Performanta Economica si Cai de Sporire a Avantanjului Competitiv

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul 1. Inovatia si performanta economica a intreprinderii 6
1.1. Premisele comportamentului inovativ al intreprinzatorului 7
1.2. Conditii ale reusitei antreprenoriale 8
Capitolul 2. Marketingul competitivitatii 14
Capitolul 3. Analiza comparativa a competitivitatii in conditiile economiilor actuale. Cai spre inovatie si dezvoltare 24
Capitolul 4. Modalitati de obtinere a avantajului competitiv 32
4.1. Companii, Competitivitate si Avantaj Competitiv 32
4.2. Managementul performantei si performanta managementului 36
4.3. Evaluarea provocarilor viitorului 43
Capitolul 5. Marketing-ul - sursa inepuizabila de avantaj competitiv 47
5.1. Conceptul de produs si nivelurile sale 47
5.2. Marca si identitatea marcii 50
5.3. Mixul produsului 52
5.4. Procesul de dezvoltare si innoire a produselor 54
5.5. Ciclul de viata al produsului 58
5.6. Strategii de produs 60
5.7. Caracteristici ale marketingului pe piata romaneasca 62
5.8. Reducerea costurilor si avantajul competitiv 65
Capitolul 6. Marketingul - resursa de avantaj competitiv. Studiu de caz: Lansarea MOBIL 1 in Romania - model de publicitate eficienta 69
Concluzii 77
Bibliografie 79


