Perfectionarea Sistemului de Vanzari al Bancii Comerciale Romane

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. De ce perfectionarea sistemului de vanzari al bancii comerciale romane? pag. 4
Capitolul 2. Banca Comerciala Romana pag. 6
2.1. Scurt istoric pag.6 2.2. Structura organizatorica pag.9 2.3. Produse si servicii bancare pag.11
A. Produse si operatiuni bancare privind atragerea de resurse pag.13
B. Produse si operatiuni bancare privind plasarea resurselor pag.14
C. Operatiuni de trezorerie si operatiuni interbancare pag.14
2.4.Clienti si furnizori pag.16
2.5 Piata de desfacere si canalele de distributie pag.19
A. Piata produselor si serviciilor Bancii Comerciale Romane pag.19
B. Distributia produselor si serviciilor bancare pag.20
C. Concurenta pag.22
2.6. Nivelul indicatorilor economici pag.27
2.7. Pozitionarea pe piata pag.28
Capitolul 3. Analiza diagnostic a procesului de vanzare a produselor 
Bancii Comerciale Romane pag.31
3.1. Consideratii teoretice cu privire la Analiza SWOT a activitatii 
de vanzari a BCR pag.31
3.2.Analiza SWOT a Sistemului de vanzari al Bancii Comerciale Romane pag.32
A. Puncte forte ale sistemului de vanzari al BCR pag.32
B. Puncte slabe ale sistemului de vanzari al BCR pag.37
C. Oportunitati pentru sistemul de vanzari al BCR pag.39
D. Amenintari pentru sistemul de vanzari al BCR pag.40
Cap itolul 4. Propuneri de perfectionare a activitatii de vanzari a 
Bancii Comerciale Romane pag.44
Capitolul 5. Concluzii si efecte ale propunerilor de perfectionare a sistemului de vanzari asupra performantelor Bancii Comerciale Romane pag.56
ANEXE pag.60


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1.
DE CE PERFECTIONAREA SISTEMULUI DE VANZARI AL BANCII COMERCIALE ROMANE ?
Motivul pentru care am ales aceasta lucrare este acela de a prezenta importanta pe care sistemul de vanzari din cadrul unei institutii de o asemenea talie ca Banca Comerciala Romana o are asupra performantelor si profitabilitatii bancii in general. Dupa cum se stie bancile sunt practic motorul economiei si evolutia activitatii pe care ele o desfasoara influenteaza economia nationala in general si, in acelasi timp, suntem afectati noi toti. 
Civilizatia financiara a ultimelor doua decenii ne-a pus in fata unei avalanse crescande de servicii financiar-bancare, servicii care au cunoscut pe plan international o crestere si o diversificare permanenta, piata acestora fiind din ce in ce mai dificil de cunoscut, anticipat si controlat. In aceste conditii analiza aspectelor specifice care delimiteaza sistemul de vanzari al produselor si serviciilor financiar-bancare de cel al serviciilor in general, reprezinta un domeniu deosebit de important pentru Banca Comerciala Romana, ca un raspuns la necesitatea de adaptare a teoriei economice la realitatea practica.
In etapa actuala, cand globalizarea finantelor internationale se realizeaza nu numai geografic, la scara planetara, dar si structural1, marile grupuri financiare internationale din care face parte si Banca Comerciala Romana, detinuta in procent de 69% de Erste Bank Austria, au devenit adevarate conglomerate care includ, pe langa banci, societati de asigurare-reasigurare, fonduri de investitii ori de pensii, si activitati pe piata de capital si leasing, capabile sa ofere asa-numite servicii financiare integrate. In acest context devine o necesitate obiectiva preocuparea pentru perfectionarea sistemului de vanzari al Bancii Comerciale Romane, care trebuie sa faca fata exigentelor legate de miscarea libera a capitalurilor si sa tina seama de interesele detinatorilor de mari capitaluri financiare de a putea transfera rapid si fara restrictii fondurile dintr-o zona in alta, dintr-o tara in alta, spre a le pune la adapost de crize, devalorizari, confiscari, decizii ale autoritatilor nationale si alte pericole. 
Specificul activitatii bancare face ca realizarea obiectivelor strategice de optimizare a profitului sa fie strans legate de factorul principal care sta la baza solutiilor manageriale de la toate nivelele bancii- relatia banca-client.
Calitatea relatiei cu clientii influenteaza direct si fundamental evolutia bancii, iar plasarea acestei relatii in prim-plan-ul sistemului de vanzari al Bancii Comerciale Romane determina conceptualizarea procesului managerial integrat derulat in cadrul bancii.
