Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR

Licență
10/10 (2 voturi)
Domeniu: Economie
Conține 3 fișiere: doc
Pagini : 67 în total
Cuvinte : 17561
Mărime: 1016.53KB (arhivat)
Publicat de: Eugen David
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: CONF. DR. EC. VÂRLAN GABRIELA
UNIVERSITATEA “DANUBIUS” GALAŢI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE FORMA ÎNVĂŢĂMÂNT LA DISTANŢĂ SPECIALIZARE – FINANŢE SI BĂNCI

Cuprins

  1. INTRODUCERE 2
  2. CAPITOLUL I 3
  3. ACTIVITATEA BANCARĂ ŞI PIAŢA CARDURILOR BANCARE ÎN ROMÂNIA 3
  4. 1.1. ROLUL ACTIVITĂŢII BANCARE ÎN CADRUL ECONOMIEI 3
  5. 1.2. PIAŢA CARDURILOR BANCARE ÎN ROMÂNIA 5
  6. CAPITOLUL II 8
  7. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA BĂNCII COMERCIALE ROMÂNE 8
  8. 2.1. SCURT ISTORIC AL BĂNCII COMERCIALE ROMÂNE 8
  9. 2.2. PREZENTAREA PRINCIPALILOR CLIENŢI AI BĂNCII COMERCIALE ROMÂNE 14
  10. CAPITOLUL III 16
  11. STUDIU DE CAZ - ANALIZA PERFORMANŢELOR BĂNCII COMERCIALE ROMANE ŞI CARDURILE BANCARE OFERITE DE ACEASTA 16
  12. 3.1. ANALIZA ACTIVITĂŢII ŞI PERFORMANŢELOR FINANCIAR – BANCARE ALE BĂNCII COMERCIALE ROMÂNE 16
  13. 3.1.1.Informaţii cu caracter general 16
  14. 3.1.2. Analiza principalelor rezultate ale Băncii Comerciale Române 17
  15. Analiza financiară a unei bănci apare ca o necesitate, ea conducând la dezvoltarea unei metodologii ce permite determinarea performanţelor unei bănci precum şi formarea unei judecăţi asupra situaţiei trecute şi de perspectivă a societăţii bancare. 17
  16. 3.1.3. Prezentarea principalilor indicatori de eficienţă ai BCR 29
  17. 3.2. PREZENTAREA ŞI ANALIZA CARDURILOR OFERITE DE BCR CLENŢILOR SĂI 37
  18. 3.2.1. Principalele carduri şi servicii anexe oferite de BCR 39
  19. BCR MAESTRO 41
  20. BCR VISA CLASIC 41
  21. BCR VISA ELECTRON JUNIOR 41
  22. POWERCARD BCR GOLD 42
  23. BCR WIZZ AIR 42
  24. 3.2.2.Evoluţia cardurilor BCR 44
  25. 3.2.3. Efectele crizei economice asupra cardurilor bancare 48
  26. CONCLUZII ŞI PROPUNERI 54
  27. BIBLIOGRAFIE 59

Extras din licență

INTRODUCERE

În condiţiile crizei economice şi chiar a amplificării fluxurilor comerciale, a tendinţei de globalizare şi a accentuării concurenţei, unele din cele mai dinamice transformări din ultimul deceniu şi jumătate s-au produs în sistemele bancare.

Instituţiile de credit reprezintă, în toate ţările lumii, participanţi la viaţa economică deosebiţi de activi, dinamici, flexibili şi cu mare capacitate de adaptare la schimbările pieţei, fiind capabili să creeze cerere de produse şi servicii.

Nimeni nu ştie cu siguranţă ce se va întampla în viitor, aşa cum nimeni nu ştie cu exactitate în ce etapă a crizei suntem sau cât va mai dura, şi este suficient să ne uităm în trecut pentru a ne da seama de acest lucru. Singurul lucru cert este că recesiunea naşte oportunităţi. Unii specialişti sunt de părere că ne aflăm într-o „primăvară a crizei”, încep să se întrevadă speranţe şi optimismul creşte, dar nu este cert dacă acesta este un semnal cu adevarat pozitiv sau doar un miraj al oazelor într-un deşert parşiv. Tot ce se poate desprinde este că această regresiune economică a zdruncinat mult sistemul economic, dar de asemenea lasă multe şanse de relansare pe

linia de plutire. Astfel piaţa românească a cardurilor traversează o perioadă interesantă. În ciuda crizei, ultimii ani au adus pe acest segment evenimente importante, inovaţii, lansări de produse şi servicii. Cardul este o inovaţie revoluţionară care a putut fi aplicată datorită progreselor deosebite în domeniile informatic şi electronic în măsură să faciliteze schimbul de fonduri prin tehnici electronice între partenerii de tranzacţii prin intermediul băncilor.

Lucrarea de faţă este concentrată asupra cardurilor bancare din Romania accentul punându-se pe cardurile oferite de BCR.

Lucrarea este structurată în patru capitole care integrează judecăţi, raţionalităţi, raportări la exigenţele legislaţiei în vigoare şi recomandări.

Capitolul I reprezintă o parte introductivă care prezintă activitatea bancară şi piaţa cardurilor bancare din România. Capitolul II are în vedere o imagine de ansamblu asupra organizării şi funcţionării Băncii Comerciale Române, prin exemplificarea unor realizări ale băncii în trecut şi în prezent, dar şi prin anumite obiective de atins şi strategii de aplicat în viitor. Totodată, am pus în evidenţă principalii clienţi ai băncii. Capitolul III reprezintă segmentul central al acestei lucrări din punct de vedere al importanţei. În acest capitol este prezentat un studiu de caz incluzând calculul unor indicatori de eficienţă ai băncii, analiza performanţelor financiar-bancare, prezentarea şi analiza cardurile bancare oferite de BCR clienţilor săi. Capitolul IV este destinat concluziilor ce se desprind din lucrare.

