Cuprins
- Cuprins
- Introducere 3
- Cap. I Aspecte privind piaţa berii din România 5
- 1.1 Caracteristici ale ofertei de bere pe piaţa românească 5
- 1.2 Particularităţi privind consumul de bere din România 11
- 1.3 Tendinţe privind piaţa berii din România 14
- Cap. II Consideraţii generale privind calitatea şi sortimentul berii 15
- 2.1 Scurt istoric al poziţiei şi evoluţiei berii 15
- 2.2 Clasificarea şi sortimentul berii 18
- 2.3 Tehnologia de obţinere şi caracteristicile de calitate ale berii 21
- 2.4 Modalităţi de ambalare şi etichetare ale berii 25
- Cap. III Studiu privind piaţa berii din România 31
- 3.1 Definirea obiectivelor cercetării 31
- 3.2 Metodologia cercetării 31
- 3.3 Analiza şi interpretarea rezultatelor 33
- Concluzii 43
- Bibliografie 45
- Anexe 47
Extras din licență
Introducere
Descoperită cu mii de ani în urmă, berea a devenit în ziuă de astăzi un aliment foarte des consumat pentru gustul său plăcut şi răcoritor, dar mai ales că motiv de interacţiune socială, de întâlnire cu prietenii, deconectare, relaxare.
Am ales această temă deoarece piața berii este una puternic fragmentată și, de altfel, foarte competitivă. De aceea, merită o atenție sporită privind analiza ofertei, dar și identificarea nevoilor și dorințelor consumatorilor.
Berea poate fi definită ca o o băutură răcoritoare, spumantă, puţin alcoolizată, de culoare blondă până la brună, cu aromă de hamei, gust amărui, preparată din malţ de orz, hamei şi apă sau o băutură care rezultă din obţinerea unui extract diluat din cereale malţificate cu adaos de hamei sau o băutură obţinută prin fermentare şi nu prin distilare, pentru fabricarea căreia se foloseşte orz malţificat, hamei, drojdie şi apă.
Amăruie, spumoasă, rece, blondă sau brună, berea este o băutură care a depăşit demult orice graniţe prin darul ei de a aduce prietenii împreună.
Se pare că prima formă de bere vine de la pâinea care s-a udat şi a început să fermenteze, de unde a apărut procesul de fermentare, acum circa 6000 de ani. Există legende conform cărora fabricarea berii reprezintă un pas important în evoluţia omenirii. Cea mai veche scriere a Sumerului, “Epopeea lui Ghilgameş”, îl prezintă pe Enkidu, o arătare sălbatică, ospătându-se cu bucate alese şi sorbind din lichidul amărui. ”Mânca până se sătura, bea lapte şi cupe de bere ”, intrând astfel în lumea oamenilor.
De altfel, faimoasa “lună de miere” îşi are rădăcinile în obiceiul sumerienilor de a da tinerilor căsătoriţi bere îndulcită cu miere cât să le ajungă o lună.
În ciuda contextului economic nefavorabil al ultimilor ani, sectorul producţiei berii rămâne cel mai patriotic domeniu de producţie, 99% din berea consumată în România fiind produsă local. Mai mult, producţia de bere reprezintă unul dintre cele mai sustenabile sectoare de activitate economică din ţară, fapt demonstrat prin calitatea produselor pe care le pune la dispoziţia consumatorilor, numărul locurilor de muncă pe care le generează, nivelul ridicat al investiţiilor şi contribuţiile importante la bugetul de stat.
Pentru a analiza și evidenția aspectele importante de pe piața berii din România, voi prezenta în următoarele trei capitole informații referitoare la realizarea acestui produs, ofertă și cererea de bere.
Pentru început, în primul capitol vor fi detaliate caracteristicile ofertei de bere din România, precum şi particularităţile consumului de bere. Tot aici sunt menționate tendinţele privind piaţa berii din ţara noastră.
În capitolul al doilea este prezentată clasificarea şi sortimentul berii, de asemenea şi tehnologia de obţinere şi caracteristicile de calitate ale berii. Acest capitol conţine date despre modalităţile de ambalare şi etichetare a acesteia.
Capitolul al treilea reprezintă analiza efectivă a pieței berii. Se pornește de la stabilirea obiectivelor ce se doresc a fi atinse și a ipotezelor de lucru. Tot aici este descris procesul cercetării de piață și sunt precizate metodele de culegere și prelucrare a informațiilor. Prin intermediul chestionarului, ca instrument de lucru în cercetarea de marketing, sunt preluate și interpretate informații legate de preferințele consumatorilor în ceea ce privește decizia de cumpărare a berii. Aceste informații vor fi analizate în strânsă legătură cu obiectivele propuse, iar în final, pe baza aprecierilor rezultate din chestionar vor fi elaborate concluziile.
Pe parcursul lucrării vom descoperi traseul berii, de la procesul de fabricație la criteriile de diferențiere a acestora pe rafturile unităților de desfacere.
Cap. I Aspecte privind piaţa berii din românia
1.1 Caracteristici ale ofertei de bere pe piaţa românească
Berea are o poveste extraordinară de spus şi o bogată tradiţie românească de mai multe sute de ani. De aceea, Asociaţia „Berarii României” doreşte să ofere consumatorilor experienţa unei călătorii plăcute spre descoperirea culturii berii, în bogăţia să infinită de aspecte.
Asociaţia “Berarii României” a fost înfiinţată în 2004. Membrii actuali sunt cinci dintre cei mai mari producători de bere din România, cărora li s-au alăturat, începând din 2011, cei mai importanţi producători de hamei şi malţ, materia primă necesară pentru fabricarea berii.
Cele cinci companii membre ale Asociaţiei “Berarii României”: Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries au produs la nivelul anului 2010 un volum de 15,3 milioane hectolitri de bere. În cadrul celor 10 fabrici de bere situate în mai multe oraşe din ţară, membrii Asociaţiei oferă un număr de peste 4.100 de locuri de muncă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Piata Marfurilor Alimentare - Studiu de Caz Bere.doc