Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I: Aspecte teoretice privind intocmirea planului de afaceri 5
1.1. Definirea planului de afaceri 5
1.2. Procesul de planificare a afacerii 8
1.3. Etapele intocmirii unui plan de afaceri 9
1.3.1. Definirea afacerii 10
1.3.2. Stabilirea obiectivelor afacerii 13
1.3.3. Analiza situatiei existente a mediului de afaceri 14
1.3.4. Elaborarea strategiilor firmei 15
1.3.5. Elaborarea previziunilor financiare si bugetare 18
1.3.6. Redactarea planului de afaceri 19
1.3.7. Revizuirea si tinerea sub control a elementelor planificarii 19
Capitolul II: Planul de afaceri al S.C. PAIDEIA IMAGE & COLLECTION S.R.L 21
2.1. Aspecte generale 21
2.1.1. Denumirea/Numele solicitantului si date de identificare ale acestuia 21
2.1.2. Scurt istoric al solicitantului 21
2.1.3. Obiecte de activitate ale solicitantului 21
2.1.4. Principalele mijloace fixe aflate in patrimoniul solicitantului: resurse funciare (cu precizarea regimului proprietatii), constructii, utilaje si echipamente, animale), etc. 21
2.2. Descrierea proiectului 22
2.2.1. Denumirea investitiei 22
2.2.2. Amplasamentul proiectului (regiunea, judetul, localitatea) 22
2.2.3. Descrierea activitatii propuse prin proiect. 23
2.2.4. Fundamentarea necesitatii si oportunitatii investitiei 24
2.2.5. Piata de aprovizionare/desfacere, concurenta si strategia de piata ce va fi aplicata pentru valorificarea produselor/serviciilor obtinute prin implementarea proiectului. 27
2.3. Date privind forta de munca si managementul proiectului 29
2.3.1. Estimari privind forta de munca ocupata prin realizarea investitiei 29
2.3.2. Reprezentant legal (nume, prenume, functie in cadrul organizatiei, studii si experienta profesionala), relevante pentru proiect 29
2.3.3. Descrierea achizitiilor realizate prin proiect, respectiv denumirea, numarul, valoarea si caracteristicile tehnice si functionale ale utilajelor/echipamentelor tehnologice/echipamentelor de transport/dotarilor ce urmeaza a fi achizitionate prin proiect 29
Capitolul III: Derularea si monitorizarea planului de afaceri 39
3.1. Derularea activitatilor prevazute in planul de afaceri 39
3.1.1. Raportul de activitate intermediar 39
3.1.2. Raportul de activitate 39
3.2. Monitorizarea si evaluarea planului 44
3.2.1. Raportul de evaluare 44
3.2.2. Rezultate obtinute - fata de cele preconizate 46
Concluzii si propuneri 52
Bibliografie 53


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In procesul de management al intreprinderilor se intalnesc zilnic, situatii care impun conducatorilor acestora sa analizeze, conform unei conceptii directoare, deciziile fundamentale, necesar a fi adoptate, pentru a mentine in viata intreprinderea si daca este posibil sa o si dezvolte.
Orice intreprindere, care a reusit sa se mentina si sa se dezvolte, indeplineste, in mod necesar o functie economica, atat pentru clientii care au apelat la serviciile sale, cat si pentru ea insasi, conditie fara de care o intreprindere nu poate sa existe caci sanctiunea pietei va interveni si ea va disparea ruinata, pentru motivul ca a consumat resurse pe care nu a fost capabila sa le incorporeze in preturile produselor sale.
Intreprinderea poate sa-si perpetueze activitatea doar daca aduce servicii societatii, contribuind la satisfacerea nevoilor acesteia si generand totodata, o valoare adaugata in raport cu resursele pe care le-a consumat. 'Valoarea adaugata' reprezinta dimensiunea obiectiva a utilitatii sale socio-economice, asa cum aceasta este recunoscuta pe piata.
Nu se poate deci accepta ideea ca o intreprindere poate sa functioneze fara existenta unui sistem de management, care sa defineasca orientarile principale in care se inscriu activitatile intreprinderii, in cadrul relatiilor ce se stabilesc intre misiunea intreprinderii si nevoile societatii, manifestate prin cerintele pietei.
Pentru ca o firma sa-si realizeze obiectivele propuse, ea recurge la diferite instrumente, dintre care o importanta foarte mare o detine planul de afaceri. Modul in care acest lucru se concretizeaza este diferit de la caz la caz: in unele firme managerii identifica numai performantele ce trebuie atinse, lasand o mare libertate personalului operativ in realizarea diferitelor activitati, iar in altele obiectivele sunt definite precis si operational.
Planul de afaceri este un instrument managerial de actiune, elaborat in mod logic, ce presupune o gandire de perspectiva asupra dezvoltarii unei afaceri si pornind de la obiectivele acesteia, include toate acele faze si resurse care sunt implicate in atingerea lor, intr-un termen prestabilit.
Atat in randul specialistilor cat si al practicienilor exista numeroase modalitati de tratare a planului de afaceri. Pentru o parte insemnata a acestora, planul de afaceri constituie o cerinta atunci cand un intreprinzator doreste sa obtina capital de risc de la banci sau de la alti intreprinzatori. Modul de abordare trebuie insa extins; in general, planul de afaceri este privit ca fiind una dintre expresiile practice ale previziunii ca functie manageriala, ajutandu-l pe intreprinzator in determinarea scopurilor si obiectivelor, precum si in proiectarea actiunilor necesare pentru atingerea acestora.
Lucrarea isi propune sa evidentieze in prima parte importanta elaborarii unui plan de afaceri, care este un instrument indispensabil pentru orice intreprinzator, menit sa reduca gradul de incertitudine din activitatea acestuia si sa diminueze vulnerabilitatea firmei fata de mediu, pentru ca in cea de-a doua parte a lucrarii sa se realizeze un plan de afaceri propriu-zis. In ultima parte a lucrarii este prezentat procesul de derularea si monitoriazare a planului de afaceri propus.
Capitolul I: Aspecte teoretice privind intocmirea planului de afaceri
1.1. Definirea planului de afaceri
Trecerea la economia de piata a impus reconsiderarea activitatii economice in termeni de profitabilitate si competitivitate. Dezvoltarea activitatii economice in urma indeplinirii acestor doua concepte presupune utilizarea de instrumente de prefigurare a rezultatelor actiunilor demarate. Planul de afaceri este un simbol al unei noi viziuni si abordari microeconomice specifice economiei de piata, bazata pe identificarea si valorificarea oportunitatilor economice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Lucrari de specialitate

