Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Economie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 15444
Mărime: 288.90KB (arhivat)
Publicat de: Eleonora Balazs
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul I: Aspecte teoretice privind intocmirea planului de afaceri 5
  3. 1.1. Definirea planului de afaceri 5
  4. 1.2. Procesul de planificare a afacerii 8
  5. 1.3. Etapele întocmirii unui plan de afaceri 9
  6. 1.3.1. Definirea afacerii 10
  7. 1.3.2. Stabilirea obiectivelor afacerii 13
  8. 1.3.3. Analiza situaţiei existente a mediului de afaceri 14
  9. 1.3.4. Elaborarea strategiilor firmei 15
  10. 1.3.5. Elaborarea previziunilor financiare şi bugetare 18
  11. 1.3.6. Redactarea planului de afaceri 19
  12. 1.3.7. Revizuirea şi ţinerea sub control a elementelor planificării 19
  13. Capitolul II: Planul de afaceri al S.C. PAIDEIA IMAGE & COLLECTION S.R.L 21
  14. 2.1. Aspecte generale 21
  15. 2.1.1. Denumirea/Numele solicitantului şi date de identificare ale acestuia 21
  16. 2.1.2. Scurt istoric al solicitantului 21
  17. 2.1.3. Obiecte de activitate ale solicitantului 21
  18. 2.1.4. Principalele mijloace fixe aflate în patrimoniul solicitantului: resurse funciare (cu precizarea regimului proprietăţii), construcţii, utilaje şi echipamente, animale), etc. 21
  19. 2.2. Descrierea proiectului 22
  20. 2.2.1. Denumirea investiţiei 22
  21. 2.2.2. Amplasamentul proiectului (regiunea, judeţul, localitatea) 22
  22. 2.2.3. Descrierea activităţii propuse prin proiect. 23
  23. 2.2.4. Fundamentarea necesităţii şi oportunităţii investiţiei 24
  24. 2.2.5. Piaţa de aprovizionare/desfacere, concurenta şi strategia de piaţa ce va fi aplicata pentru valorificarea produselor/serviciilor obţinute prin implementarea proiectului. 27
  25. 2.3. Date privind forţa de munca şi managementul proiectului 29
  26. 2.3.1. Estimări privind forţa de munca ocupata prin realizarea investiţiei 29
  27. 2.3.2. Reprezentant legal (nume, prenume, funcţie în cadrul organizaţiei, studii şi experienţa profesionala), relevante pentru proiect 29
  28. 2.3.3. Descrierea achiziţiilor realizate prin proiect, respectiv denumirea, numărul, valoarea şi caracteristicile tehnice şi funcţionale ale utilajelor/echipamentelor tehnologice/echipamentelor de transport/dotarilor ce urmează a fi achiziţionate prin proiect 29
  29. Capitolul III: Derularea si monitorizarea planului de afaceri 39
  30. 3.1. Derularea activitatilor prevazute in planul de afaceri 39
  31. 3.1.1. Raportul de activitate intermediar 39
  32. 3.1.2. Raportul de activitate 39
  33. 3.2. Monitorizarea si evaluarea planului 44
  34. 3.2.1. Raportul de evaluare 44
  35. 3.2.2. Rezultate obtinute – fata de cele preconizate 46
  36. Concluzii si propuneri 52
  37. Bibliografie 53

Extras din licență

Introducere

În procesul de management al întreprinderilor se întâlnesc zilnic, situaţii care impun conducătorilor acestora să analizeze, conform unei concepţii directoare, deciziile fundamentale, necesar a fi adoptate, pentru a menţine în viaţă întreprinderea şi dacă este posibil să o şi dezvolte.

Orice întreprindere, care a reuşit să se menţină şi să se dezvolte, îndeplineşte, în mod necesar o funcţie economică, atât pentru clienţii care au apelat la serviciile sale, cât şi pentru ea însăşi, condiţie fără de care o întreprindere nu poate să existe căci sancţiunea pieţei va interveni şi ea va dispărea ruinată, pentru motivul că a consumat resurse pe care nu a fost capabilă să le încorporeze în preţurile produselor sale.

Întreprinderea poate să-şi perpetueze activitatea doar dacă aduce servicii societăţii, contribuind la satisfacerea nevoilor acesteia şi generând totodată, o valoare adăugată în raport cu resursele pe care le-a consumat. ’Valoarea adăugată’ reprezintă dimensiunea obiectivă a utilităţii sale socio-economice, aşa cum aceasta este recunoscută pe piaţă.

Nu se poate deci accepta ideea că o întreprindere poate să funcţioneze fără existenţa unui sistem de management, care să definească orientările principale în care se înscriu activităţile întreprinderii, în cadrul relaţiilor ce se stabilesc între misiunea întreprinderii şi nevoile societăţii, manifestate prin cerinţele pieţei.

Pentru ca o firmă să-şi realizeze obiectivele propuse, ea recurge la diferite instrumente, dintre care o importanţă foarte mare o deţine planul de afaceri. Modul în care acest lucru se concretizează este diferit de la caz la caz: în unele firme managerii identifică numai performanţele ce trebuie atinse, lăsând o mare libertate personalului operativ în realizarea diferitelor activităţi, iar în altele obiectivele sunt definite precis şi operaţional.

