Politica de produs la SC Arctic SA Găești

Licență
10/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 8 fișiere: doc, ppt
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 13662
Mărime: 720.53KB (arhivat)
Publicat de: Cantemir Bodea
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Razvan Zaharia
Prezentat la examenul de licenta in cadrul Universitatii din Pitesti

Cuprins

  1. INTRODUCERE 2
  2. CAPITOLUL I 3
  3. S.C. Arctic S.A. Găeşti – o firmă reprezantativă în producţia de
  4. electrocasnice româneşti 3
  5. 1.1. Scurt istoric 3
  6. 1.2. Structura organizaţională 6
  7. 1.3. Evoluţia principalilor indicatori în perioada 2005 – 2007 6
  8. 1.4. Mediul de marketing al firmei 9
  9. 1.5. Locul S.C. Arctic S.A. în ierarhia firmelor de electrocasnice 11
  10. CAPITOLUL II 13
  11. Produsul – element de bază al mixului de marketing al firmei
  12. S.C. Arctic S.A. Găeşti 13
  13. 2.1. Conceptul de produs 13
  14. 2.2. Elementele componente ale produsului 16
  15. 2.3. Marca – element cheie al strategiei de produs 21
  16. 2.4. Marketingul noilor produse 26
  17. 2.4.1. Nivelul de noutate ale produsului 28
  18. 2.4.2. Invenţie şi inovaţie 29
  19. CAPITOLUL III 33
  20. Politica de produs la S.C. Arctic S.A. Găeşti 33
  21. 3.1. Importanţa politicii de produs 33
  22. 3.2. Structura portofoliului de produse 35
  23. 3.3. Ciclul de viaţă al produselor firmei 37
  24. 3.4. Gestionarea gamei de produs 41
  25. 3.5. Tipologia strategiilor de produs 46
  26. CONCLUZII 49
  27. BIBLIOGRAFIE 51

Extras din licență

INTRODUCERE

În accepţiunea modernă produsul este privit din perspectiva aşteptărilor pe care consumatorul le are şi cărora produsul le poate răspunde în grade diferite. Viziunea de marketing a produsului porneşte de la cerinţele consumatorului şi nu de la producător.

Am ales această temă deoarece cred că politica de produs este cea mai importantă din mixul de marketing. Spun că este cea mai importantă pentru că produsul este imaginea unei companii, el poartă brandul, prin el organizaţia ajunge la client, iar acesta alege să-i fie fidel sau nu. Aşadar produsul trebuie bine gândit şi proiectat în urma prospectării pieţei, dar mai ales trebuie bine aleasă strategia ce trebuie adoptată pentru a ajunge la segmentul de piaţă interesat de produsele companiei.

Organizaţia studiată este S.C. Arctic S.A. Găeşti lider pe piaţa românească de aparate frigorifice datorită faptului că oferă o gamă largă de produse de la aparate frigorifice de uz casnic şi comercial la climatizarea locuinţelor şi birourilor răspunzând tuturor nevoilor din domeniul „frigului” prin noutăţile şi tehnologia avansată.

Lucrarea de faţă este structurată pe trei capitole.

În primul capitol este prezentat un scurt istoric al organizaţiei, evoluţia acesteia de la înfiinţare până în prezent, structura organizaţională a firmei, mediul de marketing şi locul organizaţiei în ierarhia firmelor de electrocasnice.

În capitolul doi este prezentat conceptul de produs considerat ca fiind elementul de bază al mixului de marketing al organizaţiei, elementele de bază ale produsului, marca – elementul cheie al strategiei de produs şi în încheierea acestui capitol marketingul noilor servicii.

În deschiderea capitolului trei este argumentată importanţa politicii de produs urmată de prezentarea portofoliului de produse, ciclul de viaţă al acestora, gestionarea gamei de produse şi tipologia strategiilor de produs.

CAPITOLUL I

S.C. ARCTIC S.A. GĂEŞTI

O FIRMA REPREZENTATIVĂ ÎN PRODUCŢIA DE ELECTROCASNICE ROMÂNEŞTI

1.1 Scurt istoric

Compania Arctic a fost înfiinţată în 1968 - 1970 sub licenţă Thompson Houston din Franţa, şi încă de la acea dată este lider pe piaţa românească de aparate frigorifice, datorită produselor sale care oferă un raport calitate – preţ foarte avantajos.

De-a lungul timpului, Arctic a reuşit să ţină pasul cu modernizare tehnologiei pe plan mondial, implementând în România produse frigorifice de calitate, atât de necesare satisfacerii cerinţelor din ce în ce mai exigente ale pieţei.

De la aparatele frigorifice de uz casnic şi comercial, la climatizarea locuinţelor şi birourilor, Arctic răspunde tuturor nevoilor din domeniul “frigului” prin noutăţile de care dispune în mod sistematic. Toate aceste atuuri, au făcut din Arctic un lider pe piaţă, în faţa căruia nici cei mai exigenţi clienţi de pe piaţa românească să nu ramână “reci”.

