Lucrari de Licenta pentru Pedagogie

doc

Teoria inteligentelor multiple in educatie

Capitolul 1 Inteligenta - element al personalitatii scolarului mic 1.1. Dezvoltarea cognitiva a scolarului mic La intrarea in scoala, majoritatea copiilor au un vocabular destul de bogat si vorbesc corect gramatical. Unii copii care provin din familii cu un nivel instructional redus pot avea greutati deoarece au un vocabular insuficient sau se exprima greoi, incorect. In aceasta etapa copilul face progrese importante pe planul limbajului, si anume: formarea deprinderilor de scris-citit; insusirea deprinderilor de ortografie; constientizarea unor structuri si reguli gramaticale (copilul inv... vezi detalii

doc

Rolul programelor de consiliere in asigurarea parteneriatului scoala-familie

Daca lumea devine din ce in ce mai complexa dar si mai problematica si contradictorie, educatia este chemata sa raspunda din ce in ce mai adecvat acestor transformari, mai mult sa le anticipeze si sa pregateasca subiectii educationali pentru asimilarea lor in mod activ si creator. In trecut misiunea educatiei nu implica si dimensiunea consilierii subiectilor educationali cu privire la efectele negative ale transformarilor sociale asupra persoanei sau grupului datorita caracterului politic. Orientarea scolara si profesionala avea, ca intregul invatamant un caracter politic, formal, fiind cen... vezi detalii

docx

Educatia civica

Introducere Educatia civica, ca obiectiv si dimensiune fundamentala a socializarii, nu poate lipsi din oferta de educatie, concretizata in moduri diferite in cadrul scolii. Se vorbeste despre educatia civica implicita care, prin atmosfera si practica democratica din scoala, sustine formarea elevilor in spiritul valorilor si principiilor democratice. Participarea la luarea deciziilor in cadrul consiliului scolii, posibilitatea elevilor de a-si exprima opiniile in revista scolii sau implicarea lor in structuri reprezentative ale elevilor sunt vazute ca mijloace prin care copiii si tinerii vin... vezi detalii

docx

Creativitatea

,,Creativitatea inseamna a lua elemente cunoscute si a le asambla in moduri unice." Jaques Fresco Pornind de la motto-ul mentionat anterior, se poate remarca necesitatea stimularii si dezvoltarii creativitatii elevilor,ea fiind inteleasa nu in sensul de a face ca toti elevii nostri sa devina artisti, ci ca ei sa constientizeze forta care exista in fiecare din ei si cu ajutorul careia isi pot modela sau remodela realitatea inconjuratoare pe baza unor cunostinte si aptitudini insusite in prealabil. Ciclul achizitiilor fundamentale reprezinta baza formarii deprinderilor de conduita scolar... vezi detalii

doc

Studiu comparativ - Metode de evaluare clasice versus metode de evaluare alternative

Prezenta lucrare se incadreaza intr-o tema deosebit de importanta pentru fenomenul educational, evaluarea, componenta fundamentala a procesului instructiv-educativ, alaturi de predare si de invatare. Am ales aceasta tema deoarece evaluarea scolara este un domeiu des abordat la noi in tara. Metodele de evaluare au fost si sunt des dezbatute de marii pedagogi in cartile de specialitate. Din cele mai vechi timpuri s-a extins, tot mai mult sistemul metodelor de evaluare folosite de catre cadrele didactice la clasa si s-a vorbit despre complementaritatea metodelor clasice cu altele noi, alternat... vezi detalii

docx

Influenta metodelor si tehnicilor interactive de predare-invatare asupra coeziunii clasei de elevi

Metodele de invatamant reprezinta caile folosite de cadrul didactic pentru a-i sprijini pe elevi sa descopere lumea inconjuratoare. Acestea reprezinta totodata mijloacele prin care elevii isi formeaza si dezvolta priceperile, deprinderile si aptitudinile necesare pentru a-si forma caracterul si pentru a-si dezvolta personalitatea. Metoda didactica este o sursa de organizare si desfasurare a procesului de predare invatare si ajuta la indeplinirea scopurilor si obiectivelor stabilite de catre profesor. Folosirea diversificata a metodelor didactice duc la imbinarea activitatilor de invatare si... vezi detalii

doc

Cercetare - curriculumul scolar

1. Obiective si ipoteze Activitatea de predare, la fel ca si cea de invatare sunt fundamentale in dezvoltarea viitoare a elevilor. Dupa Anca Dragu si Sorin Cristea, predarea reprezinta actiunea de comunicare pedagogica proiectata si valorificata de profesor in diferite contexte specifice instruirii scolare, intr-un cadru organizat, in mod special la nivel formal, dar si non-fromal. Continuturile predarii sunt prelucrate in raport de specificul fiecarei varste, trepte si discipline scolare, in cazul elevilor cu deficiente mintale si in functie de gradul de handicap. Invatarea, cuprinde conf... vezi detalii

doc

Utilizarea metodelor activ participative in contextul predarii semnelor de ortografie si punctuatie in invatamantul primar

REZUMAT Aceasta lucrare are ca tema ,,Utilizarea metodelor activ participative in contextul predarii semnelor de ortografie si punctuatie in invatamantul primar". Lucrarea este structurata in doua parti. Prima parte, teoretica, fundamenteaza cea de-a doua parte, de cercetare pedagogica. Partea teoretica este reprezentata de trei capitole, in care am tratat rolul semnelor de ortografie si punctuatie, particularitatile limbajului si ale creativitatii scolarului in invatamantul primar si strategiile didactice interactive de predare si invatare, caracteristici, metode si practici eficiente... vezi detalii

docx

Interventii psihopedagogice asupra copilului supradotat

Astazi persista in psihologie intrebarea daca inteligenta este capacitatea generala de achizitie a cunostintelor, de ratiune si rezolvare de probleme sau ea implica diferite tipuri de abilitati. Educatia elevilor supradotati in scoala romaneasca este strans legata de modul de definire a acestora, mai ales prin prisma conceptelor de calitate umana si de valori promovate de catre societate. Spre exemplu, in Romania interbelica au existat preocupari legate de educatia diferentiata a supradotatilor (prima referire apartinandu-i lui Spiru Haret in 1904). In perioada comunista pana in 1990 nu a f... vezi detalii

doc

Utilizarea metodelor interactive in vederea optimizarii predarii - invatarii stiintelor naturii in ciclul primar

1.INTRODUCERE Daca te poarta gandul peste un an, seamana un ogor. Daca te poarta peste zece ani, sadeste un pom. Daca te poarta gandul peste o suta de ani, educa oamenii. Samanand ogorul vei recolta o data. Sadind un pom vei recolta de zece ori Educand oamenii vei recolta de o suta de ori." (poet chinez necunoscut, din anii 500 i. d.Cristos) Pentru a insamanta ogorul, pentru a sadi un pom, si a le culege si roadele, avem nevoie de un mediu curat, nepoluat, iar pentru a educa oameni, avem nevoie de metode. Iata un criteriu de alegere al acestei teme. Un alt factor care m-a determin... vezi detalii

Hopa sus!