Capitolul 1: Internetul a devenit o parte importanta a vietii de zi cu zi prin recentele dezvoltari in tehnologia informatiei si datorita vastelor imbunatatiri pe care le-a oferit in desfasurarea activitatilor zilnice. A devenit un loc comun unde oamenii comunica unii cu altii, fac tranzactii bancare, cumparaturi si asa mai departe. In special, aplicatiile marketingului online utilizate de companii si trendurile shoppingului online au obtinut popularitate in intreaga lume, oferind multe avantaje atat pentru companii cat si consumatori. Numarul crescator de avantaje si o o gama larga de produse fac shoppingul online mai popular. Sistemele de shopping pe baza cibernetica, care sunt in continua crestere, au luat locul formelor traditionale de shoping. Consumatorii au sansa sa exploreze o inedita experienta in mediul cibernetic. Asadar, optiunile oferite de shoppingul online multumesc nevoile si dorintele consumatorului care afecteaza atitudinea si sentimentele sale fata de shopping. Internetul a devenit un concept vital ce elimina barierele si ajuta oamenii sa comunice indiferent de distanta. Ei pot sa obtina bunuri si servicii fara a fi nevoiti sa interactioneze fata-n fata cu alte persoane si in consecinta ajutand la formarea noilor trenduri de consum online. In consencinta, comertul electronic s-a dezoltat, o data cu consumatorii si vanzatorii. Conceptul poate fi definit in multe moduri. Cometul electronic are o gama larga de definitii precum toate modurile de comunicare electronica care au ca scop actul comercial. Orice activitate de shopping online in care toate platile, incluzand vanzarile si achizitionarea a oricarui fel de bun si serviciu sunt executate cu ajutorul tehnologiei, mediul comunicatiei electronice si tehnologiile asociate, un proces care indeamna persoanele la utilizarea tehnologiilor din mediu virtual pentru a realiza tranzactii mai usor , sau un termen umbrela care include servicii, comunicare online, cooperare, si societate . Cu toate acestea, schimbarile rapide in comertul electronic care paveaza calea pentru noi oportunitati, dezvaluie deficiente si neajunsuri , reflectate in definitiile enumerate mai sus. In consecinta, definitile oferite de WTO (World Trade Organization), OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) si UN- CEFACT (United Nations Centre for Trade Facilitation and Electronic Business ) au fost introduse ca fiind reprezentative in literatura de specialitate . Pe baza acelor definitii, se poate spune ca comertul electronic reprezinta vanzarea si achizitionarea tuturor tipurilor de bunuri si servicii prin sisteme electronice, precum internetul si alte retele virtuale. Comertul electronic nu trebuie vazut ca un simplu magazin intr-un mediu diferit sau un nou mijloc de a face vanzari cu ajutorul tehnologiilor comunicatiei. Dar, ofera companiilor multe avantaje precum noi lanturi de furnizori, servicii de distributie, costuri reduse si vanzari directe, toate acestea poarta o importanta vitala afacerii. Comertul electronic a devenit un subiect care trebuie luat in considerare in special de mediul de afaceri. Documentele si informatiile necesare pentru tranzactiile din cadrul unei afaceri sunt trimise la persoane relevante si organizatii cu marja de eroare minimala si fara cost de depozitare multumita comertului electronic si internetului. Din acest motiv, intermediarii care au fost inlocuiti de pagini web nu mai sunt necesari deoarece cumparatorii si vanzatorii nu trebuie sa se intalneasca. Companiile au redus costul si totodata au crescut competitia intre furnizori pe zi ce trece. . Cumparatorii in mediul online vs cumparatorii traditionali O data cu cresterea in popularitate a comertului electronic, multe afaceri de la servicii de curierat, la servicii de depozitare, s-au transformat in mecanisme dinamice cu numerosi clienti din mediul online . Multe studii au fost efectuate pe shoppingul online: - Tan (1999) a studiat perceptia la riscuri a clientilor online, - iar Mutum si Ghazali (2006) au aflat in urma unui studiu ca persoanele care practica shoppingul online sunt de regula mai educati si informati despre internet si au venituri mai mari decat cei care nu cumpara online. - Pe de alta parte, Erginkaya (2009) a concluzionat ca designul paginii web si functionarea lui sunt de o importanta critica pentru satisfacerea asteptarilor ridicate ale consumatorilor online. - Cankorkmaz (2010) a investigat cat de informati sunt studentii in legatura cu tehnologia informatiei si tendintele consumului online, - Aksoy (2012) a examinat increderea indivizilor in marketingul electronic si practicile sale. - Chang, Cheung, si Lai, au studiat impactul retelelor de socializare pe comportamentul si tendintele consumatorului. In acest studiu, a fost examinata importanta comertului electronic impreuna cu referinte la definitiile si documentarea despre literatura asociata cu acestea. Infomartile demografice despre studentii care practica shoppingul online au fost analizate cat si relatia dintre aceasta informatie si sentimentele si ideile stundetilor in timpul shoppingului online.
