Piața - componentă a mediului de marketing

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 13811
Mărime: 91.69KB (arhivat)
Publicat de: Tiberiu Petre
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Magdalena Platis

Cuprins

  1. Introducere.p. 1
  2. Capitolul I Piața organizației și mecanismele sale.p. 2
  3. 1.Piața-componenta a mediului de marketing.p. 2
  4. 2.Piața întreprinderii versus piaţa produsului .p. 8
  5. 3.Relațiile de piaţa ale organizaţiei .p. 10
  6. Capitolul II Caracteristicile pieței organizației.p. 15
  7. 1.Dimensiunile pieței organizației.p.15
  8. 2.Dinamica pieței organizației .p. 23
  9. Capitolul III Piaţa cosmeticelor din Romania .p. 25
  10. 1. Evoluţia si factorii de influenţa ai pieţei cosmeticelor.p. 25
  11. 2.Consumatorii pe piaţa cosmeticelor.p. 29
  12. 3.Producatorii pe piaţa cosmeticelor.p. 31
  13. 4.Tendinţe pe piaţa cosmeticelor in ultimii ani.p. 33
  14. Concluzii.p. 35
  15. Bibliografie.p. 37

Extras din licență

Introducere

Pentru a putea intra în posesia unui bun sau serviciu, consumatorii trebuie să fie informaţi, să cunoască oferta, să aibă acces la ea, lucru ce este posibil numai în cadrul unei pieţe libere. De aceea, piaţa poate fi privită ca „un ansamblu de mijloace de comunicaţie prin care vânzătorii şi cumpărătorii se informează reciproc de ceea ce au, de ceea ce au nevoie şi de preţurile cerute şi propuse înainte de a încheia tranzacţiile".

De-a lungul timpului noţiunea de piaţă a cunoscut o evoluţie spectaculoasă din punct de vedere al formei acesteia, pornind de la halele publice, în care se comercializau diverse mărfuri, apoi s-au dezvoltat magazinele, lanţurile de magazine, bursele de mărfuri, hipermagazinele şi Internetul.

Abordarea de marketing a pieţei urmăreşte să surprindă caracterul obiectiv, practic al acesteia, pornind de la o definiţie mai complexă, unde sunt dezvăluite cele două componente ale schimbului. Piaţa reprezintă „sfera economică în care producţia (de bunuri şi servicii) apare sub formă de ofertă de mărfuri, iar nevoile (solvabile) de consum - sub formă de cerere de mărfuri".

De asemenea, printr-o abordare de marketing a pieţei se face distincţie între ceea ce reprezintă piaţa întreprinderii şi piaţa produsului (serviciului). Aceste două noţiuni diferite surprind elocvent particularităţile fiecăruia, precum şi legăturile existenţe între acestea.

Piaţa întreprinderii are în vedere raporturile dintre oferta proprie şi cererea pentru aceasta; piaţa produsului (serviciului) are în vedere modul în care acesta este solicitat de către consumatori, gradul de penetraţie al acestuia în consum. Dacă piaţa întreprinderii depinde de cererea, dar şi de ofertă realizată de celelalte întreprinderi, piaţa produsului este dependenţa de o serie de factori, cum ar fi: categoria de nevoi cărora se adresează, gradul de accesibilitate a produsului, vârstă produsului, raportul resurse-nevoi, acţiunile de marketing.

Deoarece o întreprindere oferă aceleaşi produse ca şi alte întreprinderi, ea trebuie să-şi cunoască piaţa pentru a putea delimita „locul" vis-a-vis de ceilalţi competitori. Această piaţă totală are o structură complexă datorită diversităţii lărgi de mărfuri şi a numeroşilor parteneri, de aceea se impune o divizare a acesteia în pieţe ale produsului (serviciului) şi apoi în segmente de piaţă. Segmentele de piaţă identificate oferă întreprinderii posibilitatea de a cunoaşte mai bine nevoile şi cerinţele consumatorilor, permiţând o adaptare mai bună la acestea

Cel mai frecvent termen utilizat în limbajul de marketing rămâne însă piaţa-ţintă, noţiune care doreşte să definească mai clar segmentul de consumatori căruia îi sunt adresate produsele sau serviciile unei întreprinderi, în funcţie de această piaţă-ţintă întreprinderea va adopta o anumită strategie de piaţă care îi va permite, dacă va fi aplicată corect şi se va regăsi într-un program de marketing adecvat, obţinerea unei poziţii competitive în cadrul domeniului de activitate ales; însuşi cuvântul „ţinta" defineşte cu exactitate un „loc" spre care trebuie îndreptate toate acţiunile şi tacticile avute în vedere de către o întreprindere. în viziunea de marketing, piaţa desemnează grupul de consumatori care au caracteristici omogene şi pot reprezenta potenţialii cumpărători ai unui produs. Pentru a defini piaţa-ţintă se folosesc criterii socio-demografice (vârstă, sex, nit), psihografice (stilul de viaţă, personalitatea) şi comportamentale (frecventa de utilizare a unui produs, fidelitatea faţă de o marca, atitudinea, avantajele aşteptate de la un produs).

