Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației

Licență
7/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 44 în total
Cuvinte : 13934
Mărime: 96.26KB (arhivat)
Publicat de: Amedeu Boca
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. CAPITOLUL I. FUNCŢIILE DE BAZĂ ALE ÎNTREPRINDERII 4
  3. 1.1. FUNCŢIILE MANAGERIALE ŞI ECONOMICE ALE ÎNTREPRINDERII 4
  4. 1.2. FUNCŢIUNILE - COMPONENTE ALE SISTEMULUI ORGANIZĂRII PROCESUALE A ÎNTREPRINDERII 6
  5. 1.3. COMPONENTELE STRUCTURII FUNCŢIONALE 10
  6. CAPITOLUL II ANALIZA ACTIVITĂŢII ECONOMICE A SRL” MAKLER PLUS” 12
  7. 2.1 PREZENTAREA GENERALĂ A INTREPRINDERII SRL” MAKLER PLUS” 12
  8. 2.2 ANALIZA FACTORILOR CHIEIE AI SUCCESULUI COMERCIAL LA SRL »MAKLER PLUS » 13
  9. CAPITOLUL III. ORGANIZAREA APLICĂRII FUNCŢIILOR ÎNTREPRINDERII 29
  10. 3.1. MODALITĂŢI DE APLICARE A FUNCŢIILOR ÎNTREPRINDERII 29
  11. 3.2. FUNCŢIILE ECONOMICO- MANAGERIALE ALE COMPANIEI «MAKLER PLUS» SRL 31
  12. 3.2.1. FUNCŢIA DEPRODUCŢIEI ŞI A PROCESULUI TEHNOLOGIC 33
  13. 3.2.2. FUNCŢIA COMERCIALĂ 35
  14. CAPITOLUL 4. PROPUNERI DE IMPLEMENTARE A UNOR MĂSURI CE ŢIN DE FUNCŢIILE ECONOMICE ŞI MANAGERIALE ALE ÎNTREPRINDERII SRL „” 40
  15. ÎNCHEIERE 44
  16. BIBLIOGRAFIA 45

Extras din licență

INTRODUCERE

Actualitatea tezei de rezidă în faptul că pentru întreprinderile autohtone este important, atât de a organiza eficient procesul de planificare, stabilirea obiectivelor organizaţionale clare, precise, măsurabile şi realiste în condiţiile unui mediu extern de afaceri foarte turbulent, cît şi a corela în cadrul acestora diferite tipuri de planuri (în special strategice, tactice şi operaţionale) într-un sistem suplu şi coerent de indicatori de plan.

În alt caz sunt făcute prost cercetările de marketing şi previziunile manageriale şi în acest sens întreprinderile sunt pregătite către schimbarea bruscă a mediului extern, acesta fiind foarte turbulent în condiţiile economiei autohtone.

Teza de , întitulată „Planificarea eficientă – baza dezvoltării organizaţiei” este structurată în trei capitole, introducere şi concluzii.

Primul capitol, care abordează subiectul investigat sub aspect teoretic este întitulat „Funcţiile de bază ale întreprinderii”. În acest capitol sunt date diferite opinii a autorilor de specialitate privind definirea planificării, este accentuat rolul, locul şi semnificaţia planificării la întreprinderi. În continuare este descrisă planificarea strategică cu etapele sale, rolul, definiţia şi procesul de planificare strategică.

În capitolul doi se prezintă diagnoza economico-financiară cu principalele investigaţii a companiei «MAKLER PLUS» SRL Este prezentată analiza indicatorilor economico-financiari, aprecierea dinamicii lor şi conturarea tendinţelor principale, relevarea factorilor mediului extern ce influenţează activitatea «MAKLER PLUS» SRL Concomitent se efectuează evaluarea structurii de producţie şi dirijare în compania analizată.

Capitolul trei evoluează ponderea diferitor tipuri de plan necesare pentru activitatea unei organizaţii şi se pune accent pe elaborarea planului de afaceri pentru 2 ani luând ca bază ultimul an de activitate companiei. Se descriu etapele elaborării şi conţinutul planului de afaceri, stipulând compartimentele necesare. Tot aici este prezentată varianta planului de afaceri pentru compania analizată şi unele propuneri pentru dezvoltarea companiei.

