Politica de Produs la SC Gaesti SA

Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I POLITICA DE PRODUS
Politica de produs reprezinta principala componenta a mixului de marketing a intreprinderii inclusiv pe piata bunurilor productive. Fara a avea produse competitive, adaptate cerintelor pietei-tinta, nimeni nu are nici o sansa in competitia pentru atragerea si pastrarea unui numar cat mai mare de clienti.
1.1. CONTINUTUL POLITICII DE PRODUS
Fundamentarea politicii de produs reprezinta punctul de plecare in definirea mixului de marketing a intreprinderii. Acest lucru presupune precizarea clara a obiectivelor, strategiilor si tacticilor pe care intreprinderea trebuie sa si le aleaga dintre variantele posibile.
Politica de produs are in vedere "conduita pe care o adopta o intreprindere referitor la dimensiunile, structura si evolutia gamei de bunuri materiale si servicii ce fac obiectul propriei activitati".
Comportamentul intreprinderii fata de elementele mai sus mentionate, trebuie sa aiba in permanenta drept obiectiv principal adaptarea acestora la conditiile pietei-tinta.
Principalele componente ale politicii de produs sunt:
? Cercetarea produsului, care are in vedere atat analiza situatiei produselor, intreprinderii, prezente pe piata, cat si a celor noi, ce urmeaza a fi lansate intr-un anumit moment pe piata. Fara aceasta componenta (corespunzatoare functiei premisa a marketingului) politica de produs nu poate corespunde asteptarilor. 
? Proiectarea si realizarea produselor noi, presupune realizarea noilor produse, in concordanta cu nevoile consumatorilor, pentru a putea fi testate (testare tehnica si de acceptabilitate) in vederea lansarii lor pe piata.
? Asigurarea legala a produsului, in vederea protejarii acestuia impotriva concurentei neloiale caruia i-ar putea cadea victima acesta.
? Analiza portofoliului produselor, pe care intreprinderea le are deja prezente pe piata. Prin utilizarea unor metode precum BCG, Matricea McKinsey, SWOT etc.
Intreprinderea isi pozitioneaza produsele pe piata si poate decide care sunt cele care vor ramane in continuare si care sunt cele care vor fi inlocuite sau eliminate definitive.
1.2. PRODUSUL IN ACCEPTIUNEA MARKETINGULUI
Produsul reprezinta un obiect de studiu pentru mai multe discipline stiintifice atat de factura tehnica, cat si economica. Acelasi bun material, de exemplu, poate fi interpretat, succesiv, ca obiect al productiei, al circulatiei marfurilor sau al consumului; poate fi examinat ca o suma de insusiri corporale (fizico-chimice) sau ca valoare de schimb, poate fi raportat la performantele tehnologiei moderne sau la preferintele consumatorilor etc. Intr-o abordare de marketing, produsul are o acceptiune mai larga, in care se regasesc, simultan, mai multe aspecte, puse in evidenta de mai multe discipline. Astfel, produsul bun material, reprezinta, inainte de toate, un ansamblu de caracteristici corporale si acorporale.
Primele, cele corporale, se refera la insusirile fizico-chimice, la performantele tehnico-economice ale produsului - in esenta, la specificatiile tehnice ale produsului, caracteristici masurabile riguros cu metode si tehnici specific studierii calitatii merceologice a produsului.
Elementele corporale reprezinta pentru bunurile productive cea mai importanta categorie de componente (fara respecta anumite specificatii produsele nu vor fi alese pentru achizitie de specialistii firmei achizitoare).
Elementele acorporale sunt denumite astfel pentru ca ele nu fac parte din "corpul" material al produsului, reprezentand mai degraba elemente "auxiliare" produsului respectiv, si anume: pretul, marca, numele, termenul de garantie, protectia legala, servicii conexe legate de produs etc. Foarte importante (uneori, mai mult decat cele corporale) pe piata bunurilor de consum in cazul pietei bunurilor productive importanta lor este, de regula, mai redusa decat a elementelor corporale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Produs la SC Gaesti SA.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!