Cuprins
- CAPITOLUL I .
- Consideraţii generale privind planul de afaceri 1
- I .1. Ce este planul de afaceri? 1
- I.2. De ce este necesară întocmirea unui plan de afaceri? 1
- I.3. Pentru cine se întocmeşte planul de afaceri? 3
- I.4. Cum se elaborează un plan de afaceri? 4
- CAPITOLUL II.
- Conţinutul unui plan de afaceri 6
- II.1. Introducerea 7
- II.2. Sinteza planului de afaceri 7
- II.3. Prezentarea firmei şi a strategiei generale 8
- II.3.1. Istoria şi poziţia firmei 8
- II.3.2. Ideea de afacere propusă 9
- II.3.3. Strategia aleasă a firmei 10
- II.3.4. Experienţa întreprinzătorilor 11
- II.4. Descrierea produselor şi / sau serviciilor 11
- II.4.1. Enumerarea şi descrierea produselor şi / sau serviciilor oferite 11
- II.4.2. Stadiul pregătirii pentru piaţă 12
- II.4.3.Comparaţia cu produse sau servicii competitive 12
- II.5. Planificarea activităţii 12
- II.5.1. Managementul vânzărilor 13
- II.5.2. Producţia 14
- II.5.3. Materia primă şi surse de aprovizionare 14
- II.5.4. Personalul 14
- II.5.5. Probleme legale şi de asigurări 15
- II.6. Planul de marketing 16
- II.6.1. Stabilirea obiectivelor de marketing a firmei 17
- II.6.2. Analiza externă şi internă 17
- II.6.2.1. Analiza externă 17
- II.6.2.2. Analiza internă 20
- II.6.3. Stabilirea strategiei de marketing a firmei 21
- II.6.4. Activităţile de marketing 22
- II.6.5. Estimarea costurilor 29
- II.6.6. Programare 29
- II.6.7. Controlul 29
- II.7. Organizarea şi conducerea 29
- II.7.1 Forma legală a afacerii 30
- II.7.2. Proprietarii 30
- II.7.3. Organele de conducere şi atribuţiile acestora 31
- II.7.4. Organizarea muncii 31
- II.8. Previziuni financiare 32
- II.8.1. Bilanţul 35
- II.8.2. Contul de profit şi pierdere 38
- II.8.3. Situaţia fluxului de numerar ( cash-flow ) 38
- II.8.4. Sinteza indicatorilor de performanţă 39
- II.8.5. Analiza de sensibilitate ( realizarea de scenarii posibile ) 43
- II.9. Analiza riscului în afaceri 43
- II.10. Anexe 44
- CAPITOLUL.III.
- Principiile de bază ale redactării unui plan de afaceri 46
- III.1. Primul principiu: conciziunea 46
- III.2. Al doilea principiu: sublinierea punctelor cheie 47
- III.3. Al treilea principiu: claritatea 48
- III.4. Al patrulea principiu: organizarea 49
- CAPITOLUL IV.
- Plan de afaceri – S.C. PRODFAN S.R.L. 50
- IV.1. Sinteza planului de afaceri 50
- IV.2. Prezentarea firmei şi a strategiei generale 51
- IV.2.1. Istoria şi poziţia firmei 51
- IV.2.2. Idea de afacere propusă 51
- IV.2.3. Obiective pe termen scurt 52
- IV.2.4. Obiective pe termen lung 52
- IV.2.5. Echipa de conducere 53
- IV.2.6. Personalul firmei 53
- IV.2.7.Forma legală a afacerii 53
- IV.3. Produsele şi serviciile oferite 54
- IV.3.1. Descrierea produselor şi serviciilor 54
- IV.3.2. Comparaţia cu produse şi servicii competitive 54
- IV.4. Planul de marketing 54
- IV4.1. Descrierea concurenţilor 54
- IV.4.2. Nevoile şi beneficiile clienţilor 55
- IV.4.3. Segmentele de piaţă 55
- IV.4.4. Strategia de concurenţă 56
- IV.5. Planificarea activităţii 57
- IV.5.1. Procesul de producţie 57
- IV.5.2. Echipamentul de producţie 58
- IV.5.3. Clădiri, utilităţi 58
- IV.6. Planul financiar 58
- IV.6.1. Estimări privind creditul maxim posibil 60
- IV.6.2. Estimări privind pretenţiile întreprinzătorului 60
- IV.6.3. Estimarea cifrei de afaceri 62
- IV.6.4. Analiza ofertelor de mijloace fixe 65
- IV.6.5. Calcularea valorii totale a investiţiei şi a amortismentului 66
- IV.6.6. Calculaţii privind creditul care trebuie ridicat şi plata dobânzii 67
- IV.6.7. Calculaţii privind proiectarea cifrei de afaceri 68
- IV.6.8. Calculaţii privind cheltuielile 70
- IV.6.9. Calculaţia stocurilor 75
- IV.6.10. Calcularea furnizorilor 76
- IV.6.11. Proiectarea documentelor economico-financiare 76
- IV.7. Calcularea şi interpretarea indicatorilor economico-financiari 79
- IV.8. Analiza pragului de rentabilitate 85
- IV.9. Analiza eficienţei economice a investiţiei 87
- IV.10. Analiza riscului investiţiei 89
- IV.11. Analiza de sensibilitate 92
- CAPITOLUL V.
