Cuprins
- Introducere.4
- Capitolul I Aspecte teoretice si metodologice ale cercetarii imaginii firmelor in randul publicului.5
- 1.1 Caracteristicile imaginii si imaginii de marcă.5
- 1.2 Imaginea înregistrată, imaginea dorită şi imaginea difuzata.6
- Capitolul II Prezentarea generala a companiei Samsung.8
- 2.1 Istoricul si obiectul de activitate.8
- 2.2 Resursele companiei.12
- 2.3 Sistemul de relaţii.12
- 2.4 Mediul concurenţial.15
- Capitolul III Studiu de piaţă privind imaginea produselor Samsung în România.17
- 3.1 Stabilirea scopului şi obiectivelor cercetării.17
- 3.2 Piaţa produselor electrice şi electrocasnice sub marca Samsung .19
- 3.3 Proiectarea cercetarii.22
- 3.4 Analiza şi interpretarea informaţiilor.29
- Concluzii.47
- Bibliografie.51
Extras din licență
INTRODUCERE
Piaţa produselor electrice şi electronice este în acest moment invadată de noutăţi, de firme noi, de mărci noi, de produse noi. Este perioada în care marile grupuri internaţionale îşi fac apariţia.
România reprezintă pentru multe companii o nouă piaţă de desfacere.
De altfel, este şi perioada în care consumatorii îşi doresc produse de calitate care să le satisfacă nevoile la un preţ bun şi în acelaşi timp vor să înveţe cât mai multe despre produsele electrice şi electronice, să fie ghidaţi şi sfătuiţi în alegerile pe care le fac.
În domeniul produselor electrice şi electrocasnice conceptul de marketing are ca punct de plecare orientarea, organizarea şi desfăşurarea de activităţi pentru satisfacerea cerinţelor clienţilor cu maximum de eficienţă. Cunoaşterea nevoilor din ce în ce mai mari şi mai complexe ale clienţilor unei firme sau mărci reprezintă o necesitate nu numai a analizei activităţii desfăşurate ci şi obiectivele pe termen mediu şi lung.
Pe baza celor spuse mai sus am ales tema „Studiul imaginii mărcii Samsung pe piaţa produselor electrice şi electrocasnice din România” cu scopul de a formula unele concluzii cu privire la poziţia mărcii Samsung pe piaţa produselor electrice şi electrocasnice din România.
Lucrarea este structurată în trei capitole care cuprind pe lângă prezentarea generală a Companiei Samsung, elemente teoretice ale cercetării de piaţă, studiul informatiilor rezultate în urma cercetării de piaţă şi corelaţia dintre variabilele cercetării.
În primul capitol sunt prezentate aspectele teoretice şi metodologice ale cercetării imaginii firmelor în rândul publicului, in special cele privitoare la caracteristicile imaginii si imaginii de marca, la imaginea inregistrata, imaginea dorita si imaginea difuzata, precum si metode si tehnici de construire a imaginii. În cel de-al doilea capitol este prezentata structura generala a firmei Samsung. În capitolul al treilea este prezentat studiul de piaţă privind imaginea produselor electrice şi electrocasnice ale Companiei Samsung, iar in concluzii apar propuneri cu privire la posibilitatea îmbunătăţirii imaginii mărcii Samsung pe piaţa românească.
CAPITOLUL I
ASPECTE TEORETICE SI METODOLOGICE ALE CERCETĂRII IMAGINII FIRMELOR IN RÂNDUL PUBLICULUI
1.1 Caracteristicile imaginii şi imaginii de marcă
Imaginea este un atribut al vietii psiho-sociale, bazat pe capacitatea psihicului uman de a-si construi reprezentări mentale care ar putea influenţa puterea de decizie a unui individ sau a unei colectivităţi.
Imaginea reprezintă activitatea unei întreprinderi, dar si relaţia dintre întreprindere si piaţă, consumatori, opinia publică.
Imaginea se imparte pe două planuri şi anume :
a) imaginea pe plan intern (referitoare la întreprindere), care poate fi diversificată şi mai puţin diversificată
b) imaginea pe plan extern (referitoare la relaţia cu piaţă si cu alte întreprinderi), care diferenţiază întreprinderea de alte întreprinderi cu activităţi similare.
Imaginea întreprinderii are un caracter dinamic şi parcurge trei faze:
a) faza de creştere, când are loc formarea imaginii in rândul consumatorilor
b) faza de maturitate, când întreprinderea sau produsele acesteia au cucerit o anumita poziţie pe piată
c) faza de îmbătrânire, cînd are loc diminuarea semnificaţiilor imaginii prin apariţia unei anumite rigidităţi a acesteia în manifestare
Din punct de vedere al întreprinderii, imaginea poate fi favorabilă, neutră, nefavorabilă sau insuficient de clară.
Pentru consolidarea unei imagini favorabile sau ameliorarea unei imagini insuficient de clare sau nefavorabile sunt necesare activităţi speciale, nu numai pentru ridicarea calităţii produselor, a nivelului şi a gamei de servicii, ci şi activităţi specifice de “Public Relation” sau publicitate.
Se ştie că este mai greu să se refacă o imagine compromisă decât să se construiască o imagine de la început a unui produs, serviciu sau întreprindere, aşa că pentru o bună alegere a activităţilor speciale întreprindera trebuie să cunoască imaginea pe care a creat-o până atunci în rândul consumatorilor.
Imaginea de marcă este, atât reprezentarea mentală a unui obiect sau a unei atitudini, cât şi îinsumarea unor valori şi convingeri despre un anumit produs sau serviciu.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Produs a Firmei Samsung.doc