Perceptia Statutului Femeii in Invatamantul Liceal

Cuprins licenta Cum descarc?

Sumar:
Introducere 3
Capitolul I: Abordari teoretico-metodologice in analiza perceptiei femeii in invatamint.
1.1 Statutul si rolul femeii in societatea din Republica Moldova 5
1.2 Abordari teoretice specifice femeilor 9
1.3 Metodologie specifica de studiu a statutului femeii in invatamint 12
Capitolul II: Femeea in invatamint: probleme si perspective
2.1 Problemele sociale specifice femeilor in R. Moldova 25
2.2 Analiza calitativa a datelor /Aportul femeii in invatamint 31
2.3 Problemele specifice femeilor din invatamintul liceal 43
Concluzii si recomandari 45
Bibliografie 47
Anexe 48


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Actualitatea temei Femeia este fiinta biologica si sociala care are menirea de a produce urmasi, care vor contribui la perpetuarea speciei umane, la valorificarea relizarilor societatii contemporane. Femeia profesor este personalitatea competenta in domeniu care calauzeste drumul apre cunostinte. Menirea femeii profesor este de a forma si dezvolta personalitati apte de munca intelectuala, pregatirea copiilor pentru viata, pentru binele lor si al societatii. Ea este cea care contribuie la continuarea dezvoltarii valorilor general-umaneincepute in familie, ca: adevarul, credinta, frumosul, dragostea.
Din cele mai vechi timpuri, femeile au fost tratate de pe pozitie de inferioritate in raport cu barbatii, in toate aspectele, inclusiv si in cel din invatamintul liceal si uniniversitar. Desi, in ultimii ani, majoritatea guvernelor lumii au promovat o politica de emancipare a femeii, in sensul patrunderii acesteia in toate sferele de activitate, inca nu putem vorbi despre existenta unei abordari echitabile intre barbati si femei. Pe de alta parte, exista jumatatea puternica a omenirii (barbatii) care cu greu accepta sa fie tratati la acelasi nivel, de rand cu femeile. Pornind de la aceasta, constatam cu usurinta ca la inceputul secolului XXI exista cazuri de discriminare intre barbati si femei in institutiile de invatamint. 
La inceputurile aparitiei si dezvoltarii scolii, a invatamintului, acesta era un domeniu in care predomina mai mult barbatii, deoarece acestia erau mai privilegiati de lege, iar locul femeii era in gospodarie. O data cu dezvoltarea societatilor, datorita miscarilor feministe, femeile au obtinut drepturi egale atit in fata legii cit si a barbatilor. La momentul de fata, invatamintul a devenit un domeniu puternic feminizat, barbatii fiind orientati spre profesii mai masculine si mai bine remunerate. Desi educatia este cea care pune temelia si formeaza generatii competente pentru societate, acesta continua sa fie un domeniu putin apreciat si valorificat de catre conducerea de virf, iar alocatiile din partea statului in acest domeniu sint din cele mai minime.
Aceasta tema prezinta un interes sporit din considerente ca femeia profesor nu mai este familista cea de alta data, ea se implica din ce in ce mai mult in domeniu sau de activitate, pe linga aceasta cere ajutorul si sustinerea statului pentru o mai buna educatie si dezvoltare noilor generatii. Femeia profesor in aportul si implicarea ei progresiva contribuie nu doar la dezvoltarea liceului si a generatiilor ce-si fac studiile aici, dar si a intregii societati. 
Scopul lucrarii date este de a analiza cum este perceput statutul femeii in invatamintul liceal (cazul satului Peresecina),pentru a atinge scopul dat s-au propus urmatoarele obiective:
o analiza abordarilor teoretice specifice femeilor
o analizarea rolului femeii in societatea contemporana
o identificarea problemelor cu care se confrunta femeile din R.Moldova la momentul actual.
o realizarea unui studiu in teren pentru a determina problemele cu care se confrunta femeia profesor si felul in care este ea perceputa atit de elevi cit si de ceilalti membri ai societatii.
Ca suport teoretico-stiintific au servit lucrarile ce se axeaza pe principiile si teoriile generale ale feminizmului, aceste aspecte sint redate in lucrarile mai multor autori cum ar fi: Bulgaru M., Miftode V. Lexiconul feminist, Isac O., M.Radulescu., Ilut P, si multi alti autori.
Baza metodologica. Studierea statutului femei profesor a fost realizata in baza unei metodologii complexe de studiu, care a permis obtinerea datelor relevante atit de natura cantitativa cit si calitativa, sprijinind interpretarea fenomenului in cauza. 
Drept metode principale in realizarea studiului au fost utilizate: ghid de interviu cu profesorii liceului teoretic "A. Donici" din s. Peresecina, r-nul Orhei, au mai fost aplicate chestionare pe un esantion de 101 persoane cu virste cuprinse intre 16-45 ani pentru a reflecta mai obiectiv subiectul cercetarii si o alta metoda folosita in lucrarea data a fost analiza datelor statistice ce ne-a ajutat sa reflectam situatia femeii din invatamint.
Volumul si structura. Lucrarea cuprinde: Introducere, doua capitole a cite 3 paragrafe fiecare, concluzii si recomandari.
In capitolul I sint elucidate aspecte ale statutului femeii in invatamint, abordari teoretice caracteristice femeilor, aici sint descrise teoriile cu ajutorul carora s-a studiat statutul femeii in invatamint, la paragraful 1,3 a primului capitol este descrisa aprofundat metodologia de studiu a femeii in invatamint.
Capitolul II a lucrarii este axat mai mult pe partea practica , sint descrise problemele sociale la general cu care se confrunta femeile la momentul actual,apoi sint prezentate rezultatele cercetarii efectuate prin aplicarea interviului si chestionarului, tot in acest capitol sint elucidate si problemele cu care se confrunta femeia din invtamintul liceal.
Concluziile si recomandarile cuprind idei ce-ar duce la imbunatatirea situatiei in care se afla femeia din invataminul liceal la etapa actuala.
La anexe sint anexate exemplare ale interviurilor si chestionarelor aplicate.
Capitolul I: Abordari teoretico-metodologice in analiza perceptiei femeii in invatamint.
1.1 Statutul si rolul femeii in societatea din R. Moldova.
Femeia profesor este mai intii de toate o mama, care pe linga faptul ca se ocupa de instruirea copilului, ea deseori intuieste necazuri, probleme, pe care copilul incearca sa le tainuiasca.
Referindu-se la originea femeii si la pozitia sa in raport cu barbatul, un mare intelept (Sf. Pavel) spunea: daca aceasta ar fi fost creata dintr-o bucata din partea superioara a corpului lui Adam, atunci ea ar fi fost superioara lui; daca ar fi fost creata dintr-o bucata din piciorul lui Adam, atunci i-ar fi fost inferioara. Insa femeia a fost creata din coasta lui Adam, deci din partea de mijloc a corpului sau tocmai pentru a-i fi egala. Cu toate acestea, de-a lungul timpului au existat diverse atitudini fata de femeie in diverse societati, de la veneratie si pina intr-acolo incit teologii


Fisiere in arhiva (1):

  • Perceptia Statutului Femeii in Invatamintul Liceal.DOC

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!