Planul de Afaceri

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I .
Consideratii generale privind planul de afaceri 1
I .1. Ce este planul de afaceri? 1
I.2. De ce este necesara intocmirea unui plan de afaceri? 1
I.3. Pentru cine se intocmeste planul de afaceri? 3
I.4. Cum se elaboreaza un plan de afaceri? 4
CAPITOLUL II. 
Continutul unui plan de afaceri 6
II.1. Introducerea 7
II.2. Sinteza planului de afaceri 7
II.3. Prezentarea firmei si a strategiei generale 8
II.3.1. Istoria si pozitia firmei 8
II.3.2. Ideea de afacere propusa 9
II.3.3. Strategia aleasa a firmei 10
II.3.4. Experienta intreprinzatorilor 11
II.4. Descrierea produselor si / sau serviciilor 11
II.4.1. Enumerarea si descrierea produselor si / sau serviciilor oferite 11
II.4.2. Stadiul pregatirii pentru piata 12
II.4.3.Comparatia cu produse sau servicii competitive 12
II.5. Planificarea activitatii 12
II.5.1. Managementul vanzarilor 13
II.5.2. Productia 14
II.5.3. Materia prima si surse de aprovizionare 14
II.5.4. Personalul 14
II.5.5. Probleme legale si de asigurari 15
II.6. Planul de marketing 16
II.6.1. Stabilirea obiectivelor de marketing a firmei 17
II.6.2. Analiza externa si interna 17
II.6.2.1. Analiza externa 17
II.6.2.2. Analiza interna 20
II.6.3. Stabilirea strategiei de marketing a firmei 21
II.6.4. Activitatile de marketing 22
II.6.5. Estimarea costurilor 29
II.6.6. Programare 29
II.6.7. Controlul 29
II.7. Organizarea si conducerea 29
II.7.1 Forma legala a afacerii 30
II.7.2. Proprietarii 30
II.7.3. Organele de conducere si atributiile acestora 31
II.7.4. Organizarea muncii 31
II.8. Previziuni financiare 32
II.8.1. Bilantul 35
II.8.2. Contul de profit si pierdere 38
II.8.3. Situatia fluxului de numerar ( cash-flow ) 38
II.8.4. Sinteza indicatorilor de performanta 39
II.8.5. Analiza de sensibilitate ( realizarea de scenarii posibile ) 43
II.9. Analiza riscului in afaceri 43
II.10. Anexe 44
CAPITOLUL.III. 
Principiile de baza ale redactarii unui plan de afaceri 46
III.1. Primul principiu: conciziunea 46
III.2. Al doilea principiu: sublinierea punctelor cheie 47
III.3. Al treilea principiu: claritatea 48
III.4. Al patrulea principiu: organizarea 49
CAPITOLUL IV.
Plan de afaceri - S.C. PRODFAN S.R.L. 50
IV.1. Sinteza planului de afaceri 50
IV.2. Prezentarea firmei si a strategiei generale 51
IV.2.1. Istoria si pozitia firmei 51
IV.2.2. Idea de afacere propusa 51
IV.2.3. Obiective pe termen scurt 52
IV.2.4. Obiective pe termen lung 52
IV.2.5. Echipa de conducere 53
IV.2.6. Personalul firmei 53
IV.2.7.Forma legala a afacerii 53
IV.3. Produsele si serviciile oferite 54
IV.3.1. Descrierea produselor si serviciilor 54
IV.3.2. Comparatia cu produse si servicii competitive 54
IV.4. Planul de marketing 54
IV4.1. Descrierea concurentilor 54
IV.4.2. Nevoile si beneficiile clientilor 55
IV.4.3. Segmentele de piata 55
IV.4.4. Strategia de concurenta 56
IV.5. Planificarea activitatii 57
IV.5.1. Procesul de productie 57
IV.5.2. Echipamentul de productie 58
IV.5.3. Cladiri, utilitati 58
IV.6. Planul financiar 58
IV.6.1. Estimari privind creditul maxim posibil 60
IV.6.2. Estimari privind pretentiile intreprinzatorului 60
IV.6.3. Estimarea cifrei de afaceri 62
IV.6.4. Analiza ofertelor de mijloace fixe 65
IV.6.5. Calcularea valorii totale a investitiei si a amortismentului 66
IV.6.6. Calculatii privind creditul care trebuie ridicat si plata dobanzii 67
IV.6.7. Calculatii privind proiectarea cifrei de afaceri 68
IV.6.8. Calculatii privind cheltuielile 70
IV.6.9. Calculatia stocurilor 75
IV.6.10. Calcularea furnizorilor 76
IV.6.11. Proiectarea documentelor economico-financiare 76
IV.7. Calcularea si interpretarea indicatorilor economico-financiari 79
IV.8. Analiza pragului de rentabilitate 85
IV.9. Analiza eficientei economice a investitiei 87
IV.10. Analiza riscului investitiei 89
IV.11. Analiza de sensibilitate 92
CAPITOLUL V.
Concluzii si propuneri 97


