Perfectionarea Politicii de Distributie la SC Plevnei SA

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I: Caracterizarea sectorului de comercializare a produselor de panificatie in perspectiva U.E. pag. 3
1.1. Studiul actual al sectorului de comercializare a produselor de panificatie in perspectiva integrarii in U.E pag. 3
1.2. Principalele aspecte ale negocierii cu U.E pag. 9
Capitolul II: Analiza diagnostic a activitatii economico-finaciare la S.C. PLEVNEI S.A pag. 11
2.1. Prezentarea generala a S.C. PLEVNEI S.A pag. 11
2.2. Analiza diagnostic a managementului practicat pag. 13
2.3. Analiza diagnostic a potentialului tehnico-productiv pag. 17
2.4. Analiza diagnostic a utilizarii fortei de munca pag. 19
2.5. Analiza diagnostic a rezultatelor din activitatea de productie pag. 20
2.6. Analiza diagnostic a potentialului financiar. Indicatori de bonitate pag. 22
2.7. Analiza dignostic a pietei produselor de panificatie pag. 25
2.8. Puncte forte si puncte slabe ale analizei diagnostic pag. 26
Capitolul III: Diagnoza distributiei produselor de panificatie la S.C. PLEVNEI S.A pag. 28
3.1. Studierea cererii si ofertei de produse pe piata produselor de panificatie pag. 28
3.2. Diagnoza preturilor practicate la produsele de panificatie pag. 32
3.3. Diagnoza distributiei la S.C. PLEVNEI S.A pag. 33
3.3.1. Canalele de distributie pag. 33
3.3.2. Logistica de distributie pag. 34
3.3.3. Analiza costurilor de distributie pag. 35
3.3.4. Puncte forte si slabe ale distributiei la S.C. PLEVNEI S.A pag. 37
Capitolul IV: Perfectionarea politicii de distributie la S.C. PLEVNEI S.A pag. 38
4.1. Evaluarea cererii si ofertei pe piata produselor de panificatie in perioada 2008-2010 pag. 38
4.2. Fundamentarea programului de productie la S.C. PLEVNEI S.A pag. 39
4.3. Variante posibile de distributie a produselor agroalimentare pag. 39
4.3.1. Proiectarea canalelor de distributie pretabile pentru S.C. PLEVNEI S.A pag. 40
4.3.2. Modernizarea logisticii de distributie la S.C. PLEVNEI S.A pag. 41
4.3.3. Proiectarea costurilor de distributie la S.C. PLEVNEI S.A pag. 41
4.4. Proiectarea efectelor economice ale modernizarii politicii de distributie pag. 42
Capitolul V: Concluzii si propuneri pag. 45
Bibliografie
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
CARACTERIZAREA SECTORULUI DE COMERCIALIZARE A PRODUSELOR DE PANIFICATIE IN PERSPECTIVA INTEGRARII U.E.
1.1 Studiul actual al sectorului de comercializare a produselor de panificatie din Romania in perspectiva integrarii in U.E.
In perioada actuala, urmare a dezvoltarii sustinute a comunicatiilor, liberei circulatii a informatiilor, persoanelor si marfurilor, extinderii domeniilor stiintifice etc. s-au atenuat diferentele culturale intre diferite tari si zone. Din ce in ce mai multe regiuni ale lumii sunt mai deschise la noile moduri de gandire si la noile comportamente, inclusiv in ceea ce priveste consumul alimentar. In timp, supuse proceselor de standardizare, diferitele culturi, obiceiuri, traditii, tind sa se omogenizeze. 
In prezent, si piata agroalimentara este din ce in ce mai uniforma, omogena si standardizata. 
Diferentele tind sa dispara, iar intr-un viitor nu foarte indepartat ne vom confrunta cu o piata in care acestea vor fi, practic, inexistente. Globalizarea pietelor agroalimentare este un fenomen la care suntem martori noi toti. In acelasi timp insa, asistam la un fenomen contrar am putea spune, la fel de evident, anume la dorinta consumatorilor de a-si manifesta personalitatea si individualitatea. Din ce in ce mai mult, consumatorii (dar si pietele nationale), incearca sa descopere modele care sa-i diferentieze de "altii", fie ei parteneri sau concurenti. In acest context, una din principalele probleme cu care se confrunta pietele este acea a capacitatii de anticipare si cuantificare a comportamentului "actorilor" care actioneaza pe piata. Astfel, exista si se manifesta comportamente specifice ce vizeaza integrarea "actorilor" in anumite grupuri sociale, in functie de propriile lor aspiratii; pe de alta parte insa, prin manifestarea unui anume tip de comportament se urmareste diferentierea, pe piata, a acestora. Totusi, tendinta dominanta care se manifesta pe piata este aceea a omogenizarii atitudinilor si comportamentelor "actorilor". Altfel spus, ne indreptam, incet dar sigur, catre o piata globala. Necesitatile si preferintele consumatorilor demonstreaza, in multe tari si zone ale lumii, o tendinta clara de omogenizare; de asemenea, ei sunt dispusi sa renunte la anumite avantaje care diferentiaza produsele, optand pentru calitate si preturi scazute (daca este posibil). Consecinta a globalizarii, standardizarea produselor genereaza economii de scara, altfel spus posibilitatea ajungerii, la consumator, a unor produse la preturi din ce in ce mai accesibile. 
