Politică de produs

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 130 în total
Cuvinte : 32470
Mărime: 8.90MB (arhivat)
Publicat de: Nicolae Petrescu
Puncte necesare: 11

Extras din licență

Introducere

Mixul de marketing este, probabil, sintagma cel mai des folosită în marketing. Orice companie care doreşte sa aibă o strategie de marketing bine definită trebuie să ia în considerare toate cele patru elemente ale mixului de marketing: produs, preț, distribuție, plasare. Astfel pe parcursul acestei lucrări voi încerca să determin în ce măsură a reuşit compania VelPitar să acapareze piața de panificație din Galați şi care este locul deținut în comparație cu firmele concurente.

Tema aleasă pentru elaborarea proiectului de licență este: “Produsul şi rolul lui în definirea politicii pe piață a firmei”.

Am ales această temă deoarece consider că politica de produs este cea mai important din mixul de marketing. Spun că este cea mai important pentru că produsul este imaginea unei companii, el poartă brandul, prin el organizația ajunge la client, iar acesta alege să îi fie fidel sau nu. Aşadar produsul trebuie bine gândit şi proiectat în urma prospectării pieței, dar mai ales trebuie bine aleasă strategia ce trebuie adaptată pentru a ajunge la segmetul de piață interesat de produsele companiei.

Prezenta lucrare este structurată pe cinci capitole şi îmi propune să elaborez un studiu de piaţă privind consumul de pâine şi produsele de panificaţie în oraşul Galați. Obiectivele lucrării implică: prezentarea, analiza şi identificarea potenţialului pieţei produselor de panificaţie din Galati şi în deosebi cât de bine este cunoscută societatea VelPitar pe această piață.

Am ales această temă deoarece doresc să ilustrez preferinţele consumatorilor cu privire la consumul de pâine şi produse de panificaţie, deoarece, deşi acest sector este solicitat de o foarte mare parte a populaţiei, acesta nu este considerat suficient de important pentru a fi analizat şi pentru a se crea baze de date detaliate pe categorii de consum.

Capitolul I intitulat “Marketingul şi rolul lui în cadrul firmei “, am realizat o descriere teoretică a tuturor aspectelor ce țin de marketing. Acest capitol este structurat la rândul lui pe trei subcapitole : importanța marketingului, funcțiile şi mixul de marketing.

Din acest capitol pot sublinia faptul că marketingul este un proces, un concept orientat spre clientelă, produs şi presupune identificarea, anticiparea şi satisfacerea în mod profitabil a necesităților clientului.

Capitolul II intitulat “Politica de produs - politică cheie în mixul de marketing” este structurat pe patru subcapitole ce oferă informații teoretice cu privire la produs, ciclul de viată al produselor, calitatea şi rolul ei în definirea politicii de produs pe piață, ambalajul şi marcarea.

În accepțiunea modernă produsul este privit din perspectiva aşteptărilor pe care consumatorul le are şi cărora produsul le poate răspunde în grade diferite.

Viziunea de marketing a produselor porneşte de la cerințele consumatorului şi nu de la producător.

Capitolul III este structurat pe şase subcapitole. Acesta debutează cu istoricul firmei analizate, prezentarea principalelor obiecte de activitate.

Compania VelPitar s-a format în 2001 prin fuziunea a 4 fabrici din industria morăritului şi a panificației. Această companie este lideră pe piața produselor de panificație şi morărit din România. Următorii clasați sunt: Boromir, Galmopan şi Titan.

Acest capitol se încheie cu o analiză SWOT şi o analiză BCG. Din analiza BCG rezultă faptul că principalele produse generatoare de profit sunt pâinea, rulada AlmaDolce şi prăjiturile Roll4Ever.

Capitolul IV este cel mai complex capitol fiind structurat pe 9 subcapitole ce cuprind informații cu privire la grupul VelPitar, strategiile folosite, produsele firmei, ciclul de viață al produselor, caracteristicile produselor, garantarea calității pâinii, politica de prețuri, analiza canalului de distribuție şi în final am realizat o analiză comparativă a pieței pâinii din România şi cea din Europa.

Acest capitol scoate în evidență importanța produselor de panificație în alimentația omului. Subliniază faptul că nu există individ/grup/familie care să nu aibe în alimentația sa măcar un produs din varietatea sortimentală, fie că e vorba de o pâine simplă sau un produs sortimental, astfel că fabricile de pâine şi produse de panificație au constituit o component esențială a economiei naționale a oricărei țări.