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I .
Consideratii generale privind planul de afaceri
I .1. Ce este planul de afaceri?
In lansarea unei afaceri sau in extinderea uneia existente cel mai important pas este, probabil, intocmirea unui plan de afaceri. Planificarea este necesara pentru a cristaliza si concentra ideile, pentru a testa modalitatea aleasa de abordare a demararii termen scurt si lung; o descriere a produselor si sau serviciilor oferite si a oportunitatilor anticipate de pe piata; precum si explicatii referitoare la resursele si mijloacele ce se vor utiliza pentru atingerea obiectivelor in confruntare cu probabila concurenta.
"Un plan de afaceri bun este o schema de actiune construita logic." (Allen,John-1994) El presupune o gandire de perspectiva asupra afacerii si, pornind de la obiectivele propuse, cuprinde toate etapele si resursele care vor fi necesare pentru atingerea acestor obiective intr-o perioada de timp determinata.
Mediul comercial si concurential in care opereaza afacerile este insa dinamica, precum dinamice sunt si afacerile. De aceea este foarte putin probabil ca fiecare eveniment sa apara exact dupa cum a fost prevazut in planul de afaceri. " Odata finalizat, planul de afaceri va fi mai degraba un proiect de urmat care, ca si orice harta, imbunatateste sansele utilizatorului de a ajunge la destinatie." ( Barrow, Colin; Barrow, Paul; Brown, Robert - 2001 ).Cunostintele acumulate prin procesul de planificare a activitatii vor pregati afacerea pentru orice schimbare pe care va trebui sa o infrunte, iar in acest fel sa se adapteze mai rapid.
I.2. De ce este necesara intocmirea unui plan de afaceri?
Intocmirea unui plan de afaceri necesita mult timp si efort, dar acest efort depus initial si timpul petrecut cu planificarea ar putea avea rezultate deosebite pe termen lung, deoarece din intocmirea unui plan de afaceri provin o serie de avantaje importante:
o Prin abordarea sistemica a activitatii de planificare deficientele afacerii pot fi descoperite fara costuri suplimentare si la timp. Fara activitatea de planificare ele sunt descoperite pe piata, cu costuri mult mai mari si de obicei fatale pentru afacere. Deci, intocmirea unui plan de afaceri permite efectuarea unor greseli pe hartie mai degraba decat in practica afacerilor.
o Odata finalizat un plan de afaceri va face intreprinzatorul mult mai increzator in capacitatea proprie de a demara si administra afacerea. Va putea chiar compensa lipsa de capital si de experienta, cu conditia desigur de a avea alti factori de partea afacerii, cum ar fi o idee solida si o oportunitate de piata pentru produsul si / sau serviciul oferit.
o Planul de afaceri va indica cati bani sunt necesari, pentru ce si cand sunt necesari, si pentru cat timp sunt necesari.
o Acei intreprinzatori care detin un plan de afaceri bine intocmit pot reduce riscurile de esec. Ei pot de asemenea lua in considerare, pot experimenta o serie de alternative viabile si astfel se pot concentra asupra optiunilor care utilizeaza cel mai economicos resursele financiare reduse. Afacerile conduse pe baza unui plan si nu pe baza reactiei la evenimente au - in mod cert - sanse mai mari de succes. " ( Allen, John - 1994)
o Procesul de planificare este foarte important pentru sanatatea pe termen lung a afacerii; pregateste afacerea pentru a intampina schimbarile care vor avea loc pe parcurs, pentru a infrunta aceste modificari, deci sa se adapteze mai rapid.
o Planul de afaceri are un rol deosebit de important si dupa demararea unei afaceri, in faza de functionare, cand contribuie la realizarea controlului si analizei activitatii, la evaluarea rezultatelor. Datele concrete se compara cu cele planificate si se analizeaza eventualele abateri si cauzele acestora, pentru ca intreprinzatorul sa poata adopta deciziile necesare pentru a corecta erorile care s-au produs pe parcurs, pentru a ameliora consecintele negative ale acestora si cu ajutorul carora sa se ajunga la rezultate cat mai favorabile.


Fisiere in arhiva (6):

  • CAPITOLUL I.doc
  • CAPITOLUL II.doc
  • CAPITOLUL III.doc
  • CAPITOLUL IV.doc
  • CAPITOLUL V.doc
  • CUPRINS.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!