Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 56 în total
Cuvinte : 16208
Mărime: 82.35KB (arhivat)
Publicat de: Pavel Păun
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector superior Rodica Slut
Universitatea de Stat „Alecu Russo”din Bălţi Facultatea de Economie Specialitatea Business şi administrare Catedra de economie şi management

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. Capitolul I. ESENŢA ŞI CONŢINUTUL POLITICII DE PREŢ ÎN MIXUL DE MARKETING
  3. 1.1. Abordarea esenţei politicii de preţ în mixul de marketing 6
  4. 1.2. Metodele de stabilire a preţurilor 16
  5. 1.3. Factorii ce influienţează asupra stabilirii preţurilor 24
  6. Capitolul II. ANALIZA FORMĂRII POLITICII DE PREŢ ÎN BAZA SOCIETĂŢII COMERCIALE „Caviconel-Com” SRL
  7. 2.1. Analiza dinamicii indicatorilor economici a întreprinderii 34
  8. 2.2. Analiza formării politicii de preţ la întreprindere 38
  9. 2.3. Strategiile de preţ la întreprindere 45
  10. CONCLUZII ŞI RECOMANDĂRI 51
  11. BIBLIOGRAFIE 54

Extras din licență

I N T R O D U C E R E

Actualitatea temei. Preţul este formă de măsurare economică, de evaluare concretă a schimbului, cunoscută odată cu apariţia schimbului de mărfuri. Evaluare prin preţ a schimbului este denumită formă bănească a acestuia. În acest sens, preţul exprimă cantitatea de bani plătită pentru cumpărarea bunurilor şi serviciilor, în cadrul tranzacţiilor bilaterale care au loc pe piaţă. El este un raport între bunuri şi bani.

În contextul diferitor curente de gîndire asupra conţinutului noţiunii de preţ, problemă ce face obiectul de studiu al ştiinţei economiei politice, trebuie menţionat că, pentru teoria şi practica de marketing, important de reţinut este că, într-o economie de piaţă, toate raporturile economice se evaluează şi se apreciază pe baza preţurilor, deoarece:

– preţurile guvernează producţia şi circulaţia de bunuri şi servicii, agenţii economici nu întreprind decît acele genuri de producţie în care pot să obţină preţuri satisfăcătoare.

– preţurile guvernează repartiţia, întrucît diversele categorii de venituri – salariu, profit, rentă, sunt preţuri sau derivă din preţuri.

Consumul este şi el dominat de preţuri, atît cel al bunurilor de producţie, cît şi al bunurilor de consum.

Preţul se deosebeşte foarte mult de celelalte componente ale mixului de marketing-produs, distribuţie, promovare. În timp ce acestea sunt variabile endogene ale mixului, preţul nu este o astfel de variabilă, dar nu este nici complet străin unităţii economice. El se află pe o poziţie intermediară, între cea de factor endogen şi cea de factor exogen. Esenţial de reţinut este însă, faptul că preţul, aflîndu-se între cele două extreme, cea de factor integral exogen, sau integral endogen, se poate apropia fie de situaţia de a fi manevrat de întreprindere, fie de situaţia de a nu putea fi un instrument la dispoziţia acesteia.

Orientarea politicii de preţ este realizată de agenţii economici în strînsă legătură cu politica de produs, distribuţie, promovare. Pe de altă parte, folosirea celor patru componente ale mixului de marketing se integrează în ansamblul obiectivelor strategice de piaţă ale unităţii.

În fine putem concretiza, faptul că, preţul este expresia bănească a valorii sau a utilităţii mărfurilor, preţul reprezintă o variabilă economică foarte pe larg utilizată în politici de marketing. S-ar putea afirma că în cadrul variabilelor de marketing-mix preţul ocupă o poziţie centrală, nivelul şi evoluţia lui influenţîndu-le pe toate celelalte.

Nu există o categorie economică cu un conţinut, cu o arie de utilizare şi cu implicaţie mai vastă decît preţul bunurilor materiale şi serviciilor. Fără a exagera prea mult, s-ar putea afirma că absolut toate mecanismele de funcţionare ale economiei înglobează în structura lor şi preţurile.

Preţul este definit şi analizat ca o variabilă de bază în mixul de marketing.

Scopul lucrării este de a determina ce importanţă are preţul în economia de piaţă, de a analiza tipurile de preţ şi strategiile de preţ, de a caracteriza preţul din toate punctele de vedere.

Suportul metodologic şi informaţional al cercetării. Studiul a fost realizat în baza principiilor metodologice de abordare complexă şi sistematică a conceptelor moderne în domeniul marketingului şi preţului. Problemele teoretice şi aspectele practice de determinare a preţurilor au fost cercetate în lucrările savanţilor din ţări cu economie de piaţă dezvoltată: Ph. Kotler, M. Baker, B. Twiss şi alţii. O anumită contribuţie la elucidarea problemelor activităţii produselor au adus şi savanţii români şi autohtoni: C. Soroceanu, N. Pop, P. Mîlcomete, T. Gherasim, V. Munteanu., Gh. Belostecinic.

Lucrarea constă din două capitole, fiecare capitol avînd denumirea sa şi tematica sa de analiză.

Preview document

Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 1
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 2
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 3
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 4
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 5
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 6
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 7
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 8
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 9
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 10
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 11
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 12
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 13
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 14
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 15
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 16
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 17
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 18
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 19
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 20
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 21
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 22
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 23
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 24
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 25
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 26
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 27
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 28
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 29
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 30
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 31
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 32
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 33
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 34
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 35
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 36
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 37
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 38
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 39
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 40
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 41
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 42
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 43
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 44
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 45
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 46
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 47
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 48
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 49
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 50
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 51
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 52
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 53
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 54
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 55
Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL - Pagina 56

Conținut arhivă zip

  • Politica de Pret in Mixul de Marketing in Baza SC Caviconel-Com SRL.doc

Alții au mai descărcat și

Mixul de Marketing. Studiu de Caz SC Rompetrol SA

Introducere În prezent, marketingul reprezintă o fliozofie a activităţilor economice care vede, în satisfacerea cerinţelor efective şi potenţiale...

Promovarea pe piața a Magiunului de Topoloveni

Concurenţa este un mod de manifestare a economiei pe piaţă, în care pentru un bun omogen şi substitutele sale, existenţa unui singur producător...

Conducerea Activității de Marketing

INTRODUCERE În ultimele decenii , firmele au trebuit sa faca fata unei concurente mai acerbe mai oricând; a fost necesara trecerea de la o...

Mixul de Marketing - Politica de Distribuție

Introducere “Firmele au nevoie de noi concepte referitoare la modul în care trebuie să-şi organizeze activitatea, în general, şi cea de marketing,...

Strategiile de Marketing Abordate de o Companie

INTRODUCERE De-a lungul anilor, firma S.C. Romtrans S.A a bombardat piaţa efectivă şi cea potenţială prin diferitele tehnici promoţionale care au...

Formarea Politicii de Comunicare și Promovare în Activitatea de Marketing

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Dinamismul societății contemporane şi perspectivele globalizării vieții sociale au determinat mutații...

Politică de preț - studiu de caz la SC Agricola Internațional SA

Introducere Industria alimentară este o ramură importantă a economiei naţionale şi reprezintă 14% din producţia industrială totală a ţării. Ca şi...

Analiza Mixului de Marketing la SC Erdemir România SRL

Introducere Domeniu relativ nou, marketingul s-a impus ca obiect de studiu, fiind cel care poate adăuga valoare produselor sau serviciilor în...

Ai nevoie de altceva?