Politici si strategii de distributie practicate pe pietele straine de firmele romanesti

Extras din licenta Cum descarc?

CAP. I ASPECTE TEORETICE PRIVIND DISTRIBUTIA LA NIVEL INTERNATIONAL
1.1 Introducere:
Deciziile si procesele legate de activitatile de distributie sunt printre cele mai importante elemenete ale mixului de marketing.Ele vor determina masura in care clientii alesi vor accesa la produsele si serviciile firmei si vor arata cat de eficient din punct de vedere al costului este sistemul activitaatilor de distributie pentru intreprindere.
,, Deciziile firmei referitoare la distributie influenteaza toate celelalte decizii de marketing.Astfel, preturile percepute de firma vor depinde de magazinele in care se vor comercializa propriile produse, activitatea de vanzare si publicitate va depinde de convingerea,pregatirea si motivarea distribuitorilor firmei,iar producerea sau obtinerea unor noi produse vor fi puternic influentate de modul in care aceste produse se potrivesc abilitatilor pe care le poseda participantii angrenati in procesele de distributie." Un alt aspect important este legat de faptul ca sistemul de distributie al firmei implica adesea angajamente pe termen lung cu alte firme.Daca firmele pot sa-si schimbe relativ repede preturile, programele de promovare si pot renunta la produsele vechi introducand in fabricatie altele noi,in schimb ele nu pot renunta asa de usor la un sistem de distributie,atunci cand conditiile de distributie se modifica.Deci firma trebuie sa conceapa cu multa atentie sistemul de distributie, acordand o atentie sporita schimbarilor din mediul de afaceri.
In Uniunea Europeana numeroase firme au trebuit sa-si razgandeasca strategia de distributie ca urmare, in principal, a reformelor ce vizeaza crearea pietei unice.Astfel distribuitorii specializati devin din ce in ce mai solicitati in detrimentul activitatii de distribuire realizata cu fortele proprii ale intreprinderii.
1.2 Conceptul de distributie:
Pentru a desemna continutul si mecanismul sferei economice care acopera spatiul dintre productie si consum, stiinta marketingului a optat pentru notiunea de distributie. In terminologia economica se folosesc frecvent alte notiuni pentru activitatea desfasurata in sfera economica in discutie, cum ar fi :"miscarea marfurilor", ,,circulatia marfurilor", dar totusi notiunea de ,,distributie" este cea mai cuprinzatoare, incluzandu-le pe toate celelalte.
Termenul de distributie desemneaza ansamblul mijloacelor si al operatiunilor care asigura punerea la dispozitia utilizatorilor sau a consumatorilor finali a bunurilor si serviciilor realizate de catre intreprinderile producatoare. Sau, altfel spus, distributia reprezinta procesul prin care bunurile si serviciile sunt puse la dispozitia consumatorilor-intermediari sau finali-asiguranduli-se acestora facilitati de loc, timp, marime, cantitate, calitate si pret, potrivit cerintelor pe care le manifesta in cadrul pietei.
,,Distributia se refera, la circuitul fizic si la cel economic al marfurilor, la sistemul de relatii care intervin intre angetii de piata, la activitati ale unei mase largi si eterogene de unitati, apartinand mai multor profile economice." 
,,Mijloacele si operatiunile desemnate prin termenul de distributie se clasifica in doua mari categorii ce pot fi consemnate prin notiunile de " distributie comerciala" si "distributie fizica"." 
Distributia comerciala consta in a transfera titlul de proprietate asupra produsului de la producator la consumator. Distributia respectiva poate fi asigurata prin intermediul agentilor de distributie.
Distributia fizica, consta in a pune, din punct de vedere material, bunurile si serviciile la dispozitia consumatorilor cu ajutorul mijloacelor de transport si ale stocajului. Distributia fizica mai este intalnita in literatura de specialitate si sub denumirea de logistica comerciala.
In economia moderna, procesul de distributie este vazut ca un proces care trebuie sa contribuie la promovarea progresului economic general. Intr-un asemenea cadru de interpretare, distributia depaseste limitele unei simple vehiculari de marfuri, adaugand sau asociind acesteia o gama larga de servicii in continua crestere, precum si o influentare activa a productiei, pe baza cunoasterii amanuntite a consumatorilor.


Fisiere in arhiva (2):

  • Politici si strategii de distributie practicate pe pietele straine de firmele romanesti.doc
  • Politici si strategii de distributie practicate pe pietele straine de firmele romanesti.ppt

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Carti:
1. Marketing international, Dana Boscor, Gabriel Bratucu, Editura Univ. Transilvania, Brasov, 2002.
2. Managementul marketingului, Philip Kotler, Traducere in limba romana de Dan Criste, Adrian Duca, Raluca Costescu, Ioan Jarnea, Editura Teora, Bucuresti, 2000.
3. Planul de afaceri al firmei.Instrument de management. Marius Dalota, Liliana Donath, Casa de editura Sedona, Timisoara, 1995.
4. Marketing, Paul Brandasu, Dan Cernusca, Editura Univ. Lucian Blaga, Sibiu, 2001.
5. Guerilla marketing, Jay Conrad Levinson, Editura Business tech., Bucuresti, 1996
6. Transporturi si expeditii internationale, Constantin Alexa, Editura All, Bucuresti, 1995.
7. Comert international-Teorii, modele, politici, Sorin Burnete, Editura Economica, Bucuresti, 1999
8. Marketing international, Constantin Sasu, Editura Polirom, Iasi, 2001
9. Fundamente teoretice ale comertului international, Constantin Ciupagea, Editura Economica, Bucuresti, 2001
10. Transporturi, expeditii si asigurari internationale, Liliana Rusi, Gheorghe Caraiani, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2004
Site-uri:
1. www.baumit.com
2. www.sto.com
3. www.kanuf.com
4. www.izovillas.com
5. http://ro.wikipedia.org/w/index.php?title=Economia_Ungariei
6. www.isomat.com
7. http://harta.infoturism.ro/europa/Ungaria/harta_Ungaria.php
8. www.bramac.com
9. www.belprofile.com
10. www.aluplast.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!