Piata Marfurilor Alimentare - Studiu de Caz Bere

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Introducere 3
Cap. I Aspecte privind piata berii din Romania 5
1.1 Caracteristici ale ofertei de bere pe piata romaneasca 5
1.2 Particularitati privind consumul de bere din Romania 11
1.3 Tendinte privind piata berii din Romania 14
Cap. II Consideratii generale privind calitatea si sortimentul berii 15
2.1 Scurt istoric al pozitiei si evolutiei berii 15
2.2 Clasificarea si sortimentul berii 18
2.3 Tehnologia de obtinere si caracteristicile de calitate ale berii 21
2.4 Modalitati de ambalare si etichetare ale berii 25
Cap. III Studiu privind piata berii din Romania 31
3.1 Definirea obiectivelor cercetarii 31
3.2 Metodologia cercetarii 31
3.3 Analiza si interpretarea rezultatelor 33
Concluzii 43
Bibliografie 45
Anexe 47


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Descoperita cu mii de ani in urma, berea a devenit in ziua de astazi un aliment foarte des consumat pentru gustul sau placut si racoritor, dar mai ales ca motiv de interactiune sociala, de intalnire cu prietenii, deconectare, relaxare.
Am ales aceasta tema deoarece piata berii este una puternic fragmentata si, de altfel, foarte competitiva. De aceea, merita o atentie sporita privind analiza ofertei, dar si identificarea nevoilor si dorintelor consumatorilor.
Berea poate fi definita ca o o bautura racoritoare, spumanta, putin alcoolizata, de culoare blonda pana la bruna, cu aroma de hamei, gust amarui, preparata din malt de orz, hamei si apa sau o bautura care rezulta din obtinerea unui extract diluat din cereale maltificate cu adaos de hamei sau o bautura obtinuta prin fermentare si nu prin distilare, pentru fabricarea careia se foloseste orz maltificat, hamei, drojdie si apa.
Amaruie, spumoasa, rece, blonda sau bruna, berea este o bautura care a depasit demult orice granite prin darul ei de a aduce prietenii impreuna.
Se pare ca prima forma de bere vine de la painea care s-a udat si a inceput sa fermenteze, de unde a aparut procesul de fermentare, acum circa 6000 de ani. Exista legende conform carora fabricarea berii reprezinta un pas important in evolutia omenirii. Cea mai veche scriere a Sumerului, "Epopeea lui Ghilgames", il prezinta pe Enkidu, o aratare salbatica, ospatandu-se cu bucate alese si sorbind din lichidul amarui. "Manca pana se satura, bea lapte si cupe de bere ", intrand astfel in lumea oamenilor.
De altfel, faimoasa "luna de miere" isi are radacinile in obiceiul sumerienilor de a da tinerilor casatoriti bere indulcita cu miere cat sa le ajunga o luna.
In ciuda contextului economic nefavorabil al ultimilor ani, sectorul productiei berii ramane cel mai patriotic domeniu de productie, 99% din berea consumata in Romania fiind produsa local. Mai mult, productia de bere reprezinta unul dintre cele mai sustenabile sectoare de activitate economica din tara, fapt demonstrat prin calitatea produselor pe care le pune la dispozitia consumatorilor, numarul locurilor de munca pe care le genereaza, nivelul ridicat al investitiilor si contributiile importante la bugetul de stat.
Pentru a analiza si evidentia aspectele importante de pe piata berii din Romania, voi prezenta in urmatoarele trei capitole informatii referitoare la realizarea acestui produs, oferta si cererea de bere.
Pentru inceput, in primul capitol vor fi detaliate caracteristicile ofertei de bere din Romania, precum si particularitatile consumului de bere. Tot aici sunt mentionate tendintele privind piata berii din tara noastra.
In capitolul al doilea este prezentata clasificarea si sortimentul berii, de asemenea si tehnologia de obtinere si caracteristicile de calitate ale berii. Acest capitol contine date despre modalitatile de ambalare si etichetare a acesteia.
Capitolul al treilea reprezinta analiza efectiva a pietei berii. Se porneste de la stabilirea obiectivelor ce se doresc a fi atinse si a ipotezelor de lucru. Tot aici este descris procesul cercetarii de piata si sunt precizate metodele de culegere si prelucrare a informatiilor. Prin intermediul chestionarului, ca instrument de lucru in cercetarea de marketing, sunt preluate si interpretate informatii legate de preferintele consumatorilor in ceea ce priveste decizia de cumparare a berii. Aceste informatii vor fi analizate in stransa legatura cu obiectivele propuse, iar in final, pe baza aprecierilor rezultate din chestionar vor fi elaborate concluziile.
Pe parcursul lucrarii vom descoperi traseul berii, de la procesul de fabricatie la criteriile de diferentiere a acestora pe rafturile unitatilor de desfacere.
Cap. I Aspecte privind piata berii din romania
1.1 Caracteristici ale ofertei de bere pe piata romaneasca
Berea are o poveste extraordinara de spus si o bogata traditie romaneasca de mai multe sute de ani. De aceea, Asociatia ,,Berarii Romaniei" doreste sa ofere consumatorilor experienta unei calatorii placute spre descoperirea culturii berii, in bogatia sa infinita de aspecte.
Asociatia "Berarii Romaniei" a fost infiintata in 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, carora li s-au alaturat, incepand din 2011, cei mai importanti producatori de hamei si malt, materia prima necesara pentru fabricarea berii. 
Cele cinci companii membre ale Asociatiei "Berarii Romaniei": Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries si Ursus Breweries au produs la nivelul anului 2010 un volum de 15,3 milioane hectolitri de bere. In cadrul celor 10 fabrici de bere situate in mai multe orase din tara, membrii Asociatiei ofera un numar de peste 4.100 de locuri de munca.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Marfurilor Alimentare - Studiu de Caz Bere.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!