Politica promoțională a firmei Coca Cola

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 18732
Mărime: 1.15MB (arhivat)
Publicat de: Costin C.
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. INTRODUCERE 2
  2. CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOŢIONALE ÎN FIRMELE CONTEMPORANE 3
  3. I. 1 Apariţia şi dezvoltarea marketingului 3
  4. I. 2 Politica promoţionala cu element al mixului de marketing 8
  5. I. 3 Alcătuirea mixului promoţional 15
  6. CAPITOLUL II. PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI COCA-COLA HBC ROMANIA 20
  7. II. 1 Scurt istoric şi obiect de activitate ale companiei COCA-COLA HBC ROMANIA 20
  8. II.2 Organizarea activităţii de marketing în cadrul companiei Coca-cola 27
  9. II.3 Analiza mediului de marketing în care îşi desfăşoară activitatea compania Coca- cola 34
  10. CAPITOLUL III - STRATEGII DE PROMOVARE IMPLEMENTARE DE COMPANIA COCA-COLA HBC ROMANIA 42
  11. III.1 Strategii publicitare folosite de compania COCA-COLA 42
  12. III.2 Relaţiile publice şi promovarea vânzărilor ca opţiuni strategice în activitatea promoţionala a companiei COCA-COLA 53
  13. III.3 Alte activități promoționale desfășurate de compania COCA-COLA 63
  14. CONCLUZII 66
  15. BIBLIOGRAFIE 68

Extras din licență

INTRODUCERE

Această lucrare a fost realizată cu scopul de a analiza componenţa promoțională a mixului de marketing din cadrul companiei Coca-Cola.

Scopul acestei lucrări este să analizeze instrumentele promoționale utilizate de compania Coca-Cola pentru a-și promova atât produsele cât și imaginea, pentru a-și spori gradul de notorietate pe piața băuturilor răcoritoare.

Lucrarea cuprinde trei capitole în care mi-am propus să prezint noțiuni din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a mixului de marketing și desigur, să analizez tehnicile (în deosebi campanii publicitare) pe care compania Coca-Cola le utilizează pentru a-și promova produsele.

Primul capitol, intitulat „Coordonatele politicii promoționale în firmele contemporane”, cuprinde noțiuni fundamentale cu privire la apariția și dezvoltarea marketinglui, la politica de promovare, o componentă esențială în cadrul mixului de marketing și de asemenea, la alcătuirea mixului promoțional.

Cel de-al doilea capitol, cuprinde un scurt istoric al companiei Coca-Cola și definirea obiectului de activitate al societății. De asemenea, tot în cadrul acestui capitol se poate regăsi o descriere a activității de marketing în cadrul companiei și de asemenea, o prezentare a evoluției principalilor indicatori economico-financiari.

Capitolul trei prezintă strategiile de promovare utilizate de Coca-Cola. În acest capitol sunt prezentate strategiile de relații publice adoptate de companie și de asemenea diverse tehnici și activități promoționale ce au ca scop creșterea numărului vânzărilor .

În ansamblu, prezenta lucrare punctează noțiuni fundamentale din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a de mixului de marketing și, de asemenea, prezintă un studiu de caz care descrie modul în care compania Coca-Cola utilizează aceste instrumente de promovare.

CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOŢIONALE ÎN FIRMELE CONTEMPORANE

I. 1 Apariţia şi dezvoltarea marketingului

În economia contemporană, marketingul este un intrument la îndemâna firmelor, cu ajutorul căruia acestea pot să-şi facă cunoscute produsele sau serviciile, să le ofere cumpărătorilor, să menţină o relaţie bună cu aceştia, pentru ca fiecare parte implicate în acesta activitate de schimb să obţină profit. Este considerat un mechanism care ‘’simte’’ piaţa, produsul şi modul de derulare a consumului de produse şi servicii.

Cuvântul MARKET provine din latinescul ‘’marcar’’ care înseamnă : ‘’a cumpăra sau a acomercializa’’, iar acest infinitive îşi are rădăcinile în cuvântul ‘’mix’’ care înseamnă ‘’bunuri’’ Deşi termenul de marketing, a fost folosit pentru prima data la începutul secolului XX, în Statele Unile ale Americii, majoritatea specialiştilor apreciază ca, din punct de vedere practice, originile marketingului se regăsesc la începutul secolului XVII-lea,legate de practicile caselor comerciale japoneze, numite ‘’sogoshosha’’.

Marketingul este o ştiinţă tânără. A apărut la începutul secolului XX, deşi anumite tehnici de marketing se regăsesc în istoria omenirii. În primii 30 de ani accentul cădea pe produs („un produs bun se vindea de la sine”). În anii 40 şi 50 marketingul se baza pe vânzări, ceea ce a dus la dezvoltarea tehnicilor de vânzări, numindu-se astfel marketing de vânzare. La sfârşitul celui de-al doilea Război Mondial pe piaţa americană a apărut următoarea situaţie: economia de război s-a reconstituit spre bunuri de consum (aşa cum în timpul războiului fabricile produceau avioane într-un timp record, la fel după terminarea acestuia produceau la fel de repede televizoare, de exemplu). S-a dezvoltat apoi orientarea spre consumator – un consumator mulţumit înseamnă un profit mai mare. Apare apoi orientarea pe relaţiile dintre vânzător şi consumator, aceasta a apărut în ultimii 10-15 ani.