CAPITOLUL I

ACTIVITATEA BANCARĂ ŞI PIAŢA CARDURILOR BANCARE ÎN ROMÂNIA

1.1. ROLUL ACTIVITĂŢII BANCARE ÎN CADRUL ECONOMIEI

Sistemul bancar reprezintă ansamblul diverselor categorii de bănci care funcţionează într-un spaţiu bine determinat, într-un cadru organizat, ca răspuns la cerinţele dezvoltării unei economii echilibrate Va rog treceti corect citarile, de exemplu: Virlan, G., Retele de calculatoare, Editura Evrika, Galati, 2001, si bineinteles pagina

În general, sistemul bancar dintr-o ţară cuprinde:

 cadrul instituţional format din banca centrală (cu rol de coordonare şi supraveghere), bănci comerciale şi alte instituţii financiare asimilate acestora

 cadru juridic format din ansamblul reglementărilor care guvernează activitatea bancară.

Istoria sistemului bancar îşi găseşte originile în trecutul îndepărtat, existând mărturii foarte vechi ce atestă practica unor activităţi care, într-o formă mai mult sau mai puţin evoluată, se pot constitui ca primii paşi pe tărâmul practicii bancare.

După unii cercetători, noţiunea de bancă este asociată momentului în care un grup de persoane a avut ideea să primească disponibilităţi băneşti, sub formă de depuneri de la cei ce doreau să facă economii şi în baza acestor depozite, să ofere împrumuturi celor care aveau nevoie de fonduri suplimentare.

Primele dovezi ale unei activităţi bancare se găsesc în Orientul Apropiat (Babilon) şi Egiptul Antic. În acea perioadă templele erau deopotrivă, loc de rugăciune şi loc de păstrare a banilor şi tezaurelor. Primele operaţiuni bancare apar cu 200 ani I.H. în Mesopotamia, dezvoltarea acestora impunându-şi apariţia unor reglementări.

Operaţiunile bancare constau cel mai adesea în asigurarea pazei unor depuneri, acordarea unor dobânzi şi/sau plasarea acelor drepturi, percepând o dobândă mai ridicată pe baza unor gajuri, garanţii.

Preview document

Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 1
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 2
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 3
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 4
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 5
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 6
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 7
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 8
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 9
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 10
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 11
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 12
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 13
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 14
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 15
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 16
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 17
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 18
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 19
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 20
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 21
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 22
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 23
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 24
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 25
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 26
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 27
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 28
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 29
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 30
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 31
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 32
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 33
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 34
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 35
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 36
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 37
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 38
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 39
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 40
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 41
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 42
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 43
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 44
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 45
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 46
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 47
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 48
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 49
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 50
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 51
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 52
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 53
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 54
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 55
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 56
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 57
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 58
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 59
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 60
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 61
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 62
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 63
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 64
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 65
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 66
Piața cardurilor bancare în România - studiu de caz pe BCR - Pagina 67

Conținut arhivă zip

  • Piata Cardurilor Bancare in Romania - Studiu de Caz pe BCR
    • anexe verificat.doc
    • PRIMA PAGINA verificat.doc
    • proiect verificat.doc

Alții au mai descărcat și

Cardul și plățile prin card

INTRODUCERE Lucrarea de față iși propune să analizeze aspectele relevante ale cardurilor bancare, instrumente de plată care sunt asimilate tot mai...

Piața Cardurilor în România

1. PREZENTAREA GENERALĂ A CARDULUI Trăsăturile tehnologice ale cardurilor Cardul este un instrument cu ajutorul căruia se poate efectua plata...

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Reclama comercială

Introducere “Publicitatea este cea mai importanta problema a timpului nostru. Ea este Zeita Comertului si a Industriei moderne. O arta deloc...

Te-ar putea interesa și

Locul și rolul cardurilor în sistemul bancar românesc. Imaginea cardurilor BCR

INTRODUCERE Banii. Evoluţia şi funcţiile acestora Banii au apărut pe o anumită treaptă de dezvoltare a societăţii omeneşti, ca instrument creat...

Cardul, Prezentul și Viitorul Monedei Electronice

CAPITOLUL 1 APARIŢIA ŞI EVOLUŢIA CARDURILOR PE PLAN INTERNAŢIONAL 1.1 APARIŢIA CĂRŢILOR DE PLATĂ Este desigur o certitudine că puţini...

Tendințe Actuale în Comerțul Electronic

1. Componentele comerţului electronic 1.1. Aspecte generale Termenul de „comerţ electronic” (e-comerţ) este din ce în ce mai mult discutat pe...

Mijloacele Electronice de Plată Folosite în Economiile Moderne

INTRODUCERE Extinderea informaticii în sfera activităţilor bancare, a făcut posibilă apariţia unei noi forme a banilor, „banii electronici”,...

Operațiuni bancare - cardul - monedă electronică

INTRODUCERE Este uşor să spui atunci când descoperi că te afli într-o situaţie defavorizată, că doreşti să faci anumite schimbări care să-ţi...

Analiza pieței cardurilor de credit din România

Cap. 1. Consideraţii generale privind cardurile de credit 1.1. Scurt istoric al cardurilor de credit Schimburile în natură, monedele din aur sau...

Politica de distribuție a produselor și serviciilor bancare - studiu de caz piața cardurilor din România

Introducere Un canal de distribuţie este un mijloc prin care un produs sau serviciu bancar devine disponibil şi ajunge la client. Canalul de...

Piața cardurilor în România

Cardul este o inovatie revolutionara care a putut fi aplicata datorita progreselor deosebite in domeniile informatic si electronic in masura sa...

Ai nevoie de altceva?