Performanta Randamentala si Gestiunea Esecurilor Pietei in Modelul European

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Convergenta - trasatura specifica modelului european de economie
1.1. Performanta randamentala si gestiunea esecurilor pietei in modelul european
1.2. Politica regional UE
1.3. Mecanisme de promovare a convergentei si coeziunii in modelul european
1.3.1. Dilemele politicii de coeziune actuale 
1.3.2. Analiza critica a efectelor politicii de coeziune 
1.4. Stategia de la Lisabona
1.4.1. Strategii de investitii pentru stimularea cresterii economice
1.4.2. Strategii de sustinere a cresterii economice
Capitolul 2. Fondurile Structurale si de Coeziune
2.1 Fondurile Structurale si de Coeziune - definitii si prezentare
2.1.1. Obiectivele Fondurilor Structurale si de Coeziune
2.2. Cum se pot accesa aceste fonduri
2.3. Fondul European de Dezvoltare Regionala - FEDR
2.4. Aplicabilitatea lui in Romania.
Capitolul 3. Studiu de caz. Fondul European de Dezvoltare Regional in Romania
3.1. Ce a facut Romania pentru a accesa aceste fonduri


Extras din licenta Cum descarc?

1.1. Performanta randamentala si gestiunea esecurilor pietei in modelul european
Uniunea Europeana isi are radacinile inca din timpul Imperiului Roman, incercandu-se inca din acele vremuri unificarea statelor din Europa. Pana a ajunge la acesta forma de guvernare a trecut prin multe schimbari radicale. Principalele cadre in care s-a dezvoltat au aparut dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, atunci cand Europa avea nevoie de reconstructie si de crearea unor punti de legatura intre statele invingatoare si cele care aveau potential de a oferii materiile prime pentru solutionarea problemelor.
Uniunea Europeana este condusa de un sistem politic ce este definit de tratate, ultimul fiind Tratatul de la Lisabona care reglementeaza principiul separarii puterilor in stat: executiva, legislativa si judecatoreasca si principiile subsidiaritatorii si proportinalitatii.
Are ca institutii de conducere stabilite prin Tratatul de la Lisabona:
- Parlamentul European, care este ales direct de catre cetatenii statelor membre ale Uniunii Europene pentru a le reprezenta interesele.
- Consiliul European, care reprezinta guvernele statelor membre. Stabileste politicile principale ale UE.
- Consiliul Uniunii Europene (Consiliul de Ministrii), este alcatuit din 27 de ministrii ai guvernelor reprezentand fiecare stat membru. Are atributii legislative si bugetare impreuna cu Parlamentul European.
- Comisia Europeana, care reprezinta in mod independent interesele Uniunii in ansamblu.
- Inaltul reprezentant al Uniunii Europene pentru politica externa si securitate al Uniunii Europene, care coordoneaza politica externa si de securitate comuna.
- Curtea de Justitie a Uniunii Europene care se ingrijeste de respectarea legilor europene.
- Banca centrala Europeana coordoneaza politica monetara europeana.
- Curtea Europeana de Conturi, care verifica finantarea activitatilor UE.
1.2 Politica si obiective
Pentru a se realiza o uniune si pentru existenta concurentei si a unui sistem liberal s-au realizat anumite programe prin care se pot accesa fonduri pentru eliminarea disparitatilor dintre regiuni, dar si pentru inovare si dezvoltare 
Obiectivul stategiei de la Lisabona il reprezinta crearea unei economii bazate pe cunoastere, crestere durabila si competitiva, crearea mai multor locuri de munca, ridicarea nivelulului de trai in toate tarile membre, eliminarea disparitatiilor dintre regiuni, eliminarea granitelor vamale.
Filosofia dezvoltarii regionale demonstreaza ca, la nivelul Uniunii Europene, convergenta economica si sociala trebuie asigurata nu numai la nivel national dar si regional, disparitatile interregionale avand, in numeroase cazuri, o amplitudine mult mai mare intre regiunile unei tari (ca si la nivel general european) in raport cu diferentele intre statele membre. Din acest motiv, in ultimi ani, politica regionala a devenit un complement esential al procesului de integrare europeana, iar regionalizarea, demonstrata prin rolul marit al structurilor regionale in politica de administratie publica, este facilitata de instrumentele structurale ale Uniunii Europene.
Istoria literaturii de specialitate a demonstrat ca in anumite etape agricultura a fost privita ca o sursa importanta de crestere economica (Kuznets, 1959), industria a fost considerata o principala sursa de dezvoltare (Mihailovic, 1972; Scott, 1998), pentru ca in prezent subramurile industriale si serviciile din domeniile de varf, bazate pe tehnologiile avansate si economia cunoasterii, sa joace un rol esential (Powell, 2008). Desigur aceste surse trebuiesc privite diferentiat in functie de nivelul de dezvoltare al regiunii, potentialul sau si contextul international, national si regional in care se aplica strategiile si politicile regionale si se utilizeaza sursele de finantare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Performanta Randamentala si Gestiunea Esecurilor Pietei in Modelul European.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!