Introducere Omul este o fiinta complexa, iar nevoia de a comunica, de a transmite sau de a primi semnale, mesaje (informatii, idei, sentimente) este o trasatura fundamentala a sa, ea ii defineste viata, ii coordoneaza actiunile, organizarea sociala, ii conditioneaza intreaga evolutie. Evolutia culturii si a civilizatiei, a omului insusi, ca fiinta superioara, este legata implicit de evolutia procesului de comunicare, relatiilor interpersonale, de multiplicare si diversificare a modurilor si mijloacelor de comunicare. In prezent dorita modernizarii din domeniul tehnologiilor informationale... vezi detalii
Introducere Actualitatea temei: Alaturi de componentele care asigura continutul propriu - zis al procesului de predare - invatare a istoriei si de metodele efective de predare, un loc important il ocupa mijloacele de invatamant utilizate in predarea - invatarea istoriei. Nu este o noutate si nimic de pus la indoiala ca succesul unei lectii depinde in mare parte de utilizarea diverselor mijloace de invatamant in cadrul ei, fara de care elevilor le-ar fi cu mult mai greu sa insuseasca cele predate de invatator. Mijloacele de invatamant constituie o componenta importanta a procesului de i... vezi detalii
INTRODUCERE Actualitatea temei. Meseria de psiholog sau consilier scolar este una relative noua in sfera ocupatiilor din Republica Moldova, dar din ce in ce mai prezenta in viata scolii. Daca in urma cu douazeci de ani auzeam de psiholog doar in filmele americane, si nu prea intelegeam ce anume face acesta, astazi, substantivul "psiholog " se pronunta din ce in ce mai des in mass-media, in scoli, in comunitate. Acest aspect este pozitiv atata timp cat constientizam importanta psihologului in viata noastra si necesitatea rezolvarii unor probleme de natura psiho-comportamentala. R... vezi detalii
INTRODUCERE ,,Oamenii invatati, dar fara talent propriu, adica purtatorii stiintei moarte, mi-i inchipui ca o sala intunecata cu o usa de intrare si una de iesire. Ideile straine intra printr-o usa, trec prin intunericul salii si ies prin cealalta, indiferente, singure si reci. Capul unui om de talent este ca o sala iluminata cu pereti si oglinzi. Din afara vin ideile intr-adevar reci si indiferente, dar ce societate, dar ce petrecere gasesc". Mihai Eminescu Societatea contemporana, comparativ cu cele anterioare, se caracterizeaza prin schimbari radicale care se petrec in conduit... vezi detalii
ARGUMENT MOTIVATIA ALEGERII TEMEI Abordarea temei "Dimensiunea normativa si culturala a organizatiilor scolare" implica prezentarea si valorificarea unor notiuni sau concepte generale care definesc organizatia scolara, normativitatea scolii ca institutie, dar mai ales ca organizatie, cultura institutionala si mai ales organizationala. Toate aceste aspecte au o mare deschidere teoretica si metodologica, in masura in care implica si dezvolta aceste notiuni introductive absolut necesare pentru proiectarea, realizarea si finalizarea cercetarii. Lucrarea are ca scop identificarea u... vezi detalii
ACRONIME BFUG - Bologna Follow-up Group BTS - Brevet de tehnician CNVSU - National Committee for the Evaluation of the University System DEA - Diploma de studii aprofundate DESS - Diploma de studii superioare specializate DEUG - Diploma de Studii Generale DUT - Diploma universitara de tehnologie DPPD - Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic ECTS - European Credit Transfer System/Sistemul European de Credite Transferabile(SECT) EHEA - European Higher Education Area/ Spatiul European al Invatamantului Superior ERASMUS - European Community Action Scheme for the ... vezi detalii
1. Psihologi? educ?tiei 1.1 Disfuntion?litati in c?drul sustinerii ex?menului de b?c?l?ure?t Sistemul de invatamant Romanesc Sistemul de invatamant reprezinta subsistemul princip?l ?l sistemului de educ?tie. Structur? sistemului de invatamant din Romani? cuprinde: invatamantul prescol?r, invatamantul prim?r, invatamantul secund?r inferior, invatamantul gener?l oblig?toriu, invatamantul secund?r superior, scolile de ?rte si meserii, scolile de ucenici, invatamantul post-lice?l si invatamantul superior Invatamantul secund?r superior Invatamantul secund?r superior cuprinde liceele c?re or... vezi detalii
ARGUMENT Creativitatea a devenit una dintre temele de baza ale psihologiei, in mare parte datorita societatii contemporane care se caracterizeaza prin schimbari radicale in conduita, la locul de munca sau in familie, in educatie, stiinta, tehnologie si aproape in orice aspect al vietii noastre. Prin originea lui, omul este un creator, dar creativitatea nu inseamna doar receptarea si utilizarea noutatilor, ci, in primul rand, crearea noului. Orice om este creativ, trebuie insa ca el sa isi dea seama. Prin creativitate asiguram vietii noastre siguranta, dar si culoare, iesind din banal si v... vezi detalii
Introducere Mass-media ne afecteaza profund, deoarece ea constituie o prezenta constanta in viata noastra. Alte institutii pot avea un impact mai puternic, dar nu unul atat de persistent si adanc. Acesta poate fi pentru unii un mijloc foarte bun de informare asupra unor subiecte cum ar fi spatiul cosmic, evenimentele mondene, muzica, politica, arta, educatia. Pentru altii poate fi un mijloc prin intermediul caruia pot gasi solutionari pentru rezolvarea anumitor probleme individuale sau colective, economice, comerciale, de sanatate sau sentimentale. Chiar daca nu constientizam, mass-media o... vezi detalii
INTRODUCERE Gradinita, prin grupa pregatitoare a devenit veriga initiala a invatamantului, cu sarcini instructiv-educative pentru pregatirea copiilor prescolari, in vederea integrarii scolare cu sanse mai mari de reusita. In cadrul activitatilor din gradinita, prin intermediul jocului si al activitatilor frontale, copilul invata sa desfasoare o activitate sociala pe care o va continua cu activitatea scolara. Activitatea instructiv-educativa din gradinita il impulsioneaza pozitiv in devenirea lui scolara, ii usureaza trecerea spre urmatoarea treapta a integrarii sociale - scoala. Copilul ... vezi detalii