Cuprins
- INTRODUCERE.3
- CAPITOLUL I – PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI AURORA.5
- 1.1 SCURT ISTORIC.5
- 1.2 CARACTERISTICI DE ANSAMBLU ALE HOTELULUI AURORA.7
- 1.3 ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA.8
- 1.4 ANALIZA PIEŢEI.12
- 1.5 INDICATORII CIRCULAŢIEI TURISTICE.16
- 1.6 ANALIZA PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI.21
- CAPITOLUL II – ELEMENTE TEORETICE PRIVIND STRATEGIILE ŞI MANAGEMENTUL STRATEGIC.26
- 2.1 ELEMENTE TEORETICO – METEODOLOGICE ALE STRATEGIILOR ŞI MANAGEMENTULUI STRATEGIC.26
- 2.2 TIPURI DE STRATEGII MANAGERIALE.32
- 2.3 METODOLOGIA DE ELABORARE A STRATEGIILOR.34
- 2.4 ROLUL STRATEGIILOR DE MANAGEMENT IN EFICIENŢA FIRMELOR.39
- CAPITOLUL III – DIAGNOSTICUL ACTIVITĂŢILOR HOTELULUI AURORA ŞI STRATEGIA ADOPTATĂ.41
- 3.1 ANALIZA-DIAGNOSTIC ÎN DEPARTAMENTELE HOTELULUI AURORA.41
- 3.1.1. DIAGNOSTICUL ECONOMICO-FINANCIAR .41
- 3.1.2. DIAGNOSTICUL JURIDIC.45
- 3.1.3. DIAGNOSTICUL COMERCIAL .47
- 3.1.4. DIAGNOSTICUL TEHNIC.48
- 3.1.5. DIAGNOSTICUL SOCIAL (AL RESURSELOR UMANE).49
- 3.2 ABORDARI ACTUALE ALE STRATEGIEI ŞI MANAGEMENTULUI STRATEGIC ÎN CADRUL HOTELULUI AURORA.50
- CAPITOLUL IV – PROPUNERI DE PERFECŢIONARE A STRATEGIILOR MANAGERIALE ÎN CADRUL HOTELULUI AURORA.57
- 4.1 FUNDAMENTAREA STRATEGIEI DE DEZVOLTARE A HOTELULUI AURORA.58
- 4.2 STRATEGIA DE DEZVOLTARE A HOTELULUI AURORA.60
- CONCLUZII GENERALE.66
- BIBLIOGRAFIE .67
Extras din licență
INTRODUCERE
Sectorul privat hotelier din Satu Mare a înregistrat o dezvoltare şi modernizare, astfel, reunind tradiţia de mai multe secole a ospitalităţii cu restricţiile unei gestiuni performante, activitatea din Hotel Aurora se desfăşoară astfel încât să menţină o poziţie buna pe piaţa şi în faţa concurenţilor prin: prestarea serviciilor la o calitate superioară; obţinerea unui raport bun calitate / preţ; printr-o ofertă cât mai mare si vastă pentru satisfacerea celor mai rafinate cereri; ameliorarea echipamentelor şi a confortului.
Există persoane care plătesc sume mari pentru un sejur deosebit si de calitate, deci calitatea şi satisfacerea clienţilor devine o forţă majoră care trebuie îmbunătăţită nelimitat, pentru că insuşirea acestor calităti poate determina avantaje mari.
În lucrarea de faţă mi-am propus să analizez situaţia manegementului strategic din Hotel Aurora, pentru că managementul strategic reprezintă deciziile şi acţiunile care se iau pentru realizarea obiectivelor hotelului şi are în vedere întreg managementul acestuia, care se bazează pe strategie.
Astfel, în capitolul I a lucrării se abordează prezentarea generală a hotelului care cuprinde: scurt istoric, caracteristicile de ansamblu ale hotelului, organizarea si funcţionarea acestuia, analiza pieţei pe care Hotelul Aurora îşî desfăşoara activitatea, analiza indicatorilor circulaţiei turistice şi analiza principalilior indicatori economico-financiari.
