Politici Publice privind Migratia in Conditiile Aderarii Romaniei la Uniunea Europeana - Romania vs Marea Britanie

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul I. Migratia: fenomen si politica publica 7
1.1. Notiuni teoretice. Definitii, tipologia politicilor publice, componente 6
1.2. Problema migratiei la nivelul politicilor publice 12
1.3. Cauze si efecte ale migratiei la nivel international 17
Capitolul II. Politica Uniunii Europene privind migratia 24
2.1. Primele actiuni intreprinse la nivel european. Anii 1957-1993 25
2.2. Politica migratiei in contextul Tratatului de la Amsterdam 30
2.3. Rezolutiile Uniunii Europene dupa 2010 36
Caitolul III. Politica migratiei in Romania si Marea Britanie 42
3.1. Legislatia Romaniei si a Marii Britanii, in domeniul migratiei, dupa 1989 42
3.2. Aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Migratia - problema si solutii 60
3.3. Perspective pentru viitor privind migratia 66
Concluzii 71
Bibliografie 75


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Migratia nu reprezinta un fenomen nou, ea existand din totdeauna in diferite forme de manifestare. Cu toate acestea, in Romania s-a dezvoltat cu precadere dupa anul 1989.
Odata cu disparitia regimului comunist, tarile din Estul Europei au incercat sa scape de trecut prin integrarea in Uniunea Europeana. Au urmat o serie de negocieri, constand in schimbarea legislatiei, a strategiei de aparare, a politicilor publice, inclusive politicile privind migratia.
Scopul acestei lucrari este de a analiza in primul rand, modul in care sunt respectate legile in privinta lucatorilor imigranti in cadrul Uniunii Europene; in al doilea rand, cazul Romaniei in urma aderarii la Uniunea Europeana si reactiile legislative din Marea Britanie la acest capitol.
Migratia sau deplasarea rapida a fortei de munca spre tarile din Vestul Europei, reprezinta pentru Romania o situatie grava. Aceasta este marcata de implozia economiei de tip socialist, aparitia foarte rapida a unei categorii de oameni foarte bogati si saracirea rapida a populatiei, concomitant cu cresterea infractionalitatii economice, financiare si de drept comun.
Pentru a intelege mai bine fenomenul migratiei si masurile luate de politicile publice, este necesara explicarea conceptului. Astfel, in primul capitol intitulat Migratia: fenomen si politica publica, ne vom opri asupra definirii notiunilor de ,,migratie" si ,,politici publice". 
Migratia reprezinta unul din cele mai vechi fenomene colective, care presupune un transfer temporar sau definitiv, a unei largi mase de populatie dintr-o tara in alta.
In ceea ce priveste definirea notiunii de politici publice, am putea spune ca politicile publice reprezinta totalitatea conceptelor teoretice si instrumentelor practice utilizate de catre stat in scopul atingerii unor obiective cu impact social major.
Am considerat ca este necesara clasificarea politicilor publice, a fenomenului migratiei. 
Un alt aspect al acestui capitol este evidentierea politicilor migrationiste in tarile membre ale Uniunii Europene, realizate in concordanta cu aquis-ul comunitar, dar care se pliaza nevcesitatilor nationale. Astfel, politicile publice sunt impartite in patru categorii: politici pentru reglementarea si controlul fluxurilor migratorii; politici pentru intarirea legislatiei de combatere a migratiei ilegale si a angajarii ilegale a lucratorilor straini; politici pentru integrarea imigrantilor; politici privind cooperarea internationala in domeniul migratiei. De asemenea, un rol import il au efectele fenomenului de migratie in context international, in special dupa sfarsitul razboiului rece.
In cel de-al doilea capitol, Politica Uniunii Europene privind migratia, se vor analiza primele actiuni intreprinse de Uniunea Europeana, in perioada 1957-1993. Inca de cand a fost infiintata Comunitatea Europeana a Carbunelui si Otelului, s-a incercat gasirea unei solutii in privinta migratiei, solutie care sa avantajeze statele membre.
O data cu Tratatul de la Maastricht din 1992, politicile privind azilul, libertatea de miscarea a persoanelor, vizele, migratia si drepturile natiunilor din statele terte au devenit problemele Comunitatii. Tratatul prevede o cetatenie unionala; toti cetatenii statelor membre sunt ce!tateni ai Uniunii.
In 1999 intra in vigoare Tratatul de la Amsterdam, care completeaza Tratatul de la Maastricht. Tratatul include un articol nou, consacrat principiului general al nediscriminarii. Uniunea poate combate orice forma de discriminare, indiferent ca este pe baza de sex, rasa, origine etnica, religie, dizabilitati, varsta sau orientare sexuala.
