Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu

Licență
10/10 (9 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 108 în total
Cuvinte : 30104
Mărime: 585.68KB (arhivat)
Publicat de: Gabi G.
Puncte necesare: 14
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Conf. Univ. Dr. Alexandru Nedelea
proiect licenta Universitatea „Stefan Cel Mare” Suceava Facultatea De Stiinte Economice Si Administratie Publica Specializarea: Relatii Economice Internationale

Cuprins

  1. Cuvânt înainte ....2
  2. CAPITOLUL I – CONCEPTE DE BAZA ALE MARKETINGULUI STRATEGIC .....4
  3. 1.1. Evolutia conceptelor de marketing si marketing strategic...4
  4. 1.2. Bariere în planificarea eficienta de marketing .......10
  5. CAPITOLUL II - SCURT ISTORIC SI OBIECTIVE ......12
  6. 2.1. Scurt istoric al concernului METRO AG .12
  7. -Misiunea concernului METRO Group ....19
  8. -Obiectivele concernului METRO Group .21
  9. 2.2. Unitatea strategica METRO Cash&Carry Sibiu ...22
  10. CAPITOLUL III – ANALIZA SITUATIEI STRATEGICE ..27
  11. 3.1. Auditul extern ....28
  12. - Analiza macromediului ....28
  13. - Mediul demografic ..28
  14. - Mediul economic 35
  15. - Mediul tehnologic ....43
  16. - Mediul natural ....46
  17. - Mediul cultural ...48
  18. - Mediul politico-legislativ .55
  19. 3.2. Auditul intern al firmei METRO Cash&Carry Sibiu 57
  20. - Analiza micromediului ....57
  21. - Analiza interna a firmei ...58
  22. - Furnizorii de marfuri .......59
  23. - Prestatorii de servicii .......61
  24. - Analiza concurentei .62
  25. 3.3. Analiza SWOT – relatie între mediul intern si extern 63
  26. CAPITOLUL IV – IMPLEMENTAREA STRATEGIEI ..72
  27. 4.1. Formarea strategiei de marketing ..72
  28. 4.2. Analiza alternativelor strategice la nivelul unitatii METRO Sibiu ....76
  29. 4.3. Pozitionarea strategica a firmei METRO Cash&Carry Sibiu 79
  30. 4.4. Implementarea strategiei prin analiza portofoliului ...83
  31. CAPITOLUL V – ALOCAREA RESURSELOR SI CONTROLUL ....94
  32. 5.1. Programul de marketing ..94
  33. 5.2. Controlul si evaluarea strategica ....99
  34. Concluzii 101
  35. Bibliografie .....102
  36. Anexe .104

Extras din licență

Se spune ca e inutil sa opresti scurgerea timpului si ca cel mai bine este sa înveti sa mergi în aceeasi directie cu el. Succesul deplin nu este asigurat atunci când privesti dinspre tine spre ceea ce e în jurul tau, ci atunci când privesti dinspre mediul în care existi si actionezi catre eul tau. Într-un mod asemanator functioneaza si sistemul economic, cu toate componentele acestuia: pentru a-si asigura succesul firmele au nevoie de o viziune asupra activitatii lor orientata din exterior catre interior. Daca firma poate întelege schimbarile care intervin permanent în cadrul mediului în care opereaza, atunci va putea profita din plin de eventualele ocazii favorabile ale pietei, cu conditia sa se axeze pe reactia la timp.

Abordarea mediului ambiant si a interdependentelor dintre acestea si organizatie, în contextul tranzitiei spre economia de piata, constituie o problema de maxima importanta, la a carei rezolvare marketingul strategic este chemat sa aiba un rol decisiv. Aceasta cu atât mai mult cu cât cunoasterea în detaliu a multitudinii de variabile exogene si endogene ce influenteaza organizatia este de natura sa-i asigure o functionalitate eficienta, într-un mediu concurential din ce în ce mai acerb. Relativitatea importantei impactului se datoreaza modului în care organizatia a anticipat si s-a pregatit pentru receptionarea mesajului respectiv.

Lucrarea prezenta este structurata în cinci parti distincte, a caror capitole reprezinta defapt etapele procesului de planificare strategica atât la nivelul superior, al corporatiei, cît si la cel al unitatii strategice.

Primul capitol, denumit generic “Concepte de baza ale marketingului strategic”, urmareste într-o prima etapa evolutia notiunilor de marketing si marketing strategic, în contextul schimbarilor profunde la nivelul firmelor, dar si la nivelul întregii economii pe ansamblu. Nevoia de adaptare la noua conjunctura a pietelor, a condus la implementarea sistemelor planificate de marketing, sisteme care pot anticipa, reactiona si genera schimbarea în avantajul firmei. Exista însa si o serie de bariere în interpretarea notiunii de planificare strategica, bariere ce influenteaza implementarea procesului, putând genera activitati ineficiente.

În capitolul 2, cu titlul “Scurt istoric si obiective”,se prezinta o scurta istorie a concernului METRO AG pe plan international si cucerirea pietei din România. Unitatea strategica METRO Sibiu si scurta sa evolutie, reprezinta punctul de pornire al lucrarii, unitate ce va fi analizata pe parcursul urmatoarelor capitole.