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Cuvinte cheie care ar trebui sa se regaseasca in vocabularul oricarui intreprinzator. In mod sigur, chiar daca nu descopera pe deplin semnificatia acestora si implicatiile pe termen lung sau mediu in dezvoltarea companiei sale, intreprinzatorul va incerca intr-un mod propriu si personal sa creeze mediul propice dezvoltarii. Iar cand resursele si oportunitatile initiale care au propulsat afacerea se epuizeaza, acesta trebuie sa gaseasca noi filoane de dezvoltare in cadrul industriei, noi modalitati de valorificare a tendintelor pietei respective sau, prin cercetare a consumatorului, a pietelor respective sau chiar o dezvoltare colaterala, in afara industriei.
Exista in literatura de specialitate dedicata managementului schimbarii cateva cuvinte sau sintagme cheie care au implicatii asupra mediului economic si performantei intreprinderii.
Inovatia si performanta economica, comportament inovativ, ,,trend setters", managemnetul schimbarii, managementul procesului strategic sunt numai cateva din ramurile economice ce au legatura directa cu generarea performantei economice.
In clasamentul general al competitivitatii , SUA se situeaza pe primul loc, Singapore ocupa a doua pozitie, Elvetia este pe locul 14, urmata de Olanda, Germania figureaza pe locul 21, urmata de Marea Britanie, Japonia si China. Fata de anul trecut, s-a imbunatatit cel mai mult pozitia competitiva a urmatoarelor tari si regiuni economice: Zhejiang (China), Bavaria, India si Maharashtra (India).
Economia functioneaza in cicluri. Piata corecteaza prin recesiune excesele perioadelor de boom economic. Politicile anti-ciclice ale bancilor centrale au imblanzit insa mult impactul ultimei recesiuni. Multi oameni de afaceri simt chiar ca economia nu s-a prabusit suficient de repede si de sever pentru a curata eficient sistemul. Teama exprimata de ei este ca, din acest motiv, si recuperarea va fi una lenta si cladita pe nisipuri miscatoare.
Industriile tehnologice nu mai actioneaza ca locomotiva a economiei mondiale. Multe companii au disparut, iar capitalizarea pietei bursiere a suferit o cadere severa. Companiile si bursele sunt acum foarte sensibile la calitatea companiilor cu care fac tranzactii si la profitul intors in urma investitiei facute. Nu se mai ofera cecuri in alb pentru sectorul tehnologic. Totusi, investitiile de capital prind din nou avant, la fel insa si pretul petrolului. Economistii urmaresc intotdeauna cu atentie pretul petrolului din cauza impactului negativ pe care il poate avea asupra structurii costurilor corporative, ceea ce ar amana si mai mult recuperarea economica. Pe de alta parte, cresterea pretului petrolului indica totusi o economie care se incalzeste, produce si deci consuma mai mult.
Marea incertitudine a anului 2004 ramane raspandirea nesigurantei. Proliferarea rapida a virusilor de calculator, terorismul international, razboaiele si bolile epidemice, endemice disemineaza un sentiment profund de vulnerabilitate ce afecteaza direct nivelul general de incredere. Economia mondiala se caracterizeaza printr-o volatilitate structurala, iar afacerile trebuie sa tina cont tot mai mult de aspecte ce nu provin din mediul economic.
Japonia era clasata pe primul loc in clasamentul competitivitatii mondiale in anii '80. Cresterea japoneza a fost insa stopata de colapsul sectorului sau financiar, slabiciunea intreprinderilor sale mici si mijlocii si pierderea startului in revolutia generata de PC-uri si Internet. In ciuda persistentei imprumuturilor neperformante, economia japoneza pare din nou pe fagasul bun. Este o veste buna pentru economia mondiala, care are nevoie ca de aer de cat mai multe locomotive pentru crestere.
Cresterea anuala de 6% inregistrata de Rusia este alimentata in principal de exporturile de petrol si gaze. Rusia nu se dezvolta omogen, existand concentrari de competitivitate in unele regiuni, dar si vaste teritorii ramase in urma. Marimea suprafetelor de teren disponibile si dimensiunea impresionanta a rezervelor sale de materii prime si materiale sunt un semnal al imensului sau potential de dezvoltare. In ciuda acestor active, Rusia atrage doar 5% din investitiile straine directe destinate Chinei si are un Produs Intern Brut comparabil cu cel al Bavariei! Rezulta de aici cat loc pentru crestere si dezvoltare exista in Rusia.
India ofera ingineri calificati, oameni de stiinta competenti, un cost redus al salarizarii si o forta de munca ce vorbeste fluent engleza. De aceea, a devenit un loc fierbinte al investitiilor offshore pentru operatiunile administrative si de back-office, al industriei software si IT, industriei manufacturiere, serviciilor financiare si industriei de divertisment. Pana in 2008, peste doua milioane de locuri de munca in servicii financiare vor fi relocalizate din natiunile industrializate in India.
China este probabil acum cea mai atractiva locatie pentru deschiderea de noi afaceri. Ea a devenit al patrulea exportator din lume, iar 50% din aceste exporturi sunt generate de companii afiliate unor corporatii internationale. Prin aderarea la World Trade Organization, China va trebui sa isi deschida mai mult si piata interna pentru importuri si investitii straine.
In anii 2004 si 2007, Uniunea Europeana s-a extins cu noi state din Europa Centrala si de Est. Noii membri au standarde de viata si costuri operationale semnificativ mai scazute decat cele ale membrilor existenti. Costul manoperei orare este de 30 de dolari in Germania, 3 dolari in Polonia si Ungaria si 2 dolari in tarile baltice si Slovacia. Multe investitii straine provenite din Europa, SUA sau Asia se vor relocaliza din vestul spre estul Europei, atrase de pretul scazut al fortei de munca si costurilor operationale. Cele mai afectate de noii competitori estici sunt Irlanda, Portugalia si Spania.
Fiind cea mai competitiva natiune din lume, SUA va conduce procesul de recuperare economica. Activitatile economice intense genereaza insa un mare deficit al balantei comerciale. Companiile americane se folosesc de globalizarea economiei pentru a accesa forta de munca ieftina si costurile operationale scazute, a produce in strainatate pentru piata americana si a-si spori astfel productivitatea. In paralel, deficitul bugetului american se adanceste datorita reducerilor de taxe si costului razboaielor din Afganistan si Iraq. SUA va continua sa se imprumute masiv de pe pietele internationale, beneficiind de ratingul de tara pentru a obtine conditii favorabile de dobanda. Tarile in curs de dezvoltare vor avea la dispozitie mai putine resurse ramase pentru imprumuturi avantajoase.
Capitolul 1. Inovatia si performanta economica a intreprinderii
Tendintele actuale pe piata mondiala indica reducerea costurilor de productie, aparitia unor noi piete de desfacere, scurtarea ciclurilor de viata ale produselor, serviciilor si tehnologiile de fabricatie, mediul economic fiind puternic concurential, stimulat si de deschiderea mare a pietelor in conditiile globalizarii. Se pune intrebarea (justificat dealtfel) care sunt factorii care genereaza aceste trenduri? Pot fi ei controlati?
Principalii factori care au generat aceste tendinte actuale sunt: cresterea rolului marilor corporatii multinationale ca urmare a expansiunii economice (constituind poli de expansiune economica, transfer de know-how, angajatori) si aparitia noilor tehnologii informationale care au influntat decisiv modul de a face afaceri actual. Nu trebuie neglijat designul, factorul politic, care, in conjunctura ultimului deceniu, a deschis noi piete. Totusi, pe langa toate cele mentionate anterior, inovatia a fost scanteia care a aprins focul schimbarii.
Sistemul antreprenorial reprezinta conjunctura cea mai favorabila a inovatiei dupa cum afirma Peter Ducker in cartea sa ,,Inovatia si sistemul antreprenorial", un aqdevarat factor catalizator si generator de nou, de perfectionare continua a produselor, organizarii si politicilor manageriale si de marketing.


Fisiere in arhiva (1):

  • Performanta Economica si Cai de Sporire a Avantanjului Competitiv.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!