Politica promotionala a firmei Coca Cola

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 2
CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOTIONALE IN FIRMELE CONTEMPORANE 3
I. 1 Aparitia si dezvoltarea marketingului 3
I. 2 Politica promotionala cu element al mixului de marketing 8
I. 3 Alcatuirea mixului promotional 15
CAPITOLUL II. PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI COCA-COLA HBC ROMANIA 20
II. 1 Scurt istoric si obiect de activitate ale companiei COCA-COLA HBC ROMANIA 20
II.2 Organizarea activitatii de marketing in cadrul companiei Coca-cola 27
II.3 Analiza mediului de marketing in care isi desfasoara activitatea compania Coca- cola 34
CAPITOLUL III - STRATEGII DE PROMOVARE IMPLEMENTARE DE COMPANIA COCA-COLA HBC ROMANIA 42
III.1 Strategii publicitare folosite de compania COCA-COLA 42
III.2 Relatiile publice si promovarea vanzarilor ca optiuni strategice in activitatea promotionala a companiei COCA-COLA 53
III.3 Alte activitati promotionale desfasurate de compania COCA-COLA 63
CONCLUZII 66
BIBLIOGRAFIE 68


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Aceasta lucrare a fost realizata cu scopul de a analiza componenta promotionala a mixului de marketing din cadrul companiei Coca-Cola. 
Scopul acestei lucrari este sa analizeze instrumentele promotionale utilizate de compania Coca-Cola pentru a-si promova atat produsele cat si imaginea, pentru a-si spori gradul de notorietate pe piata bauturilor racoritoare. 
Lucrarea cuprinde trei capitole in care mi-am propus sa prezint notiuni din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a mixului de marketing si desigur, sa analizez tehnicile (in deosebi campanii publicitare) pe care compania Coca-Cola le utilizeaza pentru a-si promova produsele. 
Primul capitol, intitulat ,,Coordonatele politicii promotionale in firmele contemporane", cuprinde notiuni fundamentale cu privire la aparitia si dezvoltarea marketinglui, la politica de promovare, o componenta esentiala in cadrul mixului de marketing si de asemenea, la alcatuirea mixului promotional.
Cel de-al doilea capitol, cuprinde un scurt istoric al companiei Coca-Cola si definirea obiectului de activitate al societatii. De asemenea, tot in cadrul acestui capitol se poate regasi o descriere a activitatii de marketing in cadrul companiei si de asemenea, o prezentare a evolutiei principalilor indicatori economico-financiari.
Capitolul trei prezinta strategiile de promovare utilizate de Coca-Cola. In acest capitol sunt prezentate strategiile de relatii publice adoptate de companie si de asemenea diverse tehnici si activitati promotionale ce au ca scop cresterea numarului vanzarilor .
In ansamblu, prezenta lucrare puncteaza notiuni fundamentale din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a de mixului de marketing si, de asemenea, prezinta un studiu de caz care descrie modul in care compania Coca-Cola utilizeaza aceste instrumente de promovare.
CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOTIONALE IN FIRMELE CONTEMPORANE
I. 1 Aparitia si dezvoltarea marketingului
In economia contemporana, marketingul este un intrument la indemana firmelor, cu ajutorul caruia acestea pot sa-si faca cunoscute produsele sau serviciile, sa le ofere cumparatorilor, sa mentina o relatie buna cu acestia, pentru ca fiecare parte implicate in acesta activitate de schimb sa obtina profit. Este considerat un mechanism care ''simte'' piata, produsul si modul de derulare a consumului de produse si servicii.
Cuvantul MARKET provine din latinescul ''marcar'' care inseamna : ''a cumpara sau a acomercializa'', iar acest infinitive isi are radacinile in cuvantul ''mix'' care inseamna ''bunuri'' Desi termenul de marketing, a fost folosit pentru prima data la inceputul secolului XX, in Statele Unile ale Americii, majoritatea specialistilor apreciaza ca, din punct de vedere practice, originile marketingului se regasesc la inceputul secolului XVII-lea,legate de practicile caselor comerciale japoneze, numite ''sogoshosha''.
Marketingul este o stiinta tanara. A aparut la inceputul secolului XX, desi anumite tehnici de marketing se regasesc in istoria omenirii. In primii 30 de ani accentul cadea pe produs (,,un produs bun se vindea de la sine"). In anii 40 si 50 marketingul se baza pe vanzari, ceea ce a dus la dezvoltarea tehnicilor de vanzari, numindu-se astfel marketing de vanzare. La sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial pe piata americana a aparut urmatoarea situatie: economia de razboi s-a reconstituit spre bunuri de consum (asa cum in timpul razboiului fabricile produceau avioane intr-un timp record, la fel dupa terminarea acestuia produceau la fel de repede televizoare, de exemplu). S-a dezvoltat apoi orientarea spre consumator - un consumator multumit inseamna un profit mai mare. Apare apoi orientarea pe relatiile dintre vanzator si consumator, aceasta a aparut in ultimii 10-15 ani.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica promotionala a firmei Coca Cola.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Dr. Asandei Mihaela Marketing, Ed. Independenta Economica, 2013
2. Gandone Andreea Daniela Marketing, Ed. Universala, 2013
3 Balaure Virgil Marketing Tehnici Promotionale, Ed. Uranus, 2002
4. Puiu Alexandru Management International, Ed. Independenta Economica Pitesti 2003
5. Ph. Kotler Kotler despre marketing, Curier marketing Bucuresti 2003
6. Dindire Laura Promovarea afacerilor interne si internationale. Ed. Universitara, 2012
7. Munteanu Camelia Marketing Principii, Practici, Orizonturi
8. Ristea Anca Lucia Marketing Ed. Expres
9. Manole Virgil Marketing Ed.ASE
10. Cruceru Francisca Anca Tehnici promotionale. Ed. Uranus
11. Constantinescu Dan Anghel Elemente de marketing Bucuresti 2012 Ed. Teora
12. Enache Elena Marketing- editia a-II-a Ed. Independenta economica Pitesti, 2008 
13. Florescu Florentin Dictionar de Management Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2000
14. I.C Popescu Comunicarea in marketing si politica globala a organizatiei, editia a-II-a, Ed. Uranus. Bucuresti, 2002
15. J.J. Lambin, Le maketing strategique, Ed. Ediscience International, Paris, 1994,
16. Juganaru Mariana Marketing, Ed. Expert, Bucuresti, 2000
17. Kothler Ph ,, Managementul marketingului ", Editura Teora, Bucuresti, 2001
18. Kotler Ph., Dubois D., ,,Marketing Management" Editura Publi Unio, Paris, 2000
19. Niculescu E. (coord) Marketing modern", Ed. Polirom, Iasi, 2000
www.coca-cola.ro 
www.magazinulprogresiv.ro 
www.iqads.ro


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!