Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 55 în total
Cuvinte : 16877
Mărime: 766.31KB (arhivat)
Publicat de: Olimpian Croitoru
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Serban Comanescu Adrian

Cuprins

  1. INTRODUCERE 4
  2. CAPITOLUL I
  3. Politica de produs 6
  4. I.1.Elemente constitutive ale politicii de produs 6
  5. I.1.1. Noțiunea de produs 6
  6. I.1.2. Clasificarea produselor 8
  7. I.1.3. Lansarea produselor 10
  8. I.1.4. Marca 11
  9. I.1.5. Strategii de marketing pentru noul produs 13
  10. I.1.6. Gama de produse 15
  11. I.1.7 Condiționarea produselor 16
  12. CAPITOLUL II
  13. Prezentarea societății Coca-Cola 18
  14. II.1. Scurt istoric Coca-Cola 18
  15. II.2. Statutul juridic 21
  16. II.3. Misiunea companiei 22 II.4. Obiectivul companiei 23
  17. II.5. Produsul Coca-Cola 23 II.6. Servicii prestate 24
  18. II.7. Analiza Swot a companiei Coca-Cola 26
  19. II.7.1. Puncte tari 26
  20. II.7.2 Puncte slabe 30
  21. II.7.3 Oportunități 31
  22. II.7.4. Amenințări 33
  23. CAPITOLUL III
  24. „ New Coke ˮ 34
  25. III.1. Brandul Coca-Cola 34
  26. III.2. Coca-Cola Vs Pepsi 39
  27. III.3. Lansarea New Coke 42 III.4. Eșecul New Coke 44
  28. III.4.1 De ce nu a fost nimeni concediat? 47
  29. III.4.2 Un accident fericit?. 48
  30. III.4.3. De ce New Coke nu a avut succes? 48
  31. III.5. Coke II 49
  32. III.6. Alte eşecuri de rebranding 50
  33. CONCLUZII 52
  34. BIBLIOGRAFIE 54

Extras din licență

INTRODUCERE

În încercarea de a supraviețui , orice firmă, indiferent de dimensiunea și profilul său de activitate, dorește să-și îmbunătățească, în mod continuu, produsele sau va continua să lanseze pe piață alte produse, în așa fel încât acestea să corespundă noilor exigențe ale pieței. Politica de produs denumită de unii specialiști și ” pivot” al întregii activități de marketing, iar de alții drept ”sâmburele marketingului”, determină toate acțiunile de marketing, în jurul ei concepându- se și derulandu-se întregul set al activităților tranzacționale. Bibliografia temei abordate este vastă. Cele mai importante lucrări sunt ale lui Philip Kotler: Marketing Management, Editura Pearson Education; Principiile marketingului, Ediția europeană, Editura Teora, București, 1998; Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Editura Codecs, București, 2004. Alte lucrări care au contribuit la întocmirea lucrării au fost : Niculescu Elena ş.a., Marketing modern, Concepte, tehnici, strategii, Editura Polirom, Bucureşti, 2000; Haig Matt, Mari eşecuri ale unor branduri renumite, Editura Meteorpress, Bucureşti, 2008. Lucrarea este structurată în trei capitole. Primul capitol, „ Politica de produs” este un capitol teoretic în care sunt prezentate elementele constitutive ale politicii de produs, cum ar fi: noțiunea de produs, marca, gama de produse, lansarea și clasificarea produselor, strategii de marketing, condiționarea produsului. Produsul ca instrument de satisfacere a cererii, nu reprezintă o colecţie de materii prime asimilate într-un mod oarecare, ci un ansamblu de elemente fizice, estetice, emoţionale şi psihologice pe care le cumpără cineva în cadrul procesului schimbului, în vederea satisfacerii unei nevoi materiale sau spirituale. Ca urmare, întreprinderea trebuie să-şi definească produsul atât în funcţie de ceea ce caută clienţii cât şi de raportul cost-beneficiu, considerând produsul element de îmbunătăţire a stilului de viaţă al consumatorului, a bunăstării lui în general. Majoritatea firmelor mari nu fabrică un singur produs, ci mai multe clase (familii) de produse, fiecare reprezentând o gamă distinctă. Prin gama de produse se înţelege totalitatea produselor înrudite prin destinaţia lor comună şi prin caracteristicile esenţiale similare privitoare la material primă din care sunt obţinute şi la tehnologia de fabricaţie. Componentă esențială si ea a politicii de produs, marca reprezintă o modalitate de comunicare a firmei, cu impact deosebit asupra consumatorilor. Când consumatorii percep marca respectivă ca fiind superioară, atunci ei o preferă și sunt dispuși să plătească mai mult pentru ea. Capitolul II, „Prezentarea societății Cola-Cola”, analizează istoricul băuturii răcoritoare, din anul 1886 pana în zilele noatre, punctele forte și slabe ale companiei, misiunea și obiectivul acesteia și serviciile prestate de firmă. Produsul care a a dat cel mai cunoscut gust s-a născut în Atlanta la data de 8 mai 1886 și este în prezent cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume aproape 500 de mărci de băuturi răcoritoare. Coca-cola este cel mai puternic simbol al calităţii şi al tradiţiei, realizând campanii de publicitate puternice. În 1998 Coca-Cola a fost cea mai cunoscută marcă din lume. Băutura este produsă de îmbuteliatori din toată lumea, care sunt controlaţi de Coca-Cola, deşi lucrează independent de aceasta și este una dintre cele mai valoroase mărci la nivel internațional, acestea reprezentând puncte forte ale companiei. Capitolul III, „ New Coke ”, prezintă una dintre cele mai mari greșeli de marketing din istorie. New Coke a fost lansată pe piață la data de 23 aprilie 1985, fiind retrasă de pe piață la trei luni mai târziu. Coca-Cola nu este doar o bautură, ea a devenit un simbol al prieteniei, prezentă în viaţa oamenilor în fiecare zi, dar în special de sărbători.

