Introducere Mixul de marketing este, probabil, sintagma cel mai des folosită în marketing. Orice companie care doreşte sa aibă o strategie de marketing bine definită trebuie să ia în considerare toate cele patru elemente ale mixului de marketing: produs, preț, distribuție, plasare. Astfel pe parcursul acestei lucrări voi încerca să determin în ce măsură a reuşit compania VelPitar să acapareze piața de panificație din Galați şi care este locul deținut în comparație cu firmele concurente. Tema aleasă pentru elaborarea proiectului de licență este: “Produsul şi rolul lui în definirea politicii pe piață a firmei”. Am ales această temă deoarece consider că politica de produs este cea mai important din mixul de marketing. Spun că este cea mai important pentru că produsul este imaginea unei companii, el poartă brandul, prin el organizația ajunge la client, iar acesta alege să îi fie fidel sau nu. Aşadar produsul trebuie bine gândit şi proiectat în urma prospectării pieței, dar mai ales trebuie bine aleasă strategia ce trebuie adaptată pentru a ajunge la segmetul de piață interesat de produsele companiei. Prezenta lucrare este structurată pe cinci capitole şi îmi propune să elaborez un studiu de piaţă privind consumul de pâine şi produsele de panificaţie în oraşul Galați. Obiectivele lucrării implică: prezentarea, analiza şi identificarea potenţialului pieţei produselor de panificaţie din Galati şi în deosebi cât de bine este cunoscută societatea VelPitar pe această piață. Am ales această temă deoarece doresc să ilustrez preferinţele consumatorilor cu privire la consumul de pâine şi produse de panificaţie, deoarece, deşi acest sector este solicitat de o foarte mare parte a populaţiei, acesta nu este considerat suficient de important pentru a fi analizat şi pentru a se crea baze de date detaliate pe categorii de consum. Capitolul I intitulat “Marketingul şi rolul lui în cadrul firmei “, am realizat o descriere teoretică a tuturor aspectelor ce țin de marketing. Acest capitol este structurat la rândul lui pe trei subcapitole : importanța marketingului, funcțiile şi mixul de marketing. Din acest capitol pot sublinia faptul că marketingul este un proces, un concept orientat spre clientelă, produs şi presupune identificarea, anticiparea şi satisfacerea în mod profitabil a necesităților clientului. Capitolul II intitulat “Politica de produs - politică cheie în mixul de marketing” este structurat pe patru subcapitole ce oferă informații teoretice cu privire la produs, ciclul de viată al produselor, calitatea şi rolul ei în definirea politicii de produs pe piață, ambalajul şi marcarea. În accepțiunea modernă produsul este privit din perspectiva aşteptărilor pe care consumatorul le are şi cărora produsul le poate răspunde în grade diferite. Viziunea de marketing a produselor porneşte de la cerințele consumatorului şi nu de la producător. Capitolul III este structurat pe şase subcapitole. Acesta debutează cu istoricul firmei analizate, prezentarea principalelor obiecte de activitate. Compania VelPitar s-a format în 2001 prin fuziunea a 4 fabrici din industria morăritului şi a panificației. Această companie este lideră pe piața produselor de panificație şi morărit din România. Următorii clasați sunt: Boromir, Galmopan şi Titan. Acest capitol se încheie cu o analiză SWOT şi o analiză BCG. Din analiza BCG rezultă faptul că principalele produse generatoare de profit sunt pâinea, rulada AlmaDolce şi prăjiturile Roll4Ever. Capitolul IV este cel mai complex capitol fiind structurat pe 9 subcapitole ce cuprind informații cu privire la grupul VelPitar, strategiile folosite, produsele firmei, ciclul de viață al produselor, caracteristicile produselor, garantarea calității pâinii, politica de prețuri, analiza canalului de distribuție şi în final am realizat o analiză comparativă a pieței pâinii din România şi cea din Europa. Acest capitol scoate în evidență importanța produselor de panificație în alimentația omului. Subliniază faptul că nu există individ/grup/familie care să nu aibe în alimentația sa măcar un produs din varietatea sortimentală, fie că e vorba de o pâine simplă sau un produs sortimental, astfel că fabricile de pâine şi produse de panificație au constituit o component esențială a economiei naționale a oricărei țări.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.