- Concluzii şi propuneri 97
Extras din licență
CAPITOLUL I .
Consideraţii generale privind planul de afaceri
I .1. Ce este planul de afaceri?
În lansarea unei afaceri sau în extinderea uneia existente cel mai important pas este, probabil, întocmirea unui plan de afaceri. Planificarea este necesară pentru a cristaliza şi concentra ideile, pentru a testa modalitatea aleasă de abordare a demarării termen scurt şi lung; o descriere a produselor şi sau serviciilor oferite şi a oportunităţilor anticipate de pe piaţă; precum şi explicaţii referitoare la resursele şi mijloacele ce se vor utiliza pentru atingerea obiectivelor în confruntare cu probabila concurenţă.
“Un plan de afaceri bun este o schemă de acţiune construită logic.” (Allen,John-1994) El presupune o gândire de perspectivă asupra afacerii şi, pornind de la obiectivele propuse, cuprinde toate etapele şi resursele care vor fi necesare pentru atingerea acestor obiective într-o perioadă de timp determinată.
Mediul comercial şi concurenţial în care operează afacerile este însă dinamică, precum dinamice sunt şi afacerile. De aceea este foarte puţin probabil ca fiecare eveniment să apară exact după cum a fost prevăzut în planul de afaceri. ” Odată finalizat, planul de afaceri va fi mai degrabă un proiect de urmat care, ca şi orice hartă, îmbunătăţeşte şansele utilizatorului de a ajunge la destinaţie.” ( Barrow, Colin; Barrow, Paul; Brown, Robert – 2001 ).Cunoştinţele acumulate prin procesul de planificare a activităţii vor pregăti afacerea pentru orice schimbare pe care va trebui să o înfrunte, iar în acest fel să se adapteze mai rapid.
I.2. De ce este necesară întocmirea unui plan de afaceri?
Întocmirea unui plan de afaceri necesită mult timp şi efort, dar acest efort depus iniţial şi timpul petrecut cu planificarea ar putea avea rezultate deosebite pe termen lung, deoarece din întocmirea unui plan de afaceri provin o serie de avantaje importante:
• Prin abordarea sistemică a activităţii de planificare deficienţele afacerii pot fi descoperite fără costuri suplimentare şi la timp. Fără activitatea de planificare ele sunt descoperite pe piaţă, cu costuri mult mai mari şi de obicei fatale pentru afacere. Deci, întocmirea unui plan de afaceri permite efectuarea unor greşeli pe hârtie mai degrabă decât în practica afacerilor.
• Odată finalizat un plan de afaceri va face întreprinzătorul mult mai încrezător în capacitatea proprie de a demara şi administra afacerea. Va putea chiar compensa lipsa de capital şi de experienţă, cu condiţia desigur de a avea alţi factori de partea afacerii, cum ar fi o idee solidă şi o oportunitate de piaţă pentru produsul şi / sau serviciul oferit.
• Planul de afaceri va indica câţi bani sunt necesari, pentru ce şi când sunt necesari, şi pentru cât timp sunt necesari.
• Acei întreprinzători care deţin un plan de afaceri bine întocmit pot reduce riscurile de eşec. Ei pot de asemenea lua în considerare, pot experimenta o serie de alternative viabile şi astfel se pot concentra asupra opţiunilor care utilizează cel mai economicos resursele financiare reduse. Afacerile conduse pe baza unui plan şi nu pe baza reacţiei la evenimente au – în mod cert - şanse mai mari de succes. ” ( Allen, John - 1994)
• Procesul de planificare este foarte important pentru sănătatea pe termen lung a afacerii; pregăteşte afacerea pentru a întâmpina schimbările care vor avea loc pe parcurs, pentru a înfrunta aceste modificări, deci să se adapteze mai rapid.
• Planul de afaceri are un rol deosebit de important şi după demararea unei afaceri, în faza de funcţionare, când contribuie la realizarea controlului şi analizei activităţii, la evaluarea rezultatelor. Datele concrete se compară cu cele planificate şi se analizează eventualele abateri şi cauzele acestora, pentru ca întreprinzătorul să poată adopta deciziile necesare pentru a corecta erorile care s-au produs pe parcurs, pentru a ameliora consecinţele negative ale acestora şi cu ajutorul cărora să se ajungă la rezultate cât mai favorabile.
Preview document
Conținut arhivă zip
- CAPITOLUL I.doc
- CAPITOLUL II.doc
- CAPITOLUL III.doc
- CAPITOLUL IV.doc
- CAPITOLUL V.doc
- CUPRINS.doc