Piata cu Concurenta de Oligopol

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE . 2
Capitolul 1 PIATA CU CONCURENTA DE OLIGOPOL . 4
1.1.Oligopolul-definire si caracteristici . 4 
1.2 Cererea unei firme de oligopol . 4
1.3 Mecanismele de piata si profitul in cazul oligopolului . 5
1.4 Alegerea unei strategii . 6
1.4.1 Liderul de cantitate - Echilibrul de tip Stackelberg . 6
1.4.1.1 Problema urmaritorului . 7
1.4.1.2 Problema liderului . 8
1.4.2 Liderul de pret . 10
1.5 Echilibrul de tip Cournot .12
1.6 Echilibrul de tip Betrand .13
1.7 Cartelul .14
Capitolul 2 TEORIA JOCURILOR . 17
2.1. Strategia dominanta .18
2.2. Echilibrul Nash si Strategiile mixte .18
2.3 Dilema fundamentala a oligopolului - Dilema prizonierului .21
2.4 Jocuri repetate .21
2.5 Jocuri secventiale .22
2.6 Aplicarea jocurilor .23
2.6.1 Jocuri de coexistenta .23
2.6.2. Jocuri de concurenta .24
2.6.3 Jocuri de angajament .27
Capitolul 3 PIATA AUTOTURISMELOR IN ROMANIA .29
3.1 Scurt istoric al pietei de autoturisme .29
3.2 Piata automobilului in perioada 2000 - 2010 .31
3.3 Concurenta de oligopol pe piata auto .36
3.4 Cererea si oferta de autoturisme in 2010 .41
3.5 Dacia vs Ford .42
CONCLUZII .44
BIBLIOGRAFIE .46
ANEXE .48


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Monopolul si concurenta perfecta sunt doua forme extreme de piata, in analiza traditionala. Intre aceste doua forme se gasesc alte posibilitati, cum ar fi duopolul sau oligopolul, cea mai mare parte a firmelor incadrandu-se in aceasta categorie.
Am ales aceasta tema deoarece oligopolul este o structura de piata frecvent intalnita, mai ales in tarile dezvoltate. Automobilele, electrocasnicele, telefonia (fixa si mobila), bauturile racoritoare, medicamentele, detergentii, ciocolata sunt doar cateva exemple dintre lucrurile care ne inconjoara si care apartin acestui segment. Orice ramura si orice piata tind in mod natural sa devina oligopol. Modul in care se realizeaza este reprezentat de ansamblul proceselor de fuziuni si achizitii.
Oligopolul reprezinta o forma a concurentei imperfecte, care reflecta o piata dominanta de cativa producatori-vanzatori de talie mare ( ce produc bunuri similare sau diferentiate, care datorita ponderilor in ansamblul ofertei reusesc sa influenteze formarea preturilor in scopul maximizarii profiturilor) si un numar mare de cumparatori.
In prima parte a lucrarii, intitulata " PIATA CU CONCURENTA DE OLIGOPOL" am prezentat notiuni elementare cu scopul de a fi mai usor inteleasa aceasta tema, mecanismele de piata si profitul in cazul oligopolului, dar si modelele cu care ne confruntam in prezent si anume: 
? Echilibrul de tip Stackelberg ( in care o firma este lider si cealalta urmaritor);
? Echilibrul de tip Cournot ( in care firmele isi aleg cantitatile si lasa piata sa seteze preturile);
? Echilibrul Bertrand ( in care firmele seteaza preturile si lasa piata sa determine cantitatea vanduta)
? cartelul ( care este un acord intre intreprinderi).
Un exemplu in cazul modelului Stackelberg poate fi reprezentat de compania Romgaz, care este in prezent lider pe piata gazului natural. Petrom a adoptat atitudinea de urmaritor, incercand sa isi schimbe pozitia prin rezervele superioare pe care le detine in prezent si prin intentia de a-si extinde activitatea. In ceea ce priveste cartelul, in aprilie 2007, pe piata painii, 17 firme din Maramures si 31 din Vrancea s-au inteles in privinta majorarii preturilor simultan.
Partea a doua a lucrarii, "TEORIA JOCURILOR", este dedicata strategiilor ce pot fi adoptate de catre intreprinderi si jocurile care pot fi puse cu usurinta in practica, in incercarea de a devenii cei mai buni si de a detine o cota cat mai mare de piata.
Cea de-a treia parte, "PIATA AUTOTURISMELOR IN ROMANIA" este dedicata studiului de caz si prezinta evolutia pietei de oligopol, de la infiintare, cand era formata doar din trei mari marci autohtone (Dacia, Aro si Olcit), pana cand piata a fost invadata de peste 30 de marci importate. In perioada analiza in topul preferintelor consumatorilor a fost in fiecare an Dacia, urmata indeaproape de masina importata Renault. Deasemenea am prezentat cererea si oferta de autoturisme din tara noastra, precum si perspectivele pentru anul 2010 prin intermediul unui joc, dar si a unor chestionare aplicate. 
Capitolul 1
PIATA CU CONCURENTA DE OLIGOPOL
1.1.Oligopolul-definire si caracteristici
Termenul de oligopol provine din limba greaca de la "oligos" care inseamna putini si "polein", care inseamna vanzare. El se utilizeaza pentru acel tip de concurenta caracterizat printr-un numar mic de ofertanti, care pot influenta piata in scopul maximizarii profitului. Numarul firmelor ofertante nu este o cifra exacta sau un interval precis, astfel incat sa spunem, de exemplu, ca daca pe piata exista intre doua si 10 firme piata este oligopol. Prin numar redus de ofertanti intelegem faptul ca firmele sunt interdependente, adica un producator trebuie sa tina seama de deciziile celorlalti atunci cand isi stabileste propria strategie. Fiecare firma detine o cota de piata suficient de mare pentru a putea influenta, intr-o oarecare masura pretul produselor sale. 
Oligopolul reprezinta structura de piata cea mai raspandita in tarile dezvoltate din punct de vedere economic si este o forma a concurentei imperfecte. Pe piata oligopolista produsele pot fi diferentiate sau omogene. Cateva exemple pot fi reprezentate de piata bauturilor racoritoare (Coca-cola), piata autoturismelor (Renault-Dacia) sau piata otelului.
Principalele caracteristici ale pietei cu concurenta de oligopol sunt:
1. interdependenta actiunilor diferitilor vanzatori: preturile produselor, cantitatea
vanduta si profitul unui producator depind de reactiile celorlalti producatori;
2. gradul inalt de concentrare a capitalului si productiei;
3. diversificarea produselor, activitatilor, a marcilor de fabricatie;
4. existenta unor bariere de intrare pentru noi concurenti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata cu Concurenta de Oligopol.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!