Planificarea Voiajului

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
Nava petrolier 150.000 tdw. Caracteristici tehnice.
1.1 Tancurile petroliere - nave specializate pentru transportul hidrocarburilor si derivatele acestora
Datorita constructiei lor navele petroliere sunt destinate pentru transportul , in tancuri , precum si al produselor albe. Specificul marfii transportate impune existenta unor instalatii de bord adecvate , pentru incarcarea - descarcarea marfii , evacuarea din tancuri a gazelor , curatirea si spalarea tancurilor , incalzirea marfurilor vascoase , masurarea nivelului in tancuri.
Tinand seama de volumul mare de petrol transportat pe plan mondial si de varietatea produselor petroliere , navele petroliere trebuie sa indeplineasca urmatoarele functii de baza:
- Spatiul destinat marfii sa asigure capacitatea de incarcare necesara transportarii in conditii de eficienta economica a titeiului si a produselor petroliere , cu o densitate cuprinsa intre 700kg/m3 si 960 kg/m3;
-Sa aiba o flexibilitate corespunzatoare diversitatii produselor transportate , adica sa fie capabile sa transporte simultan de cel putin doua pana la patru sorturi de marfa;
-Tancurile de marfa sa fie etanse intre ele si intre grupurile ce formeaza tronsoanele pentru a evita contaminarea diferitelor sorturi de marfa transportate simultan;
-Tancurile de marfa sa aiba un spatiu excedent suficient pentru a asigura expansiunea produselor in cazul vaporizarii la trecerea prin zone cu temperaturi inalte ;
-La capacitatea maxima de transport si pentru diferite stari de incarcare sa asigure in permanenta o asieta corecta si o repartizare corespunzatoare a greutatilor pentru a se evita suprasolicitarea corpului navei;
-Sistemul de tubulaturi sa permita o cat mai usoara repartizare a produselor pe diferite tronsoane atat la incarcare cat si la descarcare.
La petroliere , spatiul destinat marfii , la o anumita capacitate deadweight pentru titei se stabileste tinandu-se seama de densitatea minima a produsului la care se adauga o toleranta de spatiu excedentar de 2% necesar expansiunii incarcaturii. 
1.2 Petrolierul de 150 000 tdw descriere generala
Din punct de vedere constructiv , tancurile petroliere difera unele fata de altele , dar la toate navele petroliere intalnim urmatoarele sectiuni:
-Sectiunea prova - destinata asigurarii unor servicii necesare navei si navigatiei;
-Sectiunea centru - formata din totalitatea cargotancurilor;
-Sectiunea pupa - destinata masinilor principale , auxiliare si incaperilor de locuit.
Sectiunea prova
Sectiunea prova , la tancurile petroliere tipice , cuprinde :
-Forepeak tank - tancul de coliziune prova;
-Peretele dorsal al tancului - perete de coliziune prova;
-Tanc de bunker - destinat transportului de combustibil necesar masinilor navei in cazul voiajelor lungi;
-Magazie de marfuri uscate - dispusa deasupra acestora;
-Casa pompelor de transfer bunker;
-Putul lantului si alte spatii de depozitare;
-Teuga dispusa deasupra spatiilor de depozitare - pe verticala - pe aceasta punte sunt montate vinciurile de ancora si de manevra.
Sectiunea prova este separata de restul navei prin intermediul unui coferdam care se extinde , in plan transversal , pe toata lungimea navei , iar in plan vertical , de la chila pana la nivelul puntii principale. Rolul coferdamului este acela de a preveni scurgerile de petrol in caz de avarie la corgotancurile prova.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planificarea Voiajului.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!