ARCTIC – date generale:

- 1968 - înfiinţarea companiei sub licenţă Thompson – Houston, Franţa

- 1972 - primul export (Franţa)

- 1980 - creşterea capacităţii de producţie la 400.000 buc. / an

- 1994 - aderarea la Protocolul de la Montreal - primul producător de aparate frigorifice din Europa de Est care a eliminat CFC-ul

- 1997 -privatizarea companiei – acţionari principali: Banca Europeană de Dezvoltare şi Societe Generale, cu 51 % din pachetul de acţiuni

- 1998 - începerea programului de retehnologizare şi modernizare a fabricii

- 1999 - lansarea noii game de produse, gama de 60 cm

- Număr angajaţi: 1900 in anul 2006

- Capacitate de producţie: 1.500.000 buc. /an (pentru 2007)

- Pieţe export: Franţa, Germania, Anglia, Turcia, Serbia etc.

- Sistemul de calitate: ISO 9001

- Certificări: - SRAC (Societatea Română pentru Asigurarea Calităţii), UL (Underwriters Laboratories) - pentru sistemul de calitate

- TÜV - pentru produse

- 2002 - compania Arctic a fost cumpărată de grupul Arçelik (Turcia), care produce şi distribuie la nivel mondial electrocasnice mari şi mici, componente şi aparatura electronică. Astfel, Arctic a devenit una din cele mai importante companii private din România.

Preview document

Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 1
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 2
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 3
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 4
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 5
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 6
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 7
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 8
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 9
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 10
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 11
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 12
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 13
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 14
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 15
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 16
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 17
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 18
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 19
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 20
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 21
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 22
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 23
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 24
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 25
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 26
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 27
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 28
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 29
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 30
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 31
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 32
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 33
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 34
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 35
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 36
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 37
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 38
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 39
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 40
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 41
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 42
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 43
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 44
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 45
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 46
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 47
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 48
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 49
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 50
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 51
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 52
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 53
Politica de produs la SC Arctic SA Găești - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Politica de Produs la SC Arctic SA Gaesti
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • CAPITOLUL I.doc
    • CAPITOLUL II.doc
    • CAPITOLUL III.doc
    • CONCLUZII.doc
    • CUPRINS.doc
    • Politica de produs.doc
  • Politica de Produs la SC Arctic SA Gaesti.ppt

Alții au mai descărcat și

Politică de produs și strategiile de produs la SC Safir SRL

Scurt istoric SC SAFIR SRL s-a infiinţat în anul 1991, obiectul principal de activitate fiind morăritul şi panificaţia.Au urmat mai multe etape de...

Plan de Marketing Arctic SA

INTRODUCERE Orice activitate economică trebuie îndreptată în direcţia satisfacerii cerinţelor efective ale consumatorului. Pentru a supravieţui...

Studiu privind politica de produs la SC Bergo SA Târgu-Jiu

INTRODUCERE Politica de produs reprezintă o componentă esenţială a politicii globale de marketing întrucât nu se poate face un marketing eficient...

Analiza Mediului de Marketing a Hypermarketingului Tridenttranstex

Analiza mediului de marketing a Hypermarketingului “TRIDENTTRANSTEX” Capitolul 1. Prezentarea firmei 1.1. Denumire, localizare, forma juridical...

Berea Silva

1. Prezentarea produsului 1.1 Date despre produs In toata lumea exista peste 20.000 de feluri de bere, care sunt imbuteliate in 180 de feluri, de...

Arctic - Campanie de Publicitate

1. Studiul pe piaţa electrocasnicelor din România România este cea mai ieftină tara din Europa cand e vorba de suma plătită pentru cumpararea unui...

Importanța cercetării în dezvoltarea firmei - interfața cercetare-dezvoltare, producție, marketing

1 FUNCTIUNEA DE CERCETARE-DEZVOLTARE 1. ROLUL CREATIVITÃTII SI INOVATIEI Creativitatea face posibilã crearea de produse reale sau imaginare,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Aspecte Privind Promovarea Vânzărilor

În conditiile de piata actuale caracterizate printr-o concurenta puternica, modernitate, progres tehnologic etc., este foarte important pentru...

Analiza Firmei Arctic

I. Partea nefinanciara 1. Sinteza S.C. Arctic S.A reprezintă una dintre cele mai importante întreprinderi producătoare de aparate frigorifice din...

Politică de produs la SC Arctic SA

INTRODUCERE În accepţiunea modernă produsul este privit din perspectiva aşteptărilor pe care consumatorul le are şi cărora produsul le poate...

Investiții străine directe - Studiu de caz

Despre Arctic și Grupul Arcelik. Compania Arctic este o societate comercială pe acțiuni cu renume în România de peste 40 de ani care se ocupă cu...

Analiza Comparativă a Calității Mașinilor de Spălat Vase

CAPITOLUL I – INTRODUCERE Analiza comparativă este utilizată pentru ierarhizarea produselor în funcţie de nivelul calităţii atins pe piaţa internă...

Politică de produs la SC Găești SA

CAPITOLUL I POLITICA DE PRODUS Politica de produs reprezintă principala componentă a mixului de marketing a întreprinderii inclusiv pe piaţa...

Analiza Comparativă a Calității Congelatoarelor

CAPITOLUL I – INTRODUCERE Analiza comparativă este utilizată pentru ierarhizarea produselor în funcţie de nivelul calităţii atins pe piaţa internă...

Studiul Rețelei Logisticie al Produsului Frigider Arctic

1. STUDIU DE ANSAMBLU AL FIRMEI 1.1 Prezentarea organizaţiei Arctic a apărut în România în urmă cu 42 de ani, prima fabrică din România a fost...

Ai nevoie de altceva?