CAPITOLUL I Nava petrolier 150.000 tdw. Caracteristici tehnice. 1.1 Tancurile petroliere – nave specializate pentru transportul hidrocarburilor şi derivatele acestora Datorită construcţiei lor navele petroliere sunt destinate pentru transportul , în tancuri , precum şi al produselor albe. Specificul mărfii transportate impune existenta unor instalaţii de bord adecvate , pentru încărcarea – descărcarea mărfii ‚ evacuarea din tancuri a gazelor , curăţirea şi spălarea tancurilor , încălzirea mărfurilor vâscoase , măsurarea nivelului în tancuri. Ţinând seama de volumul mare de petrol transportat pe plan mondial şi de varietatea produselor petroliere , navele petroliere trebuie să îndeplinească următoarele funcţii de bază: - Spaţiul destinat mărfii să asigure capacitatea de încărcare necesară transportării în condiţii de eficienţă economică a ţiţeiului şi a produselor petroliere , cu o densitate cuprinsă între 700kg/m3 şi 960 kg/m3; -Să aibă o flexibilitate corespunzătoare diversităţii produselor transportate , adică să fie capabile să transporte simultan de cel puţin două până la patru sorturi de marfă; -Tancurile de marfă să fie etanşe între ele şi între grupurile ce formează tronsoanele pentru a evita contaminarea diferitelor sorturi de marfă transportate simultan; -Tancurile de marfă să aibă un spaţiu excedent suficient pentru a asigura expansiunea produselor în cazul vaporizării la trecerea prin zone cu temperaturi înalte ; -La capacitatea maximă de transport şi pentru diferite stări de încărcare să asigure în permanenţă o asietă corectă şi o repartizare corespunzătoare a greutăţilor pentru a se evita suprasolicitarea corpului navei; -Sistemul de tubulaturi să permită o cât mai uşoară repartizare a produselor pe diferite tronsoane atât la încărcare cât şi la descărcare. La petroliere , spaţiul destinat mărfii , la o anumită capacitate deadweight pentru ţiţei se stabileşte ţinându-se seama de densitatea minimă a produsului la care se adaugă o toleranţă de spaţiu excedentar de 2% necesar expansiunii încărcăturii. 1.2 Petrolierul de 150 000 tdw descriere generală Din punct de vedere constructiv , tancurile petroliere diferă unele faţă de altele , dar la toate navele petroliere întâlnim următoarele secţiuni: -Secţiunea prova – destinată asigurării unor servicii necesare navei şi navigaţiei; -Secţiunea centru – formată din totalitatea cargotancurilor; -Secţiunea pupa – destinată maşinilor principale , auxiliare şi încăperilor de locuit. Secţiunea prova Secţiunea prova , la tancurile petroliere tipice , cuprinde : -Forepeak tank – tancul de coliziune prova; -Peretele dorsal al tancului – perete de coliziune prova; -Tanc de bunker – destinat transportului de combustibil necesar maşinilor navei în cazul voiajelor lungi; -Magazie de mărfuri uscate – dispusă deasupra acestora; -Casa pompelor de transfer bunker; -Puţul lanţului şi alte spaţii de depozitare; -Teuga dispusă deasupra spaţiilor de depozitare – pe verticală – pe această punte sunt montate vinciurile de ancoră şi de manevră. Secţiunea prova este separată de restul navei prin intermediul unui coferdam care se extinde , în plan transversal , pe toată lungimea navei , iar în plan vertical , de la chilă până la nivelul punţii principale. Rolul coferdamului este acela de a preveni scurgerile de petrol în caz de avarie la corgotancurile prova.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.