Lucrari de Licenta pentru Pedagogie

doc

Rolul Asistentului Social in Prevenirea Abandonului Scolar

Introducere Actualitatea temei. Educatia constituie o componenta a existentei socio-umane si poate fi conceputa ca o intalnire intre individ si societate. Fiind o relatie specific umana, educatia este o actiune ce se desfasoara in mod constient, potrivit unor finalitati prestabilite. In functie de aceste finalitati sint selectate valorile ce urmeaza a fi transmise, metodele si mijloacele cele mai potrivite pentru a realiza transmiterea de cunostinte si organizarea corespunzatoare pentru a obtine rezultatul scontat. Scoala reprezinta unul dintre cei mai importanti agenti de socializare a ... vezi detalii

doc

Evaluarea si Abordarea Individualizata in Contextul lor Incluzive

Educatia incluziva este o abordare si un proces continuu de dezvoltare a politicilor si practicilor educationale, orientate spre asigurarea oportunitatilor si sanselor egale pentru persoanele excluse/imaginalizate de a benificia de drepturile fundamentale ale omului la dezvoltare si educatie. INTRODUCERE Actualitatea temei: Teza enuntata presupune schimbari de anvergura la toate palierele si pe toate compartimentele sistemului de educatie, inclusiv la capitolul curriculum. Curriculumul scolar proiectat si implementat actualmente in invatamintul preuniversitar din Republica Moldova reprezi... vezi detalii

doc

Strategii Metodice Utilizate in Vederea Stimularii si Dezvoltarii Creativitatii Elevilor din Clasele I-III

Introducere Stiintele educatiei joaca un rol din ce in ce mai influent in viata societatii contemporane, si aceasta ca un efect sine qua non al dezvoltarii stiintei si tehnicii, care impune matematicizarea domeniilor economico-sociale. Tocmai de aceea, insusirea matematicii de catre elevi a devenit o necesitate stringenta, careia trebuie sa-i acordam atentia cuvenita, incepand cu ciclul primar, cand studiul matematicii devine o disciplina de invatamant stiintific organizata. M-am oprit la aceasta tema, pe de o parte avand in vedere marea importanta a gandirii matematice pentru viitor, iar... vezi detalii

doc

Metodologia organizarii si desfasurarii jocului didactic matematic in invatamantul prescolar

MOTIVATIA ALEGERII TEMEI Am ales aceasta tema avand in vedere ca, prin studiul efectuat pentru pregatirea ei si colaborat cu experienta la clasa, sa-mi imbogatesc nivelul de pregatire profesionala, sa gasesc cele mai adecvate metode si procedee pentru a-i face pe prescolarii cu care lucrez sa-si insuseasca temeinic si constient primele notiuni de formare a reprezentarilor matematice. Copilul la varsta prescolara, intra in contact nemijlocit cu lumea inconjuratoare, o vede, o cerceteaza si o intelege, ceea ce ii va permite sa isi formuleze imagini clare despre forme, culoare, dimensiune si... vezi detalii

doc

Conversiune

ARGUMENT. Stilistica este o disciplina autonoma, ancorata insa intr-un amplu dialog interdisciplinar cu: teoria, critica si estetica literara, naratologia, poetica, semiotica, istoria limbii literare, gramatica, semantica, pragmatica, analiza discursului etc. Intr-un astfel de climat de interdisciplinaritate si de transdisciplinaritate este absolut necesar ca stilisticianul sa aiba o vasta cultura filologica. Lucrarea de fata reprezinta o cercetare din perspectiva stilistica a unui fapt de natura lexical-gramaticala, expresie elocventa a interdisciplinaritatii: conversiunea. Conversiun... vezi detalii

doc

Tipuri de violenta in scoala

INTRODUCERE Intr-o relatie educationala exista o tentatie a cadrului didactic de a observa anumite elemente normative, care vor putea reconsidera total raspunsul elevilor in ce priveste anumite interventii sau atitudini ale acestora. Violenta reprezinta dezorganizarea brutala si continua a sistemului personal, colectiv ori social; este pierderea integritatii fizice, psihice si materiale si care conduc la agresiune, la folosirea fortei in mod constient/inconstient impotriva altuia/altora, dupa cum este posibil ca agresorul sa nu fi urmarit producerea unui rau. Lucrarea TIPURI DE VIOLENTA ... vezi detalii

doc

Trasaturile clasei de elevi ca grup social - Sintalitatea

INTRODUCERE Invatarea eficienta are urmatoarele caracteristici: este intotdeauna secventiala si contextualizata, este un proces individual chiar si atunci cand se realizeaza prin cooperare si colaborare in cadrul grupului, presupune anumite dificultati, dar a caror depasire amelioreaza invatarea din etapele ulterioare, produce satisfactii si conduce la autorealizare (implinirea individului). Activitatea unui profesor sta sub semnul obtinerii eficientei in activitatea sa de formare si de informare a elevilor (obiectivul pe termen scurt al activitatii profesorului). Eficienta este raportul ... vezi detalii

doc

Dezvoltarea personalitatii elevului in alternativa step-by-step

INTRODUCERE Sistemul alternativ Step by Step este bine structurat si corespunde atat intereselor si nevoilor de grup, cat si a celor individuale, incluzand si indrumarile necesare pentru observarea si evaluarea progresului fiecarui copil. Invatarea prin cooperare este o metoda de predare ce ii face pe copiii capabili sa-si dezvolte abilitati de relationare interpersonala prin lucrul impreuna si in grupuri flexibile. Percepand copilul ca un individ unic, demn de respect si intelegere, alternativa Step by Step, prin formele ei de organizare, ii stimuleaza pe copii sa dialogheze deschis, si... vezi detalii

doc

Cheia simbolica in lirica poetilor romani

1. ALEXANDRU MACEDONSKI - TEORITICIAN AL SIMBOLISMULUI SI PROMOTOR AL NOII POEZII 1.1. Istoricul aparitiei si dezvoltarii simbolismului Simbolismul a fost mai intii o miscare literara, apoi artistica, care a reunit un numar mare de scriitori si artisti din intreaga lume, in baza unui program estetic bine conturat. Gratie caracterului sau cosmopolit, simbolismul, francez la origine, avea sa cucereasca toata Europa si America, cea spaniola ca si cea anglo-saxona. Aceasta miscare a fost de esenta si de expresie franceza, dar la ea au participat chiar de la inceput straini: greci ca Jean Mo... vezi detalii

doc

Tehnicile Freinet

1. Introducere Pedagogia moderna dezvolta metode, tehnici si instrumente pedagogice al caror scop principal este acela de a ajuta elevul in procesul de invatare. Metodele moderne/ alternative de e-valuare pot servi elevului, cadrelor didactice, fiind in acelasi timp suporturi solide ale discutiilor cu familia. Este vorba despre o suita de proceduri, determinate pe alocuri si cu atributul alternative. Dupa parerea noastra, este bine sa preferam determinantul complementare, care invedereaza cel mai bine locul si rolul lor pe langa cele traditionale. Mai sunt numite si metode nontest, tehnici ... vezi detalii

Hopa sus!