Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 17195
Mărime: 73.32KB (arhivat)
Publicat de: Mugur Leonte
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. Univ. Dr. Diaconescu Mihai

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul 1. Planul de marketing 4
  3. 1.1. Definiţia planului de marketing 4
  4. 1.2. Expunerea introductivă 4
  5. 1.2.1. Analiza mediului de marketing 5
  6. 1.2.2. Analiza SWOT 7
  7. 1.3. Obiective de marketing 8
  8. 1.4. Strategii de marketing 9
  9. 1.5. Program de marketing 17
  10. 1.6. Buget de marketing 17
  11. 1.7. Revizie şi control 18
  12. Capitolul 2. Prezentarea companiei 19
  13. 2.1. Istoricul întreprinderii 19
  14. 2.2. Evoluţia întreprinderii în ultimii trei ani 20
  15. 2.3. Arie de activitate 21
  16. 2.3.1 Sediul şi amenajarea sălilor 22
  17. 2.3.2 Materialele de curs 23
  18. 2.3.3 Tipuri de cursuri 24
  19. 2.3.4 Număr de participanţi 25
  20. 2.3.5 Număr de profesori 25
  21. 2.3.6 CD, DVD editate 25
  22. 2.3.7 Modalitatea de examinare 26
  23. Capitolul 3. Plan de promovare privind dezvoltarea
  24. Eurocor pe piaţa românească 27
  25. 3.1. Expunerea introductivă 27
  26. 3.1.1. Situaţia macroeconomică a întreprinderii 28
  27. 3.1.2. Concurenţa 29
  28. 3.1.3. Analiza SWOT 33
  29. 3.2. Obiective de marketing 36
  30. 3.3. Strategii de maraketing 36
  31. 3.4. Program de marketing 40
  32. 3.5. Bugetul de marketing 42
  33. 3.6. Revizie şi control 46
  34. Concluzii 47
  35. Bibliografie 48

Extras din licență

INTRODUCERE

Această lucrare are la bază elaborarea planului de marketing. În zilele noastre, nu contează cât de bun este produsul său serviciul pe care o companie îl oferă, dacă afacerea nu are o strategie de marketing bine pusă la punct. Fără un plan de marketing, o companie se poate îndrepta în direcţia greşită.

Planul de marketing ajută la identificarea potenţialilor clienţi, la evaluarea companie şi stadiul în care se află în funcţie de factorii externi şi interni şi permite deasemenea urmărirea rezultatelor pentru a identifica dacă întreprinderea se îndreaptă către obiectivul stabilit.

În această lucrare am realizat un plan de marketing al Institutului European de Cursuri prin Corespondenţă. Am ales Eurocor, deoarece este locul unde îmi desfăşor activitatea de muncă de aproape 8 luni, este primul loc de muncă în cadrul unui departament de marketing şi îmi doresc să promovez în cadrul aceste companii.

Astfel, am structurat această lucrare în trei capitole. Primul capitol cuprinde date teoretice despre planul de marketing ş ice trebuie să ai în vedere în elaborarea lui.

Al doilea capitol cuprinde prezentarea Institutului Eurocor, istoricul întreprinderii, aria de activitate, evoluţia vânzărilor din ultimii ani, iar în cel de-al treilea capitol şi ultimul, am realizat un plan de promovare privind dezvoltarea pe piaţa românească a Institutului Eurocor.

Am dorit să evidenţiez în această lucrare că fără un plan de marketing, nicio întreprindere nu poate supravieţui şi nu se poate dezvolta, mai ales în aceasta timpuri când competiţia este din ce în ce mai ridicată, iar România şi întreaga lume se află în această criză economic.

Capitolul 1. Planul de marketing

1.1. Definiţia planului de marketing

Planul de marketing este un document care dirijează toate activităţile de marketing şi resursele unei întreprinderi, inclusiv implementarea şi controlul acestora, în vederea stabilirii şi realizării obiectivelor de marketing, în concordanţă cu misiunea ei.Planul de marketing are o structură formală, dar poate fi folosit ca un document oficial sau neoficial ce are o mai mare flexibilitate.