CAPITOLUL I

POLITICA DE PRODUS

Existența unei firme se justifică, din punct de vedere economic, numai în măsura în care produce și pune la dispoziția pieței produse și servicii destinate satisfacerii nevoilor consumatorilor. Acesta este și motivul pentru care specialiștii consideră produsul ca fiind elementul fundamental al mixului de marketing, iar politica de produs ca principală componentă a politicii globale de marketing .

I. 1. Elemente constitutive ale politicii de produs

I.1.1. Noțiunea de produs

În mod normal, un produs reprezintă tot ceea ce un vânzător oferă unui cumpărător în procesul de schimb. Dezvoltând această idee, în opiniile lui R. F. Lusch și V. N. Lusch, produsul este definit de „setul de atribute tangibile și intangibile, pe care un vânzator îl oferă potențialului client și care satisface nevoile sau dorințele acestuia” .

Astfel, un produs poate fi orice lucru oferit pe piață, capabil de a fi remarcat, achiziționat și utilizat sau consumat. El poate fi o idee, un serviciu, un bun sau orice combinație dintre acestea luate la un loc.

Dacă un bun este o entitate fizică tangibilă, un serviciu este intangibil, el reprezentând efectul aplicării eforturilor umane și mecanice, oamenilor sau/și lucrurilor. Ideile sunt concepte, filosofii sau imagini care ajută la stimularea psihologică a indivizilor în rezolvarea problemelor sau în adaptarea la mediu.

Bibliografie

Lucrări generale și de specilalitate:

1. Balaure Virgil, Marketing, Editura Uranus, Bucureşti, 2000.

2. Cărămidă Cristian, Brand & Branding -Identitate vizuală Vol. I , Editura. Bravo Press,București, f.a.

3. Diaconescu Mihai, Marketing, Editura Universitară, București, 2005

4. Drucker F. Peter , Management Tasks, Responsabilities , Practices , Editura Butterworth Heinemann Ltd, Classic Collection, Oxford, 1999.

5. Enrico Roger, Kornbluth Jesse, The Other Guy Blinked: How Pepsi Won the Cola Wars, Editura Bantam Books, New York, f.a.

6. Haig Matt, Mari eşecuri ale unor branduri renumite, Editura Meteorpress, Bucureşti, 2008.

7. Hays Constance, The Real Thing:Truth and Power at the Coca-Cola Company, Editura Random House, 2004.

8. Horowitz Adam, Gafe epocale din istoria afacerilor, Editura Codecs, București, 2005.

9. Kotler Philip, Keller Kevin Lane , Marketing Management, Editura Pearson Education, f.a.

10. Idem, Amstrong G., Saunders, J., Principiile marketingului, Ediția europeană, Editura Teora, București, 1998.

11. Idem, Marketing de la A la Z, 80 de concepte pe care trebuie să le cunoască orice manager, Editura Codecs, București, 2004.

12. Niculescu Elena ş.a., Marketing modern, Concepte, tehnici, strategii, Editura Polirom, Bucureşti, 2000.

13. Olins Wally, Despre brand, Editura Comunicare.ro, Bucureşti, 2003.

14. Oliver Thomas , The Real Coke, The Real Story, Editura Penguin, 1986.

Site-uri:

1. http://ro.scribd.com/doc/21004544/Politici-Si-Strategii-de-Marketing.

