Piata Virtuala a Produselor Chimice si Petrochimice in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

Cuprins
Introducere 5
Capitolul I. Piata fizica a produselor chimice si petrochimice 6
I.1. Structurarea industriei chimice si petrochimice 6
I.2. Piata europeana 7
I.2.1.Prezentarea pietei europene 7
I.2.2. Regulamentul REACH 11
I.2.3. Tendinte, oportunitati si riscuri in industria chimica a Uniunii Europene 12
I.3. Industria chimica si petrochimica in Romania 13
I.4. Concluzii 25
Capitolul II. Comertul electronic 27
II.1. Ce este comertul electronic? 27
II.2. Importanta Internetul in afaceri 28
II.3.Cum cumparam pe Internet 29
II.4.Comertul electronic in Romania 31
II.4.1. Trasaturi si tendinte 31
II.4.2. Legislatia comertului electronic in Romania 37
II.5. Piata virtuala a chimicelor si petrochimicelor in Romania 37
II.6.Concluzii 39
Capitolul III. Publicitatea on-line 41
III.1.E-marketingul si cei patru P 41
III.2. De la publicitatea traditionala la cea electronica 43
III.3. Piata de publicitate online din Europa si Romania 45
Capitolul IV. Campania de promovare a pietei virtuale in domeniul chimicelor si petrochimicelor (studiu de caz) 46
IV.1. Campania de bannere 46
IV.1.1. Compilarea si analiza bazei de date 46
IV.1.2. Campania e-mail pentru bannere 49
IV.1.3. Evaluarea rezultatelor campaniei 52
IV.2. Contactul direct 53
IV.3. Concluzii 55
Concluzii si propuneri 56
Bibliografie 58
Anexe 60
Lista figurilor
Figura I.1. Schema clasificarii produselor chimice si petrochimice 7
Figura I.2. Structura intreprinderilor din industria chimica si petrochimica 19
Figura I.3. Ponderea industriei chimice in productia industriala 19
Figura I.4. Evolutia productiei industriale in industria chimica si petrochimica 20
Figura I.5. Evolutia exportului de produse chimice si petrochimice 21
Figura I.6. Exportul de produse chimice si petrochimice in 2005 21
Figura I. 7. Evolutia importului de produse chimice si petrochimice 22
Figura I.8. Importul de produse chimice si petrochimice in 2005 22
Figura I.9. Exporturile, importurile si soldul operatiunilor de comert exterior a produselor chimice si petrochimice 23
Figura I. 10. Soldul operatiunilor de comert al produselor chimice si petrochimice 24
Figura I. 11. Numarul mediu al angajatilor din industria chimica si petrochimica 25
Figura II.1. Magazin de cumparaturi online 30
Figura II.2.: Atitudinea generala fata de cumparaturile online 34
Figura II.3. Opinia utilizatorilor de internet referitoare la cumparaturile pe Internet 35
Figura IV.1. Baza de date 48
Figura IV.2. Procentajul adreselor de e-mail ale firmelor din baza de date 49
Figura IV.3. Procentajul adreselor Web ale firmelor din baza de date 49
Figura IV.4. Rezultatele campaniei de bannere 52
Figura IV.5. Site-ul firmei Farmec Cluj 53
Lista tabelelor
Tabel I.1. Numarul intreprinderilor si a salariatilor in industria chimica si petrochimica in Romania 13
Tabel II.2. Analiza SWOT a comertului electronic 39
Tabel IV.1. Structura bazei de date 48


Extras din licenta Cum descarc?

