronetul la fel, iar domnul profesor coordonator mi-a recomandat manastirea Dragomirna. Mi s-a parut greu, m... vezi detalii

doc

Portofoliu de Evaluare Finala

I.1.Metoda observatiei Ca metoda de cunoastere si cercetare psihopedagogica, observatia consta in urmarirea intentionata si inregistrarea exacta, sistematica a diferitelor manifestari comportamentale ale elevului (grupului) asa cum se prezinta ele in mod natural. Intre observarea spontana, ocazionala, pasiva si observatia stiintifica exista diferente privind scopul, modul de organizare, prelucrare si interpretarea datelor obtinute. Observatia este metoda cel mai des utilizata in cunoasterea manifestarilor comportamentale ale prescolarilor, elevilor, furnizand informatii bogate si variate. ... vezi detalii

docx

Limbajul Tinerilor - Argou sau Jargon

INTRODUCERE Este unanim recunoscut faptul ca limbajul constituie,incontestabil,cea mai inalta creatie a geniului uman.Odata cu aceasta geniala creatie,omul a reusit sa se desprinda din randul animalelor,sa se organizeze in grupuri,si astfel,sa domine intregul regn.Pe baza limbajului, folosit ca principal mijloc de comunicare,oamenii au putut intemeia societatea umana. Fara indoiala si ,,limbajul'' animalelor este un instrument de comunicare.Si acesta este un ansamblu de semne care se serveste pentru a exprima ce simt,ce doresc si poate,ce ,,gandesc''animalele.Exprimarea aceasta,realizata ... vezi detalii

doc

Educatia Artistico-Plastica

CAPITOLUL I MOTIVATIA ALEGERII TEMEI Importanta abordarii acestei teme deriva din importanta frumosului pentru viata.Culoarea este esentiala vietii,dand stralucire si identitate tuturor fiintelor si obiectelor .Necesitatea educatiei plastice este subliniata de necesitatea de noutate ,originalitate.Prin intermediul culorii si desenului copilul isi exprima trairile interne ,sentimentele ,asteptarile ,visele si modul in care percepe intreg mediu inconjurator.Experimentele care au ca scop cunoasterea dezvoltarii senzatiilor vizuale la copiii de varsta prescolara au atestat ideea ca pana la va... vezi detalii

docx

Portofoliu Modul Psihopedagogic

INTRODUCERE A. Importanta si actualitatea temei Este bine stiut ca progresul si reusita in educatie nu pot veni decat sub influenta pozitiva a dascalului si prin participarea constienta si motivata intrinsec a subiectilor asupra carora actioneaza. Daca suntem dascali trebuie sa ne consideram mai intai, noi insine, elevii nostri. Educatorul de azi nu poate sa desfasoare o activitate eficienta daca nu detine o informatie didactica substantiala, daca nu este la curent cu toate aspectele modernizarii si inovarii actuale a scolii sub raport tehnologic, daca nu este preocupat de aplicarea celor... vezi detalii

doc

Modalitati Eficiente de Informare si Formare Intelectuala a Studentilor Militari

INTRODUCERE Invatamantul romanesc si procesul de transformare la care este supus acesta se configureaza sub semnul unor noi conceptii cu privire la pregatirea tinerilor, printre acestea regasindu-se si aceea referitoare la necesitatea restructurarii si imbogatirii registrului metodic utilizat de profesor Continuturile diferitelor discipline de studiu pot fi predate in moduri diferite, dar consecintele nu sunt aceleasi daca profesorul se situeaza pe o pozitie traditionalista, restrictiva sub aspect formativ, sau pe o pozitie moderna, urmarind dezvoltarea libera si integrala a tinerilor In... vezi detalii

docx

Metode de Prevenire si Combatere a Esecului Scolar in Disciplinele Economice

Introducere Lucrarea de fata isi propune abordarea unui subiect de o mare importanta practica pentru actorii campului educational, atat profesori, cat si elevi: esecul scolar. Am prezentat acesta problema atat la nivel teoretic si am realizat o cercetare avand ca principal scop identificarea prezentei fenomenelor de esec si identificarea efectelor acestui fenomen. Am ales aceasta tema deoarece esecul scolar reprezinta un fenomen actual cu care se confrunta invatamantul si care ia amploare pe zi ce trece. In acelasi timp orice profesor se loveste inevitabil de acest fenomen in munca d... vezi detalii

doc

Valente Formative ale Activitatii de Rezolvare si Compunere a Problemelor

I. CULTIVAREA CREATIVITATII - OBIECTIV AL PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV I.1. Delimitari conceptuale Renumitul psiholog american A.L. Taylor consemneaza ca a intalnit mai mult de o suta de definitii ale notiunii de creativitate. Gama definirii se intinde de la intelegerea creativitatii ca o atitudine, indiferent daca persoana care are o astfel de atitudine elaboreaza sau nu un proces creativ, pana la identificarea acesteia cu o productie creatoare, de inalt nivel, cu realizari neobisnuite in diferite domenii. Creativitatea este capacitatea psihica a indivizilor umani de a genera noul... vezi detalii

Hopa sus!