Cuprins
- CAP.1. ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE CU PRIVIRE LA POLITICILE SI STRATEGIILE DE MARKETING ALE OPERATORILOR DE GROS DE TIP CASH&CARRY. . 4
- 1.1. Rolul, importanţa şi funcţiile comerţului de gros. . 4
- 1.2. Clasificarea comercianţilor cu ridicata. . 5
- 1.3. Comerţul de tip „cash and carry” . . 6
- 1.4. Politicile şi strategiile de marketing ale operatorilor de gros de tip cash&carry. . 6
- 1.5. Mixul de marketing. . 8
- 1.5.1. Politica de produs. . 9
- 1.5.2. Politica de preţ. . 11
- 1.5.3. Politica de distribuţie. . 12
- 1.5.4. Politica de promovare. . 14
- Bibliografie . 15
- CAP.2. ELEMENTE DE CARACTERIZARE SI ANALIZA ACTIVITATII DE MARKETING ALE FIRMELOR METRO SI SELGROS . 16
- 2.1. Analiză comparativă intre Metro şi Selgros. . 16
- 2.2. Analiza mediului de marketing . 19
- 2.2.1. Analiza macromediului . 20
- 2.2.2. Micromediul de marketing . 22
- 2.3. Analiza Swot . 23
- 2.4. Matricea BCG . 25
- 2.5. Mixul de marketing Metro şi Selgros. . 26
- 2.5.1.Politica de produs . . 26
- 2.5.2. Politica de preţ. . 27
- 2.5.3. Politica de distribuţie. . 28
- 2.5.4. Politica de promovare. . 28
- Bibliografie: . 29
- Cap.3. CERCETARE DE MARKETING . 30
- 3.1.Justificarea cercetării . 30
- 3.2. Obiectivele şi ipotezele cercetării . 31
- 3.3. Metodologia cercetării . 34
- 3.4. Analizarea întrebărilor. . 36
- 3.4.1. Estimarea parametrilor populaţiei. . 46
- 3.4.2. Testarea ipotezelor. 48
- 3.4.3. Analiza legăturii dintre 2 variabile. . 53
- 3.4.4. Testul . 54
- CAP.4. CONCLUZII SI PROPUNERI . 55
- Bibliografie . 59
Extras din licență
Introducere În acestă lucrare este vorba despre un studiu al activităţilor desfăşurate în de magazinele en-gros de tip cash&carry. Scopul acestei lucrări este de a analiza, prin comparaţie socieţăţile , Metro Cash and Carry şi Selgros Cash and Carry cât şi de astudia politicile şi strategiile practicate de acestea. Pentru realizarea acesteia am pornit, şi o să ţin cont de aspecte cum ar fi, ce a determinat succesul acestor companii, atât pe piaţa internaţională cât şi ce-a româneasă, datorită cărui fapt rezistă acestea în timp şi mai ales am ales să evidenţiez părerile clienţilor despre acestea în ceea ce priveşte produsele oferite dar şi serviciile. Principala temă evidenţiată în acestă lurcare este însă legată de strategiile şi politicile folosite de aceste magazine. Lucrarea este structurată în patru capitole. Primul capitol al lucrării este ca şi o introducere în domeniul studiat, şi anume prin prezentarea aspectelor teoretice cu privire la comerţul de gros şi în special comerţul de tip „cash and carry” cât şi despre strategiile şi politicile folosite de aceştia. În capitolul doi am ales să realizez o analiza comparativă dintre Metro şi Selgros, am ţinut să precizez aspectele generale, cum ar fi istoria acestora pe piaţa internaţională, cât şi aspecte economice sau poziţia firmelor pe piaţa românească. Capitolul 3 cuprinde o cercetare de marketing privind opiniile , intenţiile şi comportamentele micilor comercianţi din Municipiul Braşov, cu privire la aprovizionarea din hipermarketurile en-gros de tip cash & carry. În capitolul 4 sunt relatate concluziile cu privire la capitolele realizare si la cercetarea de marketing realizată.
CAP.1. ASPECTE CONCEPTUALE SI METODOLOGICE CU PRIVIRE LA POLITICILE SI STRATEGIILE DE MARKETING ALE OPERATORILOR DE GROS DE TIP CASH&CARRY.
1.1. Rolul, importanţa şi funcţiile comerţului de gros.
Comerţul, în stiinţa economică, are o dublă înţelegere şi anume, ca pe o categorie economică , în care se are în vedere schimbul dintre producător şi consumator, şi aceea de ramură a economiei naţionale care cuprinde un anumit fel de activităţi omogene destinate unităţilor specializate sau persoanelor care se ocupă permanent cu schimbul.
În ceea ce priveşte comerţul cu ridicata/de gros este activitatea desfăşurată de comercianţii care cumpără produse în cantităţi mari în scopul revânzării acestora în cantităţi mai mici altor comercianţi sau utilizatori profesionali şi colectivi.1 Circulaţia mărfurilor în comerţul cu ridicata se poate desfăşura prin trei modalitaţi: Ca activitate independentă, acesta fiind şi obiectul comerţului cu ridicata, cand mărfurile de la producător ajung în comerţul cu ridicata apoi în comerţul cu amănuntul şi în final la consumator. Ca activitate auxiliară a producătorului cand acesta ia funcţiile comerţului cu ridicata distribuindu-le direct spre comerţul cu amănuntul şi mai departe consumatorului Ca activitate integtată in cadrul marilor firme de comerţ cu amănuntul indeplinind atât functiile comerţului cu ridicata. Rolul economic al comertului cu ridicata este analizat în funţie de economie, fiind atât în raport direct cu comerţul cu amănuntul cât şi cu producătorii. In ceea ce priveşte rolul economic al comerţului de gros faţa de comerţul cu amănuntul, acesta oferă anumite avantaje care se referă la informarea detailiştilor, finanţarea unor tanzacţii, asigurarea stocurilor şi sortimentelor necesare, fracmentarea loturilor mari, servicii şi consultanţă de management. În raport cu producătorii ,comerţul cu ridicata prevede o serie de avantaje, cu ajutorul cărora pe se exercită influenţe multiple în cadrul pieţei, asigurând continuitatea activitaţii comerciale,
1 LEGE Nr. 650 din 7 decembrie 2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, publicată în: MONITORUL OFICIAL NR. 914 din 16 decembrie 2002.
prin oferirea produselor în raport cu cerera asigurand un echilibru fără diferenţe vizibile de la un sezon la altul sau o zonă la alta. Functiile comerţului cu ridicata se referă organizarea reţelei comerţului cu amănuntul. În acest scop, comerţul cu ridicata trebuie să organizeze un sistem de relaţii economice şi juridice cu:
a) Producătorii pentru furnizării de mărfuri,
b) Detailiştii pentru vânzarea acestor mărfuri,
Pentru a se realize această funcţie, comerţul cu ridicata trebuie să:
a) Încheie contracte economice sau înţelegeri pentru ca în baza acestora să poată orienta producătorul în funcţie de cerinţele detailistului,
b) Stabileşte formele de aprovizionare ale detailiştilor,
c) Stabileşte partizile de mărfuri şi graficele de aprovizionare ale detailiştilor.
O altă funcţie a comerţului cu amănuntul se referă la oranizarea miscării mărfurilor între poducător şi detailist.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politici si Strategii de Marketing ale Operatorilor En Gros de Tip Cash Carry.pdf