Perspective Privind Asigurarile de Viata pe Piata Romaneasca

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITLUL 1. ASPECTE TEORETICE SI METODOLOGICE PRIVIND ASIGURARILE DE VIATA 1
1.1. Necesitatea si conditiile aparitiei asigurarilor 1
1.2. Conceptul de asigurare 3
1.3. Aparitia si evolutia asigurarilor de viata in Romania 4
1.4. Continutul si semnificatia asigurarilor de viata 7
1.4.1. Caracteristicile asigurarilor de viata 10
1.4.2. Particularitati ale managementul in asigurari 12
CAPITOLUL 2. ANALIZA PIETEI DE ASIGURARI DE VIATA IN PERIOADA 2006 - 2011 14
2.1. Caracterizarea generala a pietei de asigurari 14
2.2 Piata asigurarilor din Romania 15
2.2.1. Canale de distributie a produselor de asigurare 19
2.2.2. Efectele inflatiei asupra asigurarilor 21
2.2.3. Socurile recesiunii asupra sectorului de asigurari 21
2.3. Analiza pietei asigurarilor de viata in perioada actuala 22
2.3.1. Valoarea cumulata a primelor brute subscrise 24
2.3.2. Valoarea indemnizatiilor brute platite 27
2.3.3. Sume de rascumparare platite pentru asigurarile de viata 29
2.3.4. Rezerve tehnice constituite pentru asigurari de viata 30
CAPITOLUL 3. STUDIU DE CAZ PRIVIND INCHEIEREA, DERULAREA SI FINALIZAREA CONTRACTELOR DE ASIGURARI DE VIATA 33
3.1. Prezentarea generala a societatii ING Group 33
3.1.1. ING Bank Romania 34
3.1.2. ING Asigurari de Viata 35
3.1.3. Raspunsul ING la criza financiara 36
3.2. Produse de asigurari de viata oferite de ING 37
3.2.1. Conditii privind incheierea contractelor de asigurari de viata de la ING 39
3.2.2. Studiu de caz: Comparatie intre planul de protectie Prudent si Maraton 41
3.3. Eficienta in activitatea de asigurari 45
3.3.1. Indicatori ai eficientei la nivelul bancii ING Asigurari de Viata 46
3.3.2. Indicatori de apreciere a eficientei asigurarilor din perspectiva asiguratilor 50
3.3.3. Cai de crestere a eficientei activitatii de asigurare si reasigurare 51
3.4. Randamentul politelor de asigurari de viata la ING 52
3.5. Calculul primelor de asigurare in asigurarile de viata 54
CAPITOLUL 4. CONCLUZII SI PROPUNERI 57


