Politica promotionala a firmei Coca Cola
- Nota 8
- 69 pagini
- Management
Cuprins licenta Cum descarc?
INTRODUCERE 2 CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOTIONALE IN FIRMELE CONTEMPORANE 3 I. 1 Aparitia si dezvoltarea marketingului 3 I. 2 Politica promotionala cu element al mixului de marketing 8 I. 3 Alcatuirea mixului promotional 15 CAPITOLUL II. PREZENTAREA GENERALA A FIRMEI COCA-COLA HBC ROMANIA 20 II. 1 Scurt istoric si obiect de activitate ale companiei COCA-COLA HBC ROMANIA 20 II.2 Organizarea activitatii de marketing in cadrul companiei Coca-cola 27 II.3 Analiza mediului de marketing in care isi desfasoara activitatea compania Coca- cola 34 CAPITOLUL III - STRATEGII DE PROMOVARE IMPLEMENTARE DE COMPANIA COCA-COLA HBC ROMANIA 42 III.1 Strategii publicitare folosite de compania COCA-COLA 42 III.2 Relatiile publice si promovarea vanzarilor ca optiuni strategice in activitatea promotionala a companiei COCA-COLA 53 III.3 Alte activitati promotionale desfasurate de compania COCA-COLA 63 CONCLUZII 66 BIBLIOGRAFIE 68
Extras din licenta Cum descarc?
INTRODUCERE Aceasta lucrare a fost realizata cu scopul de a analiza componenta promotionala a mixului de marketing din cadrul companiei Coca-Cola. Scopul acestei lucrari este sa analizeze instrumentele promotionale utilizate de compania Coca-Cola pentru a-si promova atat produsele cat si imaginea, pentru a-si spori gradul de notorietate pe piata bauturilor racoritoare. Lucrarea cuprinde trei capitole in care mi-am propus sa prezint notiuni din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a mixului de marketing si desigur, sa analizez tehnicile (in deosebi campanii publicitare) pe care compania Coca-Cola le utilizeaza pentru a-si promova produsele. Primul capitol, intitulat ,,Coordonatele politicii promotionale in firmele contemporane", cuprinde notiuni fundamentale cu privire la aparitia si dezvoltarea marketinglui, la politica de promovare, o componenta esentiala in cadrul mixului de marketing si de asemenea, la alcatuirea mixului promotional. Cel de-al doilea capitol, cuprinde un scurt istoric al companiei Coca-Cola si definirea obiectului de activitate al societatii. De asemenea, tot in cadrul acestui capitol se poate regasi o descriere a activitatii de marketing in cadrul companiei si de asemenea, o prezentare a evolutiei principalilor indicatori economico-financiari. Capitolul trei prezinta strategiile de promovare utilizate de Coca-Cola. In acest capitol sunt prezentate strategiile de relatii publice adoptate de companie si de asemenea diverse tehnici si activitati promotionale ce au ca scop cresterea numarului vanzarilor . In ansamblu, prezenta lucrare puncteaza notiuni fundamentale din literatura de specialitate cu privire la componenta promovare a de mixului de marketing si, de asemenea, prezinta un studiu de caz care descrie modul in care compania Coca-Cola utilizeaza aceste instrumente de promovare. CAPITOLUL I - COORDONATELE POLITICII PROMOTIONALE IN FIRMELE CONTEMPORANE I. 1 Aparitia si dezvoltarea marketingului In economia contemporana, marketingul este un intrument la indemana firmelor, cu ajutorul caruia acestea pot sa-si faca cunoscute produsele sau serviciile, sa le ofere cumparatorilor, sa mentina o relatie buna cu acestia, pentru ca fiecare parte implicate in acesta activitate de schimb sa obtina profit. Este considerat un mechanism care ''simte'' piata, produsul si modul de derulare a consumului de produse si servicii. Cuvantul MARKET provine din latinescul ''marcar'' care inseamna : ''a cumpara sau a acomercializa'', iar acest infinitive isi are radacinile in cuvantul ''mix'' care inseamna ''bunuri'' Desi termenul de marketing, a fost folosit pentru prima data la inceputul secolului XX, in Statele Unile ale Americii, majoritatea specialistilor apreciaza ca, din punct de vedere practice, originile marketingului se regasesc la inceputul secolului XVII-lea,legate de practicile caselor comerciale japoneze, numite ''sogoshosha''. Marketingul este o stiinta tanara. A aparut la inceputul secolului XX, desi anumite tehnici de marketing se regasesc in istoria omenirii. In primii 30 de ani accentul cadea pe produs (,,un produs bun se vindea de la sine"). In anii 40 si 50 marketingul se baza pe vanzari, ceea ce a dus la dezvoltarea tehnicilor de vanzari, numindu-se astfel marketing de vanzare. La sfarsitul celui de-al doilea Razboi Mondial pe piata americana a aparut urmatoarea situatie: economia de razboi s-a reconstituit spre bunuri de consum (asa cum in timpul razboiului fabricile produceau avioane intr-un timp record, la fel dupa terminarea acestuia produceau la fel de repede televizoare, de exemplu). S-a dezvoltat apoi orientarea spre consumator - un consumator multumit inseamna un profit mai mare. Apare apoi orientarea pe relatiile dintre vanzator si consumator, aceasta a aparut in ultimii 10-15 ani.
Fisiere in arhiva (1):
- Politica promotionala a firmei Coca Cola.doc
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?
Bibliografie
1. Dr. Asandei Mihaela Marketing, Ed. Independenta Economica, 2013 2. Gandone Andreea Daniela Marketing, Ed. Universala, 2013 3 Balaure Virgil Marketing Tehnici Promotionale, Ed. Uranus, 2002 4. Puiu Alexandru Management International, Ed. Independenta Economica Pitesti 2003 5. Ph. Kotler Kotler despre marketing, Curier marketing Bucuresti 2003 6. Dindire Laura Promovarea afacerilor interne si internationale. Ed. Universitara, 2012 7. Munteanu Camelia Marketing Principii, Practici, Orizonturi 8. Ristea Anca Lucia Marketing Ed. Expres 9. Manole Virgil Marketing Ed.ASE 10. Cruceru Francisca Anca Tehnici promotionale. Ed. Uranus 11. Constantinescu Dan Anghel Elemente de marketing Bucuresti 2012 Ed. Teora 12. Enache Elena Marketing- editia a-II-a Ed. Independenta economica Pitesti, 2008 13. Florescu Florentin Dictionar de Management Ed. Oscar Print, Bucuresti, 2000 14. I.C Popescu Comunicarea in marketing si politica globala a organizatiei, editia a-II-a, Ed. Uranus. Bucuresti, 2002 15. J.J. Lambin, Le maketing strategique, Ed. Ediscience International, Paris, 1994, 16. Juganaru Mariana Marketing, Ed. Expert, Bucuresti, 2000 17. Kothler Ph ,, Managementul marketingului ", Editura Teora, Bucuresti, 2001 18. Kotler Ph., Dubois D., ,,Marketing Management" Editura Publi Unio, Paris, 2000 19. Niculescu E. (coord) Marketing modern", Ed. Polirom, Iasi, 2000 www.coca-cola.ro www.magazinulprogresiv.ro www.iqads.ro

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.