Planul de afaceri este un instrument managerial de acţiune, elaborat în mod logic, ce presupune o gândire de perspectivă asupra dezvoltării unei afaceri şi pornind de la obiectivele acesteia, include toate acele faze şi resurse care sunt implicate în atingerea lor, într-un termen prestabilit.

Atât în rândul specialiştilor cât şi al practicienilor există numeroase modalităţi de tratare a planului de afaceri. Pentru o parte însemnată a acestora, planul de afaceri constituie o cerinţă atunci când un întreprinzător doreşte să obţină capital de risc de la bănci sau de la alţi întreprinzători. Modul de abordare trebuie însă extins; în general, planul de afaceri este privit ca fiind una dintre expresiile practice ale previziunii ca funcţie managerială, ajutându-l pe întreprinzător în determinarea scopurilor şi obiectivelor, precum şi în proiectarea acţiunilor necesare pentru atingerea acestora.

Lucrarea îşi propune să evidenţieze în prima parte importanţa elaborării unui plan de afaceri, care este un instrument indispensabil pentru orice întreprinzător, menit să reducă gradul de incertitudine din activitatea acestuia şi să diminueze vulnerabilitatea firmei faţă de mediu, pentru ca în cea de-a doua parte a lucrării să se realizeze un plan de afaceri propriu-zis. In ultima parte a lucrarii este prezentat procesul de derularea si monitoriazare a planului de afaceri propus.

Capitolul I: Aspecte teoretice privind intocmirea planului de afaceri

1.1. Definirea planului de afaceri

Trecerea la economia de piaţă a impus reconsiderarea activităţii economice în termeni de profitabilitate şi competitivitate. Dezvoltarea activităţii economice în urma îndeplinirii acestor două concepte presupune utilizarea de instrumente de prefigurare a rezultatelor acţiunilor demarate. Planul de afaceri este un simbol al unei noi viziuni şi abordări microeconomice specifice economiei de piaţa, bazată pe identificarea şi valorificarea oportunităţilor economice.

Bibliografie

Lucrari de specialitate

Andreea Saseanu, „Incertitudinea Strategică şi Viitorul Dialogului On-line cu Consumatorul”, Editura ASE, Bucureşti, anul 2005;

Barsky, N. P., Catanach, A. H. Jr., “Management accounting : a business planning aproach”, Editura Houghton Mifflin, Boston, 2005;

Bişa, C. (coord.), Ancuţa, T., “Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a planurilor de afaceri”, Editura BMT, Bucureşti, 2005;

Bogdan Onete, „Conţinutul Site-urilor Comerciale – Elemente Obligatorii”, Editura ASE, Bucureşti, anul 2005;

Butler, D., “Planificarea afacerii : ghid de start”, Editura Bic All, Bucureşti, 2006;

Crăciun, L.M., “Managementul strategic al întreprinderilor mici şi mijlocii”, Editura Naţională, Bucureşti, 2001;

Cristian Bişa, Dumitru Porojan, „Planul de afaceri: concepte, metode, tehnici, proceduri”, Casa de editură IRECSON, Bucureşti, 2002 ;

Diaconu, P., «Contabilitate managerială şi planuri de afaceri », Editura Economică, Bucureşti, 2006 ;

Doru Pleşca, „Analiza Eficienţei Comerciale a unui Magazin On-line”, Editura ASE, Bucureşti, anul 2006;

Drăguşin, M., “Management – particularităţi în comerţ”, Editura Gruber, Bucureşti, 2003;

Florin Botea, Cristian Valentin Floru, Marina Maidaev, Cristina Mănescu, Viorel Niţu, Mircea Oniţă „GHIDUL ÎNTREPRINZĂTORULUI PARTICULAR”, Editura Tehnică, Bucureşti, 1994;

Nicolescu, O, Nicolescu, C., « Cum să fim performanţi în viaţă şi în afaceri: educaţie antreprenorială », Editura Economică, Bucureşti, 2006

Nicolescu, O., Nicolescu, L., « Managementul modern al organizaţiei », Editura Tribuna Economică, Bucureşti, 2001

Pandelică, A., Pandelică, I., “Plan de afaceri”, Editura Economică, Bucureşti, 2002

Pascal, D., “Getting the right things done : a leader’s guide to planning and execution”, Editura The Lean Enterprise Institute, Cambridge, 2006

Ploae, V.(coord.), Ruiz, S., « Managementul întreprinderilor mici şi mijlocii », Editura Ex Ponto, Constanţa, 2002

Porojan, D., “Planul de afaceri: concepte, metode, tehnici, proceduri”, Editura Irecson, Bucureşti, 2007

Radu, V. (coord.), Avrigeanu, A., Zirra, D., « Planul de afaceri », Editura Mărgăritar, Bucureşti, 2004

Sabin Buraga, „Aplicaţii Web la Cheie”, Editura Polirom, Bucureşti, 2003;