Incepand cu anul 2001 au loc rezolutii la nivelul Uniunii Europene in privinta migratiei.
La 9 iunie 2005, Parlamentul European a adoptat o rezolutie privind legatura dintre migratia legala si ilegala si integrarea imigrantilor. Parlamentul a convenit cu Comisia ca reglementarea in masa a imigrantilor aflati in situatie de sedere ilegala nu este o solutie pentru problema imigrarii ilegale.
Pe 5 aprilie 2011, Parlamentul European a adoptat o rezolutie referitoare la fluxurile migratorii cauzate de instabilitate: domeniul de aplicare si rolul politicii externe a Uniunii Europene.
In ultimul capitol, intitulat Politica migratiei in Romania si Marea Britanie, s-a realizat o trecere in revista a legilor privind migratia dupa anul 1989,moment in care migratia externa devine un fenomen social care capata amploare. Legislatia Marii Britanii in acest domeniu se bazeaza pe acte emise inca din 1971 si 1986, in ultimii ani realizandu-se o adaptare la realitatea actuala Prima conventie pe care Romania o semneaza este cu Germania in 1991, pentru schimburi in domeniul migratiei.
Un aspect important este tipologia politicilor din domeniul migratiei implementate in Romania: politica privind imigratia controlata; politica privind prevenirea si combaterea imigratiei ilegale; politica privind azilul; politica privind integrarea sociala a strainilor.
Un alt argument prezentat in acest capitol este unghiul din care este privita migratia in urma aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Clauza de salvgardare a fost dura pentru Romania, considerata slab pregatita, mai afectata de coruptie decat Bulgaria, de subordonarea politica a Justitiei si de concurenta neloiala cauzata de interventii preferentiale clientelare ale guvernului pe piata.
Migratia populatiei poate fi vazuta ca o rezultanta a instabilitatii politice, nerespectarii drepturilor omului si a minoritatilor. Poate fi influentata de exportul de populatie excedentara, de escaladarea crimei organizate si a terorismului international. Toate acestea sunt completate de intensificarea traficului necontrolat de persoane.
Fiecare tara se confrunta cu propriile probleme in domneiul migratiei, pana intr-un anumit punct, Romania nu vedeafaptul ca din ce in ce mai multi romani parasesc tara este o problema reala, dar cand s-a ajuns la chemarea unor muncitori din afara pentru a face ceea ce odata realizau romanii, cum ar fi chinezi, s-a decis ca trebuie sa se actioneze diferit.
Deasemenea, Marea Britanie abordeaza migratia din punctul de vedere al tarii gazda, nu are cazuri foarte multe de cetateni care emigreaza din motive financiare sau de discriminare. Desi fiecare stat este diferit in organizare si proprietati, se poate observa modul de actiune al Marii Britanii, si se poate lua partea buna a legilor, care se poate aplica in folosul tarii noastre. Aceasta lucrare nu aduce idei revolutioniste in acest domeniu, vrea doar sa sublinieze anumite aspecte ale migratiei, fenomen care afecteaza Romania din ce in ce mai mult.
Capitolul I. MIGRATIA: FNOMEN SI POLITICA PUBLICA
1.1 Politici publice: concepte cheie, tipologie, domenii de activitate
Domeniul de cercetare al politicilor publice reprezinta un domeniu de granita intre mai multe discipline "clasice" precum stiinta politica, sociologia, psihologia sociala, stiinta juridica sau economia.
Domeniul politicilor publice (cercetarea si analiza in domeniu) poate fi definit foarte bine ca ocupandu-se de studiul deciziilor politico-administrative de alocare a diverselor forme de resurse (materiale, financiare, de know how, simbolice). 
Politicile publice, obiectul de studiu al disciplinei in cauza, reprezinta actiuni realizate de catre guvern (central sau local) ca raspuns la problemele care vin dinspre societate. Vorbim despre politici publice atunci cand o autoritate publica, centrala sau locala, incearca, cu ajutorul unui program de actiune coordonat sa modifice mediul economic, social, cultural al actorilor sociali. Din aceasta definitie, se pot evidentia cateva elemente care sunt esentiale pentru a intelege termenul si fenomenul de "politica publica".


Fisiere in arhiva (1):

  • Politici Publice privind Migratia in Conditiile Aderarii Romaniei la Uniunea Europeana - Romania vs Marea Britanie.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!