Politica de Distributie

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere. 3
Capitolul 1. Marketingul 5
1.1. Punctele de vedere privind definirea marketingului 5
1.2. Sistemul de marketing la nivel de organizatii 12
1.2.1. Conceptul de sistem al marketingului 12
1.2.2. Componentele sitemului de marketing 13
1.2.2.1. Conceptia de marketing 13
1.2.2.2. Analiza situatiei organizatiei 16
1.2.2.3. Strategia de marketing 16
1.2.2.4. Tactica de marketing 17
1.2.2.5. Managementul marketingului 18
1.2.2.6. Profesionistii de marketing 18
1.2.3. Obiectivele sistemului de marketing 19
1.3. Functiile marketingului 20
1.3.1. Functia de investigare a pietii 20
1.3.2. Functia de racordare la mediu 21
1.3.3. Functia de satisfacere a necesitatilor 21
1.3.4. Functia de maximizare a eficientei economice 22
1.4.1. Evolutia teoriei si practicii marketingului 23
1.4.2. Marketingul ca stiinta economica 25
1.5. Prezentul si perspectivele marketingului 30
1.5.1. Perspectiva marketingului 30
Capitolul 2. Distributia 36
2.1. Continutul si rolul distributiei 36
2.2 Functiile distributiei. 39
2.3 Dinamica distributiei 41
2.4. Canalele de distributie 42
2.4.1 Tipuri de canale de distributie 47
2.4.2 Dimensiunile canalelor de distributie 52
2.4.3 Alegerea si utilizarea canalelor de distributie 52
2.4.4 Exploatarea canalelor de distributie 56
2.5. Intermediari ai distributiei 58
2.5.1 Comertul de gros 58
2.5.2 Comertul cu amanuntul 62
2.5.3 Comertul integrat 63
2.5.4 Comertul asociat 64
2.6. Logistica de distributie 65
2.7. Stabilirea obiectivelor strategiei de distributie 66
2.8. Controlul activitatii de distributie 75
2.9. Gestionarea fortei de vanzare 77
Capitolul. 3 Studiu de caz la S.C TOTO COM S.R.L 80
3.1 Prezentarea generala a firmei 80
3.2 Produsele aflate in portofoliul firmei 83
3.2.1 Caracteristici de calitate ale produselor din portofoliu 85
3.3 Piata firmei TOTO COM 87
3.4 Preturile practicate de TOTO COM 88
3.5 Politica de distributie la S.C TOTO COM S.R.L. 89 
3.6 Promovarea la S.C TOTO COM S.R.L 92
Concluzii.... 93
Bibiliografie 95


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Aceasta lucrare a fost elaborata cu scopul de a-mi servi pentru sustinerea lucrarii de licenta, tema aleasa de mine este studierea modului cum se realizeaza si implementeaza politica de distributie la S.C TOTO COM S.R.L Oradea, un alt motiv al alegerii acestei teme este acela de a-mi imbunatati cunostintele despre teoria si practica de marketing (avand in vedere ca in aceasta perioada, de elaborare a lucrarii, am rasfoit, studiat mai multe tratate de marketing.)
Consider ca tema aleasa este una deosebit de importanta pentru activitatea unei firme, deoarece fara o distributie competitiva firmele indiferent cat de bune produse ar realiza nu le pot pune la dispozitia utilizatorilor finali, si deci tot efortul lor este inutil.
Promovarea si distributia sunt ambele mijloace prin care procesul de schimb este usurat: promovarea prin marirea gradului in care folosul oferit de un produs este mai bine cunoscut, iar distributia prin felul in care le aduce la indemana potentialului consumator in privinta cantitatii si locului de a face cumparaturi.
Importanta politicii de distributie este ilustrata si de catre unii autori, profesori care au incercat in fraze scurte sa descrie importanta politicii de distributie astfel Phillip McVey spunea: "Intermediarul nu este o simpla veriga a unui lant conceput de catre un producator, ci mai degraba un debuseu independent, reprezentand necesitatile unei mari categorii de consumatori, pe care acesta o deserveste ". 
In cele ce urmeaza voi incerca sa fac o scurta descriere a lucrarii mele cu cele mai important puncte analizate astfel lucrarea cuprinde patru capitole fiecare avand un anumit numar de subpuncte de teme mai mici analizate astfel, capitolul 1 incearca o definire si o clasificare a termenilor utilizati frecvent in teoria si practica de marketing cum ar fi definirea termenului de marketing, originea lui, explicarea conceptului de mix de marketing, prezentarea componentelor mediului intern si extern al firmei a influentei acestor elemente asupra evolutiei prezente si viitoare a firmei.