Prin prezenta declar ca Lucrarea de licenta cu titlul "Piata virtuala a produselor chimice si petrochimice in Romania si perspectivele acesteia de dezvoltare" este scrisa de mine si nu a mai fost prezentata niciodata la o alta facultate sau institutie de invatamant superior din tara sau strainatate. De asemenea, declar ca toate sursele utilizate, inclusive cele de pe Internet, sunt indicate in lucrare, cu respectarea regulilor de evitare a plagiatului: 
toate fragmentele de text reproduse exact, chiar si in traducere proprie din alta limba, sunt scrise intre ghilimele si detin referinta precisa a sursei; 
reformularea in cuvinte proprii a textelor scrise de catre alti autori detine referinta precisa; 
rezumarea ideilor altor autori detine referinta precisa la textul original. 
Introducere
Principalul obiectiv al acestei lucrari este de a analiza situatia actuala in care se afla comertul electronic si sa arate necesitatea, avantajele si eficienta dezvoltarii unei piete virtuale pentru produsele chimice si petrochimice in Romania care sa permita cumparatorilor si vanzatorilor sa se intalneasca, sa negocieze si sa realizeze tranzactii comerciale, totul cu sprijinul tehnologiilor de Web.
Tema aleasa este relevanta in principal prin noutatea temei, a metodologiei de cercetare, fiind primul astfel de studiu. Acesti factori m-au facut sa aleg acest subiect si au determinat modul de abordare si structura lucrarii. 
Primul pas, al partii succesive introducerii, il reprezinta analiza pietei reale a industriei chimice europene si apoi a celei romanesti, oferind si o perspectiva de ansamblu asupra industriei chimice in general. Aceasta parte a lucrarii prezinta evolutia si situatia actuala a industriei chimice pentru a evidentia potentialul acesteia de dezvoltare pe piata virtuala.
Apoi urmeaza o introducere in comertul electronic, situatia acestuia in Romania si analiza pietei virtuale a chimicelor si petrochimicelor. Aici am incercat sa subliniez importanta e-commerce-ului, modalitatile de cumparare online precum si legislatia si fraudele in acest tip de comert. Piata virtuala a chimicelor am analizat-o prin prisma tendintelor si oportunitatilor acesteia, dar si a obstacolelor intalnite. Astfel am constatat ca nu exista inca o piata virtuala dezvoltata a comertului de produse chimice, marea majoritate a firmelor neacordandu-i o importanta semnificativa. 
In continuare am prezentat publicitatea online, trecerea acesteia de la promovarea clasica si situatia e-marketingului in Romania si Europa, subliniind importanta promovarii pe internet. Astfel am facut trecerea la studiul de caz prezentat in urmatorul capitol care a constat intr-o campanie de promovare desfasurata pe internet, constand in bannere publicitare oferite gratuit pe doua piete virtuale, campanie ce nu a avut rezultatele preconizate.
Capitolul I. Piata fizica a produselor chimice si petrochimice
Industria chimica, ramura a industriei prelucratoare, inca mai este considerata periculoasa, ,,o sursa de otravire a societatii", avand o reputatie proasta din cauza accidentelor din trecut. Totodata, meritele acestui sector, din perspectiva rolului sau vital in combaterea schimbarilor climatice si a saraciei, in furnizarea materiilor prime si a serviciilor pentru numeroase alte sectoare nu recunoscute. Industria chimica sta la baza tuturor sectoarelor economiei si strategiile sale au efect direct asupra utilizatorilor din aval ai produselor chimice printre care se numara industriile metalurgica, mecanica si electrica, sectoarele de textile si confectii, industria de autovehicule si produsele de papetarie si de imprimerie. 
I.1. Structurarea industriei chimice si petrochimice
Clasificarea este principalul instrument care face posibila structurarea dupa criterii obiective si corecte a obiectului studiat, realizandu-se o organizare ierarhica stricta si detaliata care ajuta la culegerea si prezentarea informatiilor la diverse nivele de agregare, clasarea obiectelor analizate pe diverse ramuri ale clasificarii fiind guvernata de principii metodologice omogene.
Clasificarea de fata am realizat-o folosind ca structura Clasificarea produselor si serviciilor asociate activitatilor - CPSA 2007, pe baza careaia am facut detalieri si cu ajutorul nomenclatorului PRODROM. CPSA reprezinta o prima versiune de ordonare a familiilor de produse si servicii si este conceputa pe nivele ierarhice succesive: sectiuni, subsectiuni, diviziuni, grupe, clase, subclase, subclase elementare. In realizarea clasificarii am pornit de la CPSA, sectiunea D: Produse ale Industriei Prelucratoare, de unde am extras subsectiunile referitoare la produse chimice si petrochimice si anume: Produse ale Industriei de Prelucrare a Titeiului, Cocsificarea Carbunelui si Tratarea Combustibililor Nucleari, Produse ale Industriei Chimice, Fire si Fibre Sintetice si Artificiale si Produse ale Industriei de Prelucrare a Cauciucului si a Maselor Plastice. In continuare am luat grupele fiecarei subsectiuni si le-am impartit conform claselor pe care la randul lor le-am detaliat folosind de aceasta data si nomenclatorul PRODROM.


Fisiere in arhiva (1):

  • Piata Virtuala a Produselor Chimice si Petrochimice in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!