INTRODUCERE 8 1. PARTEA ANALITICA 9 1.1 Caracteristica generala al depoului de vagoane calatori 9 1.2. Analiza bazei tehnico-productive a depoului de vagoane calatori 14 1.3 Evaluarea sectorului de reparatie a osiilor montate ..15 1.4 Concluzii si propuneri ...21 2. BAZA TEHNICA PRODUCTIVA AL DEPOULUI VAGOANE CALATORI . 22 2.1 Calculul tehnologic al depoului de vagoane calatori 22 2.2 Proiectul planului general al depoului de vagoane calatori ..36 2.3 Proiectul blocului de productie al depoului de vagoane calatori or.Chisinau .37 2.4 Proiectul sectorului de reparatie a osiei montate al dep. vagoane calat.or.Chisinau ...39 3. MANAGEMENTUL INTRETINERII SI R A VAGOANELOR DE CALATORI 52 3.1 Caracteristica si analiza structurii manageriale existente in depou . 52 4. PARTEA TEHNOLOGICA (Procesul de verificare a osiilor montate) . 57 4.1 Analiza datelor initiale a osiei montate . 57 4.2 Prescriptii tehnologice . 58 4.3 Defectele posibile in exploatarea osiilor montate si remedierea lor ..60 4.4 Alegerea procesului tehnologic tipic sau analogic 61 4.5 Stabilirea itinerarului tehnologic .62 4.6 Elaborarea operatiilor tehnologice . 62 4.7 Normarea operatiilor procesului tehnologic ..63 4.8 Determinarea indicatorilor de mecanizare ai procesului tehnologic .67 4.9 Stabilirea cerintelor securitatii si sanatatii in munca 68 4.10 Definitivarea documentelor ale procesului tehnologic ..68 5. ELABORAREA DOCUMENTATIEI TEHNICE... . 69 5.1. Documentatia initiala ..69 5.2 Documentatie de proiect . 72 5.3 Proiect de schita ... 73 5.4. Proiectul tehnic 74 5.5. Documentatia de lucru ... 75 5.6. Documentatie de exploatare .. 76 6. PARTEA ECONOMICA 77 6.1 Calculul mijloacelor fixe si volumului necesar de investitii. . 77 6.2 Calculul activitatii operationale a intreprinderii . 78 6.3 Calculul cheltuielilor de la activitatea neoperationala a intreprinderii ... 88 6.4 Devizul cheltuielilor activitatii operationale a intreprinderii . 88 6.5 Calculul indicilor financiari 89 C O N C L U Z I E . . 94 B I B L I O G R A F I E . 95 ANEXE ..96
INTRODUCERE Vagoanele de calatori ca si orice vehicul, dupa un timp de functionare prezinta diferite defecte la gregatele si piesele componente. Intretinerea vagoanelor in buna stare tehnica este conditionata de efectuarea la timpul stabilit a reparatiilor si reviziilor planificate, urmarirea atenta in parcurs a functionarii vagoanelor de catre personalul abilitat, respectarea intocmai a tuturor lucrarilor de intretinere, reparatie si control. Reviziile si reparatiile se executa in depouri dupa procese tehnologice, care in mare parte sint similare celor de la fabricatie. Cele mai raspandite metode utilizate in sectoarele de reparatie a vagoanelor pentru detectarea si cercetarea uzurilor si defectelor pieselor petrecute cu ajutorul defectoscoapelor sau cu solutii penetrante. In acest proiect se face o incercare de reutilare a Sectorului de Reparatii a Osiilor Montate, ajustat la volumul de lucru anual. Este oportuna propunerea unui stand de instalatii de control nedestructiv al osiilor. Proiectul propus al sectorului va fi supus unei analize economice prin calculul indicatorilor tehnico-economici. Teza de licenta da posibilitatea de a totaliza studiile ingineresti in domeniu si totodata da posibilitatea de a demonstra abilitatile acumulate pe parcursul anilor de studiu. 