2. http://www.thecoca-colacompany.com/heritage/ourheritage.html

3. http://www.iqads.ro/istoria_marcilor/istoria_coca_cola_nasterea_si_evolutia_unui_simbol.html

4. http://www.firme.info/coca-cola-hbc-romania-srl-cui474152/indicatori-financiari.html

5. http://www.toxel.ro/Ads/Istoria-Coca-Cola-in-reclame_1222.html

6. http://www.thecoca-colacompany.com/heritage/pdf/Coca-Cola_125_years_booklet.pdf

7. http://www.leparisien.fr/diaporama-photos/index.php?id=1350622&photo=7&chaine=par:www:laparisienne:societe&pub=16806&rub=par:www:enimages

8. http://chrisphilson.com/illustration.html

9. http://www.cokecce.com/pages/_content.asp?page_id=85

10. http://www.thecoca-colacompany.com/dynamic/press_center/2012/06/support-active-healthy-lifestyles.html

11. http://www.purple.de/coca-cola-ddr/index.htm

12. http://www.smartfinancial.ro/smart/Afaceri+&+Investitii/Coca-Cola+-+campanie+publicitara+de+branding,+special+pentru+outdoor

13. http://biancabibiri.wordpress.com/tag/coca-cola/

14. http://www.incont.ro/imm-uri/razboiul-de-un-secol-coca-cola-vs-pepsi-cum-au-evoluat-cele-doua-marci-in-lupta-pentru-suprematie-galerie.html,

15. http://www.begtodiffer.com/2009/09/new-coke-brand-tempest/

16. http://web.archive.org/web/20060515214006/http://members.lycos.co.uk/thomassheils/newcoke.htm

17. http://sideshowcreative.net/a-new-classic/

18. http://non.primate.net/phonebooth/2003_02_01_archives.php

19. http://www.marketingportal.ro/articole/ultima-ora/6-esecuri-de-rebranding-3626.html

Preview document

Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 1
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 2
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 3
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 4
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 5
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 6
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 7
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 8
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 9
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 10
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 11
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 12
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 13
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 14
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 15
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 16
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 17
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 18
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 19
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 20
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 21
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 22
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 23
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 24
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 25
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 26
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 27
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 28
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 29
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 30
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 31
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 32
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 33
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 34
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 35
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 36
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 37
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 38
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 39
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 40
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 41
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 42
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 43
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 44
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 45
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 46
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 47
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 48
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 49
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 50
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 51
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 52
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 53
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 54
Politica de Produs în Cadrul Companiei coca-cola New Coke - Un Brand Eșuat - Pagina 55

Conținut arhivă zip

  • Politica de Produs in Cadrul Companiei Coca-Cola New Coke - Un Brand Esuat.doc

Alții au mai descărcat și

Conducerea Activității de Marketing

INTRODUCERE În ultimele decenii , firmele au trebuit sa faca fata unei concurente mai acerbe mai oricând; a fost necesara trecerea de la o...

Mixul de Marketing - Politica de Distribuție

Introducere “Firmele au nevoie de noi concepte referitoare la modul în care trebuie să-şi organizeze activitatea, în general, şi cea de marketing,...

Strategiile de Marketing Abordate de o Companie

INTRODUCERE De-a lungul anilor, firma S.C. Romtrans S.A a bombardat piaţa efectivă şi cea potenţială prin diferitele tehnici promoţionale care au...

Formarea Politicii de Comunicare și Promovare în Activitatea de Marketing

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Dinamismul societății contemporane şi perspectivele globalizării vieții sociale au determinat mutații...

The Marketing Mix of the Bank BRD Goupe Societe Generale

Chapter 1 The marketing mix in a bank 1.1 The role and elements of marketing in a bank Banks are the economic institutions that have as a...

Politica de Preț în Mixul de Marketing în Baza SC CAVICONEL-COM SRL

I N T R O D U C E R E Actualitatea temei. Preţul este formă de măsurare economică, de evaluare concretă a schimbului, cunoscută odată cu apariţia...

Studiu de piață - gama de produse Coca Cola - Fanta

Chestionar 1.Ce marci de bauturi racoritoare carbogazoase/necarbogazoase consumati? R : I:Produsele din gama CocaCola-Fanta sunt cunoscute si...

Impactul promoțiilor comparativ pentru mărcile Pepsi și Coca-Cola asupra imaginii mărcii și intenția de cumpărare

1. Rezumat managerial Situații dificile care trebuie soluționate de către managementul organizațional apar frecvent, majoritatea deciziilor care...

Ai nevoie de altceva?