Capitolul “Analiza situatiei strategice”, este o prezentare a situatiei existente, o analiza a mediului intern si extern în care firma îsi desfasoara activitatea, pe baza caruia se va contura viitoarea strategie. Fiind cea mai ampla si dificila etapa a planificarii, în care se analizeaza aspectele legate de situatia stategica si obiective, atentia acordata este relevanta prin importanta sa în activitatea viitoare a firmei.

Partea cea mai dinamica a lucrarii este prezentata în capitolul “Imple-mentarea strategiei”, în care se concretizeaza strategia, pe baza alternativelor strategice si se previzioneaza efectele aplicarii acesteia.

Capitolul IV, “Alocarea resurselor si controlul” prezinta atât sub aspect financiar, costul implementarii strategiei, cât si performantele obtinute comparativ cu cele previzionate. Reprezentarea grafica, cu ajutorul programelor de marketing, reprezinta partea finala a lucrarii, prin care se stabileste traseul activitatilor planificate pe parcursul implementarii strategiilor de marketing.

1.1 Evolutia conceptelor de marketing si marketing strategic

Mobilitatea accentuata a fenomenelor pietei, specifica economiei moderne si concretizata în dinamism fara precedent, schimbari rapide si imprevizibile ale cererii de marfuri, ale raportului cerere-oferta si ale nivelului preturilor, obliga firmele la implicarea totala si imediata în mecanismul pietei. Studierea sistematica a pietei interne si externe, punerea în actiune a unor metode si tehnici specifice de investigare a pietei, a posibilitatilor de adaptare la cerintele acesteia si de influentare a ei, nu pot fi efectuate fara utilizarea metodelor si tehnicilor de marketing.

Preview document

Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 1
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 2
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 3
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 4
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 5
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 6
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 7
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 8
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 9
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 10
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 11
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 12
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 13
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 14
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 15
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 16
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 17
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 18
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 19
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 20
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 21
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 22
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 23
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 24
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 25
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 26
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 27
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 28
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 29
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 30
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 31
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 32
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 33
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 34
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 35
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 36
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 37
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 38
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 39
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 40
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 41
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 42
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 43
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 44
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 45
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 46
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 47
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 48
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 49
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 50
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 51
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 52
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 53
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 54
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 55
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 56
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 57
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 58
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 59
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 60
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 61
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 62
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 63
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 64
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 65
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 66
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 67
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 68
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 69
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 70
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 71
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 72
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 73
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 74
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 75
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 76
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 77
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 78
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 79
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 80
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 81
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 82
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 83
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 84
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 85
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 86
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 87
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 88
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 89
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 90
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 91
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 92
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 93
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 94
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 95
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 96
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 97
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 98
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 99
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 100
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 101
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 102
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 103
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 104
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 105
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 106
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 107
Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu - Pagina 108

Conținut arhivă zip

  • Politici de Marketing ale Companiei Metro Cash&Carry Sibiu.doc

Alții au mai descărcat și

Comportamentul consumatorului de servicii turistice

Lucrarea de licenta titlul„Studiul privind procesul decizional al consumatorului de servicii turistice”are ca scop principal tratarea unei problem...

Perspective ale Îmbunătățirii Calității Serviciilor Hoteliere

CAPITOLUL I PREZENTAREA GENERALĂ A COMPLEXULUI HOTELIER „ALEXANDROS” Amplasat într-un cadru natural deosebit, într-o superbă zonă montană,...

Dezvoltarea comerțului Cash&Carry în România

1) DOMENIU DE ACTIVITATE COMERTUL- acesta este universul Metro, companie caracterizata prin structuri operationale, concepte antreprenoriale si...

Politici și strategii de marketing ale operatorilor En Gros de tip Cash Carry

Introducere În acestă lucrare este vorba despre un studiu al activităţilor desfăşurate în de magazinele en-gros de tip cash&carry. Scopul acestei...

Plan de marketing - SC Dorna Lactate SA Vatra Dornei

CAPITOLUL I EXPUNERE INDRODUCTIVA SC DORNA LACTATE SA a fost înfiintata în anul 1997, având ca obiect de activitate colectarea, procesarea si...

Marketing Online

Marketingul online – o noua moda? Un nou stil de viata? Câte putin din fiecare si chiar mai mult. Auzim din ce în ce mai des termenul de...

Planificarea strategică de marketing la Metro

PLANIFICAREA STRATEGICĂ DE MARKETING 1 Conceptul, necesitatea si nivelurile planificarii strategice de marketing Planificarea strategica de...

Plan de marketing pentru lansarea produsului - Coca Cola

Introducere Povestea bauturii legendare incepe la data de 8 mai 1886 in Atlanta, Georgia cand farmacistul John Styth Pemberton inventeaza in...

Te-ar putea interesa și

Formarea ofertei de piață a SC Metro Cash and Carry România SRL

INTRODUCERE Se spune că e inutil să oprești scurgerea timpului și că cel mai bine este să înveți să mergi în aceeași direcție cu el. Succesul...

Activitatea promoțională Metro Cash Carry

Cap.1 Scurt istoric La începutul anului 1996, asemenea lui Cristofor Columb, un german pe nume Metro AG îndrăzneşte să investească în România, o...

Proiect Metro Sibiu

CAPITOLUL 1: PREZENTAREA METRO GROUP AG 1.1 Scurt istoric al concernului METRO AG În istoria marelui concern METRO Group, anul 1964 reprezintă...

Ai nevoie de altceva?