Poate fi folosit în crearea unui argument pentru introducerea de noi produse pe piaţă sau în reînnoirea abordării de marketing pentru produsele existente. Planul de marketing este o rampă de lansare a planului de afaceri. Acesta ar trebui să identifice cele mai promiţătoare oportunităţi de afaceri pentru companie şi să sublinieze cum să penetreze, captureze şi să menţină poziţia pe pieţele identificate. Este un instrument de comunicare ce combină toate elementele mixului de marketing într-un plan foarte bine coordonat. Acesta duce la cine va face ce, când, unde şi cum în atingerea obiectivului final. O companie trebuie să aibă un plan pentru fiecare scop pe care şi-l propune. Un plan strategic de marketing bine întocmit trebuie să exprime viziunea managementului cu privire la orientarea unităţilor de afaceri, respectiv să răspundă dacă merită să se investească sau să se dezvolte o unitate strategică de afaceri, să specifice cât mai clar obiectivele ce trebuie atinse şi programul aferent realizării lor; să furnizeze suficiente detalii tactice, astfel încât să devină un document utilizat în munca managerilor şi să-i ajute în evaluarea oportunităţilor de piaţă, a eficienţei programelor de marketing şi a proceselor de control recomandate. El este întocmit de către compartimentul de marketing, utilizând informaţiile celorlalte compartimente, orientat după obiectivele strategice ale companiei şi misiunea ei

1.2. Expunerea introductivă

Expunerea introductivă conţine una sau două pagini în care se rezumă întregul raport.

Aceasta conţine o introducere ce se referă la definirea afacerii, rolul şi contribuţia ei, competenţe distinctive ale afacerii, obiective generale privind afacerea, comparativ cu realizările existente şi strategiile generale.Acest rezumat îi ajută pe cei care vor să pună planul de marketing în aplicare să se lămurească asupra informaţiilor ce privesc conţinutul exact al planului.

Luând în considerare faptul că persoanele care aplică efectiv planului de marketing nu sunt cele care au putere decizională şi nici abilitatea de a aproba schimbări în cadrul obiectivelor propuse, rezumatul le oferă acestora posibilitatea de a evita detaliile ce nu le sunt utile.

Analizele oferă situaţii comparative între obiectivele propuse şi performanţele întreprinderii. Aceste analize cuprind informaţii atât din interiorul cât şi din exteriorul întreprinderii şi sunt, de regulă, furnizate de sistemul informaţional de marketing.

Preview document

Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 1
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 2
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 3
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 4
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 5
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 6
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 7
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 8
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 9
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 10
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 11
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 12
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 13
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 14
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 15
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 16
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 17
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 18
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 19
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 20
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 21
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 22
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 23
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 24
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 25
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 26
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 27
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 28
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 29
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 30
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 31
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 32
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 33
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 34
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 35
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 36
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 37
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 38
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 39
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 40
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 41
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 42
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 43
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 44
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 45
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 46
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 47
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 48
Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piața Românească - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Plan de Marketing privind Dezvoltarea Eurocor pe Piata Romaneasca.docx

Alții au mai descărcat și

Planul de Marketing Privind Lansarea unui Nou Produs

INTRODUCERE În cadrul mediului de marketing, accentuarea tulburenţei pieţelor în ultimul sfert al secolului al XX-lea, trăsătura prezentând o...

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE 1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale Piata internationala este locul unde...

Marketing Lidl

1. Denumirea firmei şi obiectul de activitate Lidl este un lanţ de supermarketuri discount cu sediul în Germania, care operează peste 10.000 de...

Lucrare de licență - marketingul direct - o alternativă în politica de promovare a firmei

CAPITOLUL 1 –BAZELE MARKETINGULUI DIRECT Explicarea continutului conceptual al comunicÎrii reprezinta o misiune destul de spinoasã pentru cÎ...

Etica activității de marketing la nivelul hipermarketurilor din România

Introducere Această lucrare s-a vrut a fi o analiză amănunțită a eticii în activitatea de marketing desfășurată la nivelul hipermarketurilor din...

Planul de Marketing - O Abordare Teoretică

Introducere Fiecare om din societate, are un plan în viaţa lui, şi anume ce vrea sa realizeze pe plan profesional şi personal, pentru realizarea...

Metode de creativitate - brainstorming și metoda delphi

Noţiuni generale privind metodele de creativitate Metodele de creativitate sunt utilizate în vederea găsirii unor idei de noi produse. Aceste...

Realizarea unui Program de Marketing Privind Lansarea unui Produs Românesc pe Piața Internațională

Introducere Marketingul direct al afacerilor economice poate fi descris ca un demers prin care işi propune sa-şi realizeze obiective in privinţa...

Ai nevoie de altceva?