Capitolul 2 abordeaza partea teoretica a politici de distributie incercand o definire a distributie, o clasificare a functiilor distributiei, rolul si dinamica distributiei, logistica distributiei, precum si celelalte elemente teoretice ale politicii de distributie. Acest capitol prezinta o parte importanta a lucrarii descriind in amanunt toate problemele teoretice ale distributiei.
Capitolul 3 cuprinde studiul de caz realizat de catre la TOTO COM S.R.L, pe baza informatiilor primite de la presonalul firmei (director de vanzari), in acest capitol am incercat sa identific elementele din teoria studiata aplicate in practica acstei firme.
Studiul reprezinta partea practica a acestei lucrarii si este deosebit de important, deoarece teoria privind politica de distributie nu ar avea nici o importanta daca nu si-ar gasi corespondenta in practica firmei, marketingul neaplicat este doar o filozofie despre ce s-ar putea intampla daca ar fi pus in practica, despre posibilele mari succese.
Astfel in urma studiului am reusit sa identific aplicate in practica o mare parte a aspectelor teoretice studiate astfel am inteles importanta ocuparii unei pozitii cat mai aproape de producator in lantul de distributie, deasemenea important mai este si modul in care decurg relatiile in cadrul canalului de distributie (este important sa nu existe conflicte intre membrii canalului de distributie), la fel de important este pentru mentinerea pozitiei in canalul de distributie realizarea tintelor de vanzare stabilite de catre producator pentru o relatie cat mai lunga si profitabila cu acesta. 
Iar ultimul capitol cuprinde o cercetate de marketing realizata pe baza unui chestionar conceput de catre mine si aplicat pe un numar reprezentativ de unitati-clienti ai firmei TOTO COM in vederea identificarii parerii acestora despre sistemul de distributie existent la firma, despre imagine produselor distribuite de catre aceasta. In speranta ca efortul meu va fi apreciat cum se cuvine tin sa multumesc tuturor acelora care au contribuit, m-au ajutat intr-un mod sau altul la realizarea acestei lucrari.
Si in incheierea acestei scurte introduceri as vrea sa va prezint o fraza care mie imi place foarte mult si care reliefeaza importanta marketingului pentru o firma, pentru rezultatele ei:
"Firmele bogate nu fac marketing pentru ca au bani, ci au bani pentru ca fac marketing".
Peter Drucker.
1. Marketingul 
Ultimele decenii ale acestui secol au impus un nou concept MARKETING ce se vehiculeaza cu mare frecventa atat in teorie cat si in practica social-economica.
Marketingul modern este considerat astazi factorul esential al succesului unei organizatii, indispensabil in dezvoltarea sa economico-sociala, solutie miraculoasa ce rezolva problemele acesteia, instrument de baza in atingerea marilor performante, dar si in evitarea riscului.
El a devenit omniprezent intrucat influenteaza viata fiecaruia, fiind mijlocul prin care se ofera oamenilor nivelul de trai (Ph. Kotler, J. Saunders, G. Armstrong, V. Wong Principiile marketingului editia europeana, Ed. Teora 1998, p. 52).
1.1. Puncte de vedere privind definirea marketingului
Conceptul de marketing, formulat la inceputul secolului nostru, a cunoscut o dezvoltare rapida, ce reflecta evolutia economico-sociala a acestui veac si marcheaza in fapt trecerea de la societatea de productie la o societate de consum (P.L. Dubois, A. Jolibert, Marketing, teorie si practica, vol. I Ed. Economica 1989 Paris, tradusa in limba romana si editata sub egida Universitatii de Stiinte Agricole din Cluj-Napoca 1992 p.1).
In lucrarile de specialitate sunt prezentate numeroase opinii referitoare la continutul marketingului, cele mai multe abordand in mod unilateral marketingul, fie doar ca activitate economica sau modul de activitati economice, fie ca proces economic, social, comercial, de corelare a cererii cu oferta, de schimbare sau transformare a produselor etc., fie ca o filozofie, ca o functiune a intreprinderii moderne, ca o functie manageriala, ca o structura de institutii etc.
Aceasta demonstreaza ca marketingul este un fenomen deosebit de complex ce imbina teoria cu practica, fiecare punct de vedere relevand o latura sau alta a acestuia. Practic subliniaza M. Baker fiecare lucrare legata de marketing incepe cu o alta definitie (M.J. Baker Marketing Ed. S.C. Stiinta si Tehnica S.A. Bucuresti, 1996, p.16).
Interesul deosebit acordat mai ales de economisti, dar nu numai de ei, acestui nou concept, s-a concretizat intr-o multitudine de definitii, care reflecta puncte de vedere de o mare diversitate, precum si evolutia in decursul timpului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Distributie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!