1. PARTEA ANALITICA 1.1 Caracteristica generala al Depoului de Vagoane Calatori 1.1.1 Destinatia, tipul depoului, subordonarea, forma de proprietate, locul amplasarii, regimul de lucru Depoul de Calatori din o. Chisinau a fost fondat in jumatatea a doua a secolului trecut, amplasandu-se in sectorul Botanica pe adresa str. Haltei 6/2. In Figura 1.1 este reprezentat teritoriul depoului de vagoane calatori din or. Chisinau, Aceasta intreprindere are o suprafata totala de 40627 m2, suprafata de constructie este de 14219 m2 si coeficientul de utilizare a teritoriului de cca. 75%. Figura 1.1 Schema Depoului de Calatori din or. Chisinau 1,19 Blocuri administrative; 2. Sectorul de reparatie a amortizoarelor cuplei automate; 3. Atelierul de reparatie a franelor; 4,5,9,10,12,11,8,25,15,27,13,21,24,14 Blocul de productie;7,26 Garaje; 22,23 Ateliere de reparatie a sistemului electric; 20. Sector de montare; 6. Parcul osiilor montate; 17. Magazin; 18. Punctul medical Initial intreprinderea nou formata dispunea de 5 cladiri construite dupa al doilea razboi mondial de catre soldatii germani luati in captivitate. Initial la depoul dat se efectua reparatia a vagoanelor de calatori si de marfa. Insa din anul 1993 depoul dat efectueaza reparatia doar a vagoanelor de calatori. In anii 1966-1989 la intreprindere activau cca. 700 de lucratori iar la ziua actuala numarul de lucratori sa redus la 182. 1.1.2 Structura mijloacelor fixe ale depoului de vagoane calatori Fondurile fixe sunt acele mijloace ale muncii care nemijlocit iau parte in mai multe cicluri de productie, totodata pastrind forma initiala, iar pretul lor se transfera partial in productie finita intr-o perioada de timp. In tabelul 1.1 este prezentat mijloacele fixe ale depoului.
1. Anatolie CORPOCEAN; Igor Rotaru, OlivianPadure.`` Proiectarea Tehnologica a Intreprinderilor Feroviare `` Manual. Chisinau 2018 2. Corpocean Anatolie, "Proiectarea Tehnologica a Intreprinderilor Feroviare" - Indrumar metodic pentru proiect de an. UTM 2014 (indrumar in forma electronica) 3. Curs universitar "Proiectarea Tehnologica a Intreprinderilor Feroviare " 4. M. Ceapa, T. Jandic, s.a. , Notatia conventionala a materialelor. Material didactic Chisinau. UTM. 2000. 5. ,,Remont Teplovozov'' 1962, TRANS JELDOR IZDAT, Moscva. 6. ,,Spravochinic po remontu Teplovozov" IZD. Transport , Moscva. INTERNET ; 7. http://omzct.ru/catalog/oborudovanie-dlya-remonta-lokomotivov/ 8. http://vagonnik.ru/catalog/oborudovanie/dlya-remonta-kolesnyh-par/Mehanizirovannyj-kompleks-dlja-demontazha-buks 9. http://www.rwnadzor.uz/nd/tipperechenstitevoborudovaniya.pdf 10. http://issuu.com/pkbct/docs/catalog_oborudovaniya_pkbct ; 11. http://vse-lekcii.ru/zheleznodorozhnyj-transport/hladotransport/remont-buksovogo-uzla-i-kolesnyh-par 12. http://omzct.ru/catalog/oborudovanie-dlya-remonta-lokomotivov/ ; 13. http://railway-transport.ru/books/item/f00/s00/z0000010/st007.shtml ; 14. http://vsegost.com/ "GOST" catalogul de standard rusesc ; 15. http://www.svedu.ro/curs/ei/c4.html 16. http://dieselloc.ru/2te10m_3te10m/2_3te10m_44.html 17. http://myswitcher.ru/4me3/4me3_6.html 18. http://garom.ru/prays.htm ; 19. http://www.a41.ivano-frankivsk.ua/index.php/2015-01-28-19-55-50/organizatsiya-uchastka-depo-po-remontu-koljosnykh-par 20. http://bibliofond.ru/view.aspx?id=470548 21. http://docs.cntd.ru/document/1200080497 22. http://vunivere.ru/work13993 23. http://www.svedu.ro/curs/ei/c5.html ; 24. http://www.sculebgs.ro/index.php/scule-speciale/instrumente-de-masura.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.