Introducere.1 Capitolul 1: Piața sucurilor naturale din România.3 1.1.Particularitaţile ofertei de sucuri naturale din România.3 1.2.Caracteristicile cererii şi consumului de sucuri naturale pe piața românească.10 1.3.Politici de promovare a sucurilor naturale ȋn România.12 Capitolul 2: Calitatea şȊi sortimentul sucurilor naturale .15 2.1. Clasificarea şi sortimentul sucurilor naturale.15 2.2.Tehnologia de obținere şi caracteristicile de calitate ale sucurilor natural.16 2.3. Modalitățile de ambalare şi etichetare ale sucurilor naturale. .20 2.4.Rolul şi importanța sucurilor naturale ȋn alimentație . . .25 Capitolul 3: Studiu privind piața sucurilor naturale din România. . .28 3.1.Definirea obiectivelor cercetării.28 3.2.Prezentarea metodologiei cercetării .28 3.3Analiza și interpretarea rezultatelor.29 Concluzii.39 Bibliografie.42 Anexe.44
Introducere Componentă a sectorului de mărfuri alimentare , piața sucurilor naturale este in continuă dezvoltare din punct de vedere al gamei sortimentale cât si din cel al sectorului de clientele căruia se adresează. Am ales această temă deoarece piața sucurilor naturale nu este atat de cunoscută pe cât ar trebui și merită să fie exploatată având in vedere ca nu numai o dată curele cu sucuri naturale au îmbunătățit substanțial viața fiecăruia și au salvat vieți. În ultimii ani piața sucurilor naturale se află în continuă creștere,pornind de la mediul concurențial(apariția de noi firme pe piața românească,îmbogățirea gamei de produse) și ajungând la consumator(preferințe și consum efectiv). O dată cu trecerea timpului consumatorul devine tot mai informat și mai pretențios în ceea ce privește produsele consumate de acesta.De aceea,companiile producătoare trebuie să creeze produse noi,în funcție de segmentul de piață căruia se adresează,în strânsă corelație cu informațiile primite de la cumpărători. Consumul de sucuri naturale a crescut de la an la an din mai multe motive,precum:creșterea interesului consumatorilor pentru o viață mai sănătoasă,apariția unor noi companii pe piață și multitudinea de sortimente noi,influențarea deciziei de cumpărare prin publicitate,mass-media cât și la punctele de vânzare. Pentru a analiza și evidenția aspectele importante de pe piața sucurilor naturale din România,voi prezenta în următoarele capitole informații referitoare la realizarea acestor produse,oferta și cererea de sucuri naturale. Pentru început,în primul capitol vor fi detaliate particularități ale ofertei de sucuri naturale din România.Tot aici vor fi menționate caracteristicile cererii și consumului de sucuri naturale pe piața românească, dar și politicile de promovare a sucurilor naturale în România. În capitolul al doilea sunt prezentate clasificarea și sortimentul sucurilor naturale,tehnologia de obținere și caracteristicile de calitate ale sucurilor naturale, dar și modalitățile de ambalare și etichetare ale sucurilor naturale și rolul și importanța acestora în alimentație. Capitolul al treilea reprezintă analiza efectivă a pieței sucurilor naturale. Se pornește de la stabilirea obiectivelor ce se doresc a fi atinse și a ipotezelor de lucru. Tot aici este descris procesul cercetării de piață și sunt precizate metodele de culegere și prelucrare a informațiilor. Prin intermediul chestionarului, ca instrument de lucru în cercetarea de marketing, sunt preluate și interpretate informații legate de preferințele consumatorilor în ceea ce privește decizia de cumpărare a sucurilor naturale. Aceste informații vor fi analizate în strânsă legătură cu obiectivele propuse, iar în final, pe baza aprecierilor rezultate din chestionar vor fi elaborate concluziile. Pe parcursul lucrării vom descoperi traseul sucurilor naturale,de la procesul de fabricație la criteriile de diferențiere a acestora pe raftul unităților de desfacere. Capitolul 1: Piaţa sucurilor naturale din România 1.1.Particularitaţile ofertei de sucuri naturale din România Asociaţia Naţională a Băuturilor Răcoritoare (ANBR) are ca activitate prioritară reprezentarea intereselor industriei de băuturi răcoritoare, prin dezvoltarea dialogului cu autoritaţile române pentru intărirea cadrului legislativ. In acelaşi timp, ANBR militează pentru impunerea si menţinerea unor standandar de de igienă si calitate la nivel european, pentru informarea corectă a consumatorilor şi pentru promovarea comportamentului responsabil al membrilor asociaţiei in problema nutriţiei echilibrate şi a ingredienţilor folosiţi de aceştia. ANBR işi propune sa fie un partener de dialog activ şi responsabil atât pentru insituţiile implicate in activitatea sectorului băuturilor răcoritoare, cât şi pentru toţi cei interesaţi de dinamica acestui sector aflat in ultimii ani in România intr-o continuă dezvoltare. ANBR este membră a ROMALIMENTA (Federaţia Patronală din Industria Alimentară) şi a UNESDA (Uniunea Europeană a Asociaţiilor Producătorilor de Băuturi Răcoritoare). ANBR reprezintă interesele celor mai importanţi producători din industria băuturilor răcoritoare, care produc şi importă peste 90% din totalul băuturilor răcoritoare consumate in România şi ale altor operatori din industrii conexe (furnizori de arome, ambalaje, cercetare de piaţă). [12]
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.