Sabin Buraga, „Proiectarea Siturilor Web. Design şi Funcţionalitate”, Editura Polirom, 2004;

Săndulescu, I., « Planul de afaceri. Ghid Practic (Modele de referinţă)”, Ediţia a III-a, Editura C.H. Beck, Bucureşti, 2006

V. Patruţ, M. Deju, D. Pacurari, „Gestiunea şi contabilitatea unor activităţi economice cu caracter deosebit”, Editura Junimea, 2005, Iaşi;

Pagini WEB

www.mimmc.ro este pagina oficială a Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale;

www.anrc.ro este pagina oficială a Autorităţii Naţionale pentru Reglementări în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei;

www.cnipmmr.ro este pagina de Internet a Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România;

www.trafic.ro este un site specializat în analiza paginilor de Internet din punct de vedere al numărului de vizitatori.

Preview document

Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 1
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 2
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 3
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 4
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 5
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 6
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 7
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 8
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 9
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 10
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 11
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 12
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 13
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 14
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 15
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 16
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 17
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 18
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 19
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 20
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 21
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 22
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 23
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 24
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 25
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 26
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 27
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 28
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 29
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 30
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 31
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 32
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 33
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 34
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 35
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 36
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 37
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 38
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 39
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 40
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 41
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 42
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 43
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 44
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 45
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 46
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 47
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 48
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 49
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 50
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 51
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 52
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 53
Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Planul de Afaceri. Rol. Continut. Metodologie de Elaborare.doc

Alții au mai descărcat și

Business plan - metodă statistică de fundamentare a strategiilor economice

INTRODUCERE În lumea de azi, managerii sunt confruntaţi cu probleme complexe şi situaţii noi.Ei trebuie să asigure folosirea eficientă a...

Planul de Afaceri

CAPITOLUL I . Consideraţii generale privind planul de afaceri I .1. Ce este planul de afaceri? În lansarea unei afaceri sau în extinderea uneia...

Analiză - Diagnostic - Instrument de bază în realizarea planului de afaceri

ELEMENTE TEORETICO - METODOLOGICE ALE PLANULUI DE AFACERI ŞI ANALIZEI - DIAGNOSTIC 1.1. PLANUL DE AFACERI - CONCEPT ŞI IMPORTANŢĂ Planul de...

Importanța planului de afaceri pentru finanțarea start-up-urilor

INTRODUCERE În această lucrare, va fi prezentată activitatea de demarare a unei afaceri, prin înfiinţarea unui IMM, ce va avea forma juridică de...

Politica de promovare a companiei Petrom SA

Introducere Petrolul constituie resursa energetică de bază în sistemul consumului energetic mondial, ponderea petrolului în consumul de energie...

Planul de Afaceri - Cheia Succesului în Afaceri

INTRODUCERE Actualitatea temei. În prezent societatea se află la o etapă de dezvoltare economică cînd numărul persoanelor întreprinzătoare este...

Planul de afaceri al intreprinderii, instrument de implementare a strategiilor economice

CAPITOLUL I PREZENTAREA FIRMEI 1.1. Scurt istoric Sc Trombone S.A. este o companie lider în dezvoltarea şi implementarea de proiecte software...

Plan de Afaceri al Unei Firme

Capitolul 1. Noţiuni introductive Se remarcă în ultima perioadă o evoluţie din ce în ce mai accelerată a economiei în ansamblul ei, evoluţie...

Te-ar putea interesa și

Organizarea și Planificarea Producției Viticole

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate şi gradul de studiere a acesteia. Viticultura este o ramură importantă a agriculturii Moldovei, ce se...

Argumentarea Economică a Planurilor de Afaceri în Unitățile Agricole

Actualitatea şi gradul de studiere a temei investigate Abordarea problematicii privind argumentarea economică a planurilor de afaceri în sectorul...

Planul de Afaceri - Cheia Succesului în Afaceri

LISTA ABREVIERILOR 56 INTRODUCERE Actualitatea temei. În procesul conducerii întreprinderilor se întîlnesc, zilnic, situaţii care impun...

Studiul de fezabilitate - bază pentru fundamentarea deciziei investiționale

Introducere Orice lucrare de investiţii se materializează într-un obiectiv de investiţii care în final participă la realizarea procesului de...

Auditul Intern

Activităţile de audit intern se desfăşoară in diverse medii legale şi culturale, în interiorul organizaţiilor care variază în funcţie de scop,...

Managementul Organizației

INTRODUCERE A. Obiectivele cursului Omul prin natura lui este o fiinţă socială. În epoca modernă, progresul tehnico-ştiinţific a adus la o...

Importanța și Formele Planificării

OBIECTIVE • Înţelegerea nevoii de planificare şi a formelor ei variate de realizare; • Înţelegerea importanţei strategiei ca instrument de...

Analiza Cheltuielilor cu Personalul

Capitolul 1 1.1 Scopul analizei Obiectul de studiu al analizei îl formează activitatea economico-financiară a agenţilor economici de nivel micro...

Ai nevoie de altceva?