OPORTUNITATEA ALEGERII TEMEI Aspectele urmărite în cadrul proiectului sunt în concordanţă cu curriculum de specialitate studiat pe parcursul modulelor de curs. Agenţia de turism, fiind problema centrală a curriculum-ului studiat, am considerat firesc ca activitatea şi particularităţile ei să constituie tema proiectului meu, toate acţiunile întreprinse urmărind să realizeze o radiografie completă şi complexă a acestui domeniu. Capitolul I cuprinde noţiuni teoretice asupra conceptului de promovare şi rolul ei în turism şi în cadrul activităţii agenţilor economici din această ramură economică. Abordarea practică (Capitolul II şi Capitolul III) a aspectelor legate de activitatea agenţiei de turism – principalul intermediar în sfera turismului – am realizat-o prin intermediul unui studiu de caz, agenţia ,,BAMBOO” fiind verigă importantă a pieţei de intermediere turistică ploieşteană. Aici am avut în vedere aspectele legate de organizarea, personalul şi oferta agenţiei. Din oferta agenţiei, m-am oprit asupra produsului de tip circuit, prezentând unul dintre programele oferite de agenţie, semnificativ intitulat ,,Cheile Bicazului - istorie si cultura”. Sunt trecute în revistă aspecte generale asupra programului, modul cum se etapizează acesta şi se determină preţul de vânzare, alte documente întocmite la vânzare şi condiţiile de comercializare. Lucrarea se încheie cu formularea unor concluzii privind specificul acestui tip de întreprindere turistică – agenţia de turism – şi a unor măsuri de îmbunătăţire a activităţii agenţiei, după etapa firească de analiză economico-financiară la sfârşitul unei perioade de timp. CAPITOLUL I POLITICA DE PROMOVARE ÎN MARKETINGUL TURISTIC CONSIDERAŢII TEORETICE 1. 1 Promovarea şi rolul ei în marketingul turistic Promovarea reprezintă conceptele şi activităţile utilizate pentru transmiterea informaţiilor către clienţi, sprijinirea vânzării şi influenţarea favorabilă a deciziei de achiziţie şi consum a clienţilor. Promovarea produsului turistic este o formă specifică de comunicare, ce constă în transmiterea pe diferite căi de mesaje şi informaţii menite să-i informeze pe operatorii de turism si pe turiştii potenţiali asupra caracteristicilor produsului turistic şi asupra elementelor componente ale serviciilor turistice oferite spre comercializare, să le dezvolte o atitudine pozitivă faţă de întreprinderile prestatoare de servicii turistice, cu scopul de a provoca modificări favorabile în mentalitatea şi obiceiurile turiştilor. Acţiunile promoţionale se bazează pe informaţii din mediile de marketing şi urmăresc, la rândul lor să informeze componentele acestuia, în primul rând clienţii existenţi şi potenţiali. Acest proces de informare creează fluxuri de informaţie dinspre piaţă către întreprinderea turistică ca premisă a pregătirii promovării şi de la întreprindere către piaţă, pentru ca promovarea să îşi îndeplinească rolul său complex, aşa cum reise din următoarea figură: Figura 1.1.1. – Fluxurile de informaţii create Promovarea are un rol de prim rang în turism, întrucât produsul turistic nu poate fi prezentat clientului sub forma unui eşantion de marfă, tot aşa cum, de altfel, nu poate fi stocat în timp, fiind necesară comercializarea pe măsura oferirii lui. Promovarea are rol complex, dat de sarcinile pe care le are întreprinderea în legătură cu produsele ei. Rolul promovării constă în: - informarea şi educarea consumatorilor, care presupune ca întreprinderea turistică să iniţieze acţiuni promoţionale prin care să informeze persoanele, grupurile sau organizaţiile despre oferta sa (oferta turistică disponibilă, preţuri, avantajele achizitionării); - stimularea cererii şi facilitarea operaţiunilor de vânzare – cumpaărare: scopul informaţiilor furnizate consumatorilor prin promovare este de a-i lămuri cu privire la diverse aspecte ale ofertei propuse. Pe măsură ce clienţii îşi clarifică tot mai multe nelămuriri, ei vor cere produsele respective, ceea ce va contribui la creşterea cererii pentru ele şi la uşurarea actului de vânzare – cumpărare; - influenţarea şi încurajarea consumatorilor de produse turistic, să adopte produse, servicii şi idei noi; - contracararea concurenţei presupune ca prin acţiunile promoţionale, întreprinderea să sublinieze avantajele propriilor produse şi să facă eforturi pentru a crea o imagine favorabilă asupra acestora. Promovarea se bazează pe comunicare. Comunicarea în marketing înseamnă transmiterea unui mesaj specific clientului, prin care întreprinderea urmăreşte să-i spună acestuia de ce trebuie să achiziţioneze produsul. Toate formele comunicării sunt utilizate pentru promovare. Mesajele promoţionale depind de capacitatea de a comunica clienţilor vizaţi informaţiile necesare influenţării lor. Nu orice comunicare reprezintă însă promovare. De exemplu obţinerea de informaţii în cercetările de marketing, comunicarea între angajaţi sau comunicarea în cadrul negocierilor nu sunt axate prioritar spre promovare. Obiectivele promoţionale se bazează pe transmiterea de mesaje cu scopuri bine precizate: facilitarea vânzărilor, stimularea cererii, influenţarea clienţilor ţinta şi atragerea de noi clienţi. Promovarea vizează sprijinirea personalului de vânzare propriu, crearea şi îmbunătăţirea imaginii întreprinderii şi a ofertei sale.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.