CAPITOLUL I - INFORMATII GENERALE DESPRE S.C VRANCART S.A 7 I.1. Prezentarea S.C Vrancart S.A 7 I.2. Analiza principalilor indicatori economico-financiari 11 I.3. Gama de produse si servicii 14 I.4. Organizarea si conducerea 17 CAPITOLUL II - CONTINUTUL SI ROLUL DISTRIBUTIEI LA S.C VRANCART S.A 21 II.1 Conceptul de distributie si rolul in contextul economic actual 21 II.2. Conceptul de mix de marketing si elaborarea mixului de marketing 26 II.3. Locul distributie in mix-ul de marketing 30 CAPITOLUL III - STRUCTURA CANALELOR DE DISTRIBUTIE LA S.C VRANCART S.A 31 III.1. Participantii la procesul de distributie in cadrul S.C Vrancat S.A si importanta intermediarilor 31 III.2. Dimensiunile canalului de marketing 34 III.3. Alegerea canalelor de distributie 35 III.4. Tipuri de canale implementate de S.C Vrancart S.A 37 CAPITOLUL IV - PROIECTAREA SI ADMINISTRAREA CANALELOR DE MARKETING LA S.C VRANCART S.A 43 IV.1 Importanta proiectarii sistemului de distributie 43 IV.2 Identificarea principalelor strategii de distributie 48 IV.3. Evaluarea principalelor strategii de distributie 50 IV.4. Alegerea membrilor canalului de distributi 51 IV.5. Motivarea membrilor unui canal de distributie 52 CAPITOLUL V - SISTEMUL LOGISTIC LA S.C VRANCART S.A 53 V.1. Structura sistemului logistic la S.C Vrancart S.A 53 V.2. Corelarea activitatilor lantului logistic 62 CONCLUZII SI PROPUNERI 65 BIBLIOGRAFIE 72
Tema studiata in aceasta lucrare este ,,Politica de Distributie la nivelul S.C Vrancart S.A." Am ales aceasta tema deoarece in conditiile economice actuale, cei mai multi producatori nu-si vand bunurile direct utilizatorilor finali. Intre ei exista numerosi intermediari cu denumiri diverse care indeplinesc diferite functii si consider ca felul in care marfurile parcurg drumul distributiei pentru a ajunge la consumatorii finali prezinta importanta nu numai pentru functionarea mecanismului economic al societatii, dar si pentru soarta fiecarei intreprinderi. Atunci cand vorbim despre piata in sensul economic ne referim mai degraba la un proces de valorificare a activitatii unei firme decat la un spatiu fizic propriu-zis. In trecut termenul se referea la locul unde produsele erau cumparate si vandute. Fie ca este reprezentata sau nu fizic, piata este locul unde are loc o vanzare si o cumparare de bunuri sau servicii, deci o confruntare intre cele doua componente ale sale, cererea si oferta. Un loc important in reusita unei afaceri il ocupa piata. Aici firma isi poate vinde produsele sau serviciile in vederea obtinerii unui profit. Pentru aceasta, organizatia trebuie sa isi determine propriile coordonate din cadrul pietei si relatiile pe care le are cu celelalte organizatii concurente. In functie de piata careia se adreseaza, o firma isi va adapta corespunzator politica de pret, de produs, de distributie si de promovare. Astfel, in functie de piata va fi construit mixul de marketing. De aceea este foarte important ca informatiile despre si din piata sa fie, pe cat posibil, exacte si obiective. Piata firmei este influentata de mai multi factori de ordin macro si microeconomic. Ei trebuie identificati in vederea adaptarii politicii firmei. Astfel evolutia demografica, sociala, culturala, economica si politica a societatii vor influenta cererea si oferta de bunuri si servicii. De asemenea, trebuie sa se tina seama de concurenti, furnizori, colaboratorii, clientii. Piata poate fi caracterizata prin dimensiuni. Acestea pot fi restranse sau extinse, in functie de strategiile firmelor sau de conjunctura existenta la un moment dat in piata. O restrangere a pietei nu este neaparat un lucru negativ asa cum o extindere nu este neaparat un lucru pozitiv. Totul depinde de abordarea de marketing a specialistilor din firma.S.C. Vrancart S.A a fost infiintata in anul 1977, denumirea actuala fiindu-i atribuita in anul 1992. Capitalul social este integral privat. Principalul obiect de activitate al societatii este producerea si comercializarea de hartie igienico-sanitara, carton ondulat, ambalaje din carton si incepand cu a doua jumatate a anului 2010 produce si comercializeaza, monorole si role profesionale (prosoape de bucatarie). In realizarea acestei lucrari am consultat, pe langa bibliografia de specialitate, documente din cadrul unitatii, diferite statistici efectuate de catre firma cu privire la situatia existenta pe piata la un moment dat. De asemenei informatii foarte pretioase am obtinut consultand site-ul S.C. Vrancart: www.vrancart.ro. Lucrarea este structurata in cinci capitole. Primul capitol furnizeaza informatii generale despre firma Vrancart, un scurt istoric al activitatii, principalii indicatori financiari, produsele si serviciile firmei si modul de organizare si functionare a departamentului de marketing.Capitolul al doilea Continutul si rolul distributiei la S.C. Vrancart S.A prezentand Conceptul de distributie, mix de marketing si Rolul in contextul economic actual de asemenea si locul distributiei in