In prezent, se apreciaza ca pietele agricole din Romania sunt caracterizate printr-un grad redus de organizare, aceasta carenta influentand activitatea operatorilor de pe pietele respective si exercitand, evident, o serie de influente negative asupra comercializarii produselor agricole. 
In conditiile actuale, Uniunea Europeana reprezinta, cu certitudine, un model de dezvoltare pentru Romania. Accesul pe Piata Unica presupune acordarea unei atentii deosebite intregului sistem agroalimentar, pornind de la faptul ca U.E. inregistreaza performante deosebite atat in sectorul de prelucrare a produselor agricole, cat si in sfera distributiei, respectiv a consumului. Pentru Romania, integrarea in piata unica europeana este o necesitate economica, sociala si politica, care se bucura de adeziunea intregii societati, insa, exigentele aflate in fata pietei agroalimentare romanesti sunt foarte dure. 
Aderarea la mecanismele U.E. presupune continuarea armonizarii legislatiei si institutiilor din domeniul agricol cu acquisul comunitar; elaborarea si introducerea unui sistem de standarde de calitate comparabil tarilor membre; sustinerea crearii filierelor pe produse; sustinerea formelor moderne de organizare a pietelor agricole etc. 
Agricultura, silvicultura si piscicultura si-au scazut volumul de activitate in 2007 fata de 2006 cu 16,9 procente. Totusi, sistemul agroalimentar continua sa fie un impunator domeniu al economiei nationale, care antreneaza multa forta de munca. Alocarile de capital in acest domeniu mult timp au fost sub necesitatile de dezvoltare, cu exceptia unor ramuri prioritare. Fiind preponderent orientat spre consumul intern si numai cateva ramuri cu iesire pe piata externa, complexul agroalimentar era finantat sub nivelul necesitatilor, fapt care a franat mult timp dezvoltarea lui.
Acest sector este important si prin faptul ca, de modul cum functioneaza, depinde in mare masura si calitatea vietii. Rezulta, deci, necesitatea elaborari unor politici care sa asigure, producatorilor agricoli si celor care lucreaza in industriile prelucratoare a produselor agricole, conditii cat mai prielnice pentru realizarea unor produse agroalimentare de buna calitate si in cantitati care sa acopere intr-o masura din ce in ce mai mare nevoile de consum ale populatiei.
Argumentul de baza este subventionarea pe scara larga a activitatii agricole, deoarece agricultura prin complexitatea functiilor ei, duce la rezultate economice diferite. Aceasta subventionare a devenit o exigenta pentru majoritatea tarilor lumii, atat pentru cele economic dezvoltate, cat si pentru cele mai putin dezvoltate sau in tranzitie, nefiind o exceptie nici pentru Romania. O problema din ce in ce mai actuala o constituie ocuparea deplina a fortei de munca in tarile suprasaturate cu aceasta marfa, printre aceste tari inregistrandu-se Romania unde a aparut un fenomen nou, si anume, cresterea lenta, dar constanta a populatiei in agricultura, astfel, inca din anul 2004 ponderea populatiei ocupate in agricultura era de 40,4%, fata de media UE de 4,4%. Sectorul agricol din mai multe tari postsocialiste, ca si Romania, se confrunta cu probleme grave de competitivitate. Productivitatea muncii din sectorul primar s-a redus mult in ultimii ani din cauza surplusului fortei de munca ocupata in acest domeniu, a profesionalismului scazut, mecanizarii limitate si a unei structuri extrem de fragmentata a exploatarilor agricole. Acest sector are in prezent o competitivitate redusa pe pietele internationale, fapt indicat si de datele referitoare la comertul exterior. Aceste probleme se refera in mod accentuat la industria agroalimentara ale carei performante s-au situat, de asemenea, sub potentialul sau. Actualmente lipseste o legatura intre productia agricola si industria agroalimentara, datorita lipsei infrastructurii de baza, inclusiv a pietei en gros, logisticii, depozitelor frigorifice. Problemele mentionate confirma actualitatea temei investigate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perfectionarea Politicii de Distributie la SC Plevnei SA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!