Capitolul I Piața organizației și mecanismele sale

1.Piața-componentă a mediului de marketing

Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care ţin de piaţă şi de celelalte componente ale mediului său extern, care scapă controlului ei.

În studiile de marketing, prin mediu se înţelege un ansamblu de agenți şi de forţe din afara întreprinderii susceptibile a afecta modul în care aceasta îşi menţine sau îşi dezvoltă schimburile pe piaţă .

Mediul de marketing este acea parte a mediului unei întreprinderi care afectează acele aspecte ale activităţii acesteia care ţin de optica sa de marketing.

O întreprindere poate să reacţioneze la tot ceea ce ţine de mediul de marketing în două moduri:

1) printr-un marketing reactiv, care se bazează pe ideea că forţele acestuia sunt necontrolabile, întreprinderea trebuind să se adapteze la ele;

2) printr-un marketing proactiv, care-şi propune să modifice, pas cu pas, mediul său, în aţa fel încât, până la urmă să devină cel mai favorabil întreprinderii .

Mediul de marketing este constituit dintr-un micromediu şi un macromediu.

În accepţiunea de marketing, conceptului de piaţă i se conferă un sens mai larg decât cel neo-clasic şi mai realist .

Preview document

Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 1
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 2
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 3
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 4
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 5
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 6
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 7
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 8
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 9
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 10
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 11
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 12
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 13
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 14
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 15
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 16
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 17
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 18
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 19
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 20
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 21
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 22
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 23
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 24
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 25
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 26
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 27
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 28
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 29
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 30
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 31
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 32
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 33
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 34
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 35
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 36
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 37
Piața - componentă a mediului de marketing - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Piata - Componenta a Mediului de Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Mediul extern al SC Agdesy SRL - oportunități și restricții

Analiza macro-mediului intreprinderii Studiul macro-mediului intreprinderii permite depasirea orizontului mediului concurential deoarece...

Întreprinderea în era globalizării

In era globalizarii, specialitii in domeniu vorbesc despre “intreprinderea digitala”, “intreprinderea virtuala” sau “intreprinderea mileniului...

România în ecuația integrării europene

Reforme institutionale si politice in U.E. inaintea procesului de largire. Actuala forma de organizare ce cuprinde 15 tari membre nu mai...

Te-ar putea interesa și

Studiul Imaginii Hotelului Sofitel Bucuresti în Rândul Clientilor

INTRODUCERE Perioada actuala reprezinta pentru turismul românesc un moment de răscruce, directia care trebuie urmata fiind foarte clara – un...

Cercetarea Imaginii Băuturilor Răcoritoare în Rândul Consumatorilor

NTRODUCERE Dintre cele patru elemente primordiale, apa a fost probabil cea mai preţuită de către umanitate de-a lungul veacurilor. Apa a fost...

Cercetare de Piață privind Produsele Lactate

Introducere Studiul continuu al pieţei sau marketing-ul a devenit, în ultimele decenii, preocuparea de căpetenie a oricărei firme care vrea să se...

Metode statistico-matematice pentru fundamentarea strategiei unei societăți comerciale

Cercetarea de marketing reprezinta un element important în caracterizarea gradului însusi de dezvoltare a marketingului. Cercetarea de marketing...

Analiza mixului de marleting la Orange România

INTRODUCERE Mixul de marketing poate fi definit ca un instrument de realizare a politicii de marketing a firmei, care constă dintr-o combinaţie...

Contabilitatea creanțelor întreprinderii

IMPOZITUL PE PROFIT Conceptul de impozit Impozitul  este o prelevare obligatorie si gratuita efectuata de catre stat asupra resurselor sau...

Managementul Secolului 21

1. Justificarea alegerii temei Astăzi, când ne aflăm la începutul unui nou mileniu, societatea umană este caracterizată de trei elemente aflate în...

Concurenta în Distribuție

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE Activitatea economicÎ ,reprezentatÎ de totalitatea actiunilor pe care oamenii le )ntreprind pentru a-si satisface nevoile...

Ai nevoie de altceva?