mix-ul de marketing al firmei. Capitolul al treilea reprezinta Structura canalelor de distributie, participantii la procesul de distributie, dimensiunile canalelor de marketing, tipurile de canale implementate de S.C Vrancart S.A. dar si alegerea canalelor de distributie. Capitolul al patrulea cuprinde Proiectarea si administrarea canalelor de marketing. Ultimul capitol cuprinde Sistemul logistic al firmei S.C. Vrancart S.A, avand ca subcapitole Structura sistemului logistic si corelarea activitatilor lantului logistic Bibliografia pe care am folosit-o cuprinde: carti de marketing general, lucrari de management logistic si distributie, articole din reviste economice, informatii furnizate de catre firma analizata si informatii de pe Internet. In urma realizarii acestei lucrari am aprofundat cunostinte de marketing general, am insusit noi informatii cu privire la distributia produselor, intermediarii implicati in distributie si mai ales modul in care acestea se regasesc concret in interiorul unei firme in cazul de fata firma S.C Vrancart S.A CAPITOLUL I - INFORMATII GENERALE DESPRE S.C VRANCART S.A I.1. Prezentarea S.C Vrancart S.AS.C Vrancart S.A Adjud este unul dintre cei mai mari producatori de hartie igienico-sanitara, hartie pentru carton ondulat, carton ondulat si ambalaje din carton ondulat de pe piata romaneasca si unul dintre primi cinci din tara, mai nou incepand cu cea de-a doua jumatate a anului 2010 S.C Vrancart S.A a pus in functiune prima linie de fabricat role profesionale de hartie igienico-sanitara din Romania. Ca cele mai multe firme cu traditie din Romania, "S.C Vrancart S.A a prelut in anul 1991 patrimoniul Combinatului de Celuloza si Hartie VRANCEA (infiintat in anul 1977)"Dupa anul 1990, S.C Vrancart S.A Adjud a suferit o serie lunga de schimbari structurale in cautarea propriei identitati. Modificarile din mediul economic au impus firmei, pentru a se mentine in competitia din ce in ce mai acerba din economia, acum europeana, sa procedeze la adaptari organizatorice, tehnologice, in domeniul resurselor umane etc. in asa fel incat competitivitatea firmei sa creasca de la an la an. "In anul 2003 S.C Vrancart S.A a fost autorizat de catre firma engleza Lioyd's Registers Quality Assurance privind implementarea Sistemului Managementului Calitatii , conform ISO 9001." S.C Vrancart S.A Adjud isi desfasoara activitatea pe baza urmatoarelor criterii: - satisfactia clientilor - consolidarea investitiei actionarilor - onestitatea fata de parteneri (clienti, investitori, furnizori, angajati, institutii bancare) - calitate si profesionalism O directie de dezvoltare a S.C Vrancart S.A o constituie colectarea si reciclarea hartiilor, maculatura fiind materia prima de baza pentru toata gama de produse realizate. Depoluarea este telul firmei S.C Vrancart S.A, prin colectarea maculaturii din diferite puncte ale tarii, astfel contribuie la o societate mai curata, iar reciclarea fiind modalitatea prin care sustine mentinerea "aerului proaspat" al planetei. De altfel, misiunea pe care S.C Vrancart S.A si-a asumat-o pentru urmatorii ani este aceea de a fi principalul depoluator si reciclator de deseuri pe baza de fibre celulozice din Romania si din sud-estul Europei. Avand in vedere produsele Vrancart si destinatia lor, sloganul si miniunea firmei scoate in evidenta grija fata de clienti : Sloganul firmei Vrancart: "Vrancart are grija de Dvs si de produsele Dvs !" Prin intermediul unui colectiv bine pregatit profesional si cu orientare catre clienti si piata in general , Vrancart pune in practica filozofia de mai sus Misiunea firmei Vrancart: "Sa fim prezenti in fiecare casa din Romania prin produsele din hartie de toaleta si prin ambalajele din hartie si carton."
1.BAKER, MICHAEL, Marketing, S.C. Stiinta si Tehnica, Bucuresti, 1997; 2.BALAURE, V. coordonator, Marketing, editia a II-a revizuita si adaugita, Editura Uranus, Bucuresti, 2002; 3.BRANZA A, CRISCA, V., GHERASIM, A., Distributia si logistica marfurilor, Editura Junimea, Iasi, 2005 4.DEMETRESCU, M.C., Marketing, Editia III, Editura Europa Nova, Bucuresti, 1991; 5.DUBOIS P.L., JOLIBERT A., Marketing - teorie si practica, vol.II, Editura Economica, Cluj Napoca, 1994; 6.FLORESCU C., Marketing, Editura Independenta Economica, 1997; 7.HILL E., O'SULLIVAN, Marketing, Editura Antet, Bucuresti, 1975; 8.ILIES, LIVIU, Distributia si logistica produselor, Editura "Biblioteca Revistei Familiei", Oradea, Seria Economica, 1998; 9.KOTLER, PHILIP, Managementul marketingului, Editura Teora, Bucuresti, 1999; 10.KOTLER, PHILIP, ARMSTRONG GARY, Principiile marketingului, Editia a II-a, Editura Teora, Bucuresti, 2003; 11.LAZAR D.D., Bazele marketingului, vol. I, Editura "Star Soft", Alba Iulia, 1999; 12.SASU, CONSTANTIN, Marketing, Editura Universitatii "AL. I. Cuza", Iasi, 1995; 13.THOMAS, J. MICHAEL, Manual de marketing, Editura Codecs, Bucuresti, 1998; Adrese internet: www.bibiloteca.ase.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.