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Un aspect esential in viata si evolutia omului, inca din cele mai vechi timpuri l-a constituit grija fata de viitor, teama combinata cu precautia si intelepciunea cu siguranta unui lucru implinit. Asigurarea de viata reprezinta o forma inegalabila de protectie financiara a omului in cazul producerii unui accident, a unei boli, a invaliditatii sau decesului. 
Scopul lucrarii este de a prezenta importanta asigurarilor de viata atat asupra societatii, cat si asupra individului. Lucrarea este structurata pe patru capitole in care sunt prezentate elementele esentiale si fundamentele, teoretice si practice, ale asigurarilor de viata, precum si contextul istoric al acestora.
Capitolul 1 ofera informatii cu privire la pericolele care au amenintat de-a lungul timpului vietile si bunurile oamenilor si care au condus la constientizarea si manifestarea nevoii de protectie a oricarui om. Astfel, decizia de a cumpara o asigurare, ca demers individual si facultativ, e determinata, in mare masura, de factori obiectivi si subiectivi.
Printre cele mai importante dorinte ale oamenilor se numara: un trai decent la pensionare, acumularea unui fond care sa fie utilizat pentru sustinerea financiara a studiilor copiilor, economisirea unei anumite sume de bani in scopul achizitionarii unei locuinte, demararii unei afaceri si de aceea de-a lungul timpului s-au dezvoltat numeroase produse de asigurari de viata pentru a putea fi safisfacute toate necesitatile.
In al doilea capitol se pune accent pe volumul, dinamica si structura pietei romanesti a asigurarilor de viata, principalele companii care activeaza pe aceasta piata si problemele cu care se confrunta. Piata romaneasca a asigurarilor de viata este o piata competitiva, desi nu se afla in faza de maturitate din acest punct de vedere. Romania reprezinta un caz aparte, deoarece nu este o tara cu traditie in domeniul asigurarilor asa cum sunt ele concepute si practicate in tarile dezvoltate, iar pentru o intelegere corecta a pietei trebuie sa analizam oferta si cererea.
Armonizarea legislatiei la cerintele europene a determinat o crestere calitativa a pietei asigurarilor de viata, iar concurenta intre companiile de asigurari se manifesta prin diversificarea produselor oferite si, evident, prin calitatea serviciilor.
In anul 2009, piata asigurarilor de viata a resimtit efectele crizei economico-financiare, pe fondul cresterii somajului, scaderii veniturilor populatiei, dar mai ales a incertitudinii si asteptarilor pesimiste ale acesteia cu privire la siguranta financiara viitoare. In acest moment, Romania se afla intr-un proces de convergenta a obiceiurilor de consum in ceea ce priveste produsele utlizate si in mod direct produsele de asigurari de viata si, desi exista un decalaj important privind cota de piata a asigurarilor de viata din totalul pietei de profil, inclusiv in comparatie cu tarile invecinate, consider ca vom asista in urmatorii ani la o tendinta de reducere a acestor diferente. 
Capitolul 3 cuprinde informatii privind studiul de caz realizat pe societatea ING Asigurari de viata. ING Asigurari de Viata este un lider de necontestat pe piata romaneasca si este de asemenea cea mai puternic capitalizata companie de pe piata asigurarilor de viata, ocupand primul loc si din punctul de vedere al atragerii de noi clienti. Studiul de caz ofera informatii despre produsele oferite de societatea ING, caracteristicile acestora, prezinta o analiza comparativa intre doua planuri de protectie, avantajele acestora, precum si clauzele contractuale si evolutia societatii de-a lungul perioadei cuprinse intre 2006 si 2011.
Datele financiare folosite pentru analiza realizata pe societatea ING Asigurari de Viata sunt extrase din rapoartele anuale de desfasurare a activitatii, precum si din comunicatele de presa, publicate de catre societatea ING. Am folosit ca sursa de inspiratie site-ul propriu societatii pentru a putea sa prezint intr-o maniera cat mai completa o analiza realizata pe doua produse specifice, de asemenea am consultat contul de profit si pierdere al societatii pentru a putea analiza evolutiile firmei. Dificultatile intreprinse pentru realizarea analizei au fost medii.
Ultimul capitol prezinta concluzii si propuneri cu privire la sectorul asigurarilor de viata, eforturile de intensificare de informare, de educare, de consiliere financiara, precum si proiectele implementate de catre societatea ING Asigurari de Viata pentru imbunatatirea perspectivelor si a increderii consumatorilor privind necesitatea incheierii unei asigurari de viata.
Intensificarea eforturilor de informare si educare si lansarea unor instrumente imbunatatite de consiliere financiara de catre societatile de asigurare au un impact pozitiv asupra nivelulului de constientizare a clientilor privind necesitatea de planificare pe termen lung. 
In acest proces de schimbare a mentalitatii, consultantii financiari au un rol esential in explicarea necesitatii si a avantajelor asigurarilor de viata, ajutand clientii sa aleaga instrumentele financiare potrivite nevoilor personale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Perspective Privind Asigurarile de Viata pe Piata Romaneasca.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Baiescu, A., Asigurarile de viata la debutul mileniului III, Ed. Dacia, Cluj-Napoca, 2005, pag. 10, pag. 31
Bercea, F., Vacarel, I., Asigurari si reasigurari, Ed. Expert, Bucuresti, 1998, pag. 21
Bistriceanu, D.,G., Lexicon de Finante, Banci, Asigurari, Vol. I, Ed. Economica, Bucuresti, 2001, pag. 97
Bistriceanu, G., Asigurari si Reasigurari, Ed. Universitara, Bucuresti, 2006, pag. 201
Bennett, C., Dictionar de asigurari, Ed. Trei, Bucuresti, 2002, pag. 57
Ciumas, C., Economia asigurarilor, Ed. Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2003, pag. 86
Cristea, M., Asigurari internationale, Ed. Reprograph, Craiova, 2003, pag. 132
Dinca, G., Cristea, M., Economia Asigurarilor, Editia a-II-a, Ed. Universitatii Transilvania, Brasov, 2006, pag. 213 
Draghici, M., Asiguratorul-garant al platii, Ed. C. H. Beck, Bucuresti, 2009, pag. 11, 13, 46
Kicsi, R., Asigurari si reasigurari, Ed. Polirom (Univ. ,,Stefan cel Mare"), Suceava, 2007, pag. 5
Mihailescu, M., Asigurari comerciale, Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu, pag. 182
Negru, T., Practica asigurarilor comerciale, Ed. Wolters Kluwer, Bucuresti, 2010, pag. 70
Negoita, I., Aplicatii practice in asigurari si reasigurari, Ed. Etape, Sibiu, 2001, pag. 427
Petrescu, C., Marketing in asigurari, Ed. Uranus, Bucuresti, 2005, pag. 23
Tanasescu, P., Asigurari comerciale moderne, Ed. C. H. Beck, Bucuresti, 2007, pag. 70, 75


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!