În ceea ce priveşte capitolul II am prezentat elementele teoretico-metodologice ale strategiilor si managementul strategic, tipurile de strategii manageriale pe care se bazează managementul strategic, metodologia de elaborare a strategiilor şi rolul acestora în eficienţa firmelor.
În capitolul III am avut în vedere analiza diagnostic din departamentele Hotelului Aurora, analizând diagnosticul economico-financiar, juridic, comercial, tehnic şi social (al resurselor umane) şi sintetizând punctele forte si slabe ale acestora, pentru că în finalul capitolului să prezint abordarile actuale ale strategiilor în cadrul Hotelului Aurora pe baza etapelor managementului strategic.
În finalul lucrării, adică în capitolul IV, am încercat sa realizez fundamentarea strategiiei de dezvoltare a hotelului şi să formulez unele propuneri pentru strategia de dezvoltare a hotelului şi am tras concluziile generale a activităţii managementului strategic din Hotelul Aurora.
Pentru ca măsurile ce trebuiesc luate ca viitorul hotelului să fie sigur şi rentabil şi să facă faţă problemelor de mediu şi concurenţei sper ca propunerile mele să fie un punct de referinţa pentru acestea.
CAPITOLUL I
PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI AURORA
1.1 SCURT ISTORIC
1.1.1. ÎNFIINŢAREA HOTELULUI AURORA
Clădirea în care se află în prezent Hotel Aurora a fost construită între anii 1970-1972, iar în anul 1972 a devenit Hotel de 3 stele.
Hotel Aurora este o clădire din anii şaptezeci întinerită de finisajele actuale şi de mobilierul modern. Este unul dintre cele mai cunoscute hoteluri din Satu Mare şi a fost privatizat integral în 1995.
Ulterior noii proprietari i-au reamenajat înteriorul, care a devenit modern şi confortabil, se poate spune că vechea clădire ridicată pana în 1972 a “întinerit” în urma renovării sale.
Ultimele învestiţii ale Hotelului Aurora s-au facut în anul 2001 cănd s-au renovat complet toate camerele hotelului urmand ca în anul 2008 să se renoveze holul hotelului şi restaurantul.
1.1.2. POLITICA DE INVESTIŢII
Societatea Aurora a fost societate privata pana in anul 1996, apoi a devenit societate pe actiuni.
Partea majoritara a hotelului Aurora a dus o politica de investitii in anul 2001 cand au renovat complet cele 103 camere ale hotelului: peretii, mobilerul, parchetul.
În anul 2008 s-a renovat holul hotelului si restaurantul.
1.1.3. POLITICA DE DEZVOLTARE SI MODERNIZARE
Hotel Aurora (3*) este amplasat in Satu Mare în centrul commercial, financiar şi cultural al oraşului, strada Piaţa Libertăţii numarul 11.
În prezent, hotelul deţine 103 camere, care are 199 de locuri, camere cu un pat, cu doua, matrimoniale, apartamente şi garsoniere, camere pentru handicapaţi şi nefumători, unde se pot întălni stilul tradiţional într-o armonie perfectă cu cele mai moderne facilităţi.
Hotel Aurora este situat într-o cladire relativ nouă, hotelul oferă un grad ridicat de confort şi dispune de un restaurant şi o grădină de vara.
Finisajele interioare sunt alcătuite din:
- plafoane false fonoabsorbante
- pardoseli din mochetă în spaţiile de cazare şi în restaurante
- pardoseli din marmură la parter
- pereţii zugrăviţi modern.
În anul 2001 societatea SC AURORA SA care administrează Hotel Aurora, finanţează o investiţie prin care să se renoveze toate camerele hotelului, fiind modernizate cu mobilier nou, tapet nou, mochetă nouă, şi cu aparatură ultramodernă şi grup sanitar propriu.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politici si Strategii de Promovare in Domeniul Turismului cu Exemplificare pe SC Aurora SA Hotel Aurora.doc