Abordarea sistemica pe care am adoptat-o in lucrare consta in analiza componentelor sistemului de vanzari al Bancii Comerciale Romane: produse, piata, preturi, clienti, distributie, promovare, precum si a interdependentelor si a conexiunilor ce se stabilesc intre acestea, in scopul realizarii obiectivelor strategice: cresterea satisfactiei clientilor, cresterea vanzarilor si a profitului bancii.
Perfectionarea sistemului de vanzari al Bancii Comerciale Romane constituie unul dintre obiectivele esentiale ale strategiei pe termen lung a bancii, care contribuie decisiv la realizarea misiunii si viziunii Bancii Comerciale Romane, asa cum au fost definite de conducerea bancii:
- MISIUNEA B.C.R- principalul actor in realizarea procesului de sustinere a economiei reale, prin furnizarea de produse si servicii bancare competitive;
-VIZIUNEA B.C.R - consolidarea pozitiei de lider ocupata de Banca Comerciala Romana in sistemul bancar intern, prin implementarea unei culturi a Excelentei.
In lucrare am pus un accent deosebit pe managementul sistemului de vanzari care va trebui sa adopte cele mai noi strategii de diferentiere si s-a recomandat trecerea de la strategiile de diferentiere axate pe produs la strategii de diferentiere axate pe pozitia de lider, notorietatea brandului, traditie etc. Aceste aspecte ocupa un loc important in cadrul Capitolului 4 al lucrarii. 
Managementul performant al sistemului de vanzari a facut ca Banca Comerciala Romana sa se mentina in topul bancilor comerciale din Romania, deoarece a aplicat cu succes strategii axate pe identificarea, anticiparea si satisfacerea necesitatilor clientilor, printr-o accesibilitate rapida la produsele si serviciile de calitate oferite la un pret stimulativ.
La alegerea temei a contribuit si faptul ca in vara anului 2010 am efectuat practica si am lucrat in Banca Comerciala Romana Bucuresti, avand ocazia sa cunosc aspecte concrete referitoare la sistemul de vanzari al bancii care au stat la baza analizei prezentate in lucrare.
CAPITOLUL 2
BANCA COMERCIALA ROMANA
2.1. Scurt istoric
Datorita evolutiei istorice si particularitatilor economiei de piata, sistemul bancar romanesc prezinta unele aspecte si probleme comune cu situatia sistemelor bancare din alte tari, fiind un sistem bancar creat pe doua paliere: Banca Nationala a Romaniei, ca banca centrala, si bancile comerciale.
In epoca contemporana, rolul bancilor comerciale in economie poate fi analizat in primul rand prin utilizarea conceptului de intermediere intre agentii debitori si creditori din economie, iar in al doilea rand, prin functiile traditionale de finantare, de colectare a depozitelor si de gestionare a mijloacelor de plata. Se impune mentionat faptul ca relatia economii-investitii reprezinta o relatie hotaratoare in cresterea economica. 
Banca Comerciala Romana isi inscrie numele pe lista bancilor comerciale nou create si reorganizate dupa 1989. Ea este o institutie speciala, ce poate fi considerata o banca noua pentru ca actul sau de infiintare poarta data de 1 decembrie 1990, dar in acelasi timp, prin preluarea activitatii comerciale desfasurate in cadrul Bancii Nationale- din care s-a desprins, este considerata deopotriva o banca cu traditie in domeniul bancar. In 1990, Banca Comerciala Romana si-a inceput activitatea cu un colectiv de 5300 de angajati si 100 unitati in retea.
In data de 12 octombrie 2006, banca austriaca Erste Bank a preluat 61,88% din actiunile Bancii Comerciale Romane, pentru 3,75 miliarde de euro, de la statul roman, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si International Finance Corporation. Prin aceasta preluare, Erste Bank adauga la piata romaneasca, una dintre bancile cu cea mai mare crestere din regiune celor care functionau deja la acea data (Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croatia, Serbia si Ucraina). In urma preluarii Bancii Comerciale Romane, numarul clientilor Erste Bank a ajuns la 
15,6 milioane, iar cota de piata in serviciile bancare pentru populatie in Europa Centrala si de Est la aproximativ 15%. 
Imediat dupa preluare, actionarii erau Erste Bank cu 61,88%, angajatii Bancii Comerciale Romane - 8%, si cele 5 societati de investitii financiare cu cate 6% - SIF1-Banat-Crisana, SIF2-Moldova, SIF3-Transilvania, SIF4-Muntenia, SIF5-Oltenia.
Erste Bank si-a majorat ulterior participatia la 69,31%, prin preluarea de actiuni detinute de salariatii Bancii Comerciale Romane.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perfectionarea Sistemului de Vanzari al Bancii Comerciale Romane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!