INTRODUCERE 2 CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOŢIONALE ÎN FIRMELE CONTEMPORANE 3 I. 1 Apariţia şi dezvoltarea marketingului 3 I. 2 Politica promoţionala cu element al mixului de marketing 8 I. 3 Alcătuirea mixului promoţional 15 CAPITOLUL II. PREZENTAREA GENERALĂ A FIRMEI COCA-COLA HBC ROMANIA 20 II. 1 Scurt istoric şi obiect de activitate ale companiei COCA-COLA HBC ROMANIA 20 II.2 Organizarea activităţii de marketing în cadrul companiei Coca-cola 27 II.3 Analiza mediului de marketing în care îşi desfăşoară activitatea compania Coca- cola 34 CAPITOLUL III - STRATEGII DE PROMOVARE IMPLEMENTARE DE COMPANIA COCA-COLA HBC ROMANIA 42 III.1 Strategii publicitare folosite de compania COCA-COLA 42 III.2 Relaţiile publice şi promovarea vânzărilor ca opţiuni strategice în activitatea promoţionala a companiei COCA-COLA 53 III.3 Alte activități promoționale desfășurate de compania COCA-COLA 63 CONCLUZII 66 BIBLIOGRAFIE 68
INTRODUCERE Această lucrare a fost realizată cu scopul de a analiza componenţa promoțională a mixului de marketing din cadrul companiei Coca-Cola. Scopul acestei lucrări este să analizeze instrumentele promoționale utilizate de compania Coca-Cola pentru a-și promova atât produsele cât și imaginea, pentru a-și spori gradul de notorietate pe piața băuturilor răcoritoare. Lucrarea cuprinde trei capitole în care mi-am propus să prezint noțiuni din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a mixului de marketing și desigur, să analizez tehnicile (în deosebi campanii publicitare) pe care compania Coca-Cola le utilizează pentru a-și promova produsele. Primul capitol, intitulat „Coordonatele politicii promoționale în firmele contemporane”, cuprinde noțiuni fundamentale cu privire la apariția și dezvoltarea marketinglui, la politica de promovare, o componentă esențială în cadrul mixului de marketing și de asemenea, la alcătuirea mixului promoțional. Cel de-al doilea capitol, cuprinde un scurt istoric al companiei Coca-Cola și definirea obiectului de activitate al societății. De asemenea, tot în cadrul acestui capitol se poate regăsi o descriere a activității de marketing în cadrul companiei și de asemenea, o prezentare a evoluției principalilor indicatori economico-financiari. Capitolul trei prezintă strategiile de promovare utilizate de Coca-Cola. În acest capitol sunt prezentate strategiile de relații publice adoptate de companie și de asemenea diverse tehnici și activități promoționale ce au ca scop creșterea numărului vânzărilor . În ansamblu, prezenta lucrare punctează noțiuni fundamentale din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a de mixului de marketing și, de asemenea, prezintă un studiu de caz care descrie modul în care compania Coca-Cola utilizează aceste instrumente de promovare. CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOŢIONALE ÎN FIRMELE CONTEMPORANE I. 1 Apariţia şi dezvoltarea marketingului În economia contemporană, marketingul este un intrument la îndemâna firmelor, cu ajutorul căruia acestea pot să-şi facă cunoscute produsele sau serviciile, să le ofere cumpărătorilor, să menţină o relaţie bună cu aceştia, pentru ca fiecare parte implicate în acesta activitate de schimb să obţină profit. Este considerat un mechanism care ‘’simte’’ piaţa, produsul şi modul de derulare a consumului de produse şi servicii. Cuvântul MARKET provine din latinescul ‘’marcar’’ care înseamnă : ‘’a cumpăra sau a acomercializa’’, iar acest infinitive îşi are rădăcinile în cuvântul ‘’mix’’ care înseamnă ‘’bunuri’’ Deşi termenul de marketing, a fost folosit pentru prima data la începutul secolului XX, în Statele Unile ale Americii, majoritatea specialiştilor apreciază ca, din punct de vedere practice, originile marketingului se regăsesc la începutul secolului XVII-lea,legate de practicile caselor comerciale japoneze, numite ‘’sogoshosha’’. Marketingul este o ştiinţă tânără. A apărut la începutul secolului XX, deşi anumite tehnici de marketing se regăsesc în istoria omenirii. În primii 30 de ani accentul cădea pe produs („un produs bun se vindea de la sine”). În anii 40 şi 50 marketingul se baza pe vânzări, ceea ce a dus la dezvoltarea tehnicilor de vânzări, numindu-se astfel marketing de vânzare. La sfârşitul celui de-al doilea Război Mondial pe piaţa americană a apărut următoarea situaţie: economia de război s-a reconstituit spre bunuri de consum (aşa cum în timpul războiului fabricile produceau avioane într-un timp record, la fel după terminarea acestuia produceau la fel de repede televizoare, de exemplu). S-a dezvoltat apoi orientarea spre consumator – un consumator mulţumit înseamnă un profit mai mare. Apare apoi orientarea pe relaţiile dintre vânzător şi consumator, aceasta a apărut în ultimii 10-15 ani.
1. Dr. Asandei Mihaela Marketing, Ed. Independenta Economica, 2013 2. Gandone Andreea Daniela Marketing, Ed. Universala, 2013 3 Balaure Virgil Marketing Tehnici Promotionale, Ed. Uranus, 2002 4. Puiu Alexandru Management International, Ed. Independenta Economica Pitesti 2003 5. Ph. Kotler Kotler despre marketing, Curier marketing Bucuresti 2003 6. Dindire Laura Promovarea afacerilor interne si internationale. Ed. Universitara, 2012 7. Munteanu Camelia Marketing Principii, Practici, Orizonturi 8. Ristea Anca Lucia Marketing Ed. Expres 9. Manole Virgil Marketing Ed.ASE 10. Cruceru Francisca Anca Tehnici promotionale. Ed. Uranus 11. Constantinescu Dan Anghel Elemente de marketing Bucuresti 2012 Ed. Teora 12. Enache Elena Marketing- editia a-II-a Ed. Independenta economica Pitesti, 2008 13. Florescu Florentin Dictionar de Management Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2000 14. I.C Popescu Comunicarea in marketing si politica globala a organizatiei, editia a-II-a, Ed. Uranus. Bucuresti, 2002 15. J.J. Lambin, Le maketing strategique, Ed. Ediscience International, Paris, 1994, 16. Jugănaru Mariana Marketing, Ed. Expert, Bucuresti, 2000 17. Kothler Ph ,, Managementul marketingului “, Editura Teora, Bucureşti, 2001 18. Kotler Ph., Dubois D., ,,Marketing Management” Editura Publi Unio, Paris, 2000 19. Niculescu E. (coord) Marketing modern”, Ed. Polirom, Iaşi, 2000 www.coca-cola.ro www.magazinulprogresiv.ro www.iqads.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.