În procesul elaborării tezei de an am folosit lucrările ştiinţifice în domeniu, care abordează problematica respectivă a autorilor de management autohtoni Cotelnic A., Hrişcev E. etc., precum şi a celor români Bontaş D., I.Popa, O.Niculescu, etc.

Scopurile întreprinse în teza dată constau în studierea conceptului teoretic privind funcţiile de bază ale întreprinderiii şi implicit planificarea acesteia prin intermediul funcţiilor sale..

CAPITOLUL I. FUNCŢIILE DE BAZĂ ALE ÎNTREPRINDERII

1.1. Funcţiile manageriale şi economice ale întreprinderii

Subliniind importanta managementului ca resursa a dezvoltarii, literatura de specialitate evidentiaza rolul progresului în conducere, stabilind faptul ca progresul social este o functie dependenta de munca, pregatirea personalului, fonduri si dotari, progresul în conducere si alti factori.

Procesul conducerii este reprezentat de ansamblul interventiile conducatorilor individuali sau colectivi, respectiv modul în care ei prevad, organizeaza, controleaza si regleaza activitatea unui colectiv în scopul obtinerii eficientei economice maxime.

Pornind de la Henri Fayol, care a identificat si analizat pentru prima data procesul de management definind cinci functii principale: previziunea, organizarea, comanda, coordonarea si controlul, si continuând cu cercetarile specialistilor americani care stabilesc ca functii ale conducerii formularea planurilor si exercitarea controalelor, structurarea sarcinilor si adoptarea deciziilor, comunicarea informatiilor critice, alocarea resurselor, solutionarea conflictelor, dirijarea schimbarilor, se poate observa o anumita omogenitate a acestor puncte de vedere.

În literatura româna de specialitate, pentru procesul de management s-au stabilit 5 functii: previziunea, organizarea, coordonarea, antrenarea si control evaluarea.

Functia de previziune consta în ansamblul proceselor de munca prin care se determina principalele obiective ale firmei, precum si resursele si principalele mijloace pentru realizarea lor. Rezultatele previzionate se împart în functie de orizontul de timp, gradul de detaliere si obligativitate în prognoze, planuri si programe.

Prognozele acopera un orizont de timp de minim 10 ani, au un caracter aproximativ si nu sunt obligatorii.Planurile cuprind perioade între 5 ani si o luna si se refera la obiectivele fundamentale ale firmei si la principalele resurse necesare a fi mobilizate.

Programele au un orizont de timp redus, sunt foarte detaliate.

Elementele cuprinse sunt obligatorii si aun grad ridicat de certitudine.

s-a constatat o crestere a volumului actiunilor de previziune si o sporire a interdependentei în exercitarea previziunii la toate nivelurile vietii economico-sociale si necesitatea dezvoltarii si generalizarii gândirii statistice.

Functia de organizare desemneaza ansamblul proceselor de management prin care se stabilesc si se delimiteaza procesele de munca fizica si intelectuala si componentele lor. Cuprinde atât organizarea de ansamblu a societatii comerciale, cât si organizarea principalelor sale componente.

Bibliografie

1. Legea Republicii Moldova privind societăţile pe acţiuni nr. 1134-XIII din 02 aprilie, 1997, Monitorul Oficial nr. 38-39 din 12 iunie 1997.

