Politica de Produs in Cadrul Companiei Coca-Cola New Coke - Un Brand Esuat

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 4
CAPITOLUL I
Politica de produs 6
I.1.Elemente constitutive ale politicii de produs 6
I.1.1. Notiunea de produs 6 
I.1.2. Clasificarea produselor 8
I.1.3. Lansarea produselor 10
I.1.4. Marca 11
I.1.5. Strategii de marketing pentru noul produs 13
I.1.6. Gama de produse 15
I.1.7 Conditionarea produselor 16
CAPITOLUL II
Prezentarea societatii Coca-Cola 18
II.1. Scurt istoric Coca-Cola 18
II.2. Statutul juridic 21
II.3. Misiunea companiei 22 II.4. Obiectivul companiei 23
II.5. Produsul Coca-Cola 23 II.6. Servicii prestate 24
II.7. Analiza Swot a companiei Coca-Cola 26
II.7.1. Puncte tari 26
II.7.2 Puncte slabe 30
II.7.3 Oportunitati 31
II.7.4. Amenintari 33 
CAPITOLUL III
,, New Coke ? 34
III.1. Brandul Coca-Cola 34
III.2. Coca-Cola Vs Pepsi 39
III.3. Lansarea New Coke 42 III.4. Esecul New Coke 44
III.4.1 De ce nu a fost nimeni concediat? 47
III.4.2 Un accident fericit?. 48
III.4.3. De ce New Coke nu a avut succes? 48
III.5. Coke II 49
III.6. Alte esecuri de rebranding 50
CONCLUZII 52
BIBLIOGRAFIE 54


