Lucrari de Licenta pentru Pedagogie

doc

Strategii de Stimulare a Creativitatii Scolarilor Mici

ARGUMENT Fenomen multidimensional, creativitatea apare ca o activitate complexa care se finalizeaza intr-un produs. Ea se manifesta in desfasurarea unui proces si presupune existenta unor trasaturi de personalitate si a unui context social si organizational in care se desfasoara. Importanta creativitatii a fost publicata de J.P. Guilford ,in 1950,dupa care a intrat in atentia studiilor si cercetarilor din mai multe universitati ale lumii . Desi foarte veche ca interes pentru ceea ce repezita contributia fiecarui individ la destinul cultural al omenirii,modul de abordare stiintific este de... vezi detalii

docx

Rolul de Pedagog al Asistentului Social

INTRODUCERE Specializarea si utilizarea pe scara tot mai larga a stiintei si tehnologiilor moderne fac tot mai dificila participarea pe piata muncii a persoanelor cu handicap, a celor care sufera de anumite boli etc. De asemenea mobilitatea sociala crescuta, aparitia marilor aglomerari urbane, migratia interna si externa in crestere au contribuit la izolarea sociala a multor indivizi, pierderea suportului familiilor largite etc. Aceste evolutii au facut necesara aparitia unor noi institutii sociale cu rol in bunastarea indivizilor care sa actioneze pentru satisfacerea nevoilor oamenilor. ... vezi detalii

docx

Pictarea Icoanelor si Rolul Acestei Activitati in Dezvoltarea Religiozitatii Elevilor

INTRODUCERE Omul, cea mai mare minune a lumii si regele ei totodata, a fost creat de Dumnezeu din iubire si pentru iubire, capabil prin conlucrarea cu harul Lui sa se indumnezeiasca la nesfarsit, dar pentru ca unul din darurile ontologice ale acestui om minunat, a fost si darul libertatii, si pentru ca din momentul creatiei, fiind nedesavarsit duhovniceste, a ales sa devina dumnezeu fara harul lui Dumnezeu, tot ce a urmat mai apoi, a fost sa se bazeze pe simturile lui, dar mai ales pe promisiunea aceluiasi Dumnezeu iubitor, ca nu-l va lasa vreodata singur si ca ii va oferi a doua oara san... vezi detalii

doc

Formarea Competentelor Creative la Elevii Mici prin Aplicarea Strategiilor Didactice

PREAMBUL Schimbarile sociale din Republica Moldova si in alte tari sud-est europene au generat noi atitudini in procesul de educatie si instruire a personalitatii. Reforma sistemului de invatamant actual promoveaza noi strategii didactice in scopul formarii personalitatii care asigura o adaptare la cerintele curente ale realitatii. Actualmente se intentioneaza crearea unui nou model de educatie reiesind din perspectiva teoriilor noilor educatii dinamic si adaptabil la conditiile sociale moderne. Stimularea si aprofundarea creativitatii, adaptarea la cerintele teoriilor noilor educatii devi... vezi detalii

doc

Dezvoltarea Competentei Sociale la Elevi in Cadrul Orelor de Educatie Civica

ADNOTARE Lucrarea de fata cu titlul "Dezvoltarea competentelor sociale la elevi in cadrul orelor de eduatie civica", elaborata de catre Gobjila Cristina si perfectata in municipiul Chisinau - 2013, consta din introducere, trei capitole si concluzie. Fundamentarea teoretica se constituie in primele doua capitole. In primul capitol "Delimitari conceptuale ale competentei sociale" se examineaza cadrul general al competentei: definitii, tipologii, caracteristici, precum si specificul competentei sociale si componentele acesteia. Capitolul II "Repere psihopedagogi... vezi detalii

docx

Metodologia Predarii-Invatarii Conceptului de Numar Natural in Ciclul Primar

Argumentul Invatarea matematicii necesita un stil de munca adecvat. Obtinerea rezultatelor depinde atat de cantitatea de efort depusa, dar mai ales de calitatea rezultatului. Este important sa se sporeasca atat randamentul muncii, al lectiilor cat si a muncii personale a elevului: in acelasi timp cu aceeasi cheltuiala de energie, elevul trebuie sa asimileze mai mult, mai temeinic, mai organizat. Predarea, ca activitate a profesorului si cea de invatare, a elevului, obiectiveaza mereu in interfata conturata de rezultatele obtinute. Aceasta interfata cuprinde informatia relevanta asupra ac... vezi detalii

doc

Necesitatea Viziunii Psihosociale in Analiza si Interpretarea Fenomenelor Educationale

Multa vreme procesul instructiv-educativ cu intreaga sa stuctura institutionala si mai ales cu functionalitatea sa concreta a fost abordat prin prisma urmatoarelor perspective: -perspectiva pedagogica (care pune accent pe organizarea si structurarea continutului invatamantului, imbogatirea si diversificarea metodologiei didactice, modernizarea mijloacelor didactice, optimizarea modalitatilor de evaluare a randamentului scolar etc.); -perspectiva psihoindividuala (se centra asupra functiilor, trairilor si starilor pshice ale elevului luat in sine, neraportat la alti elevi si nici la contex... vezi detalii

doc

Impactul Parteneriatului Scoala-Familie Extinsa in Formarea Calitatilor Morale la Elevii de Varsta Scolara Mica din Orfelinate

Introducere Actualitatea temei. Nu este posibila formarea personalitatii fara a tine seama de aspectul care ar trebui sa domine intreaga noastra viata sufleteasca: aspectul moral. Specificul educatiei morale este determinat, pe de o parte, de particularitatile moralei, ca fenomen social, care-i confera continutul, iar pe de alta parte, de conditiile sociopsihice ce sunt implicate in realizarea lor. Educatia morala este o componenta a educatiei prin care se realizeaza formarea si dezvoltarea constiintei si a conduitei morale, formarea profilului moral al personalitatii, elaborarea compor... vezi detalii

doc

Stimularea Succesului Scolar la Elevii din Cursul Primar

Modernizarea invatamantului este un proces logic, constituit dintr-o suita de actiuni ce vizeaza realizarea unei concordante a invatamantului cu cerintele societatii in general, cu transformarile fundamentale care au loc in viata sociala, in economie, in stiinta si tehnologie, in cultura, in mod special. Modernizarea urmareste, deci, reducerea acelui decalaj, care exista intre educatie si dezvoltarea societatii. Actiunii de modernizare ii revine sarcina de a depista mijloacele pedagogice indispensabile perfectionarii educatiei si a transformarii ei intr-o forta motrice a dezvoltarii societ... vezi detalii

doc

Metode Activ-Participative Folosite in Activitatile de Educare a Limbajului

CAPITOLUL I PROFILUL PSIHOLOGIC AL COPILULUI PRESCOLAR I.1 Caracteristici ale dezvoltarii pshihofizice ale copilului in perioada prescolara Pentru majoritatea oamenilor, copilaria reprezinta etapa de varsta cea mai luminoasa a vietii. Dupa trecerea anilor, fiecare persoana isi aminteste cu duiosie si retraieste clipele frumoase petrecute candva, undeva. Stiintele umaniste indeosebi au acordat copilariei o mare importanta si i-au dezvaluit rolul esential in dezvoltarea fiintei umane. Copilaria este legata de fenomenul general al generatiilor, de structura sociala, de institutia familiala... vezi detalii

Hopa sus!