2. Hriscev E. Managementul firmei, Chişinău ASEM 1998

3. Ion Popa. Management strategic. Bucureşti: Editura Economică, 2005

4. Ovidiu Nicolescu Managementul întreprinderii în condiţiile economiei de piaţă, Bucureşti 1992

5. Cotelnic Ala, Managementul unităţilor economice, Chişinău ASEM 1998

6. Coste V., Managementul în afaceri, Iaşi, Gaudeamus, 1994

7. Grigore L., Management internaţional, Teora, Bucureşti, 2002

8. Barbulescu C. Economia şi gestiunea întreprinderii, Bucureşti, 1995

9. Nica P. ManagementIaşi, 1996

10. Managementul firmei, Nica P., Chişinău: Logos, 1994

11. Nica P., Prodan A., Iftimescu A. Management, Iaşi, Sanvicely,1996

12. Nicolescu O. Ghidul managerului eficient, Bucureşti, Tehnică, 2001

13. Coste V. Managementul în afaceri, Iaşi, Gaudeamus,1994

14. Dumitrescu M. Introducere în management şi managementul general. Bucureşti, Eurounion,1995

15. Nicolescu O. Managementul întreprinderilor în condiţiile economiei de piaţă, Bucureşti, Ed. Coresi,1992

16. Mercioiu V. Managementul comercial, Ed. Economică Bucureşti,1998

17. O. Niculescu. Sisteme, metode şi tehnici manageriale ale organizaţiei

18. V.Cornescu, I.Mihăilescu, S.Stanciu; “Managementul Organizaţiei” - Editura ALL-BECK, Copyright Bucureşti 2003

19. Tatiana Gavriliţă, Viorel Lefter “Managementul general al firmei” Ed. a 2, Bucureşti, Editura Economică, 2005

20. Coord. T. Gavriliţă, C. Bărbulescu, M. Pricop, D. Popescu “Managementul general al firmei”, Editura Economică Bucureşti, 2005

21. D.Curteanu, S.Toma, V.Cornescu, P.Marinescu. Management – de la teorie la practică. Bucureşti, 2005

Preview document

Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 1
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 2
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 3
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 4
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 5
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 6
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 7
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 8
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 9
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 10
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 11
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 12
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 13
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 14
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 15
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 16
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 17
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 18
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 19
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 20
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 21
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 22
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 23
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 24
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 25
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 26
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 27
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 28
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 29
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 30
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 31
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 32
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 33
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 34
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 35
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 36
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 37
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 38
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 39
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 40
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 41
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 42
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 43
Planificarea Eficientă - Baza Dezvoltării Organizației - Pagina 44

Conținut arhivă zip

  • Planificarea Eficienta - Baza Dezvoltarii Organizatiei.doc

Alții au mai descărcat și

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Modalități de participare civică la decizia politică - promovarea drepturilor copilului

Argument Pornind de la politicile publice, cu accent pe importanţa politicilor de incluziune socială, lucrarea de faţă îşi propune să ilustreze...

Dezvoltarea vocabularului prin activități extracurriculare la nivelul învățământului primar

ARGUMENT Procesul instructiv-educativ presupune crearea unei relații temeinice între activitățile școlare și cele extracurriculare, cele din urmă...

Marketingul Bancar în România și Perspectivele Sale

I N T R O D U C E R E În cadrul sectorului financiar, băncile joacă un rol crucial, fiind un sistem indispensabil al sectorului economic fără de...

Organizarea, planificarea și eficiența producției de legume

INTRODUCERE Funcţia primordială a agriculturii a fost întotdeauna aceea de a aproviziona populaţia cu produsele alimentare necesare hranei. Nici o...

Managementul calității la Vrancart Adjud

INTRODUCERE Într-o economie de piaţă caracterizată printr-o concurenţă acerbă pentru supravieţuire, întreprinderile se confruntă în permanenţă cu...

Soluții de aplicare a stategiei JIT în activitatea dedistributie a SC Spains SRL

1. Introducere Managementul, nefiind o colectie de retete, de sabloane obligatoriu de aplicat, presupune capacitate de discernamânt, pricepere si...

Strategia de dezvoltare a regiunii Sud Muntenia

Caracteristici demo-geografice Regiunea Sud este situată în partea de sud a României, având o suprafață de 34.453 km2 (14.45 % din suprafața...

Decalajul Dintre Județul Prahova și Constanța

Judetul Prahova 1. Scurt Istoric Teritoriul Judetului Prahova a fost locuit din vremuri imemoriabile, acest lucru fiind atestat si de...

Ai nevoie de altceva?