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 
In incercarea de a supravietui , orice firma, indiferent de dimensiunea si profilul sau de activitate, doreste sa-si imbunatateasca, in mod continuu, produsele sau va continua sa lanseze pe piata alte produse, in asa fel incat acestea sa corespunda noilor exigente ale pietei. Politica de produs denumita de unii specialisti si " pivot" al intregii activitati de marketing, iar de altii drept "samburele marketingului", determina toate actiunile de marketing, in jurul ei concepandu- se si derulandu-se intregul set al activitatilor tranzactionale. Bibliografia temei abordate este vasta. Cele mai importante lucrari sunt ale lui Philip Kotler: Marketing Management, Editura Pearson Education; Principiile marketingului, Editia europeana, Editura Teora, Bucuresti, 1998; Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie sa le cunoasca orice manager, Editura Codecs, Bucuresti, 2004. Alte lucrari care au contribuit la intocmirea lucrarii au fost : Niculescu Elena s.a., Marketing modern, Concepte, tehnici, strategii, Editura Polirom, Bucuresti, 2000; Haig Matt, Mari esecuri ale unor branduri renumite, Editura Meteorpress, Bucuresti, 2008. Lucrarea este structurata in trei capitole. Primul capitol, ,, Politica de produs" este un capitol teoretic in care sunt prezentate elementele constitutive ale politicii de produs, cum ar fi: notiunea de produs, marca, gama de produse, lansarea si clasificarea produselor, strategii de marketing, conditionarea produsului. Produsul ca instrument de satisfacere a cererii, nu reprezinta o colectie de materii prime asimilate intr-un mod oarecare, ci un ansamblu de elemente fizice, estetice, emotionale si psihologice pe care le cumpara cineva in cadrul procesului schimbului, in vederea satisfacerii unei nevoi materiale sau spirituale. Ca urmare, intreprinderea trebuie sa-si defineasca produsul atat in functie de ceea ce cauta clientii cat si de raportul cost-beneficiu, considerand produsul element de imbunatatire a stilului de viata al consumatorului, a bunastarii lui in general. Majoritatea firmelor mari nu fabrica un singur produs, ci mai multe clase (familii) de produse, fiecare reprezentand o gama distincta. Prin gama de produse se intelege totalitatea produselor inrudite prin destinatia lor comuna si prin caracteristicile esentiale similare privitoare la material prima din care sunt obtinute si la tehnologia de fabricatie. Componenta esentiala si ea a politicii de produs, marca reprezinta o modalitate de comunicare a firmei, cu impact deosebit asupra consumatorilor. Cand consumatorii percep marca respectiva ca fiind superioara, atunci ei o prefera si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru ea. Capitolul II, ,,Prezentarea societatii Cola-Cola", analizeaza istoricul bauturii racoritoare, din anul 1886 pana in zilele noatre, punctele forte si slabe ale companiei, misiunea si obiectivul acesteia si serviciile prestate de firma. Produsul care a a dat cel mai cunoscut gust s-a nascut in Atlanta la data de 8 mai 1886 si este in prezent cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, oferind consumatorilor din intreaga lume aproape 500 de marci de bauturi racoritoare. Coca-cola este cel mai puternic simbol al calitatii si al traditiei, realizand campanii de publicitate puternice. In 1998 Coca-Cola a fost cea mai cunoscuta marca din lume. Bautura este produsa de imbuteliatori din toata lumea, care sunt controlati de Coca-Cola, desi lucreaza independent de aceasta si este una dintre cele mai valoroase marci la nivel international, acestea reprezentand puncte forte ale companiei. Capitolul III, ,, New Coke ", prezinta una dintre cele mai mari greseli de marketing din istorie. New Coke a fost lansata pe piata la data de 23 aprilie 1985, fiind retrasa de pe piata la trei luni mai tarziu. Coca-Cola nu este doar o bautura, ea a devenit un simbol al prieteniei, prezenta in viata oamenilor in fiecare zi, dar in special de sarbatori.
CAPITOLUL I
POLITICA DE PRODUS
Existenta unei firme se justifica, din punct de vedere economic, numai in masura in care produce si pune la dispozitia pietei produse si servicii destinate satisfacerii nevoilor consumatorilor. Acesta este si motivul pentru care specialistii considera produsul ca fiind elementul fundamental al mixului de marketing, iar politica de produs ca principala componenta a politicii globale de marketing . 
I. 1. Elemente constitutive ale politicii de produs
I.1.1. Notiunea de produs 
In mod normal, un produs reprezinta tot ceea ce un vanzator ofera unui cumparator in procesul de schimb. Dezvoltand aceasta idee, in opiniile lui R. F. Lusch si V. N. Lusch, produsul este definit de ,,setul de atribute tangibile si intangibile, pe care un vanzator il ofera potentialului client si care satisface nevoile sau dorintele acestuia" .
Astfel, un produs poate fi orice lucru oferit pe piata, capabil de a fi remarcat, achizitionat si utilizat sau consumat. El poate fi o idee, un serviciu, un bun sau orice combinatie dintre acestea luate la un loc.
Daca un bun este o entitate fizica tangibila, un serviciu este intangibil, el reprezentand efectul aplicarii eforturilor umane si mecanice, oamenilor sau/si lucrurilor. Ideile sunt concepte, filosofii sau imagini care ajuta la stimularea psihologica a indivizilor in rezolvarea problemelor sau in adaptarea la mediu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Produs in Cadrul Companiei Coca-Cola New Coke - Un Brand Esuat.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Lucrari generale si de specilalitate:
1. Balaure Virgil, Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2000.
2. Caramida Cristian, Brand & Branding -Identitate vizuala Vol. I , Editura. Bravo Press,Bucuresti, f.a.
3. Diaconescu Mihai, Marketing, Editura Universitara, Bucuresti, 2005
4. Drucker F. Peter , Management Tasks, Responsabilities , Practices , Editura Butterworth Heinemann Ltd, Classic Collection, Oxford, 1999.
5. Enrico Roger, Kornbluth Jesse, The Other Guy Blinked: How Pepsi Won the Cola Wars, Editura Bantam Books, New York, f.a.
6. Haig Matt, Mari esecuri ale unor branduri renumite, Editura Meteorpress, Bucuresti, 2008.
7. Hays Constance, The Real Thing:Truth and Power at the Coca-Cola Company, Editura Random House, 2004.
8. Horowitz Adam, Gafe epocale din istoria afacerilor, Editura Codecs, Bucuresti, 2005.
9. Kotler Philip, Keller Kevin Lane , Marketing Management, Editura Pearson Education, f.a.
10. Idem, Amstrong G., Saunders, J., Principiile marketingului, Editia europeana, Editura Teora, Bucuresti, 1998.
11. Idem, Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie sa le cunoasca orice manager, Editura Codecs, Bucuresti, 2004.
12. Niculescu Elena s.a., Marketing modern, Concepte, tehnici, strategii, Editura Polirom, Bucuresti, 2000.
13. Olins Wally, Despre brand, Editura Comunicare.ro, Bucuresti, 2003.
14. Oliver Thomas , The Real Coke, The Real Story, Editura Penguin, 1986.
Site-uri: 
1. http://ro.scribd.com/doc/21004544/Politici-Si-Strategii-de-Marketing.
2. http://www.thecoca-colacompany.com/heritage/ourheritage.html
3. http://www.iqads.ro/istoria_marcilor/istoria_coca_cola_nasterea_si_evolutia_unui_simbol.html
4. http://www.firme.info/coca-cola-hbc-romania-srl-cui474152/indicatori-financiari.html
5. http://www.toxel.ro/Ads/Istoria-Coca-Cola-in-reclame_1222.html
6. http://www.thecoca-colacompany.com/heritage/pdf/Coca-Cola_125_years_booklet.pdf
7. http://www.leparisien.fr/diaporama-photos/index.php?id=1350622&photo=7&chaine=par:www:laparisienne:societe&pub=16806&rub=par:www:enimages
8. http://chrisphilson.com/illustration.html
9. http://www.cokecce.com/pages/_content.asp?page_id=85
10. http://www.thecoca-colacompany.com/dynamic/press_center/2012/06/support-active-healthy-lifestyles.html
11. http://www.purple.de/coca-cola-ddr/index.htm
12. http://www.smartfinancial.ro/smart/Afaceri+&+Investitii/Coca-Cola+-+campanie+publicitara+de+branding,+special+pentru+outdoor
13. http://biancabibiri.wordpress.com/tag/coca-cola/
14. http://www.incont.ro/imm-uri/razboiul-de-un-secol-coca-cola-vs-pepsi-cum-au-evoluat-cele-doua-marci-in-lupta-pentru-suprematie-galerie.html,
15. http://www.begtodiffer.com/2009/09/new-coke-brand-tempest/
16. http://web.archive.org/web/20060515214006/http://members.lycos.co.uk/thomassheils/newcoke.htm
17. http://sideshowcreative.net/a-new-classic/
18. http://non.primate.net/phonebooth/2003_02_01_archives.php
19. http://www.marketingportal.ro/articole/ultima-ora/6-esecuri-de-rebranding-3626.html


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!