1.Ackerman, D., Tellis, G., 2001. Can culture affect prices? A cross-cultural study of shopping and retail prices. J. Retail 2.Ali Korkmaz (2011) Understanding web-based learning continuance intention: The role of subjective task value. Information & Management 3.Andrews, Rick and Imran Currim (2004), "Behavioral Differences Between Consumers Attracted to Shopping Online vs. Traditional Supermarkets: Implications for Enterprise Design and Marketing Strategy," International Journal of Marketing & Advertising 4. Amir Bashan (2011 ) Online shopping drivers and barriers for older adults: Age and gender Differences 5.Aoyama, Y., 2001. The information society, Japanese style: corner stores as hubs for e-commerce access. In: Leinbach, T., Brunn, S. (Eds.), Worlds of E-Commerce 6.Arpaci T. & Ulucay U. (2012)Identifying College Students' Feelings and Thoughts about Online Shopping 7.Balaprakash, P., Birattari, M., Stutzle, T., 2007. Improvement strategies for the F-race algorithm: sampling design and iterative refinement. In: Bartz-Beielstein, T., Blesa, M.J., Blum, C., Naujoks, B., Roli, A., Rudolph, G., Sampels, M. (Eds.), HM 2007. In: LNCS, 4771. Springer, Berlin Heidelberg 8.Chu, J., Arce-Urriza, M., Cebollada-Calvo, J.J., Chintagunta, P.K., 2010. An empirical analysis of shopping behavior across online and offline channels for grocery products: the moderating effects of household and product characteristics 9.Childers, T.L., Peck, J., 2010. Informational and affective influences of haptics on product evaluations: is what I say how I fell?. In: Krishna, A. (Ed.), Sensory Marketing: Research on the Sensuality of Products. Routledge/Taylor & Francis Group, New York 10.Choi, J., & Bell, D. R. (2011). Preference minorities and the Internet. Journal of Marketing Research 11.Childers, T.L., Carr, C.L., Peck, J., Carlson, S., 2001. Hedonic and utilitarian motivations for online retail shopping behavior. Journal of Retailing 12.Hsiao, C.C., Yen, H.J.R., Li, E.Y., 2012. Exploring consumer value of multi-channel shopping: a perspective of means-end theory 13.D. Boneh, E. Kushilevitz, R. Ostrovsky, W. Skeith III, Public key encryption that allows PIR queries, in: A. Menezes (Ed.), Advances in Cryptology - Crypto 2007, Lecture Notes in Computer Science 14.Farag, S., Schwanen, T., Dijst, M., Faber, J., 2007. Shopping online and/or in-store? A structural equation model of the relationships between E-shopping and in-store shopping 15.Forman, C., Ghose, A., & Goldfarb, A. (2009). Competition between local and electronic markets: How the benefit of buying online depends on where you live. Management Science 16.Ifinedo, P., 2012. Understanding information systems security policy compliance: an integration of the theory of planned behavior and the protection motivation theory 16.Kim, J., & Lee, J. (2002). Critical design factors for successful e-commerce systems. Behaviour & Information Technology 17.Jin, B., & Park, J. Y. (2006). The moderating effect of online purchase experience on the evaluation of online store attributes and the subsequent impact on market response outcomes. ACR North American Advances 18.Just, M., Aspinall, D., 2009. Personal choice and challenge questions: a security and usability assessment, Proceedings of the 5th Symposium on Usable Privacy and Security. ACM, Mountain View, CA 19.Nirmala, R. P., & Dewi, I. J. (2011). The effects of shopping orientations, consumer innovativeness, purchase experience, and gender on intention to shop for fashion products online. Gadjah Mada International Journal of Business 20.Ning, L., Robson, A., Coates, N., 2013. Chinese consumers' purchasing: impact of value and affect. J. Fash. Mark. Manag ...
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.