Preview document

Politică de produs - Pagina 1
Politică de produs - Pagina 2
Politică de produs - Pagina 3
Politică de produs - Pagina 4
Politică de produs - Pagina 5
Politică de produs - Pagina 6
Politică de produs - Pagina 7
Politică de produs - Pagina 8
Politică de produs - Pagina 9
Politică de produs - Pagina 10
Politică de produs - Pagina 11
Politică de produs - Pagina 12
Politică de produs - Pagina 13
Politică de produs - Pagina 14
Politică de produs - Pagina 15
Politică de produs - Pagina 16
Politică de produs - Pagina 17
Politică de produs - Pagina 18
Politică de produs - Pagina 19
Politică de produs - Pagina 20
Politică de produs - Pagina 21
Politică de produs - Pagina 22
Politică de produs - Pagina 23
Politică de produs - Pagina 24
Politică de produs - Pagina 25
Politică de produs - Pagina 26
Politică de produs - Pagina 27
Politică de produs - Pagina 28
Politică de produs - Pagina 29
Politică de produs - Pagina 30
Politică de produs - Pagina 31
Politică de produs - Pagina 32
Politică de produs - Pagina 33
Politică de produs - Pagina 34
Politică de produs - Pagina 35
Politică de produs - Pagina 36
Politică de produs - Pagina 37
Politică de produs - Pagina 38
Politică de produs - Pagina 39
Politică de produs - Pagina 40
Politică de produs - Pagina 41
Politică de produs - Pagina 42
Politică de produs - Pagina 43
Politică de produs - Pagina 44
Politică de produs - Pagina 45
Politică de produs - Pagina 46
Politică de produs - Pagina 47
Politică de produs - Pagina 48
Politică de produs - Pagina 49
Politică de produs - Pagina 50
Politică de produs - Pagina 51
Politică de produs - Pagina 52
Politică de produs - Pagina 53
Politică de produs - Pagina 54
Politică de produs - Pagina 55
Politică de produs - Pagina 56
Politică de produs - Pagina 57
Politică de produs - Pagina 58
Politică de produs - Pagina 59
Politică de produs - Pagina 60
Politică de produs - Pagina 61
Politică de produs - Pagina 62
Politică de produs - Pagina 63
Politică de produs - Pagina 64
Politică de produs - Pagina 65
Politică de produs - Pagina 66
Politică de produs - Pagina 67
Politică de produs - Pagina 68
Politică de produs - Pagina 69
Politică de produs - Pagina 70
Politică de produs - Pagina 71
Politică de produs - Pagina 72
Politică de produs - Pagina 73
Politică de produs - Pagina 74
Politică de produs - Pagina 75
Politică de produs - Pagina 76
Politică de produs - Pagina 77
Politică de produs - Pagina 78
Politică de produs - Pagina 79
Politică de produs - Pagina 80
Politică de produs - Pagina 81
Politică de produs - Pagina 82
Politică de produs - Pagina 83
Politică de produs - Pagina 84
Politică de produs - Pagina 85
Politică de produs - Pagina 86
Politică de produs - Pagina 87
Politică de produs - Pagina 88
Politică de produs - Pagina 89
Politică de produs - Pagina 90
Politică de produs - Pagina 91
Politică de produs - Pagina 92
Politică de produs - Pagina 93
Politică de produs - Pagina 94
Politică de produs - Pagina 95
Politică de produs - Pagina 96
Politică de produs - Pagina 97
Politică de produs - Pagina 98
Politică de produs - Pagina 99
Politică de produs - Pagina 100
Politică de produs - Pagina 101
Politică de produs - Pagina 102
Politică de produs - Pagina 103
Politică de produs - Pagina 104
Politică de produs - Pagina 105
Politică de produs - Pagina 106
Politică de produs - Pagina 107
Politică de produs - Pagina 108
Politică de produs - Pagina 109
Politică de produs - Pagina 110
Politică de produs - Pagina 111

Conținut arhivă zip

  • Politica de Produs.doc
  • Politica de Produs.ppt

Alții au mai descărcat și

Prezentarea politicii de promovare a unei societăți

INTRODUCERE Lucrarea prezintă, în partea teoretică, conceptul general de marketing, marketingul ca o componentă de bază a mediului economic, ce...

Politică de preț Holcim

INTRODUCERE Holcim (Romania) SA este o companie dinamica si moderna, care si-a dovedit spiritul de inovatie si profesionalism lansand pe piata...

Politica de Distribuție

Introducere Această lucrare a fost elaborată cu scopul de a-mi servi pentru susţinerea lucrării de licenţă, tema aleasă de mine este studierea...

Influențele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze comportamentul consumatorului în procesul decizional de cumpărare a produselor...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Armonizarea fiscală în Uniunea Europeană

1. UNIUNEA EUROPEANĂ 1.1. Prezentare a Uniunii Europene şi scurt istoric La baza actului de naştere a Comunităţilor Europene stă declaraţia din 9...

Instrumente de implementare a strategiei de piață

INTRODUCERE Această lucrare constituie obiectul proiectului de diplomă şi totodată încununarea a patru ani de studiu. De asemenea, prin acest...

Mixul de Marketing în Cadrul Firmei SC Unican Production SRL

INTRODUCERE Marketingul poate fi privit ca un proces managerial de identificare, anticipare şi satisfacere a cerinţelor consumatorilor, într-un...

Politică de produs, politică de marcă, marca și imaginea, lansarea de noi produse la Coca Cola

Introducere Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing Intreprinderea percepe semnalele mediului sau ambiant concentrandu-se, prin...

Politică de produs la SC Ficus SRL

ARGUMENT Politica de produs este o conduita pe care o adopta intreprinderea producatoare sau comerciala privitor la dimensiunile , structura si...

Politică de produs

POLITICA DE PRODUS Cu ajutorul sistemului sau informational de marketing Intreprinderea percepe semnalele mediului sau ambiant concentrandu-se,...

Politică de produs

OBIECTIVE GENERALE Studierea politicii de produs asigură cunoştinţe pentru ca viitorul specialist să: - definească conceptul de produs; -...

Ai nevoie de altceva?