Perfectionarea Managementului la SC Griro SA prin Motivatia Personalului si in Munca

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1.ELEMENTE TEORETICE PRIVIND MOTIVATIA
Introducere 5
1.1 Notiunea de motivatie 7
1.2 Forme de baza ale motivatiei 11
1.3 Relatia management-Motivatie si surse motivationale 14
1.4 Teorii ale motivatiei in munca si implicatii manageriale 17
1.4.1 Teorii de continut 19
1.4.2 Teorii de proces 26
1.4.3 Teorii de intarire 31
Capitolul 2. CARACTERIZAREA GENERALA A UNITATII ECONOMICE
2.1 Scurt istoric 33
2.2 Patrimoniul S.C. Griro S.A 41
2.3 Productia S.C. Griro S.A 41
2.4 Structura organizatorica a S.C. Griro S.A 42
2.5 Structura personalului la S.C. Griro S.A 42
2.6 Prezentarea sectiei Cazangerie 46
Capitolul 3. ANALIZA SISTEMULUI MOTIVATIONAL IN CADRUL S.C. GRIRO S.A.
3.1 Satisfactia in munca 47
3.2 Facilitati 48
3.3 Conditiile fizice elementare ale muncii 50
3.4 Continutul muncii 51
3.5 Relatiile umane in munca 52
3.6 Cadrul organizational al muncii 59
3.7 Sanctiuni si recompense 59
3.7.1 Sanctiuni 59
3.7.2 Recompense 60
3.8 Selectare, recrutare, integrare 60
3.9 Evaluarea personalului 63
3.10 Comunicarea 64
Capitolul 4. MASURI DE IMBUNATATIRE A SISTEMULUI MOTIVATIONAL AL PERSONALULUI 
4.1 Studiu de caz S.C. Griro S.A 66
Concluzii 81
Bibliografie 82


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Realizarea obiectivelor organizatiei este imposibila in absenta participarii oamenilor. Raspunsul la intrebarea "Ce ii determina pe oameni sa munceasca" pare relativ simplu: nevoile. Ceea ce este complicat este a descifra ce nevoie are personalul unei organizatii, in ce ordine se cer satisfacute, cu ce mijloace, care sunt efectele din punctul de vedere al organizatiei si al individului. 
Sa ne amintim ca majoritatea dintre noi am inceput sa cunoastem economia concurentiala din cartea de economie politica a clasei a XI-a, unde profitul este, prezentat ca un efect al "exploatarii omului de catre om " si unde economia centralizata avea drept fundament in recompensarea muncii, legea "retributiei egala la munca egala ". Prezentul demonstreaza ca cele 2 principii ne domina subconstient demersul in realizarea unei prosperitati economice, individuale sau sociale.
Fara a acorda prea multa importanta resurselor umane din cadrul unei organizatii, proprietarii sunt adesea prea orbiti de obtinerea profitului, uitand sau nestiind ca acesta se poate mari, daca motivatia si satisfactia angajatilor cresc. Costurile acestui obiectiv sunt mult mai mici decat pierderile determinate de insatisfactia angajatilor. Conflictele, sabotajele, comportamentele defensive sunt nu mai cateva din formele de manifestare ale insatisfactiei personalului. Firmele de prestigiu care au invatat din timp lectia dintre ,,cum putem face din resursele umane o forta" sunt acum in topul dezvoltarii economice. Iata de ce, este mai important acum sa acordam atentie capitalului uman, inainte ca firmele concurente sa descopere slabiciunile acestuia.
Studiind motivatia, cunoscand ca practica de a acorda salarii mici, incercand minimizarea cheltuielilor firmei este de fapt, un bumerang. Nu vom ajunge la motivatie si performante dorite niciodata. Dimpotriva, efectele ar putea atrage tie suficienta, pecuniara sau non pecuniara, a resurselor !umane insotite de o politica de marketing bine gandita, poate asigura succesul afacerilor de perspectiva.
Deci, de multe ori apare intrebarea: cum pot fi motivati angajatii? Raspunsul nu este chiar asa de simplu. Motivarea vine din interiorul fiecaruia, din cele mai launtrice ascunzisuri ale fiintei umane si este adanc inradacinata in dorintele si nevoile noastre. Ceea ce poate sa faca un manager de RU este sa creeze mediul ideal in care fiecare angajat se simte motivat si atunci, productivitatea, eficienta si performantele sale vor fi maxime.
Multi oameni trec prin viata punandu-si in umbra natura intima, fara a-si descoperi "adevarata chemare", rara a fi constienti de ceea ce ii motiveaza. Oamenii isi abandoneaza prea repede visele in fata realitatilor vietii. Ei se conformeaza societatii, familiei si altor institutii, fiecare dintre ele oferindu-le tipare de gandire, emotionale etc. Adevarata lor identitate dispare. Ca ei sa fie motivati este suficient sa aducem in lumina adevarata identitate a fiecaruia, talentul si dorintele lor ascunse.
Motivatia reprezinta motorul fundamental al actiunilor noastre, variabila care ne orienteaza comportamentul si viata cotidiana. Orice actiune intreprinsa este justificata de un ansamblu de factori care energizeaza, activeaza si sustin comportamentul. Raspunsul la o intrebare de genul "ce te-a determinat sa faci acest lucru?" este greu de dat deoarece, pe moment, este greu constientizata motivatia alegerii unui anumit mod de a actiona. Cunoasterea motivatiei constituie un domeniu vast de cercetare a psihologiei umane, stiinta care incearca sa elucideze si cauzele interioare care determina o anumita conduita. Cel mai adesea, punctul de vedere psihologic leaga motivatia personalului de trebuintele si nevoile umane. Desi cercetarile in domeniu sunt uneori contradictorii, este cert ca nevoile active provoaca o tensiune interioara pe care individul incearca sa o depaseasca. Nevoia care detine cel mai inalt nivel de nesatisfacere va exercita si cea mai mare presiune pentru a fi satisfacuta. Pe aceste considerente au aparut primele teorii asupra relatiilor si resurselor umane, teorii care au urmarit aspectele motivationale in cadrul organizatiilor si modul in care acestea determina satisfactia in munca.
Pentru aceasta lucrare stiintifica ,,Teorii ale motivatiei in munca si implicatii manageriale in firma", investigatiile au fost efectuate in cadrul ,,S.C.Griro S.A.". Motivarea personalului in firmele autohtone nu este pusa in valoare, de aceea autorul a considerat ca este nevoie de o descriere in esenta a problemei. Principala sarcina fiind - motivatia, nu numai un concept teoretic, un scop in sine, ea este si trebuie sa fie un pretios ,,instrument" folosit tot mai insistent de manageri pentru obtinerea unor performante superioare, intelegand prin performante mai ales atingerea obiectivelor in conditii superioare de consumuri si costuri (mai reduse), calitate (mai inalta) etc.
Capitolul 1: ELEMENTE TEORETICE PRIVIND MOTIVATIA
1.1 Notiunea de motivatie
In managementul firmei, sensul adevarat al actiunilor si al comportamentului angajatilor nu poate fi descoperit fara cunoasterea motivelor care le-am generat. Aceasta justifica frecventa cu care ne intrebam si suntem intrebati aproape zilnic asupra motivelor deciziilor noastre si ale celorlalti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perfectionarea Managementului la SC Griro SA prin Motivatia Personalului si in Munca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!