Bibliografie

1. Dr. Asandei Mihaela Marketing, Ed. Independenta Economica, 2013

2. Gandone Andreea Daniela Marketing, Ed. Universala, 2013

3 Balaure Virgil Marketing Tehnici Promotionale, Ed. Uranus, 2002

4. Puiu Alexandru Management International, Ed. Independenta Economica Pitesti 2003

5. Ph. Kotler Kotler despre marketing, Curier marketing Bucuresti 2003

6. Dindire Laura Promovarea afacerilor interne si internationale. Ed. Universitara, 2012

7. Munteanu Camelia Marketing Principii, Practici, Orizonturi

8. Ristea Anca Lucia Marketing Ed. Expres

9. Manole Virgil Marketing Ed.ASE

10. Cruceru Francisca Anca Tehnici promotionale. Ed. Uranus

11. Constantinescu Dan Anghel Elemente de marketing Bucuresti 2012 Ed. Teora

12. Enache Elena Marketing- editia a-II-a Ed. Independenta economica Pitesti, 2008

13. Florescu Florentin Dictionar de Management Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2000

14. I.C Popescu Comunicarea in marketing si politica globala a organizatiei, editia a-II-a, Ed. Uranus. Bucuresti, 2002

15. J.J. Lambin, Le maketing strategique, Ed. Ediscience International, Paris, 1994,

16. Jugănaru Mariana Marketing, Ed. Expert, Bucuresti, 2000

17. Kothler Ph ,, Managementul marketingului “, Editura Teora, Bucureşti, 2001

18. Kotler Ph., Dubois D., ,,Marketing Management” Editura Publi Unio, Paris, 2000

19. Niculescu E. (coord) Marketing modern”, Ed. Polirom, Iaşi, 2000

www.coca-cola.ro

www.magazinulprogresiv.ro

www.iqads.ro

Preview document

Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 1
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 2
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 3
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 4
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 5
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 6
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 7
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 8
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 9
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 10
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 11
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 12
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 13
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 14
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 15
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 16
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 17
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 18
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 19
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 20
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 21
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 22
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 23
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 24
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 25
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 26
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 27
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 28
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 29
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 30
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 31
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 32
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 33
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 34
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 35
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 36
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 37
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 38
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 39
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 40
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 41
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 42
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 43
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 44
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 45
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 46
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 47
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 48
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 49
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 50
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 51
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 52
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 53
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 54
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 55
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 56
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 57
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 58
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 59
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 60
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 61
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 62
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 63
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 64
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 65
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 66
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 67
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 68
Politica promoțională a firmei Coca Cola - Pagina 69

Conținut arhivă zip

  • Politica promotionala a firmei Coca Cola.doc

Alții au mai descărcat și

Politică de distribuție a Coca Cola HBC SRL

Coca Cola a reusit sa-si faca simtita prezenta pe piata internationala printr-o serie de promovari masive ale bauturilor racoritoare carbogazoase;...

Campanii de promovare a imaginii României

INTRODUCERE Cercetarea Imaginea României şi a românilor în Europa poate asigura o cunoaştere ştiinţifică a elementelor ce compun reprezentarea...

Metodologii manageriale - Coca-Cola HBC România

Capitolul 1 Prezentarea Managementului Firmei 1.1 Caracteristici Tipologice ale Coca-Cola HBC Romania Istoricul firmei : Coca-Cola este băutura...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Adaptarea societăților transnaționale la specificul cultural al mediului de afaceri din România

INTRODUCERE Asistăm, în ultima vreme, la o dezvoltare şi transformare fără precedent a lumii în care trăim. Aproape totul se schimbă, se...

Eficientizarea activ de distribuție și promovare

Am ales această temă, din cauza importanţei pe care o ocupă politica de promovare şi distribuţie pentru orice firmă pe piaţa românească şi nu...

Cercetarea Preferințelor Consumatorilor din Pitești fata de Produsele coca-cola

Astazi, când suntem cu totii martorii unei transformari extraordinare care are loc în societatea româneasca, este important pentru dezvoltarea...

Comunicarea de Marketing și Promovarea la Compania Coca-Cola

INTRODUCERE „Nevoia de comunicare reprezintă un element definitoriu pentru orice relaţie interumană. În prezent, multitudinea de canale şi de...

Strategii de marketing-vânzări în Cadrul Companiei Coca-Cola

INTRODUCERE În actualul peisaj economico-social din ţara noastră -marcat de instalarea treptată a mecanismului unei pieţe libere, de afirmare de...

Organizarea Activității De Marketing într-o Firmă de Distribuție a Bunurilor de Consum cu Referire la Firma Coca-Cola Iași

MARKETING - CONCEPTE GENERALE 1.1 Conditiile aparitiei si promovarii marketing-ului Marketingul nu îsi are originea in producerea unui fenomen...

Marketing Coca-Cola

CAPITOLUL I 1.1Esenţa marketing- concept şi definiţie Termenul marketing- noţiune complexă, cu largă circulaţie internaţională, semnifică...

Planul de afaceri Coca Cola HBC România SRL - managementul firmei

I. Partea nefinanciara a planului de afaceri 1. Sinteza proiectului 1.1. Date de identificare pentru Coca-Cola HBC Romania S.R.L. Codul de...

Ai nevoie de altceva?