Plan de Afacere SC Maurice SA

Extras din licenta Cum descarc?

Sinteza planului
Istoricul firmei si activitatea sa:
SC.Maurice SA s-a infiintat in 15.03.1996, cu un capital social integral privat de 200.000.000 lei. Obiectul principal de activitate al societatii il reprezinta ,,activitati specifice pentru restaurante si alimentatie publica", conform codului CAEN 5530. pe parcursul activitatii sale restaurantul detinut de societate si-a marit si consolidat nivelul de clienti, gradul de utilizare a capacitatii sale de deservire evoluand de la 45% in anul 1996 la aprox. 75% in anul 2001.
In prezent valoarea lunara a cifrei de afaceri aste de aprox. 1.450.000 lei, 25% fiind asigurata de serviciile de catering. Cota de piata a restaurantului este de 5%, fiind sustinuta de serviciile a 29 de salariati.
Descrierea serviciilor:
Restaurantul Hedon ofera un meniu cu mancaruri si bauturi deosebite, cu specific national sau apartinand bucatariei internationale, clientii sai avand de ales dintr-o gama larga de preparate. Societatea este renumita pentru politica stricta de asigurare a calitatii seviciilor sale, facand din aceasta un avantaj concurential.
Piata:
Activitatea societatii se incadreaza in sfera alimentatiei publice, focalizandu-se pe segmentul consumatorilor cu pretentii. Conditia esentiala de competitivitate intr-un astfel de sector o reprezinta satisfacerea exigentelor clientilor printr-un meniu variat, de o calitate ireprosabile, asigurarea unui ambient placut in incita restaurantului precum si promptitudinea livrarilor pentru serviciile de catering.
Ce le mai mari riscuri provin din posibilitatea intrarii pe piata a unor reprezentanti ai lanturilor internationale de restaurante si din eventualitatea unor presiuni din partea Patronatului Carnii.
Solicitarile financiare:
Ca urmare a cresterii continue a cererii pentru serviciile restaurantului in conditiile unei capacitati limitate, s-a hotarat deschiderea unui nou restaurant care vine in intampinarea tendintelor pietei. 
Pentru dezvoltarea activitatii societatea considera necesara deschiderea unui nou restaurant, investitie care necesita 300.000 USD. Pentru aceasta se urmareste contractarea unui credit pe trei ani cu dobanda de 12% pe an. 
Imprumutul va fi garantat printr-un contrat de gaj si ipoteca asupra activelor societatii. 
Descrirea afacerii
1. Descrirea ideii de afaceri:
Prin intermediul restaurantului Angelyk, SC Maurice SA presteaza servicii de alimentatie publica de aprox. 6 ani. In acest interval de timp, ca urmare a calitatii ireprosabile a serviciilor sale, restaurantul si-a castigat un renume binemeritat si o cota de piata confortabila. Calitatea ofertei si preturile accesibile atrag totusi un numar important de consumatori din zona vestica a Bucurestiului. In prezent, capacitatea de deservire a restaurantului este utilizata in proportie de 75%.
Strategia afacerii:
Pe baza cunostintelor dobandite, succeselor anterioare si tipul serviciilor oferite, strategia viitoare a afacerii va fi una de diferentiere calitativa fata de oferta concurentei.
Cu toate ca exista o serie de localuri in care se poate servii masa la preturi mai mici, 
special pentru atragerea si mentinerea clientilor-tinta vizati de societate, acest tip de strategii s-a dovedit a fi cel mai performant. Experienta si succesul celor 6 ani de activitate argurmenteaza foarte bine alegerea acestei strategii.
2. Descrierea societatii:
Prezentatrea situatiei actuale:
In prezent societatea dispune de un capital social de 622.000 mii lei, reprezentat de un numar de 6.200 de actiuni in valoare de 100 mii lei/ actiune. Finantarea activitatii sale se face predominant din surse proprii, la data intocmirii planului de afaceri structura de finantare a activitatii cuprinzand in proportie de 80% capitaluri proprii si 20% datorii curente catre furnizori, actionari si institutii ale statului. 
La aceasta data, SC Maurice SA si-a consolidat imaginea si pozitia de piata-tinta, valoarea cifrei de afaceri a anului 2001 ajungand la nivelul record de aprox 610.000 USD (17.400 mil. lei).
Structura actuala a cifrei de afaceri lunare este urmatoarea:
Structura lunara a 
cifrei de afaceri Procent Valoare lunara
(mii lei) Numar mediu de 
clienti (zilnic) 
Catering 25% 362.000 172
Servicii directe in in-
cinta restaurantului 75% 1.087.500 290
Total 1005 1.450.000 462
Cei 172 de clienti ce sunt deserviti zilnic de sectorul ,,Catering" sunt generati de comenzile a 15 companii, iar cei 290 de clienti directi ai restaurantului se traduc intr-un numar mediu zilnic de 10 clienti/ masa (la o capacitate a restaurantului de 30 mese - aprox. 120 locuri).
3. Descrierea produselor si serviciilor:
Obiectivul unitatii este de a satisface pe deplin exigentele gastronomice ale clientilor, avand in vedere ca preocuparea oamenilor pentru o alimentatie sanatoasa si hranitoare este in crestere in ultimii ani - conform studiilor de piata efectuate de Agentie de monitorizare a tendintelor de consum in anul 2001. 
Produse si servicii: 
Restaurantul a reusit sa atraga si sa satisfaca pretentiile unor noi clienti prin varietatea produselor culinare si sortumentelor de bauturi disponibile. Actuala structura a ofertei poate fi urmarita in tabelul urmator:
TIP Nr. aprox. de sortimente Pondere in CA totala
Produse culinare traditionale 150 50%
Specialitati ale bucatariei internationale 70 30%
Buturi 70 20%
Se constata o crestere a interesului consumatorilor fata de specialitatile culinare apartinand bucatariei internationale, in special fata de bucataria italieneasca, frantuzeasca si asiatica. Cu exceptia bucatariei asiatice, firma dispune de ora actuala de personal specializat pentru a satisface pe deplin aceste tendinte de consum.


Fisiere in arhiva (1):

  • Plan de Afacere SC Maurice SA.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!