Andreea Saseanu, ,,Incertitudinea Strategica si Viitorul Dialogului On-line cu Consumatorul", Editura ASE, Bucuresti, anul 2005;

Barsky, N. P., Catanach, A. H. Jr., "Management accounting : a business planning aproach", Editura Houghton Mifflin, Boston, 2005;

Bisa, C. (coord.), Ancuta, T., "Elaborarea studiilor de fezabilitate si a planurilor de afaceri", Editura BMT, Bucuresti, 2005;

Bogdan Onete, ,,Continutul Site-urilor Comerciale - Elemente Obligatorii", Editura ASE, Bucuresti, anul 2005;

Butler, D., "Planificarea afacerii : ghid de start", Editura Bic All, Bucuresti, 2006;

Craciun, L.M., "Managementul strategic al intreprinderilor mici si mijlocii", Editura Nationala, Bucuresti, 2001;

Cristian Bisa, Dumitru Porojan, ,,Planul de afaceri: concepte, metode, tehnici, proceduri", Casa de editura IRECSON, Bucuresti, 2002 ;

Diaconu, P., <<Contabilitate manageriala si planuri de afaceri >>, Editura Economica, Bucuresti, 2006 ;

Doru Plesca, ,,Analiza Eficientei Comerciale a unui Magazin On-line", Editura ASE, Bucuresti, anul 2006;

Dragusin, M., "Management - particularitati in comert", Editura Gruber, Bucuresti, 2003;

Florin Botea, Cristian Valentin Floru, Marina Maidaev, Cristina Manescu, Viorel Nitu, Mircea Onita ,,GHIDUL INTREPRINZATORULUI PARTICULAR", Editura Tehnica, Bucuresti, 1994; 

Nicolescu, O, Nicolescu, C., << Cum sa fim performanti in viata si in afaceri: educatie antreprenoriala >>, Editura Economica, Bucuresti, 2006 

Nicolescu, O., Nicolescu, L., << Managementul modern al organizatiei >>, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2001

Pandelica, A., Pandelica, I., "Plan de afaceri", Editura Economica, Bucuresti, 2002
Pascal, D., "Getting the right things done : a leader's guide to planning and execution", Editura The Lean Enterprise Institute, Cambridge, 2006

Ploae, V.(coord.), Ruiz, S., << Managementul intreprinderilor mici si mijlocii >>, Editura Ex Ponto, Constanta, 2002

Porojan, D., "Planul de afaceri: concepte, metode, tehnici, proceduri", Editura Irecson, Bucuresti, 2007

Radu, V. (coord.), Avrigeanu, A., Zirra, D., << Planul de afaceri >>, Editura Margaritar, Bucuresti, 2004

Sabin Buraga, ,,Aplicatii Web la Cheie", Editura Polirom, Bucuresti, 2003;
Sabin Buraga, ,,Proiectarea Siturilor Web. Design si Functionalitate", Editura Polirom, 2004;

Sandulescu, I., << Planul de afaceri. Ghid Practic (Modele de referinta)", Editia a III-a, Editura C.H. Beck, Bucuresti, 2006 

V. Patrut, M. Deju, D. Pacurari, ,,Gestiunea si contabilitatea unor activitati economice cu caracter deosebit", Editura Junimea, 2005, Iasi;

Pagini WEB
www.mimmc.ro este pagina oficiala a Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale;

www.anrc.ro este pagina oficiala a Autoritatii Nationale pentru Reglementari in Comunicatii si Tehnologia Informatiei;

www.cnipmmr.ro este pagina de Internet a Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania;

www.trafic.ro este un site specializat in analiza paginilor de Internet din punct de vedere al numarului de vizitatori.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!